Auteur Topic: Conditie voor turnen  (gelezen 234 keer)

Anna

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 13 december 2019, 21:03:33 »
Hee, ik zit op turnen en train best veel, bijna 10 uur in de week! Wij doen aan het begin van de training altijd een warming-up dan ben ik nog niet moe, maar als we een halfuurtje bezig zijn begin ik al best moe te worden! Ik wil me graag kwalificeren voor het NK maar ik ben bang dat mn conditie daarvoor te slecht is en ik misschien ook wel te zwaar ben! Ik ben trouwens 13 jaar, 1,56 en 51 kg! Ik heb op school ook al coopertest gehad, en mijn gymdocent weet dat ik zoveel turn, en ik heb hem gevraagd welk cijfer ik minstens moet halen voor een goede conditie van een 13 jarig meisje dat veel sport, en hij zei ong een 8, ik haalde uiteindelijk een 7,5 maar ik weet niet of dat goed is! Heeft iemand tips voor een betere conditie en misschien om wat aftevallen?!

fitgirlangella

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2019, 17:37:47 »
Dit is jouw derde bericht over hetzelfde onderwerp. Ergens maak ik mij een beetje zorgen over je zelfbeeld. Ik heb je BMI nu kunnen berekenen hier is een formule voor gewicht : (lengte x lengte) in jouw geval is dit dan 1.56 x 1,56 = 2,4336  51:24336 = 20,9566 afgerond heb je dus een BMI van 21 dit houdt in dat je gewoon gezond gewicht hebt. Ik raad je dan ook sterk af om te gaan diĆ«ten. Bij een BMI lager dan 18,5 spreken wel over ondergewicht en bij een BMI van 25 of hoger spreken we over overgewicht. Je maakt je zorgen over je conditie dit zou je altijd kunnen trainen door aan cardio te doen. Maar ik denk dat het voor jou nu belangrijker is om met iemand te gaan praten over je zelfbeeld. Ik snap dat je heel graag jezelf wil plaatsen voor het EK maar met deze onzekerheid loop je jezelf daarmee alleen maar in de weg. Geniet van het turnen en succes met de kwalificaties!