Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond afvallen #6 [Lees de beginpagina]  (gelezen 218299 keer)

britt

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 18 januari 2016, 18:14:42 »
Pff de hele week goed gegaan, heb ik net weer een giga eetbui gehad. In een halfuur effe minstens 1000 kcal naar binnen gewerkt  :angry:

Hahaha had ik laatst ook last van 3 pakken bonbons opgevreten XD mn zus had me aangestoken en erg haha

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 18 januari 2016, 20:17:56 »
Hahaha had ik laatst ook last van 3 pakken bonbons opgevreten XD mn zus had me aangestoken en erg haha

Jeej en ik zojuist  :angry: Nouja ik durf het geen eetbui te noemen want dat is heel wat anders. Maar ik heb wel heeel veel chocola naar binnen gewerkt. Ik kan mezelf soms echt niet onder controle houden als ik ongesteld ben. Gelukkig was het extra pure chocola, is toch nog een beetje gezond.

Dankje! <3
Het is ook niet dat ik te zwaar ben ofzo, maar ik wil me wat fijner voelen en gezonder. Ook bewustwording va wat je allemaal eet op een dag.

Ja, met frisdrank is vooral het probleem dat ik héél veel drink. Ik drink op school alleen maar water, maar thuis komen er toch zeker 3 of 4 glazen ijsthee bij. Bedankt voor de tip! Probeer idd wat gezondere dingen te nemen.

Vind het moeilijk om het "speciaal" te houden. Ik doe dan graag een plakje tomaat op een boterham met ham, maar ik wil wat meer variatie. Een boterham met ham wordt op een gegeven moment ook zo saai.

Ijsthee is ook gewoon te lekker haha. Maar daar hebben ze ook een zero variant van. Misschien een manier om af te bouwen? En dat speciale ken ik. Ham, kipfilet, 20+ smeerkaas... Het komt me soms echt m'n neus uit. Ik zie wel vaak leuke dingen voorbij komen op het forum van 'wat heb jij vandaag al gegeten'. Hummus zie ik ook vaak voorbij komen, ik denk dat ik die morgen meeneem met de boodschappen om eens uit te proberen.

Oja, ik doe wel eens een klein beetje mosterd, plakjes tomaat en sla op een boterham met ham. Dat vind ik wel erg lekker!

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 18 januari 2016, 21:59:42 »
Jeej en ik zojuist  :angry: Nouja ik durf het geen eetbui te noemen want dat is heel wat anders. Maar ik heb wel heeel veel chocola naar binnen gewerkt. Ik kan mezelf soms echt niet onder controle houden als ik ongesteld ben. Gelukkig was het extra pure chocola, is toch nog een beetje gezond.

Haha ongesteld zijn is wel altijd een goed excuus om te snoepen  laughing7.

Azul

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 19 januari 2016, 19:52:07 »
Ik heb m'n record van het uurtje crosstrainer verbroken: 1123 calorieën :)

nefelibata

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 19 januari 2016, 20:02:59 »
Ik heb me volgens mij nog niet voorgesteld :')

Ik ben nefelibata en was erg actief in de vorige twee topics. Mensen die daar hebben meegelezen zullen vast wel mijn halve leven hebben meegekregen haha. Maar goed, ik ben 20 jaar en student (woon sinds vorige week op kamers jeej). Ik ben al sinds ongeveer 4 jaar erg bezig met m'n gezondheid en gewicht, dit gaat met ups en downs (lees: van obsessief naar laxeermiddelen gebruik naar vegetarisch). Ik eet nu dus sinds ongeveer een half jaar geen vlees, vis en zuivel emer (oke wel kaas, maar geen yoghurt/melk) en dit bevalt goed. Ik heb 12 jaar gevolleybald maar daar ben ik mee gestopt, toen een half jaar niks en sinds deze week weer gaan sporten! Jeej.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

nefelibata

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 19 januari 2016, 20:03:31 »
Ik heb m'n record van het uurtje crosstrainer verbroken: 1123 calorieën :)
Wow! Ik heb gisteren voor het eerst crosstrainer gedaan en had 200 in 20 minuten :''''D
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

Azul

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 19 januari 2016, 20:06:12 »
Wow! Ik heb gisteren voor het eerst crosstrainer gedaan en had 200 in 20 minuten :''''D
Ik heb hem ook op de zwaarste stand staan :P

nefelibata

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 19 januari 2016, 20:18:56 »
Ik heb hem ook op de zwaarste stand staan :P
Oh dat verklaart al wel iets haha. Maar doe je dan alleen een uur crosstrainer of ook andere dingen?

Azul

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 19 januari 2016, 20:25:58 »
Oh dat verklaart al wel iets haha. Maar doe je dan alleen een uur crosstrainer of ook andere dingen?
Hij staat bij ons in huis, een aangezien ik er een hekel aan heb om het huis uit te gaan om te sporten, sta ik alleen om de dag een uur op dat ding. ;P

Melkpakje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 20 januari 2016, 13:06:33 »
Hoi! Ik zou mij ook graag (weer) aanmelden. Noem mij maar gewoon Melkpakje, ik ben 22 jaar 1.65 cm en ik weeg 64 kg. In de zomer woog ik nog 59 kg, ik zou graag weer dat gewicht hebben, ik was toen een stuk strakker en voelde mij ook beter. Ik probeer nu af te kicken van frisdrank, ik drink nu alleen nog water/thee en af en toe bier  :blush: . Verder probeer ik ook op mijn eten te letten, ik vind het alleen vaak wel lastig om nou te zien wat nu wel of niet gezond is. Ook ben ik weer gaan sporten, ik ben van plan om vanaf nu 2 keer per week naar de sportschool te gaan en 1 keer per week te gaan hardlopen.

Iemand trouwens enig idee of asperges uit blik gezond zijn? Ik geloof dat ik daar een beetje verslaafd aan ben :p

ChickWithGuns

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 20 januari 2016, 13:17:34 »
^ Asperges zijn gezond én heel laag in kcal, dus daar kun je met een gerust hart verslaafd aan zijn :) In blikgroente zit wel vaak veel zout toegevoegd, en dat is dan weer minder gezond. Dus daar zou ik wel op letten. Vers is op dat gebied een stuk beter.

Ik ga zo naar survivaltraining, maar zie er flink tegenop. Het is stervenskoud en het regent, plus ik moet drie uur reizen en daar heb ik geen zin in :') Maar ik GA gewoon want morgen wordt mijn tattoo bijgewerkt en dan mag ik weer niet sporten.  al kan ik zoveel excuses bedenken om gewoon niet te gaan
If nothing goes right, go lift. Fitness/OCR Blog  Instagram

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 20 januari 2016, 13:50:13 »
^ Asperges zijn gezond én heel laag in kcal, dus daar kun je met een gerust hart verslaafd aan zijn :) In blikgroente zit wel vaak veel zout toegevoegd, en dat is dan weer minder gezond. Dus daar zou ik wel op letten. Vers is op dat gebied een stuk beter.

Ik ga zo naar survivaltraining, maar zie er flink tegenop. Het is stervenskoud en het regent, plus ik moet drie uur reizen en daar heb ik geen zin in :') Maar ik GA gewoon want morgen wordt mijn tattoo bijgewerkt en dan mag ik weer niet sporten.  al kan ik zoveel excuses bedenken om gewoon niet te gaan

Veel plezier! Denk als je er eenmaal bent je het wel naar je zin hebt :)

Met dit koude weer vind ik het zo lastig om aan m'n beweging te komen pfff. Normaal ren ik buiten, maar dat zie ik nu dus echt niet zitten. Dus heb als vervanging 12 minuten traprennen gedaan.
Verbrand je trouwens ook veel kcal met fietsen? Ik fiets elke dag ongeveer 40 minuten op een best snel tempo. :)

Joy-

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 20 januari 2016, 14:12:52 »
Hej,
Ik wil mij graag bij dit topic aansluiten. Het afgelopen jaar ben ik wat aangekomen en wil graag (minstens) 5 kilo afvallen. Maar ik heb gemerkt dat ik dit niet alleen kan, dus hulp en motivatie van andere zou heel fijn zijn! Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Joy en ik ben 22 jaar oud. Ik ben 165 cm lang en woog een tijdje geleden 65 kilo, maar ik durf nu niet meer op de weegschaal te staan omdat ik volgens mij nog meer ben aangekomen. Ik loop twee á drie keer per week hard en verder doe ik alles lopend of fietsend. Het meeste moeite heb ik met 'nee' zeggen tegen snacks en koekjes etc en mijn motivatie is zo nu en dan ver te zoeken.

Vanaf 1 februari wil ik eens proberen om 10 dagen minder (tot geen) toegevoegde suiker te eten; Dat ik echt even goed oplet wat ik nu wel en niet eet. Is dit een goed idee? Hebben mensen nog tips hiervoor?

Member

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 20 januari 2016, 14:20:58 »
Heey allemaal! ik zou me graag bij dit topic willen aansluiten, maar als ik op de computer zit ben ik zo snel afgeleid. Vindt iemand het daarom leuk om een groepsappje te starten? (mn mobiel kan ik namelijk makkelijker wegleggen) Zoja, dan hoor ik graag van je. Ik heb namelijk echt motivatie nodig en er zijn vast en zeker meer meiden die dit zoeken!

VivaLaJuicy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 21 januari 2016, 11:24:11 »
Ik heb tot nu toe ook enkel maar meegelezen dus bij deze stel ik me ook kort voor: Ik ben 25jaar, weeg momenteel 66kg. Vorig jaar in Januari woog ik 72kg en was toen 7 kg afgevallen tot in december maar ben er plots weer een kg bijgekomen.
Sinds Januari ga ik weer intensief sporten bij een nieuwe gym waar ik veel meer heb. Ik ga 4 tot 5x naar de gym waaronder krachttraining, bodypump en spinning. Daarnaast wil ik af en toe zwemmen en proberen een 5K te kunnen lopen.

Doel: toch nog wat kilo's kwijtgeraken en sowieso slanker en strakker worden. (geen specifiek gewicht in gedachten want hoe ik eruit zie is belangrijker).

Geen idee of dit een goede combinatie is voor training? Plus, voor mij is het moeilijkste gedeelte m'n voeding. Ik probeer al beter op te letten metdat we vanaf volgende week geen catering meer zullen hebben op het werk dus ons eigen eten moeten voorzien. Het zijn gewoon vaak die 'trek hebben in iets zoets' na het avondeten of snacks tussendoor :blush:

LifeSplash

• High in the sky, zonder redbull of vleugels.
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 21 januari 2016, 14:13:47 »
Ik wil een paar kilo's kwijt raken, en meer spieren opbouwen. Voornamelijk bij mijn buik en benen. Ik ben nu 4 dagen hard bezig, en merk dat ik door het actief sporten veel lekkerder in mijn vel zit. Elke dag minimaal op hoog tempo op de hometrainer! Daarbij drink ik 4 flesjes water! Savonds laat ik de aardappels staan, en zorg ik dat ik meer groente binnen krijg.
Smiddags eet ik geen brood, want daardoor kom je ook meer aan. Ik eet dan een grote schaal magere yoghurt met cruesli en een hele banaan.

Wie heeft er nog meer tips?

britt

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 21 januari 2016, 20:09:29 »

Jaa drama, ik laat de bonbons ook voorlopig even voor wat het is. Voorlopig voor een jaar genoeg gehad hahah. Heb ze nu maar vervangen voor ongezouten noten ook wel erg lekker :) en dan gewoon een handje vol en dan leg ik ze weg :p

britt

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 21 januari 2016, 20:10:28 »
Iemand trouwens nog tips om in van die skyr yogurt te doen? ik heb van die bevroren frambozen en bosbessen gehaald bij de albert heijn.. iemand anders nog lekkere combo's?

Azul

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 22 januari 2016, 08:43:22 »
Ik wil een paar kilo's kwijt raken, en meer spieren opbouwen. Voornamelijk bij mijn buik en benen. Ik ben nu 4 dagen hard bezig, en merk dat ik door het actief sporten veel lekkerder in mijn vel zit. Elke dag minimaal op hoog tempo op de hometrainer! Daarbij drink ik 4 flesjes water! Savonds laat ik de aardappels staan, en zorg ik dat ik meer groente binnen krijg.
Smiddags eet ik geen brood, want daardoor kom je ook meer aan. Ik eet dan een grote schaal magere yoghurt met cruesli en een hele banaan.

Volgens mij gaat er toch nog behoorlijk wat fout.
Zeggen dat je van brood aankomt en dan een schaal cruesli naar binnen werken XD
Die cruesli is veel slechter voor je, dus ik zou toch lekker voor die boterham gaan waar je niet van aankomt.

ChickWithGuns

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 22 januari 2016, 09:35:06 »

De belangrijkste dingen zijn al een beetje gezegd, maar ik moet studeren dus ik ga me er toch lekker tegenaan bemoeien :)

Allereerst: goed bezig met sporten en water drinken! Bedoel je met vier dagen dat je nu vier dagen begonnen bent, of dat je vier dagen per week traint? Want de hometrainer is een prima manier om aan je cardio te komen, maar ik zou dat niet iedere dag doen. Je geeft aan dat je ook spieren op wil bouwen, dus ik zou dan zeker ook kijken naar een vorm van krachttraining. Met enkel cardio zul je weinig spieren opbouwen, en ook voor afvallen/vetverbranden in het algemeen is een combinatie van cardio en krachttraining aan te raden. Daarvoor hoef je niet direct de fitness in te duiken (hoewel ik dat zelf wel fijner vind), je kunt ook kijken naar thuisprogramma's of groepslessen.

Verder zeg je dat je aardappels laat staan en geen brood wil eten omdat je daarvan aankomt, maar zoals skippybal al zei: je komt nóóit aan van het eten van een bepaald product, en je valt ook niet af door het uitsluiten van een bepaald product. Afvallen is een kwestie van minder eten dan je verbruikt, dus zolang jij daar onder zit kun je rustig brood/aardappels eten. Het is wel belangrijk erop te letten dat je niet alléén maar koolhydraten eet, maar ook voldoende eiwitten/vetten/vitaminen binnenkrijgt, die dingen moeten wel een beetje in verhouding zijn.

Daarnaast bevatten brood en aardappels langzame koolhydraten. Deze geven langzaam energie af, en zorgen vaak langer voor een vol gevoel. Je vervangt deze langzame koolhydraten nu echter door de snelle koolhydraten uit cruesli en banaan, die snel energie afgeven, maar door het hoge suikergehalte ook zorgen voor een suikerpiek - gevolgd door een dip. Die dip zorgt vervolgens voor een nieuwe behoefte aan suiker, waardoor je ook makkelijker trek krijgt in 'slechte' dingen. In een banaan zit ook nog het een en ander aan vezels en vitaminen, maar cruesli bevat in verhouding vooral veel suiker. Dan zou ik dus toch eerder kiezen voor brood.
If nothing goes right, go lift. Fitness/OCR Blog  Instagram

Azul

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 22 januari 2016, 16:29:46 »
Haaaaah, ik dacht even dat het een slim idee was om 45 minuten intensief op de crosstrainer te gaan staan zonder nog gegeten te hebben :P Ik ging even helemaal bad daarna

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 22 januari 2016, 17:00:51 »

Brood past prima in een gezond eetpatroon hoor. Het beleg is vaak het probleem! Wanneer je een volkorenboterham neemt met 20+ smeerkaas/kipfilet/ham ben je ook gezond bezig. Deze soorten beleg bevatten gemiddeld maar rond de 20 calorieën. Ik weet niet wat je lekkerder vind, een kom magere yoghurt met cruesli is natuurlijk ook gezond :) (Al is cruesli volgens mij niet heel goed voor je, maar ik eet het nooit dus dat weet ik niet zeker)
Hetzelfde geldt voor aardappelen. Aardappelen hoef je niet te laten staan, als ik jou was zou ik (eventuele) ongezonde tussendoortjes laten staan. Afvallen is niet zozeer minder eten, het is gewoon de juiste producten eten. Juist wanneer je veel sport!
Een tip: Zorg ervoor dat je meer eiwitten dan vet binnenkrijgt. Een mooie verhouding is:
Koolhydraten: 50%
Eitwit: 30%
Vet: 20%
Op de Myfitnesspal app kun je dit handmatig invoeren. Als je daar invult wat je op een dag eet kun je bij 'voeding' controleren wat jouw verhoudingen van die dag zijn. En écht, ik eet brood en aardappelen en mijn verhoudingen zijn dan prima.

____

Afgelopen 2 dagen goed gesport! Eergister heb ik mijn buikspieren getraind, voor het eerst 200 buikspieroefeningen gedaan. Ik voel het nu nog. Auw. :') Gisteren mijn armen aangepakt. Daarnaast ook beide dagen de crosstrainer gebruikt en de loopband: berg op lopen. Ofwel ik heb overal spierpijn!
Vandaag dus even een rustdag.
Stiekem wil ik heel graag sporten omdat ik nu sowieso over mijn calorieëndoel voor vandaag heen ga (1500 kcal). Vanavond wilt mijn vriend namelijk uit en zelfs als ik het maar bij twee wijntjes hou ga ik er overheen -___-

Daarnaast nog even een klaagmomentje. Mijn vader, vriend en zusje zitten hier een uur voor het avondeten frikandellen/kroketten naar binnen te werken. Ze hadden honger. Ik haat de ongezonde levenstijl van mijn familie en tegelijkertijd ben ik jaloers dat mijn vriend en mijn zusje alles kunnen eten zonder een gram aan te komen. Niet dat ze er gezonder op worden, maar toch. Argh.

Dutch Unicorn

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 22 januari 2016, 21:46:06 »
Hey meiden,

Ik ben Melissa, en wou eigenlijk ook weer meedoen met dit topic. In het vorige topic was ik niet heel erg veel te vinden ben best wel druk met werk etc. Ik werk namelijk fulltime, en als ik eerlijk ben totaal niet gemotiveerd om te sporten! (heel slecht maar ik ben gewoon moe als ik thuis kom) Ik heb vorig jaar eventjes een ingeving/ motivatiekick gehad kom we gaan gezond doen en sporten en de hele mikmak! ging heerlijk ik viel af, maar dan op een gegeven moment, nouja als het even niet meer zo snel gaat.... zak ik in, heb ik er geen zin meer in en denk ik screw you all!!! nouja eigenlijk had ik meer mezelf ermee dan een ander ofc!

Nu is het weer zover, het is echt nodig ik ga maandag weer beginnen!
ik moet van mezelf want met mijn 1,65 en mijn 84 kilo vind ik het even niet meer grappig... ja ja.. vorig jaar zat ik bijna bij mn streefgewicht van 69 kilo.. ik moest er nog maar 3... dat lees je goed ik ben in een jaar tijd van 72 kilo woooop naar 84 gegaan...

heb ik allemaal aan mezelf te danken uiteraard want ja ik stop het naar binnen. thuis is het allemaal lang leve de lol en gezond voedingspatroon zit er niet in. Heb dus niemand die mij steunt, en moet het allemaal zelf doen. hoop dat ik van jullie wat steun ga krijgen, en dat ik jullie ook een beetje kan helpen :)

Ik vind het altijd super gezellig om zo een beetje rond te lezen en te kletsen!

Ik zie wel een beetje op tegen maandag.. want ik heb ALTIJD honger.. Tips zijn van harte welkom! :D

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 23 januari 2016, 12:39:00 »
Nu is het weer zover, het is echt nodig ik ga maandag weer beginnen!
ik moet van mezelf want met mijn 1,65 en mijn 84 kilo vind ik het even niet meer grappig... ja ja.. vorig jaar zat ik bijna bij mn streefgewicht van 69 kilo.. ik moest er nog maar 3... dat lees je goed ik ben in een jaar tijd van 72 kilo woooop naar 84 gegaan...

heb ik allemaal aan mezelf te danken uiteraard want ja ik stop het naar binnen. thuis is het allemaal lang leve de lol en gezond voedingspatroon zit er niet in. Heb dus niemand die mij steunt, en moet het allemaal zelf doen. hoop dat ik van jullie wat steun ga krijgen, en dat ik jullie ook een beetje kan helpen :)

Ik vind het altijd super gezellig om zo een beetje rond te lezen en te kletsen!

Ik zie wel een beetje op tegen maandag.. want ik heb ALTIJD honger.. Tips zijn van harte welkom! :D

Welkom Melissa! Ik moet zeggen dat ik me enorm herken in je verhaal. Bij mij thuis let niemand op zijn gezondheid. We eten 3 keer in de week friet/pizza en als we gezond eten kookt mam alsnog ontzettend vet. Dit ging prima toen ik 16 was. Lang leve de lol en in het weekend twee avonden lekker alcohol. Tussendoor lekker snacken... Slank bleef ik toch wel.
Tot ik 18 werd. In een jaar tijd ben ik van 67 kilo naar 78 gegaan. Toen ik 19 werd woog ik rond de 78 kilo en was ik het spuugzat. Ik baalde zo dat ik mijn lichaam zo had verwaarloosd! Helaas steunt niemand me hier in huis (ongezond eten doen ze nog steeds) en moet ik de motivatie echt uit mezelf halen. Soms erg lastig!

Altijd honger hebben: ook herkenbaar. Als ik een normale lunch heb gehad kunnen er nog wel twee boterhammen bij, zo voelt het in ieder geval. Gelukkig is afvallen niet zozeer minder eten, het is vooral de juiste voeding binnenkrijgen. Natuurlijk moet je je calorie inname beperken maar het is echt niet zo dat je ineens niks meer mag eten. Probeer voldoende te sporten en genoeg eiwitten binnen te krijgen (die vullen het beste én zorgen ervoor dat je je spieren niet afbreekt ipv vet).

Succes! :)

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 23 januari 2016, 15:53:57 »

Heb me net gewogen voor het sporten. Van 72.8 naar 71.8. Ik heb niet mijn doel voor deze week behaald (71.3) maar toch ben ik wel trots. Het is leuk om te zien dat ik niet voor niets mijn best doe.
Ook voor het eerst 200 buikspieroefeningen in sets van 50 gedaan.  :bounce: