Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond afvallen #6 [Lees de beginpagina]  (gelezen 221868 keer)

emotioneel

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 12 januari 2016, 10:36:01 »
Ik heb op het moment echt veel vet bij mijn buik (zoals ongeveer iedere vrouw is dat mijn probleemgebied :p) en mijn bmi is nu 23,9 geloof ik. Het zou dan niet kwaad kunnen om een klein beetje af te vallen toch?
Ik doe ook buikspieroefeningen enzo zodat ik strakker wordt, dan gaat het er hopelijk allemaal beter uitzien :)
Blog

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 12 januari 2016, 15:52:38 »
Ik gebruik ook de app Myfitnesspal en die geeft aan dat ik, om gezond af te vallen (0,75 kg per week) 1380 kcal op een dag moet eten. Alleen zoals in de beginpost staat is dit niet gezond.

Als ik te weinig eet (of ja teveel heb gesport en niet heb bijgegeten) krijg ik een melding dat ik niet onder de 1200-1000 kcal mag eten want dat is ongezond.

Ik snap het dus niet helemaal... Wat is gezond en wat niet? Volgens mij is Myfitnesspal ook een betrouwbare app.

Passionfruits

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 12 januari 2016, 15:59:55 »
Ik meld me! Ik wil in totaal zeker 10 tot 15 kilo kwijt. Ik heb veel last van gewichtsschommelingen door eetbuien en emotioneel eten. Maar ik zag in de beginpost daar een aantal handige tips voor dus ik ga m'n best doen om het deze keer anders te doen!
you are not going nowhere just because you haven't gotten where you want to go yet

ChickWithGuns

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 12 januari 2016, 16:12:14 »
^ Dat ja. Bij mij gaf hij ook 1250 kcal per dag aan, terwijl ik dagelijks sport/actief ben. Sodemieter op, mijn ontbijt is daar al de helft van :')
If nothing goes right, go lift. Fitness/OCR Blog  Instagram

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 12 januari 2016, 16:18:54 »
Even voor de duidelijkheid:
Myfitnesspal is erg handig om te bekijken hoeveel je binnenkrijgt en wat overal in zit enzo, maar is zeker niet betrouwbaar qua kcalbehoefte wat ie aangeeft, dat kun je beter zelf instellen. Er zijn betrouwbaardere sites waarmee je specifieker je kcalbehoefte uit kunt rekenen of laat dit desnoods door een deskundige doen. Daarna kun je myfitnesspal zelf instellen op het JUIST aantal kcal. Bij mij gaf 'ie ook aan dat ik bij 0,5kg per week gewichtsverlies maar 1200 kcal mocht eten, dat is echt veel te weinig.

^ Dat ja. Bij mij gaf hij ook 1250 kcal per dag aan, terwijl ik dagelijks sport/actief ben. Sodemieter op, mijn ontbijt is daar al de helft van :')

Ik dacht echt dat het betrouwbaar was... Excuses, dan neem ik het terug!
In dat geval zet ik het weer heeel rap terug naar 1500 kcal per dag. Vond het al lastig om zo weinig te eten, nu begrijp ik waarom  :hamer:

ChickWithGuns

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 12 januari 2016, 16:20:27 »
Gebruiken jullie shakes? zo ja welke?
Of is dat niet echt gezond? (sorryy i don't know haha)

Wat versta je onder shakes? Proteïneshakes? Of echt maaltijdvervangers?
Die laatste variant is om af te vallen in elk geval geen gezonde optie, aangezien deze shakes jouw lichaam nooit hetzelfde kunnen bieden als een gevarieerd voedingspatroon. Voor proteïneshakes geldt dat dit eigenlijk gewoon eiwit in poedervorm is. Op zich is dat dus niet ongezond. Maar eiwit kun je net zo goed uit voeding halen. Als je erg veel eiwit nodig hebt (bijvoorbeeld als je veel sport), dan kan een shake je helpen makkelijker aan je eiwitten voor die dag te komen. Maar in plaats van een shake kan je ook kiezen voor een extra bakje kwark, handje noten of stukje vlees. Daarnaast geldt dat shakes alleen effect hebben als ze in je voedingspatroon/bij je doelen passen. Als jij niet weet hoeveel eiwit je binnenkrijgt of hoeveel eiwit je nodig hebt op een dag, dan weet je ook niet of je zo'n shake wel nodig hebt. Om daarachter te komen is het dus nuttig uit te zoeken hoe je nu eet en hoeveel eiwit jouw lichaam nodig heeft (1-1.5 gram/kg lichaamsgewicht, kan iets meer zijn als je sport, dan kan het oplopen tot 2 gram/kg lichaamsgewicht. Meer dan 2 gram per kilo is voor de meeste vrouwen echt niet nodig).

Zelf ben ik geen voorstander van shakes, vanwege wat ik hierboven al zei: wat er ook in een shake zit, je kunt het net zo gemakkelijk uit 'gewone' voeding halen en dat is vaak nog lekkerder ook.

ChickWithGuns

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 12 januari 2016, 16:22:50 »
Ik dacht echt dat het betrouwbaar was... Excuses, dan neem ik het terug!
In dat geval zet ik het weer heeel rap terug naar 1500 kcal per dag. Vond het al lastig om zo weinig te eten, nu begrijp ik waarom  :hamer:

Ik bereken mijn behoefte vaak via www.iifym.com. Is ook geen perfecte uitkomst, maar een betere richtlijn dan MFP me gaf. De getallen die ik daar krijg, stel ik handmatig in bij mijn doelen in MFP. Zo kan ik de app wel gewoon gebruiken, maar dan wel met betrouwbare getallen. Sport hoef ik dan niet meer in te voeren, dat staat al berekend in mijn dagelijkse calorieëndoel :)

Winterblossom

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 12 januari 2016, 19:43:04 »
Heyy

Een tijdje geleden kwam ik op deze site terecht. Ik heb nooit echt 'echte' vriendinnen gehad terwijl ik op het forum las, zag ik dat meerdere meiden hier problemen mee hebben. Ik wil hier open in dit topic niet mijn problemen uitleggen, maar zou het fijn vinden om dit met meiden in een groep te bespreken in bijvoorbeeld een WhatsApp groep.

Ook vond ik het moeilijk om me echt aan het sporten te krijgen en een beetje af te vallen, dus zo'n groep wil ik ook oprichten. Mocht je dit leuk vinden om er bij te komen, dan kan je mij dit laten weten.

omdat dit een afvaltopic is het topic en niet een vriendentopic, heb ik dus het grootste deel van mijn bericht weggelaten. Die kan je hier nalezen mocht je interesse hebben:
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/totaal-geen-vriendinnen...-325451.0.html

Dus mocht je een motivatiegroepje voor sport zoeken! Stuur me dan een berichtje!

Shannen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 12 januari 2016, 19:56:58 »
Ik meld me ook aan! Ben sinds een maandje bezig met sporten (3 tot 4 keer in de week) en met gezond eten. Mijn grootste doel is een strakkere buik, alleen bij mijn sportschool zegt de ene instructeur dat het belangrijk is eerst het laagje vet weg te halen door middel van cardio, en daarna pas aan kracht te beginnen, en de andere instructeur zegt dat de combinatie van kracht en cardio voor het beste resultaat zou zorgen. Beetje tegenstrijdig haha

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 12 januari 2016, 21:27:28 »
Ik heb eigenlijk iets heel raars :') ook al heb ik net gegeten, zodra ik ga liggen (tv kijken in bed bv.) krijg ik een hongergevoel. Maar zodra ik opsta voel ik dat ik gewoon nog vol zit. Heel irritant want dan krijg ik de neiging om naar iets lekkers te grijpen omdat ik denk dat ik honger heb. Grrr

Piglet

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 12 januari 2016, 21:40:11 »
Ik meld me ook aan! Ben sinds een maandje bezig met sporten (3 tot 4 keer in de week) en met gezond eten. Mijn grootste doel is een strakkere buik, alleen bij mijn sportschool zegt de ene instructeur dat het belangrijk is eerst het laagje vet weg te halen door middel van cardio, en daarna pas aan kracht te beginnen, en de andere instructeur zegt dat de combinatie van kracht en cardio voor het beste resultaat zou zorgen. Beetje tegenstrijdig haha

Ik denk niet dat het persé beter is om eerst het laagje vet "weg te halen", maar als je daarna begint met krachttraining zie je wel eerder je spieren omdat er geen/minder vet bovenop zit. Maar ik zou toch gaan voor de combi omdat je met meer spieren ook automatisch al wat meer calorieën verbrand.

emotioneel

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 13 januari 2016, 12:27:01 »
Weten jullie toevallig welke oefeningen (die ik thuis kan doen, ik ga niet naar een sportschool) het beste zijn voor het wegwerken van vetjes op de buik (lovehandles enzo) en voor een smallere taille? Ik zie zoveel op internet maar ook de een die zegt dat je wel situps/crunches (ik heb nog niet uitgezocht wat nou het verschil is  :fieuw: ) kan doen, de ander zegt opeens dat die slecht zijn..
Blog

ChickWithGuns

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 13 januari 2016, 12:38:47 »
Weten jullie toevallig welke oefeningen (die ik thuis kan doen, ik ga niet naar een sportschool) het beste zijn voor het wegwerken van vetjes op de buik (lovehandles enzo) en voor een smallere taille? Ik zie zoveel op internet maar ook de een die zegt dat je wel situps/crunches (ik heb nog niet uitgezocht wat nou het verschil is  :fieuw: ) kan doen, de ander zegt opeens dat die slecht zijn..

Situps/crunches hoeven niet slecht te zijn, zolang je goed op je houding let. Wel zijn er oefeningen die nuttiger zijn om je buik/core te trainen, zoals leg raises, plank en hollow body bold. Bij deze oefeningen spreek je verschillende spiergroepen aan, terwijl je je bij situps/crunches maar op één deel van je buik focust.

Wel is het zo dat je niet plaatselijk kunt afvallen, en ook niet plaatselijk vet weg kunt trainen. Het is helaas dus niet zo dat oefeningen voor je buik/taille je ook van vet op die plaatsen af gaan helpen. Om dat te bereiken zul je eerder moeten kijken naar een combinatie van cardio en krachttraining, en bij de krachttraining is het dan nuttiger om je op je hele lichaam te focussen en niet alleen op je buik. Er zijn veel oefeningen (squats, lunges, deadlifts, overheadpress etc), waarbij je je buik gebruikt, maar ook andere spieren traint. Zo blijft je lichaam in verhouding. Als je alleen hele sterke buikspieren hebt, en verder niets traint kan dit (blijvende) klachten veroorzaken: slechte houding, rugklachten etc.

En tenslotte is het natuurlijk ook belangrijk om goed op je voeding te letten. Abs are made in the kitchen (okee niet helemaal, maar voeding speelt wel een héle grote rol!)

ChickWithGuns

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 13 januari 2016, 12:42:43 »
Help, dilemma. Ik kan kiezen: ga ik vandaag naar survivaltraining, of ga ik gewoon krachttraining doen in de sportschool?

Survivaltraining vind ik véél leuker en dat is een combinatie van hardlopen, krachttraining en specifieke obstakeltraining. Ook zou ik dan mijn wedstrijdschema gelijk door kunnen nemen met mijn trainer. Ik moet er alleen wel 2.5 uur voor reizen en de training duurt ook 2 uur, dus dan ben ik in totaal 4.5 uur bezig terwijl ik ook moet leren voor tentamens. Bovendien regent het, en ik heb niet zo'n zin om in de regen te trainen en daarna nog helemaal terug naar huis te moeten.

Krachttraining duurt maar ongeveer een uurtje en is vlakbij, maar is dus minder intensief dan survival en het is waarschijnlijk erg druk in de sportschool. Voordeel is dat het minder tijd kost, maar het is ook een minder goede training.

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 13 januari 2016, 13:41:54 »
Help, dilemma. Ik kan kiezen: ga ik vandaag naar survivaltraining, of ga ik gewoon krachttraining doen in de sportschool?

Survivaltraining vind ik véél leuker en dat is een combinatie van hardlopen, krachttraining en specifieke obstakeltraining. Ook zou ik dan mijn wedstrijdschema gelijk door kunnen nemen met mijn trainer. Ik moet er alleen wel 2.5 uur voor reizen en de training duurt ook 2 uur, dus dan ben ik in totaal 4.5 uur bezig terwijl ik ook moet leren voor tentamens. Bovendien regent het, en ik heb niet zo'n zin om in de regen te trainen en daarna nog helemaal terug naar huis te moeten.

Krachttraining duurt maar ongeveer een uurtje en is vlakbij, maar is dus minder intensief dan survival en het is waarschijnlijk erg druk in de sportschool. Voordeel is dat het minder tijd kost, maar het is ook een minder goede training.

Hopelijk ben ik nog op tijd, maar ik zou voor krachttraining gaan in de sportschool. Dan heb je genoeg tijd voor je tentamens. Leren kan ook in de trein, maar zelf vind ik dit altijd veel minder fijn! Survivaltraining kan ook nog een andere keer (denk ik?). :)

Ik bereken mijn behoefte vaak via www.iifym.com. Is ook geen perfecte uitkomst, maar een betere richtlijn dan MFP me gaf. De getallen die ik daar krijg, stel ik handmatig in bij mijn doelen in MFP. Zo kan ik de app wel gewoon gebruiken, maar dan wel met betrouwbare getallen. Sport hoef ik dan niet meer in te voeren, dat staat al berekend in mijn dagelijkse calorieëndoel :)

Hee dit is fijn! Superbedankt!! :D

OT: Ik heb nu 3 dagen gesport, en merk dat mijn lichaam echt heel erg moe is. Daarbij heb ik ook overal spierpijn van de cardio en krachttraining! Is het goed om nu een rustdag te nemen of moet ik er nu juist 'doorheen'? Ik denk zelf dat een rustdag het beste is, maar ik weet het niet zeker.

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 13 januari 2016, 21:14:08 »
Jeej ik ben 4 Januari begonnen met gezonder eten. Sporten ging nog niet ivm een operatie en ik ben al 2,1 kilo kwijt :D. Vrijdag voor het eerst weer naar de sportschool!

capitalME

• Pinez
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 14 januari 2016, 01:01:08 »
Hopelijk ben ik nog op tijd, maar ik zou voor krachttraining gaan in de sportschool. Dan heb je genoeg tijd voor je tentamens. Leren kan ook in de trein, maar zelf vind ik dit altijd veel minder fijn! Survivaltraining kan ook nog een andere keer (denk ik?). :)

OT: Ik heb nu 3 dagen gesport, en merk dat mijn lichaam echt heel erg moe is. Daarbij heb ik ook overal spierpijn van de cardio en krachttraining! Is het goed om nu een rustdag te nemen of moet ik er nu juist 'doorheen'? Ik denk zelf dat een rustdag het beste is, maar ik weet het niet zeker.

je lichaam heeft ook tijd nodig om te herstellen dus ik zou voor een rustdag gaan!
vooral als je van weinig sporten af komt is het echt niet nodig om 4 dagen achter elkaar te sporten, had ik iig wel, dat ik van niet sporten naar 2/3x per week crossfit echt wel op was
(〃^▽^〃)

ChickWithGuns

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 14 januari 2016, 11:28:20 »

Bedankt voor je reactie! Je was op tijd, maar ik ben lekker eigenwijs toch naar survival gegaan  laughing7. Studeren ging voor geen meter, en ik had echt behoefte aan buiten zijn. Ben blij dat ik gegaan ben, al heb ik nu wel immense spierpijn. Deden gisteren vrijwel alles op armkracht, eerst wat statische manieren van hangen, veel touwklimmen, touwklimmen zonder benen, verschillende monkeybars, korte touwtjes op armen etc. Tussendoor veel hardlopen en rondes op tijd lopen, en aandacht voor buikspieren/inrollen in een touw. Alles doet nu pijn :')

En ik zou inderdaad een rustdag nemen. Ik weet niet hoe je traint, maar zelfs als je je spiergroepen goed afwisselt vind ik een rustdag na drie dagen vaak wel nodig. Als je toch graag wil bewegen zou ik kiezen voor een rustig rondje wandelen of fietsen. Zo ben je toch in beweging en word je niet stijf, maar kan je lichaam toch herstellen van intensievere training. En onthoud: juist in rust kunnen je spieren herstellen en groter en sterker terugkomen. Meer/vaker trainen is dus niet direct beter!

Exoticism

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 14 januari 2016, 18:09:49 »
Hmmm ik merk dat ik krachttraining nu echt leuk begin te vinden... Voel me een soort hulk erna lol. Het is net een verassing dat er opeens spieren te voorschijn komen na het lange afvallen. 

Iemand die weet of kwark gaat schiften als je het in de oven doen. Wil het in een tomatensaus doen.
~ Being a woman is a terribly difficult task, since it consists principally in dealing with men.

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 15 januari 2016, 16:15:20 »
ChickWithGuns: Wow dat klinkt echt heel erg zwaar. Ben blij dat ik niet in jouw schoenen stond haha

Ik heb die middag een rustdag genomen trouwens :) Ik dacht, ik luister gewoon naar mijn lichaam. En toen ging de training van gisteren ook erg goed!

Vandaag ben ik qua eten goed bezig, ik denk dat ik straks nog maar even naar de sportschool ga. Ik heb er totaaal geen zin in maar altijd als ik er eenmaal ben valt het wel mee. Zondag is trouwens mijn volgende weegmoment, dus sporten kan geen kwaad.

Dee

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 17 januari 2016, 19:30:10 »
Ik wil vanaf de aankomende week echt beginnen met gezond afvallen. Ik heb snel de neiging om te weinig te eten --> Gevolg ik eet 's avonds chips.

Ook moet ik opletten met frisdranken en gewoon water gaan drinken. Alleen dit zou al zo veel schelen. Daarna ga ik me wel richten op het sporten.

We gaan er voor <3

Ik ben 1,64m en 62/63 kilo.
Blog voor pabostudenten! https://superjuffie.wordpress.com

britt

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 17 januari 2016, 20:59:15 »
Mijn water drinken gaat juist echt super, sochtends voor 12 uur drink ik al 1 liter water en smiddags de rest en daarnaast thee en vifit :)
En ik ben ook eindelijk afgekickt van de energy drank.. blijft moeilijk op een of andere manier maar al die meiden op mn werk drinken het ook dus wordt er constant mee geconfronteerd -,-" But ill stay strong haha

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 17 januari 2016, 21:28:16 »
Pff de hele week goed gegaan, heb ik net weer een giga eetbui gehad. In een halfuur effe minstens 1000 kcal naar binnen gewerkt  :angry:

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 18 januari 2016, 16:18:31 »
Ik wil vanaf de aankomende week echt beginnen met gezond afvallen. Ik heb snel de neiging om te weinig te eten --> Gevolg ik eet 's avonds chips.

Ook moet ik opletten met frisdranken en gewoon water gaan drinken. Alleen dit zou al zo veel schelen. Daarna ga ik me wel richten op het sporten.

We gaan er voor <3

Ik ben 1,64m en 62/63 kilo.

Dat had ik ook heel erg! Ik ben toen gaan zoeken naar lekkere tussendoortjes die toch niet erg vet en calorierijk zijn. Voorbeeld: Snack a Jacks cheese smaakt bijna net zoals kaaschips. Daarnaast is er nog yoghurt, fruit, cherrytomaatjes, rijstwafels (naturel), cup a soup.. Dit is natuurlijk nooit zo lekker als een reep chocola of chips, maargoed. Je krijgt het lichaam dat je wilt niet voor niets, helaas!

Frisdrank zou ik afbouwen door light en zero varianten te gaan drinken. Dan is de overgang van light naar helemaal geen frisdrank een veel kleinere stap. Zorg er ook voor dat je constant een flesje water bij je hebt, dan drink je echt veel meer water dan wanneer je tussendoor een glas neemt!

En als laatste tip: mager broodbeleg scheelt veel. In een portie 20+ smeerkaas zitten maar iets van 25 kcal, in een plak 48+ kaas kun je daar rustig 100 kcal bij optellen. Kipfilet en ham is ook mager voor op brood.

Succes!

---
Besloten om me gisteren niet te wegen, ik wilde gisteren 72 kg wegen. Maar ik ben ongesteld en ben bang dat ik dan (veel) zwaarder weeg dan ik eigenlijk ben. Dat zou mijn humeur echt verknallen. Aankomende zondag dan maar! Dan moet er alleen wel weer 0,7 kg extra vanaf zijn. Duimen dan maar dat ik zondag 71,3 kg weeg...
Over ongesteld zijn gesproken: ik haat het. De buikkrampen zijn geeneens het ergste meer, maar mijn onbedwingbare drang naar zoetigheid wel! Ik wil echt alles eten wat 'slecht' is. Ugh.

Dee

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 18 januari 2016, 16:52:09 »
Dat had ik ook heel erg! Ik ben toen gaan zoeken naar lekkere tussendoortjes die toch niet erg vet en calorierijk zijn. Voorbeeld: Snack a Jacks cheese smaakt bijna net zoals kaaschips. Daarnaast is er nog yoghurt, fruit, cherrytomaatjes, rijstwafels (naturel), cup a soup.. Dit is natuurlijk nooit zo lekker als een reep chocola of chips, maargoed. Je krijgt het lichaam dat je wilt niet voor niets, helaas!

Frisdrank zou ik afbouwen door light en zero varianten te gaan drinken. Dan is de overgang van light naar helemaal geen frisdrank een veel kleinere stap. Zorg er ook voor dat je constant een flesje water bij je hebt, dan drink je echt veel meer water dan wanneer je tussendoor een glas neemt!

En als laatste tip: mager broodbeleg scheelt veel. In een portie 20+ smeerkaas zitten maar iets van 25 kcal, in een plak 48+ kaas kun je daar rustig 100 kcal bij optellen. Kipfilet en ham is ook mager voor op brood.

Succes!

Dankje! <3
Het is ook niet dat ik te zwaar ben ofzo, maar ik wil me wat fijner voelen en gezonder. Ook bewustwording va wat je allemaal eet op een dag.

Ja, met frisdrank is vooral het probleem dat ik héél veel drink. Ik drink op school alleen maar water, maar thuis komen er toch zeker 3 of 4 glazen ijsthee bij. Bedankt voor de tip! Probeer idd wat gezondere dingen te nemen.

Vind het moeilijk om het "speciaal" te houden. Ik doe dan graag een plakje tomaat op een boterham met ham, maar ik wil wat meer variatie. Een boterham met ham wordt op een gegeven moment ook zo saai.
Blog voor pabostudenten! https://superjuffie.wordpress.com