Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond afvallen #6 [Lees de beginpagina]  (gelezen 224145 keer)

awkohawkoh

  • **
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
« Reactie #3150 Gepost op: 28 april 2019, 09:21:48 »
Hebben jullie nog tips voor makkelijk en gezond avondeten? Overdag eet ik namelijk redelijk gezond maar met het avondeten loop ik altijd vast.

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
« Reactie #3151 Gepost op: 28 april 2019, 22:14:49 »
^ Ik eet eigenlijk vrij standaard. Een of twee (ligt aan de grootte) gekookte aardappels, groenten, een stukje vlees. Meestal iets van kip, vind ik het lekkerst. Een keer in de week iets van pasta en rijst.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Bloempot

  • Gast
« Reactie #3152 Gepost op: 29 april 2019, 07:54:15 »
^ik eet heel gevarieerd (en zelden aardappels/hollandse pot, vind ik echt niet lekker namelijk; zoete aardappels wel) pasta's/rijstgerechten/wraps/soepen/etc maar ik maak gebruik van HelloFresh (doordeweeks dan) en daar ga je wel gevarieerder van eten.

(en is makkelijk, snel klaar, etc) en in weekend maak ik vaak iets op basis van hun recepten


makkelijk is ook; meergranen wrap vullen:
- dag ervoor kip-stukjes/tofu zelf marineren: gember/knoflookteentje raspen, 1/2 eetlepels olijfolie, 2/3 eetlepels soja-saus, 2 of meer theelepels sambal naar smaak. Goed mengen, afdekken, koelkast in en laten staan tot avond dat je het eet (24uur later)
- dag ervoor knoflooksaus maken: griekse yoghurt/magere kwark (200gr voor 2 personen) + geperst teentje knoflook, verse peterselie fijnsnijden, beetje zout/peper. goed roeren, afdekken, blijft 24uur goed, voor serveren nog 2 eetlepels extra yoghurt erdoor om het op te frissen
- erbij een salade/restjes groente (ik zorg ervoor dat er genoeg groenvoer is; met  rauwe spinazie is ook erg lekker)


kip kan je bakken in de marinade, (indien restjes) groenten (de sla niet) erbij kiepen als kip gaar is zodat die ook beetje naar marinade smaken...
wrap opbouwen en klaar!


die eten we vaak in weekend (en dan of met wrap/zilvervliesrijst/turks brood/kan makkelijke variƫren) en is erg lekker en gezond.

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.446
    • Bekijk profiel
« Reactie #3153 Gepost op: 01 mei 2019, 07:41:16 »
Eindelijk 1 kilo afgevallen :bounce:

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
« Reactie #3154 Gepost op: 01 mei 2019, 15:22:09 »
^ Goed bezig!
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
« Reactie #3155 Gepost op: 02 mei 2019, 12:01:38 »
Vanavond weer proberen naar de B-kick te gaan, hopelijk gaat dat goed met mijn knie


Nc
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.446
    • Bekijk profiel
« Reactie #3156 Gepost op: 02 mei 2019, 16:56:39 »


Nc

Veel plezier! Pijntjes zul je vaak hebben met sport. Vaak gaat dat bij mij ook weer over als ik weer lekker warm ben en gaan trainen. Als je echt niet fatsoenlijk kunt lopen, zou ik niet gaan (doe ik ook niet).

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
« Reactie #3157 Gepost op: 02 mei 2019, 17:35:07 »
^ Nja het is vooral na sport. Had weken last van mijn knie bij bepaalde bewegingen. Gaat nu gelukkig beter en maandagavond ging sporten ook goed.



Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.446
    • Bekijk profiel
« Reactie #3158 Gepost op: 02 mei 2019, 20:11:39 »
^ Nja het is vooral na sport. Had weken last van mijn knie bij bepaalde bewegingen. Gaat nu gelukkig beter en maandagavond ging sporten ook goed.

Veel stretchen wil ook goed helpen (alleen doen als je warm bent).

Hmmm, zit een beetje met mijn sportschema in de maag.
Zondag: pump
Dinsdag: hardlopen en buikspieroefeningen
Vrijdag: een uurtje dans

Ik weet niet zo goed waar ik mijn uurtje krachttraining moet plannen....maandag, woensdag, donderdag of zaterdag. Ik denk zaterdag, want dans niet voor mij niet zo extreem inspannend..

Wat is jullie sportplanning zo ongeveer?

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
« Reactie #3159 Gepost op: 02 mei 2019, 20:31:36 »
Maandag bodypump
Dinsdag/woensdag paardrijden



Donderdag B-kick of body pump (vandaag voor de pump gekozen)


En dan een van de dagen nog los trainen. Probeer dinsdag, maar kan ook zomaar woensdag of vrijdag zijn.




Nc
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

random

  • ***
  • Berichten: 2.826
    • Bekijk profiel
« Reactie #3160 Gepost op: 03 mei 2019, 10:49:40 »


Ik train elke dag behalve de zaterdag of de zondag. Ligt er maar net aan welke van de twee ik een rustdag wil.

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.446
    • Bekijk profiel
« Reactie #3161 Gepost op: 03 mei 2019, 11:02:50 »
Ik train elke dag behalve de zaterdag of de zondag. Ligt er maar net aan welke van de twee ik een rustdag wil.

Interessant om te zien hoe vaak jullie trainen :)

Random, hoe heb jij het sporten opgebouwd? 5 keer achterelkaar :o

random

  • ***
  • Berichten: 2.826
    • Bekijk profiel
« Reactie #3162 Gepost op: 03 mei 2019, 11:12:00 »
Interessant om te zien hoe vaak jullie trainen :)

Random, hoe heb jij het sporten opgebouwd? 5 keer achterelkaar :o

Uhm, speciaal samengesteld programma door de sportschool. Verder zit het zo in mn systeem dat het sporten gewoon 'moet' net zoals werken en naar school gaan. Is gewoon een gewoonte geworden :)

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
« Reactie #3163 Gepost op: 03 mei 2019, 12:09:22 »
Lijkt me echt niets... dat sporten een ''moet'' wordt. Dan verlies ik meteen al mijn motivatie haha.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

random

  • ***
  • Berichten: 2.826
    • Bekijk profiel
« Reactie #3164 Gepost op: 03 mei 2019, 12:19:39 »
Ja ik vind het juist lekker en leuk, dus dan is het denk ik anders haha. Vind het sowieso altijd fijn om nog even te trainen na een lange dag :)

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
« Reactie #3165 Gepost op: 03 mei 2019, 12:52:40 »
Ik vind de bodypump wel leuk maar zo los sporten is echt saai haha


Nc
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.446
    • Bekijk profiel
« Reactie #3166 Gepost op: 08 mei 2019, 10:19:29 »
@MS Jackson, misschien komt het doordat je door groepsdruk beter presteert en ook meer plezier beleeft? Ik vind groepsdruk leuk en motiverend.


Helaas niets afgevallen deze week. Wel gisteren voor het eerst 5 km hardgelopen aan een stuk. Ik ben wel slanker en strakker geworden.

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
« Reactie #3167 Gepost op: 08 mei 2019, 12:39:53 »
^ Ja zou best kunnen!
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.446
    • Bekijk profiel
« Reactie #3168 Gepost op: 07 juni 2019, 14:23:08 »
Nou, hoe gaat het met jullie? Houden jullie je gezonde levensstijl vol?


Even tijd voor een update. Hier gaat het gezonde levensstijl behoorlijk goed. Natuurlijk zijn er sprake van downs, maar ook die heb je nodig om te leren. Momenteel loop ik 5 km met gemak. Bijzonder om te zien hoe je vooruit gaat. Had dit nooit verwacht! Momenteel sport ik vier keer in de week. 3 keer groepslessen fitness en een keer hardlopen. Qua eiwitten kwam ik telkens tekort, maar nu heb ik de protein powder van Kruidvat geprobeerd (choco) en die zijn echt geweldig. Smaakt echt naar chocomelk.
Ben naar de fysio geweest (hoort bij de stichting waar ik beschermd woon) en daar is vastgesteld dat ik platvoeten heb en x-benen. Afspraak proberen te maken bij de podoloog, maar ze reageren niet. Dinsdag maar weer achteraan gaan. Behoorlijke kostenpost, maar ik wil blijven bewegen. Fysio raadde mij ook extra magnesium en calcium in te nemen. Dat werkt zo goed tegen krampen en vermoeidheid. Herstel ook veel beter.

Afvallen lukt trouwens niet, maar ach: ik ben wel slanker geworden en zit beter in mijn vel.

Hoe gaat het bij jullie?
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2019, 14:27:23 door Himeros »

Turangawaewae

  • *
  • Berichten: 28
    • Bekijk profiel
« Reactie #3169 Gepost op: 07 juni 2019, 14:52:22 »
^wat ben je goed bezig zeg, petje af!
Magnesiumnitraat slik ik inderdaad ook bij, en regelmatig eiwit-shake.


Ik zit al hele poos op streefgewicht en wil nu ook echt niet meer afvallen, zit goed in m'n vel, zie er goed uit. Vetpercentage is erg goed, mooi laag hoeft niet echt veel lager.
Ik sport 6x per week (3-4x hardlopen, 2-3x kracht/core trainingen) en ben echt mooi in balans geestelijk/lichamelijk.. Ben ook nog maar weinig op fora/internet, enkel om over hardlopen te kletsen maar daarvoor heb ik ook mijn atletiek-vereniging. Ik ga in najaar bij hun opleiding tot hardlooptrainer volgen en daarna bij hun werken NC, had nooit verwacht maar past ook echt goed bij me en het is een hele fijne vereniging. Leuk van mijn hobby mijn werk maken :)
Just go and go and go.