Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond afvallen #6 [Lees de beginpagina]  (gelezen 233190 keer)

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3125 Gepost op: 25 maart 2019, 09:43:02 »
@random: 1900 kc met 6x in de week intensief sporten klinkt best wel weinig. Zou eens ronde  2100 gaan zitten, en dan voornamelijk aanvullen met eiwitten.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

random

• Bekijk profiel
« Reactie #3126 Gepost op: 25 maart 2019, 10:01:00 »
^ Ja moet nu ook rond de 2050 gaan eten (volg een speciaal programma). Eet sowieso wel veel eiwitten inderdaad. Ik ga proberen om nu echt bewuster te gaan eten, dus ik ben benieuwd.

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3127 Gepost op: 25 maart 2019, 10:03:46 »
^ Hopelijk vermindert het de eetbuien!

Ik had deze ook in de avond, bleek dat ik rond de 1300 kc zat en dat dus echt te weinig is... Met de diëtiste besproken om 1600 kc te gaan eten en hoe ik dat moet aanpakken.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #3128 Gepost op: 25 maart 2019, 12:13:48 »
Gewicht blijft hier gelijk (althans schommelen tussen de getallen waar het tussen moet schommelen, gelijk blijft niemand door vocht/hormonen/etc), maar ben nog volop cm aan het verliezen, merk ik aan mijn jeans die weer van mijn kont beginnen te zakken.
Ik word strakker  :cheers:

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3129 Gepost op: 26 maart 2019, 17:22:24 »
weg
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2019, 16:06:08 door Ms.Jackson »
Ik was Encore

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3130 Gepost op: 27 maart 2019, 20:05:30 »
Okay, ik heb zo'n "calculator" gevonden waarmee je kunt berekenen hoeveel calorieën je eigenlijk nodig hebt (op basis van lengte, gewicht, etc.), zowel "gewoon" als wanneer je af wilt vallen. Ik weet het zelf ongeveer wel hoor, maar ik was gewoon benieuwd wat er uit zou komen, en of ik inderdaad goed zit.

Nu is het zo dat je ook moet selecteren hoeveel beweging je krijgt, en dat vind ik een beetje een twijfelgeval. Ik loop drie à vier dagen per week twee uur op een dag (in een flink tempo), en verder doe ik zo'n drie keer per week thuis oefeningen, onder andere met dumbbells tot drie kilo. En verder... Stofzuigen, boodschappen, dat soort dingen? Weet iemand of ik dan beter "lichte lichaamsbeweging" of "normale lichaamsbeweging" kan selecteren?
"In overgave vind ik vrede en ongewapend ga ik de weg. Vrede wens ik vriend en vijand."

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3131 Gepost op: 29 maart 2019, 16:07:03 »
weg
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2019, 22:04:40 door Ms.Jackson »
Ik was Encore

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #3132 Gepost op: 30 maart 2019, 15:20:55 »
^ goed hoor, en met verkoudheid jezelf ook wat meer rust (dus rustiger tempo met welke sport dan ook) gunnen, dan is het gewoon moeilijker voor je lichaam!

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3133 Gepost op: 31 maart 2019, 22:04:55 »
Vanaf morgen nieuwe pump lessen, ben benieuwd

Nc
Ik was Encore

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #3134 Gepost op: 01 april 2019, 15:12:56 »
^succes

Hier gisteren duurloop (15km in 1uur24) gedaan, heerlijk in zonnetje.
En vandaag 60min kracht/core/flexibiliteit training met gewichten - medicine ball van 6kg en dumbells (is ''nieuw'' voor me; die had ik voorheen niet haha) met raam lekker open, was ook lekker!
Morgen hardlooptraining!

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3135 Gepost op: 05 april 2019, 11:50:05 »
Pff gister zo geen motivatie om te boksen... ben niet geweest. Ga morgenvroeg wel naar de pump, dus dan heb ik wel drie keer gesport deze week. Volgende week niet sporten en de week erop ook echt maar een keer.

Druk druk druk

Nc
Ik was Encore

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #3136 Gepost op: 05 april 2019, 12:29:58 »
^dan sport je best vaak in de week hoor, voorheen sportte je niet toch?
Ik heb eerste paar maand slechts 2x in de week gesport en zit nu op 5-6x per week (rond 8uur sporten per week)...
anders vond ik het ook niet vol te houden.

Succes morgen.

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3137 Gepost op: 05 april 2019, 12:55:40 »
^ Ik sportte eerst nooit nee
Ik was Encore

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3138 Gepost op: 06 april 2019, 12:11:42 »
Voor wie het nog niet deed: eet avocado! Serieus, bij mij is het een wondermiddel gebleken. Ik viel eerst een halve tot nèt een kilo per week af. Een paar weken geleden heb ik ontdekt hoe lekker avocado is op brood/knäckebröd/beschuit, en nu eet ik het regelmatig. En toeval of niet, sindsdien ben ik steeds 1,2 kilo per week afgevallen, zonder verder iets te veranderen aan wat ik al deed. En het blijkt dat avocado inderdaad kan helpen bij het afvallen, heb ik nu gelezen.

Dit moest ik even kwijt. Use it as you wish. :P
"In overgave vind ik vrede en ongewapend ga ik de weg. Vrede wens ik vriend en vijand."

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3139 Gepost op: 06 april 2019, 12:13:22 »
^ Of je zit net anders in je hormoonspiegel. Over avocado bestaan verschillende meningen. Het beste is gewoon om een gezond en gevarieerd eetpatroon te hebben, middels de schijf van vijf. ;)
Super fijn dat je in een week zo snel bent afgevallen, maar houd er wel rekening mee dat het best veel is en het er volgende week weer iets bij kan zijn.
Ik was Encore

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3140 Gepost op: 06 april 2019, 12:56:49 »
Uiteraard.  ;) Ik vond het gewoon opvallend, dus ik vind het wel leuk om daar in te geloven, juist omdat de avocado daar kennelijk ook om bekend staat (wat ik van tevoren niet eens wist). Ik eet overigens ook echt gezond en genoeg hoor, de avocado is er gewoon toevallig bij gekomen, ik leef echt niet ineens alleen op avocado's. :P  Ik gebruik zelfs dagelijks de eetmeter van het Voedingscentrum.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #3141 Gepost op: 06 april 2019, 15:12:06 »
^ik eet zelden avocado,  maar avocado heeft tal van meningen inderdaad, net als blauwe bessen en ander superfood. En het is verstandig er zelf goed over na te denken over dat soort eten.

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3142 Gepost op: 06 april 2019, 16:31:06 »
Ik vind avocado echt smerig haha
Ik was Encore

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3143 Gepost op: 06 april 2019, 17:24:22 »
Dat kan! Ik gruwel weer van andere dingen. :P

^ik eet zelden avocado,  maar avocado heeft tal van meningen inderdaad, net als blauwe bessen en ander superfood. En het is verstandig er zelf goed over na te denken over dat soort eten.

Zeker, ik ben het ook niet gaan eten om af te vallen, maar gewoon omdat het me lekker leek (ik kende die vermeende eigenschap toen ook nog niet eens). En als het wel helpt met afvallen (wat het lijkt te doen, ik vind het in ieder geval leuk om te geloven) is dat een mooie bijkomstigheid. :)

Ik bedoelde het overigens ook niet op een sekte-achtige manier hoor, zo van "Eet avocado en het licht zal tot u komen!!!1!1!" ;D Ik ben er zelf gewoon enthousiast over, dus ik dacht dat anderen er misschien ook wat aan konden hebben.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #3144 Gepost op: 06 april 2019, 19:14:13 »
Ik vind avocado’s altijd vet k*t. xD

Of je hebt er één die al half aan het vergaan is óf één die de eerste zes maanden nog niet rijp is. Kan d’r nooit een peil op trekken.

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3145 Gepost op: 06 april 2019, 20:28:00 »
Ik heb tot nu toe altijd mazzel gehad, haha!

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3146 Gepost op: 23 april 2019, 15:32:48 »
weg
« Laatst bewerkt op: 28 april 2019, 22:15:21 door Ms.Jackson »
Ik was Encore

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #3147 Gepost op: 23 april 2019, 15:51:35 »
^succes donderdag

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3148 Gepost op: 25 april 2019, 21:17:25 »
weg
« Laatst bewerkt op: 28 april 2019, 22:15:10 door Ms.Jackson »
Ik was Encore

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #3149 Gepost op: 25 april 2019, 21:21:02 »
^ik denk wel goed advies. Werken aan realistisch/positief zelfbeeld.
Je kan dus gewoon dingen eten, zonder direct aan te komen.