Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond afvallen #6 [Lees de beginpagina]  (gelezen 219546 keer)

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #3025 Gepost op: 06 februari 2019, 10:02:42 »
^ Tijd geven, denk ik? Als hij echt goed is, zullen zijn huidige klanten vast door middel van mond op mond reclame wel over hem praten en zo aan meer klanten komen.

Wat lastig is, is dat hij waarschijnlijk in een overvolle markt zit. Ik bedoel er zijn zó veel PT’ers. Dat maakt het sowieso al lastig, denk ik. (Proeflessen voor ene klein budget kan natuurlijk ook helpen. Dan komen mensen eerder voor een kennismaking en blijven misschien wel plakken. Zo ben ikzelf begonnen, althans).

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3026 Gepost op: 06 februari 2019, 11:48:51 »
weg
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2019, 17:14:13 door Ms.Jackson »
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Bloempot

• Gast
« Reactie #3027 Gepost op: 06 februari 2019, 11:53:44 »
^heeft zwembad geen ochtendopening voor de baantjestrekkers? Hier is wedstrijd bad vroeg in de ochtend open puur daarvoor...

maar je hoeft ook niet alles te doen... je kan ook ervoor kiezen 1x per maand 1x minder naar de sportschool te gaan en die avond te zwemmen ter afwisseling, is ook goed voor je spiergroepen. bijv

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3028 Gepost op: 06 februari 2019, 12:23:57 »
^ Ja om 7:00. Maar vaak moet ik om 8:00 de trein hebben...

« Laatst bewerkt op: 07 februari 2019, 17:14:02 door Ms.Jackson »
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3029 Gepost op: 06 februari 2019, 13:17:36 »
Nog een vraagje,
Ik ben weer begonnen met brood eten (weet even niet welk soort brood). Ik eet twee sneetjes op een dag. Zou dit kwaad kunnen? Toen ik afviel heb ik brood gegeten, toen ik mijn gewicht bereikte ben ik overgestapt op kwark (ik had een koelkast tot mijn beschikking)
Nu heb ik geen koelkast en dus geen andere keus dan brood meenemen... Elke dag een salade vind ik ook weer zo wat

Ik was Encore

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #3030 Gepost op: 06 februari 2019, 13:50:31 »
^ Twee sneetjes (volkoren) brood per dag lijkt mij doodnormaal, totaal niks mis mee. Brood is toch pas slecht als je er veel van eet. Ik zou eerder letten op het beleg.
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #3031 Gepost op: 06 februari 2019, 14:10:37 »
^ Twee sneetjes (volkoren) brood per dag lijkt mij doodnormaal, totaal niks mis mee. Brood is toch pas slecht als je er veel van eet. Ik zou eerder letten op het beleg.
Dit inderdaad. Kijk even goed of je volkoren brood eet gemaakt van meel (in plaats van bloem).

random

• Bekijk profiel
« Reactie #3032 Gepost op: 06 februari 2019, 14:44:11 »
Nog een vraagje,
Ik ben weer begonnen met brood eten (weet even niet welk soort brood). Ik eet twee sneetjes op een dag. Zou dit kwaad kunnen? Toen ik afviel heb ik brood gegeten, toen ik mijn gewicht bereikte ben ik overgestapt op kwark (ik had een koelkast tot mijn beschikking)
Nu heb ik geen koelkast en dus geen andere keus dan brood meenemen... Elke dag een salade vind ik ook weer zo wat

Als jij qua kcal onder je onderhoud eet, dan zou je in principe alles kunnen eten, zolang je dus maar binnen het aantal kcal blijft. Brood kan dus echt geen kwaad.

Bloempot

• Gast
« Reactie #3033 Gepost op: 06 februari 2019, 14:49:15 »
Volkoren brood is echt niet slecht. :)

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #3034 Gepost op: 06 februari 2019, 15:00:32 »
Als jij qua kcal onder je onderhoud eet, dan zou je in principe alles kunnen eten, zolang je dus maar binnen het aantal kcal blijft. Brood kan dus echt geen kwaad.
Ik mis ergens wel de ‘maar’.

Tuurlijk gaat het er uiteindelijk om dat je onder je onderhoud eet en dan val je af. Alleen zodra je puur die ‘regel’ hanteert zou je dus elke dag een groot big mac menu bij de Mac kunnen eten en als je verder niets meer eet, zal je afvallen. Maar ik hoop toch ook dat we snappen dat dat niet de manier is.

Naast meer verbruiken dat je verbrand, is het vrij handig om dagelijks aan bepaalde voedingsstoffen/vitamine te komen. Ook zorgen bepaalde producten (langzame koolhydraten, eiwitten, goede vette ) voor een langer vol gevoel. Wat dus zal helpen bij ‘minder’ eten.

Niet dat je dit perse zegt. Maar ik vind het bericht: ‘zolang je meer verband dan je eet’ gewoon te kort door de bocht om als advies mee te geven.

random

• Bekijk profiel
« Reactie #3035 Gepost op: 06 februari 2019, 15:15:03 »
Ik mis ergens wel de ‘maar’.

Tuurlijk gaat het er uiteindelijk om dat je onder je onderhoud eet en dan val je af. Alleen zodra je puur die ‘regel’ hanteert zou je dus elke dag een groot big mac menu bij de Mac kunnen eten en als je verder niets meer eet, zal je afvallen. Maar ik hoop toch ook dat we snappen dat dat niet de manier is.

Naast meer verbruiken dat je verbrand, is het vrij handig om dagelijks aan bepaalde voedingsstoffen/vitamine te komen. Ook zorgen bepaalde producten (langzame koolhydraten, eiwitten, goede vette ) voor een langer vol gevoel. Wat dus zal helpen bij ‘minder’ eten.

Niet dat je dit perse zegt. Maar ik vind het bericht: ‘zolang je meer verband dan je eet’ gewoon te kort door de bocht om als advies mee te geven.

Nouja, ik denk dat iedereen dat wel begrijpt vandaar haha.

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3036 Gepost op: 06 februari 2019, 16:57:30 »
Volkoren brood is echt niet slecht. :)

Ja ik heb volkoren brood met extra eiwitten.

Ik ben een hele moeilijke brood eter. Ik vind dat echt niet lekker. Dit krijg ik met jam nog wel weg. Ander beleg wat ik lust op brood is pindakaas.
Ik was Encore

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #3037 Gepost op: 06 februari 2019, 16:58:14 »

Nc

Hmmm, dan zou ik inderdaad doen wat Bloempot voorstelt.

Salade hoeft natuurlijk niet elke dag, maar probeer eens andere opties voor de lunch als je niet zo van brood houdt. Mijn zusje kwam met een pesto-couscoussalade met groente bijvoorbeeld. Vult mij wel en het is lekker en gezond (een theelepel pesto is genoeg). Volkoren wraps. Gevulde soep. Succes met het zoeken :)

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3038 Gepost op: 06 februari 2019, 17:01:13 »
^ Nadeel is dat ik dus op school zit en niets warm kan maken of koud kan houden.

Hoelang zou je kwark buiten de koelkast kunnen bewaren?
Ik was Encore

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #3039 Gepost op: 06 februari 2019, 17:03:33 »
^ Nadeel is dat ik dus op school zit en niets warm kan maken of koud kan houden.

Mijn zusje neemt vaak dat soort voedsel mee naar school. Een vriendin van mij doet het nog steeds op school.

random

• Bekijk profiel
« Reactie #3040 Gepost op: 06 februari 2019, 17:13:59 »

Ik weet niet zeker of het zo is, maar ik las max 6 uur. Ik neem het zelf ook elke dag mee en dan zit het zo'n 4/5 uur in mn tas.

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3041 Gepost op: 07 februari 2019, 16:29:14 »
Aangezien het andere afvaltopic best wel verlaten lijkt, hier maar even: Heeft iemand misschien een idee hoeveel calorieën er gemiddeld in deze koekjes zouden kunnen zitten? Deze zijn het: https://www.simpele-recepten.nl/recept/simpele-havermoutkoekjes

Ik overweeg om ze een keer te maken, maar er staan geen voedingswaarden bij. Natuurlijk snap ik dat het sowieso beter is dan een chocolate chip cookie, maar gewoon om een idee te hebben. Ik ben rampzalig met rekenen, ik krijg kortsluiting als ik al die ingrediënten moet gaan optellen, haha. :') Ik bedoel niet dat iemand dat voor mij moet gaan doen hoor! Maar ik dacht, misschien heeft iemand hier wel eens iets soortgelijks gemaakt waar de voedingswaarden wel bekend van zijn. :)
"In overgave vind ik vrede en ongewapend ga ik de weg. Vrede wens ik vriend en vijand."

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3042 Gepost op: 07 februari 2019, 16:39:23 »
Ik heb het even voor je opgeteld. Informatie van het Voedingscentrum dus ga er vanuit dat het wel klopt.

30 gr meel (kan geen amandelmeel vinden) gemiddeld 100 kcal
100 gr havermout 373 kcal
1 banaan 124 kcal
25 gr kokosolie 312 kcal

Bakpoeder kent die ook niet.
Dus 800 kcal?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

random

• Bekijk profiel
« Reactie #3043 Gepost op: 07 februari 2019, 16:40:11 »
Aangezien het andere afvaltopic best wel verlaten lijkt, hier maar even: Heeft iemand misschien een idee hoeveel calorieën er gemiddeld in deze koekjes zouden kunnen zitten? Deze zijn het: https://www.simpele-recepten.nl/recept/simpele-havermoutkoekjes

Ik overweeg om ze een keer te maken, maar er staan geen voedingswaarden bij. Natuurlijk snap ik dat het sowieso beter is dan een chocolate chip cookie, maar gewoon om een idee te hebben. Ik ben rampzalig met rekenen, ik krijg kortsluiting als ik al die ingrediënten moet gaan optellen, haha. :') Ik bedoel niet dat iemand dat voor mij moet gaan doen hoor! Maar ik dacht, misschien heeft iemand hier wel eens iets soortgelijks gemaakt waar de voedingswaarden wel bekend van zijn. :)

Als je je houdt aan de 8 koekjes, dan is het per koekje:

90 kcal
3,4 g vet
12,3 koolhydraten
2,7 g eiwit

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #3044 Gepost op: 07 februari 2019, 16:41:02 »
De couscous geprobeerd en meegenomen ergens naartoe, ook koud erg lekker.

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3045 Gepost op: 07 februari 2019, 16:54:52 »
@kopjechino & random:

Ah super, dankjulliewel! :)
"In overgave vind ik vrede en ongewapend ga ik de weg. Vrede wens ik vriend en vijand."

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3046 Gepost op: 07 februari 2019, 17:11:47 »
Ik weet niet zeker of het zo is, maar ik las max 6 uur. Ik neem het zelf ook elke dag mee en dan zit het zo'n 4/5 uur in mn tas.

Oké dankjewel!
Ik was Encore

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #3047 Gepost op: 15 februari 2019, 10:56:51 »
Hoe gaat het bij jullie? Hier nog niks afgevallen. Wel 3 keer in de week aan het sporten. Mijn conditie is al een stuk verbeterd. Mijn hartslag bij felle inspanning was eerst tussen de 150-160 en nu lager, daar ben ik al blij om!

Bloempot

• Gast
« Reactie #3048 Gepost op: 15 februari 2019, 13:58:05 »
Hier blijf ik nog steeds rustig zakken, prima. Over 2 kilo zit ik op streefgewicht, liefst zou ik dan nog iets eraf maar gezien ik nu maat 34/36 (broekmaat 27; jaren maat 33 gehad)  heb, ga ik dat maar niet doen. Anders heb ik nul reserves over.

Ik ben aan het trainen voor halve marathon (ingeschreven ervoor gebeurt ergens eind april  :fieuw: ) dus eten afstemmen met trainen is soms best ingewikkeld nu (vind ik). Ik heb toch de neiging te weinig te eten en dat traint/leeft niet fijn. Ik let er nu meer op dat überhaupt ik eet, en dat ik meer eetmomenten heb.

Schildklier lijkt, nu 2 jaar zonder medicatie, behoorlijk weer op toen als voor de medicatie; alles kunnen eten en dun blijven (en nu met sporten erbij afvallen). En lichaam is nu gewoon meer spier dan toen (toen deed ik amper sport) dus ben stuk strakker ofzo.

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #3049 Gepost op: 15 februari 2019, 14:44:24 »
Mijn schildklier is nog niet helemaal goed, dus verwacht niet snel en veel af te vallen. Wil ik ook niet. Ik wil gewoon maat 38/40 behouden. Ik hou van mijn bulky lichaam van voorheen. Ik heb een zandloper/peer figuur. Ik zie mannen vaak staren naar mijn kont in de sportschool helaas haha