Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond afvallen #6 [Lees de beginpagina]  (gelezen 220573 keer)

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
« Reactie #2950 Gepost op: 20 januari 2019, 21:38:44 »
^ Jemig dat is echt véél te laag! Hanteer 6 vaste eetmomenten op een dag. Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten en tussendoortje.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
« Reactie #2951 Gepost op: 20 januari 2019, 21:39:04 »
Ik gebruik nu gewoon pen en papier en dan schrijf ik het op.

Dat is echt veel werk..
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Bloempot

  • Gast
« Reactie #2952 Gepost op: 20 januari 2019, 21:39:26 »
^hoe komt dat het zo weinig is?
Je hebt al meer nodig voor lichaamsfuncties...


Eet gewoon op vaste momenten, ook als je geen honger hebt. Daar moet je weer aan wennen.

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.599
    • Bekijk profiel
« Reactie #2953 Gepost op: 20 januari 2019, 21:43:26 »
Dat is echt veel werk..

hmm ik eet toch niet zo veel en ik noteer alleen kcal en suiker. Maar goed zij vroeg naar manieren, dit is er 1.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.599
    • Bekijk profiel
« Reactie #2954 Gepost op: 20 januari 2019, 21:44:44 »
Hoe krijgen jullie voldoende calorieën binnen? Ik zit iedere dag tussen 600-900 wat super weinig is..

Misschien calorierijke voedingsmiddelen eten?
https://drogespieren.nl/spiermassa/calorierijke-voeding
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.436
    • Bekijk profiel
« Reactie #2955 Gepost op: 20 januari 2019, 21:48:40 »
Hoe krijgen jullie voldoende calorieën binnen? Ik zit iedere dag tussen 600-900 wat super weinig is..

Door te eten. Heb je een psychische of lichamelijke aandoening die van invloed kunnen zijn op je hongergevoel? Ik zat vorig jaar ook erg laag in de calorieën, maar dat kwam voornamelijk door de stress en darmaandoening.
Ik zou dit even laten uitzoeken als ik jou was. Dit is niet gezond.

awkohawkoh

  • **
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
« Reactie #2956 Gepost op: 21 januari 2019, 19:15:47 »
Bedankt voor jullie tips! Ik houd momenteel bij wat ik eet in een drie maanden fitness boekje, maar daarna schakel ik denk ik om naar een app.

Mystery girl

  • **
  • Berichten: 156
    • Bekijk profiel
« Reactie #2957 Gepost op: 22 januari 2019, 17:18:32 »
Ik hou heel erg van skiën en aangezien er bij mij in het dorp nu sneeuw ligt wilde ik in de sneeuw spelen (klinkt kinderachtig maar daar gaat het nu niet om), ik wilde dus mijn skibroek aandoen. Ik heb vorige winter een nieuwe gekocht om dat de oude niet meer paste (ik was te dik), nu paste mijne (nieuwe dus) ook niet, dus nu ga ik afvallen in plaats van een nieuwe skibroek kopen. beter voor mijn gezondheid. en ook nog omdat ik mijn ouders niets hoef te vertellen (zij moeten de broek gaan kopen).


Maar nu het echte, ik weeg 61.1 kg en ben 156 cm. volgens een website is mijn bmi dan 25.1 wat dus teveel is. Mijn doel is 50 kg en in mijn skibroek passen.


ik voeg ff een tabel toe met wat ik aan sport ga doen:
datum:        sit ups:       wandelen:     springen (seconde)       rennen op plaats (seconde)
22/1              20               3 km            120                                     120
23/1             30                 3 km              120                                   120
24/1              40               3 km             140                                 140
25/1           50                   4 km           140                               140
26/1            50                4 km             160                                       160
27/1          50                 4 km               160                                  160
28/1           50                   5 km            180                                 180
29/1          50                       5 km          180                               180
30/1           50                      5 km           200                            200
31/1           100                 6 km            200                               200
1/2            100                  6 km              220                             220
2/2            100                 6 km              220                              220
3/2             100                7 km               240                             240
4/2           100                  7 km              240                              240


wens me suc6 en houdoe

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
« Reactie #2958 Gepost op: 22 januari 2019, 18:27:06 »
^ Als je twee kilo afvalt heb je al een gezond gewicht.  50 kilo wegen is volgens mij écht te licht en niet gezond.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Bloempot

  • Gast
« Reactie #2959 Gepost op: 22 januari 2019, 18:49:12 »
^je kan beter een tussendoel hebben, en eerst naar gezond BMI gaan en dan weer stapje verder.


Zeker gezien je, volgens mij, nog in de groei bent, moet je gewoon blijven eten. En je groeit nou eenmaal! Dus logisch dat je (ski)broeken na x tijd niet meer passen, dat snappen ouders ook wel hoor. ;)


En overdreven gaan sporten, is niet vol te houden en werkt daardoor op termijn demotiverend. Je kan beter rustig opbouwen en lekker een gezellige (team)sport gaan doen zodat je zeker weet dat je je lichaam niet overbelast.

Mystery girl

  • **
  • Berichten: 156
    • Bekijk profiel
« Reactie #2960 Gepost op: 23 januari 2019, 16:44:02 »
Ik ben afgelopen 4 haar niet meer gegroeid en het eigenlijke doel is weer in die skibroek passen maar om er een getal aan te koppelen heb ik 50 gekozen. 55 is ook goed.

Bloempot

  • Gast
« Reactie #2961 Gepost op: 23 januari 2019, 16:52:53 »
^dan zou ik niet zo op een getal focussen maar gewoon op die broek aankunnen.
je hoeft niet naar een getal af te vallen he, heel veel mensen vallen af om in een bepaald kledingstuk te passen (denk aan trouwkleding).

awkohawkoh

  • **
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
« Reactie #2962 Gepost op: 23 januari 2019, 16:53:27 »
Wat is jullie ervaring met proteïne poeder? Tot nu toe heb ik twee smaken van body & fit geprobeerd, maar ik kan maar niet wennen aan de textuur.

Bloempot

  • Gast
« Reactie #2963 Gepost op: 23 januari 2019, 17:01:51 »
^ik koop ook bij body&fit maar niet hun huismerk (die krijg ik weleens in proefzakjes, en vind ik niet zo lekker)... ik heb momenteel van Gold Standard (optimum nutrition) in gebruik, word lekker romig ook met water ipv amandelmelk


random

  • ***
  • Berichten: 2.826
    • Bekijk profiel
« Reactie #2964 Gepost op: 23 januari 2019, 18:02:36 »
Wat is jullie ervaring met proteïne poeder? Tot nu toe heb ik twee smaken van body & fit geprobeerd, maar ik kan maar niet wennen aan de textuur.

Slecht, ik vind het echt mega vies. Heb al 6 verschillende smaken geprobeerd, dus denk dat ik ook gewoon niet kan wennen aan de textuur.

Atosenzosja

  • ***
  • Berichten: 1.728
    • Bekijk profiel
« Reactie #2965 Gepost op: 23 januari 2019, 18:11:20 »
Ik moet er ooit nog eens mee proberen te bakken. Verder zie ik het mezelf ook niet drinken, dus probeer ik op dit moment gewoon op intensieve dagen (of meteen de dag erna) 110/120 gram aan eiwitten te eten.

Ik zou het persoonlijk wel alleen gebruiken als je het écht nodig hebt (dus echt zodanig sport en anders te langzaam herstelt.

random

  • ***
  • Berichten: 2.826
    • Bekijk profiel
« Reactie #2966 Gepost op: 23 januari 2019, 18:57:26 »
Ik moet er ooit nog eens mee proberen te bakken. Verder zie ik het mezelf ook niet drinken, dus probeer ik op dit moment gewoon op intensieve dagen (of meteen de dag erna) 110/120 gram aan eiwitten te eten.

Ik zou het persoonlijk wel alleen gebruiken als je het écht nodig hebt (dus echt zodanig sport en anders te langzaam herstelt.

Heel lekker in bananenbrood!!

partyanimal

  • **
  • Berichten: 290
    • Bekijk profiel
« Reactie #2967 Gepost op: 23 januari 2019, 20:05:36 »

Ik zal het vast wel ergens op internet kunnen vinden, maar zou iemand mij even in jip en janneke taal uit kunnen leggen wat je precies hebt aan ei-witpoeder, of het slecht voor je is, en waarom je het wel zou gebruiken?


nc

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
« Reactie #2968 Gepost op: 23 januari 2019, 20:08:39 »
Persoonlijk ben ik er niet zo'n fan van. Je kan ook gewoon meer eiwitten in ''normaal'' eten eten.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Bloempot

  • Gast
« Reactie #2969 Gepost op: 23 januari 2019, 20:14:45 »
Ik gebruik het meestal alleen na een duurloop (1,5 tot 2uur hardlopen), dan vind ik het wel fijn voor spierherstel.


zeker gezien ik niet zo makkelijk eet (na sporten) en vloeibaar is makkelijker.




een bak kwark geeft zelfde effect trouwens, maar ik reageer niet zo fijn op al die lactose..




voor ''normaal'' ben ik er geen fan van ofzo, alleen bij uitzonderingen. ik gebruik het zeker niet dagelijks.

Bloempot

  • Gast
« Reactie #2970 Gepost op: 24 januari 2019, 08:56:04 »
jeuh, nieuw getal op weegschaal, ben nog lekker aan het verliezen  :bounce:

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.599
    • Bekijk profiel
« Reactie #2971 Gepost op: 24 januari 2019, 11:40:52 »
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

awkohawkoh

  • **
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
« Reactie #2972 Gepost op: 24 januari 2019, 14:10:33 »
jeuh, nieuw getal op weegschaal, ben nog lekker aan het verliezen  :bounce:

Goed bezig!

random

  • ***
  • Berichten: 2.826
    • Bekijk profiel
« Reactie #2973 Gepost op: 25 januari 2019, 09:03:34 »
Persoonlijk ben ik er niet zo'n fan van. Je kan ook gewoon meer eiwitten in ''normaal'' eten eten.

Nouja, tuurlijk is dat mogelijk, maar ik moet nu zo'n 120 gram eiwitten op een dag en zie dat maar eens uit 'normaal' eten te halen. Het is gewoon belangrijk als je zware krachttraining doet, dat je hoog zit in eiwitten.

Atosenzosja

  • ***
  • Berichten: 1.728
    • Bekijk profiel
« Reactie #2974 Gepost op: 25 januari 2019, 09:10:24 »
Nouja, tuurlijk is dat mogelijk, maar ik moet nu zo'n 120 gram eiwitten op een dag en zie dat maar eens uit 'normaal' eten te halen. Het is gewoon belangrijk als je zware krachttraining doet, dat je hoog zit in eiwitten.
Gerookte kipfilet meenemen als ‘tussendoortje’. Kwark. Kipfilet op brood. Ei. (Minder gezond/mager maar) kipshaorma, salade met saladekaas. Dat is wat ik vaak eet en dan lukt het ‘prima’. Ja het is even doorbijten, maar ook geen mega groot probleem. Hooguit smokkel ik soms met van die yoghurt met extra eiwitten (Melkunie, geloof ik).