Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond afvallen #6 [Lees de beginpagina]  (gelezen 221572 keer)

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2900 Gepost op: 27 oktober 2018, 19:45:11 »
Ook al eet ik genoeg, ik blijf honger hebben. Moet ik die honger negeren? Ik kom echt zo veel aan telkens.

Penguinone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2901 Gepost op: 27 oktober 2018, 19:48:50 »
Ik denk dat het verstandig is om met een diëtiste te gaan kijken naar hoeveel voedsel je nodig hebt en samen een eetlijst opstelt. Dan heb je een beetje houvast
Ik was tink

Evieefjuh

• Bekijk profiel
« Reactie #2902 Gepost op: 27 oktober 2018, 20:15:20 »
Ik denk dat het verstandig is om met een diëtiste te gaan kijken naar hoeveel voedsel je nodig hebt en samen een eetlijst opstelt. Dan heb je een beetje houvast
dit inderdaad.

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2903 Gepost op: 27 oktober 2018, 20:42:05 »
Hmm, misschien dat maar proberen

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2904 Gepost op: 29 november 2018, 20:56:30 »
Hebben jullie tips voor workouts die je thuis kunt doen? Ik zit er een beetje mee dat ik naast, onder en boven mij buren heb dus dat workouts waarbij ik moet springen niet echt handig zijn.

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #2905 Gepost op: 28 december 2018, 19:12:45 »
Ik ga vanaf februari (januari is geen handige maand voor mij) weer actief bezig zijn met afvallen. Nu prop ik alles maar naar binnen, weeg ik mijzelf niet en geen idee dus hoe mijn lichaam hierop reageert. Maar na al die maanden pas ik nog steeds in mijn broeken. :')
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Bloempot

• Gast
« Reactie #2906 Gepost op: 04 januari 2019, 14:40:05 »
Met vakantie rond 1,5kilo afgevallen  :cheers:  zit nu nog wat vocht voor het vliegen dus maandag officiele meting (krijg met zo'n actieve vakantie; 75km wandelen per week :P)

net eerste rondje hardgelopen van dit jaar, heerlijk.
Morgen ga ik wat oefeningen voor mijn core doen enzo

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2907 Gepost op: 04 januari 2019, 15:32:56 »
Ik ben van de week 1 kilo afgevallen zonder iets te doen en veel te eten. Mysterie hahaha

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2908 Gepost op: 04 januari 2019, 16:11:05 »
^ Ik krijg hem dan vaak een week later als nog voor m’n kiezen. 😂

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2909 Gepost op: 04 januari 2019, 16:19:46 »
^ Ik krijg hem dan vaak een week later als nog voor m’n kiezen. 😂

Ach ja, moet dan maar. Feestdagen he laughing7.

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #2910 Gepost op: 04 januari 2019, 17:36:24 »
Je gewicht is nooit constant en schommelt altijd.

Iemand tips voor een goede sport om af te vallen? Zwemmen en hardlopen zijn meer duur sporten en dus meer voor conditie behoud toch?
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2911 Gepost op: 04 januari 2019, 18:01:43 »
^ lichter worden qua gewicht of centimeters verliezen? Voor dat laatste, ga krachttraining doen (Omdat spieren uiteindelijk zwaarder zijn dat vet, kan het op een moment zijn dat je niet meer lichter wordt, maar dus wel slanker).

Met krachttraining verhoog je je dagelijkse verbranding, terwijl je met zwemmen/hardlopen dus uiteindelijk alleen maar op het moment van de activiteit kcal aan het verbranden bent.

Ik moet zeggen dat ik ‘fan’ ben van de combinatie. En zwemmen doe ik vooral voor ‘actief herstel’ na een volle sportweek.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2912 Gepost op: 04 januari 2019, 18:02:59 »
Je gewicht is nooit constant en schommelt altijd.
Maar als je jezelf één keer per week of één keer per twee weken weegt, kan je daar echt wel een lijn op trekken.

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2913 Gepost op: 04 januari 2019, 18:13:56 »
Maar als je jezelf één keer per week of één keer per twee weken weegt, kan je daar echt wel een lijn op trekken.

Jep, weeg mezelf gelukkig niet elke dag

Bloempot

• Gast
« Reactie #2914 Gepost op: 04 januari 2019, 18:37:24 »
^ lichter worden qua gewicht of centimeters verliezen? Voor dat laatste, ga krachttraining doen (Omdat spieren uiteindelijk zwaarder zijn dat vet, kan het op een moment zijn dat je niet meer lichter wordt, maar dus wel slanker).

Met krachttraining verhoog je je dagelijkse verbranding, terwijl je met zwemmen/hardlopen dus uiteindelijk alleen maar op het moment van de activiteit kcal aan het verbranden bent.

Ik moet zeggen dat ik ‘fan’ ben van de combinatie. En zwemmen doe ik vooral voor ‘actief herstel’ na een volle sportweek.

Ik doe hardlopen en verbrand in rust nu ook meer hoor, meer spieren... en afvallen gaat als tierelier nu ik rond of meer dan 30-35km per week loop (3 runs) ik ga nu krachttraining erbij doen om mijn trainingen te kunnen verbeteren.

Combinatie is altijd beter dat zeker.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2915 Gepost op: 04 januari 2019, 18:54:10 »
Ik doe hardlopen en verbrand in rust nu ook meer hoor, meer spieren... en afvallen gaat als tierelier nu ik rond of meer dan 30-35km per week loop (3 runs) ik ga nu krachttraining erbij doen om mijn trainingen te kunnen verbeteren.

Combinatie is altijd beter dat zeker.
Over het algemeen is hardlopen geen sport waar je spieren mee opbouwt. Dus je zal best afvallen, zeker met 30 km in de week en minder eten dan je ‘nodig’ hebt.

(Reden waarom krachttraining ook een must is naast hardlopen, om je spieren te versterken, betere houding blablabla)

Bloempot

• Gast
« Reactie #2916 Gepost op: 04 januari 2019, 18:56:58 »
Over het algemeen is hardlopen geen sport waar je spieren mee opbouwt. Dus je zal best afvallen, zeker met 30 km in de week en minder eten dan je ‘nodig’ hebt.

(Reden waarom krachttraining ook een must is naast hardlopen, om je spieren te versterken, betere houding blablabla)

(jup, core versterken is must ofzo)
Morgen eerste kracht training :)

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2917 Gepost op: 04 januari 2019, 18:59:13 »
Core is must, maar andere spieren zijn ook belangrijk. Vooral beenspieren. Krijg je ook een lekkere booty van (man, ik zag er in de zomer echt tof uit)

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2918 Gepost op: 04 januari 2019, 18:59:23 »
(jup, core versterken is must ofzo)
Morgen eerste kracht training :)
Core, armen, benen, billen, enkels, “hardlopen doe je met je hele lichaam”, een mantra die ze op de verenging veel gebruiken en die ik onderhand uit kots. xD

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2919 Gepost op: 04 januari 2019, 19:02:28 »
Core, armen, benen, billen, enkels, “hardlopen doe je met je hele lichaam”, een mantra die ze op de verenging veel gebruiken en die ik onderhand uit kots. xD

"Rechtop lopen! Niet naar beneden kijken! SCHOUDERS LAAG! Kleine passen"

Bloempot

• Gast
« Reactie #2920 Gepost op: 04 januari 2019, 19:03:22 »
Sinds november ben ik 8kilo afgevallen, ik begin mezelf weer meer te waarderen.
Einddoel komt in zicht  :cheers:

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2921 Gepost op: 04 januari 2019, 19:07:44 »
Hoe veel kilo ben je dan in totaal afgevallen, BP?

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2922 Gepost op: 04 januari 2019, 19:12:27 »
"Rechtop lopen! Niet naar beneden kijken! SCHOUDERS LAAG! Kleine passen"
Dít! Knieën hoger, schouders lager, minder stampen. Oi oi, leuk jo, ga op een atletiekvereniging hardlopen! 😂😂

Nee, ik vind op een verenging lopen écht super tof. Moet eerlijk bekennen dat ik al een tijdje niet geweest ben. Ga zelf eerst weer even de eerste stapjes zetten en in februari maar weer eens naar de club.

Bloempot

• Gast
« Reactie #2923 Gepost op: 04 januari 2019, 19:14:15 »
Hoe veel kilo ben je dan in totaal afgevallen, BP?

veel :P

NC

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2924 Gepost op: 04 januari 2019, 19:15:52 »
Dít! Knieën hoger, schouders lager, minder stampen. Oi oi, leuk jo, ga op een atletiekvereniging hardlopen! 😂😂

Nee, ik vind op een verenging lopen écht super tof. Moet eerlijk bekennen dat ik al een tijdje niet geweest ben. Ga zelf eerst weer even de eerste stapjes zetten en in februari maar weer eens naar de club.

HAHAHA

Glimlach eens, hardlopen is LEUK! MEER MEER MEER (terwijl je echt niet meer kan)! *Klappen met de handen om het gewenste loopritme aan te geven*