Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond afvallen #6 [Lees de beginpagina]  (gelezen 220607 keer)

roomfortwo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2875 Gepost op: 13 augustus 2018, 11:07:53 »
Hi! Even een snel vraagje eigenlijk. Ik vind aardappel totaal niet lekker en geef eigenlijk ook weinig om pasta en rijst, de laatste tijd vind ik het dan ook heerlijk om gewoon 400gr groente te eten met een vleesvervanger. In de ochtend eet ik wel havermout en in de middag brood en natuurlijk tussendoortjes.

Maar iets als pasta en rijst/aardappelen is niet van noodzaak in je avondmaaltijd toch?Ik mis het in ieder geval niet. Natuurlijk eet ik het af en toe wel, maar vaak niet.

Extra opmerking: ik kom wel aan mijn kcalinname en ben momenteel vooral gelijk aan het blijven, na de vakantie wil ik er nog wat extra kilo's af. Ik ben door hulp van dit topic vorig jaar in een halfjaar 20 kilo afgevallen :)

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2876 Gepost op: 13 augustus 2018, 11:36:38 »
^ Wees je er ergens bewust van dat je koolhydraten nodig hebt om te functioneren. Maar aardappels en alle witte rijst en witte pasta is sowieso niet goed voor je. Dus dat laten liggen is eigenlijk alleen maar positief. =) (met dus de kanttekening, houdt een beetje in het vizier dat je wel koolhydraten blijft eten, maar dat kan dus ook prima met fruit en groente).

Bloempot

• Gast
« Reactie #2877 Gepost op: 13 augustus 2018, 11:40:59 »
Er bestaat nog meer dan aardappel of rijst:
parelcouscous of gewone couscous
bulgur
zoete aardappel (vind ik echt heel anders qua structuur)
quino ding (vind ik vies)
linzen is ook een goede vervanger

etc en wel meer

roomfortwo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2878 Gepost op: 13 augustus 2018, 14:21:38 »
^ Wees je er ergens bewust van dat je koolhydraten nodig hebt om te functioneren. Maar aardappels en alle witte rijst en witte pasta is sowieso niet goed voor je. Dus dat laten liggen is eigenlijk alleen maar positief. =) (met dus de kanttekening, houdt een beetje in het vizier dat je wel koolhydraten blijft eten, maar dat kan dus ook prima met fruit en groente).

Yes! Maar ik eet inderdaad (bijna) altijd 2 stuks fruit en dus rond de 400gr groente, plus 60gram havermout en 3 volkoren boterhammen. En af en toe echt nog wel zilvervliesrijst of aardappels of pasta, maar liever niet dan wel :p!

roomfortwo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2879 Gepost op: 13 augustus 2018, 14:22:30 »
Er bestaat nog meer dan aardappel of rijst:
parelcouscous of gewone couscous
bulgur
zoete aardappel (vind ik echt heel anders qua structuur)
quino ding (vind ik vies)
linzen is ook een goede vervanger

etc en wel meer

ja klopt! ik vind zoete aardappel ook wel lekker maar vooral nu vind ik groente en een vleesvervanger ideaal met het warme weer, zoek er niet echt een vervanger voor?

dancinginthemoonlight

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2880 Gepost op: 14 augustus 2018, 16:43:12 »
Ik meld me hier ook:) na een paar heeele leuke studentenjaren ook wel echt ontzettend veel aangekomen, heb me vorige week laten opmeten bij de sportschool en schrok wel van alle waardes. Dus nu gezond eten & lekker sporten & oppassen met snacks en drankjes ;p

Ben begonnen met 2x in de week een soort crossfit/circuittraining met trainer in een klein groepje. Wel alle schema's en begeleiding individueel :) ik weeg mezelf nu niet, maar ga eerst kijken hoever ik ben gekomen met deze lifestylechange (best een grote haha) bij m'n volgende meting met m'n trainer. Gaan meten om de 6 weken.

Dusss.. Spannend! Haha.

&ik moet dus vanavond naar de sportschool maar heb geen zin! Haha. Maar ga wel(:

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #2881 Gepost op: 19 augustus 2018, 11:52:50 »
Ik ben het afgelopen jaar een paar kilo aangekomen en ik merk het echt. Ik weet ook hoe het komt, want ik kan gewoon niet goed inschatten wanneer ik vol zit en eet dan zoveel tot ik proppie zit. Door mijn werk beweeg ik wel veel, dus hopelijk kan ik door mijn eetpatroon te veranderen een paar kilo's kwijt. Wil minstens 4 kilo kwijt, maar het liefst iets meer!
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #2882 Gepost op: 19 augustus 2018, 13:13:27 »
Wacht, ik realiseer me net dat het me helemaal niet zo om die kilo's gaat, maar meer dat ik weer confortabel in een maat 36 pas haha. Ik zit nu echt net zo op het randje van 36/38, terwijl voorheen 36 altijd standaard mijn maat was.
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

stopcontact

• Bekijk profiel
« Reactie #2883 Gepost op: 28 augustus 2018, 14:21:25 »
Terug van 3 weken op vakantie te zijn geweest. Heerlijke vakantie gehad!
De schade op de weegschaal viel me erg mee, 1,8 kg aangekomen.
Voor ik wegging was ik nog best streng bezig met afvallen / in shape kopen en zat ik vrij laat in calorieen en voerde ik alles in etc. Ik pak nu na m'n vakantie wel meteen de draad op met gezond eten, maar ik wil het afwegen en invoeren wel loslaten. Ik moet gewoon normaal, gezond kunnen eten en daarmee op gewicht blijven.

Vandaag:

O; ong. halve bak Lindahls vanille kwark getopt met een halve banaan, paar frambozen en blauwe bessen, paar stukjes mango, handje geroosterde muesli met zaden, 3 gehakte pecannoten.
T; stukje pure chocolade.
L; 2 meergranen boterhammen getoast, met daarop een halve avocado geprakt met peper, zout, knoflook, chili, met cherrytomaatjes en rucola.
T; een pluot en paar suikervrije eucalyptus dropjes.
A; gebakken (in de airfryer) aardappelschijfjes en een dunnen paprika-kipschnitzel. Daarbij beetje Remia friteslijn en een salade van gemengde sla, zelfgemaakte honingmosterd dressing, komkommer, bosui en beetje verkruimelde fetakaas.
T; geen idee..

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2884 Gepost op: 31 augustus 2018, 08:26:12 »
Sinds een paar dagen woon ik op mezelf. Ik merk dat ik het erg moeilijk vind om gezonde eenpersoonsmaaltijden te maken. Hoe doen jullie dit? Wat voor recepten maken jullie?

Bloempot

• Gast
« Reactie #2885 Gepost op: 31 augustus 2018, 08:31:15 »
^maak gewoon voor twee personen, stop het in een bakje in de koelkast en eet de volgende dag het restje.

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2886 Gepost op: 24 september 2018, 21:10:19 »
Dag dames,

Ik wil nu echt meedoen met afvallen. Ik heb een bmi van 24,7. Nog niet zorgwekkend, maar ik kom nu elke week bijna 2 kilo aan. Wil ook weer terug naar mijn gewicht wat ik altijd had. Ik moet minder snaaien.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #2887 Gepost op: 25 september 2018, 12:40:59 »
Kom het niet door je medicatie? Want 2 kilo per week is best veel!
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2888 Gepost op: 25 september 2018, 12:46:28 »
Kom het niet door je medicatie? Want 2 kilo per week is best veel!

Door mijn medicatie heb ik inderdaad meer honger en een enorme trek in ongezonde dingen. De drang begint al vanaf ik wakker word, dus ik ga nu proberen het af te leren. Als dat niet kan, ga ik overleggen of ik kan stoppen met de medicatie :fieuw:

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2889 Gepost op: 26 september 2018, 12:59:23 »
Sinds ik op mezelf woon merk ik wel echt dat het gezonder eten makkelijker voor mij is geworden. Mijn volgende doel is om te proberen om minder met 'pakjes' eten te maken.

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2890 Gepost op: 26 september 2018, 19:17:49 »
Ik merk dat ik niet meer zo hoef te vechten tegen mijn eetbuien. Vandaag liep ik zo langs het ongezonde eten heen zonder iets te kopen. Merk ook dat mijn eetlust wat minder is. Gisteren moest ik echt vechten tegen de honger, want mijn lichaam was eraan gewend veel te eten. Het is ook best oke om honger te hebben. Ik weet dat ik genoeg eet en dat mijn lichaam aan het afkicken is.

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2891 Gepost op: 26 september 2018, 19:31:16 »
Moet er wel bij vermelden dat ik om het half uur honger heb, dat is waar ik op doel.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #2892 Gepost op: 01 oktober 2018, 14:10:29 »
Wat eten jullie voor het sporten en tot hoe laat van te voren?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2893 Gepost op: 01 oktober 2018, 14:21:36 »

2 uur van tevoren. Voorbeelden: Brinta met sojamelk, muesli met kwark en diepvriesfruit, bruine boterham met kaas, omelet met groente, havermout met sojamelk. Van alles en nog wat.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2894 Gepost op: 01 oktober 2018, 18:56:52 »
Ligt eraan wat ik ga doen. Bij intensieve krachttraining (met PT) kan ik gewoon/zelfs tot drie kwartier a uur van te voren gewoon ontbijten (150 gram volle yoghurt, meestal een halve banaan, eetlepel granola en wat lijnzaad).

Hardlopen is iets lastiger maar ook niet bijzonder. 1,5/2 uur als het om een zware maaltijd gaat (loop vaker ‘s avonds na het eten). Verder als ik zwem, ontbijt ik daarna pas en bij Pilates maakt het ook niet uit.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #2895 Gepost op: 10 oktober 2018, 20:51:24 »
Ik lees op internet pannenkoeken van banaan en eieren, heeft iemand op het forum dat al eens gemaakt? Is dat lekker?

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #2896 Gepost op: 10 oktober 2018, 21:05:45 »
Ik ben nu gewoon alweer 2 kilo aangekomen. Ik blijf 2 kilo per week aankomen en weet niet hoe.

random

• Bekijk profiel
« Reactie #2897 Gepost op: 10 oktober 2018, 21:20:39 »
Ik lees op internet pannenkoeken van banaan en eieren, heeft iemand op het forum dat al eens gemaakt? Is dat lekker?

Ja super lekker! Als ik ze bak, dan bak ik gelijk ook wat schijfjes appel erbij en doe die op de pannenkoekjes met wat kaneel. Is erg lekker!

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2898 Gepost op: 10 oktober 2018, 21:56:03 »

Ja! Ik vond het altijd lekker.
Inmiddels eet ik het niet meer omdat mijn lichaam niet zo goed op ei reageert.

Bloempot

• Gast
« Reactie #2899 Gepost op: 11 oktober 2018, 07:43:22 »

Ja, vooral met havermout erdoor.  :fieuw: