Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond afvallen #6 [Lees de beginpagina]  (gelezen 220605 keer)

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.436
    • Bekijk profiel
« Reactie #2850 Gepost op: 16 juni 2018, 19:27:12 »
Heb ik ook last van.

Juno

  • ***
  • Berichten: 3.540
    • Bekijk profiel
« Reactie #2851 Gepost op: 16 juni 2018, 20:52:15 »
Dat is niet echt goed, though.

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.436
    • Bekijk profiel
« Reactie #2852 Gepost op: 16 juni 2018, 20:57:25 »
Zeker niet, word in de gaten gehouden door mijn hulpverleners.

Juno

  • ***
  • Berichten: 3.540
    • Bekijk profiel
« Reactie #2853 Gepost op: 16 juni 2018, 21:12:35 »
--
« Laatst bewerkt op: 05 september 2018, 17:17:58 door Juno »

stopcontact

  • ***
  • Berichten: 1.602
    • Bekijk profiel
« Reactie #2854 Gepost op: 26 juni 2018, 10:53:59 »
Ik blijf een beetje hangen de laatste 2 / 2,5 week. Ik merk ook dat ik daardoor minder m'n best doe en dagelijks op onderhoud eet en soms eronder, maar ook soms erboven en daarbij weinig beweeg. Dat maakt dat ik niet meer echt ben afgevallen. Ik blijf op 58 / 58,5 en wil echt nog héél graag naar de 55 voor 6 aug (= nog kleine 6 weken). Dus moet er echt even weer keihard gas erop en knallen!
Vanaf het weekend wel weer lekker bezig, minder cheats en ik wil echt proberen dagelijks rond de 1500 kcal te blijven en 1 dag (in het weekend bijv.) op 1800/2000. Daarbij ben ik sinds deze week begonnen met de follow fit girls bikini body challenge (ofzoiets) waarbij ik 3x per week een thuisworkout doe met verschillende full-body oefeningen (met kellebell/dumbell of alleen bodyweight), die ong. 20 min per workout duren. Daarbij fiets ik 2x per week 20 km en ik probeer zo veel mogelijk te wandelen. Ik voeg nog 1x extra workout/bewegingsmoment toe per week in het weekend, zoals een extra lang stuk wandelen/fietsen of hardlopen, springtouwen, hoelahoepen o.i.d.
En ik wil echt minder cheaten. Ik zat op zich niet te veel kcal hiervoor, maar best nog wat uit minder gezonde producten zoals mini stroopwafeltjes, chocolade, mueslirepen met chocola ofzo, mini ijsjes etc. Alles in kleine porties, maar toch, wel veel suikers.


Oke. Let's go!!!


Mijn lijstje gister was trouwens:


O; pompoenpap van 500 g gepureerde pompoen, 1 scoop vanille whey, 2 eiwitten, veel koek/speculaaskruiden en kaneel.
T; halve maaltijdreep zeezout/karamel van Kruidvat eigen merk.
L; 4x Biologische maiswafel van AH, 1x met zuivelspread light + rode pesto. 1x met Linesse belegen smeerkaas. 1x met pindakaas (dun laagje). 1x met zuivelspread light en halvajam. + bakje snackgroente met 100 g wortel, 100 g komkommer en 100 g cherrytomaatjes.
T; 1 bakje beleg (125 g) plakjes kipfilet provencaal.
A; 1 meergranen wrap van Aldi, gevuld met een prutje van 60 g tonijn op water, 30 g zuivelspread light, verschillende kruiden, 3 zongedroogde tomaatjes, 8 kleine augurkjes, gesnipperd sjalotje, en beetje ketchup sla en komkommer.
T; 250 g magere vanillekwark met half doosje frambozen (diepvries), tl cacaopoeder en de andere helft van de maaltijdreep in stukjes.


Totaal = rond de 1400-1450 kcal.
D; water, thee zonder suiker, cappuccino van 75 ml volle melk.
B; ong. 8000 stappen + zo'n 8 km fietsen.


Vandaag:


B: workout: 20 min fullbody. (high knees / side crunches / sit ups / burpees / sumo squats / russian twists / mountain climbers) 3 sets in totaal van deze reeks.
O; shake/fluff van 200 g vanille skyr, 1 scoop vanille whey, 1 el (15 g) instant cappuccino poeder van Nescafé, tl cacao.




Atosenzosja

  • ***
  • Berichten: 1.729
    • Bekijk profiel
« Reactie #2855 Gepost op: 28 juni 2018, 22:16:07 »
Hoe gaan jullie om met de verandering van je lichaam en het kleden daarvan?

Ik ben nooit echt dik geweest maar wel vol(ler). Ik ben 1.80 en woog 75 kilo. Op zich niet te zwaar maar had vooral veel bovenbeen, billen, buik en heupen zeg maar. Nu ben ik ongeveer 5/6 kilo kwijt.

Het eerste is dat ik dat niet of slecht bij mezelf zie. Van mij zou er nog 10 kilo af mogen waarbij anderen in paniek roepen ‘waar moet dat dan nog vanaf?!’ Hoewel ik wel wat plekjes kan bedenken, zie ik na die opmerking ook dat dat misschien overdreven is. Maar als ik in de spiegel kijk zie ik het niet zo. Of langs een winkelruit. Ik zie nergens ‘goh, wat ben ik slank!’ En ook qua kleding. Ik verstop mezelf nog steeds in oversized kleding, truien, wijde shirtjes. Wanneer en hoe gaat dat in je hoofd werken? Ga ik dat nog wel zien? Of wat gaat mij daarin helpen? Zoveel foto’s van toen ik zwaarder was heb ik niet, ik verafschuw foto’s van mezelf.

Wat hier allemaal bij hoort zal vast een zelfbeeld van een visstick zijn, evenals 0 zelfvertrouwen en eetproblemen. Iemand tips hoe hiermee om te gaan?

random

  • ***
  • Berichten: 2.826
    • Bekijk profiel
« Reactie #2856 Gepost op: 29 juni 2018, 17:14:52 »


Ik had dit ook. Ik ben nooit dik geweest, maar toch 8 kilo afgevallen. Mensen in mijn omgeving gaven mij complimentjes, maar zelf zag ik vrij weinig verandering. Ik droeg nooit echt strakke shirtjes of topjes, maar meestal wat lossere shirtjes. Nu draag ik veel liever een strak topje met bijvoorbeeld een mooie broek en dan zie ik wel verschil. Maar hoe denk je er zelf over? Voel je je ook beter en meer tevreden?

Atosenzosja

  • ***
  • Berichten: 1.729
    • Bekijk profiel
« Reactie #2857 Gepost op: 29 juni 2018, 18:32:36 »
^ Ik zie het niet. Ik zie mezelf nog steeds als ‘vol’. Krijg ook geen complimentjes trouwens. Niemand ziet echt het verschil. Ik kom nooit iemand tegen die zegt ‘wat ben jij afgevallen!’ En dat is dus het probleem. Ik zie mezelf nog steeds als voordat ik gewicht verloor. Daar ligt het probleem, vermoed ik.

random

  • ***
  • Berichten: 2.826
    • Bekijk profiel
« Reactie #2858 Gepost op: 29 juni 2018, 21:50:23 »
^ Maar je zegt ook dat je jezelf verstopt in oversized kleding. Dan kan ook niemand verschil zien toch? Ik weet niet of dit voor jou werkt, maar misschien kan je eens iets anders qua kleding proberen, waar je je ook zeker in voelt!

Juno

  • ***
  • Berichten: 3.540
    • Bekijk profiel
« Reactie #2859 Gepost op: 30 juni 2018, 11:15:06 »
--
« Laatst bewerkt op: 05 september 2018, 17:12:12 door Juno »

supercoolsy

  • **
  • Berichten: 229
    • Bekijk profiel
« Reactie #2860 Gepost op: 06 juli 2018, 13:44:24 »
Iemand tips om af te vallen als je slaapproblemen hebt en de hele tijd moe bent? Ik ben 99% zeker dat ik slecht slaap door teveel te eten en omdat ik veel aangekomen heb. Maar als ik moe ben heb ik geen concentratie en wil ik enkel eten.  :fieuw:

mangogirlxxx

  • **
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
« Reactie #2861 Gepost op: 11 juli 2018, 11:22:02 »
Iemand tips om af te vallen als je slaapproblemen hebt en de hele tijd moe bent? Ik ben 99% zeker dat ik slecht slaap door teveel te eten en omdat ik veel aangekomen heb. Maar als ik moe ben heb ik geen concentratie en wil ik enkel eten.  :fieuw:

hoe bedoel je precies dat je slecht slaapt doordat je veel aangekomen bent? bedoel je dat het idee je wakker houd of dat je echt daadwerkelijk last hebt van je lichaam waardoor je minder goed slaapt? Want dat zijn natuurlijk twee verschillende problemen.

Ik heb zelf nogal veel slaapproblemen. Hierbij helpen melatoninepilletjes. Ze zorgen niet dat al mijn slaapproblemen weggaan. Maar ze zorgen er wel voor dat ik beter inslaap s'avonds. misschien kan dat jou ook helpen.

Dat je als je moe bent geen concentratie hebt en enkel wil eten herken ik ook. Eet je wel genoeg? En eet je heel veel producten met toegevoegde suikers zoals koek, snoep en zoet broodbeleg? Ik weet van mezelf namelijk dat ik hele erge suikerdips krijg nadat ik producten met (veel)toegevoegde suiker eet. En als je al moe bent zorgt een suikerdip ervoor dat je nog vermoeider wordt en meer honger hebt.

Atosenzosja

  • ***
  • Berichten: 1.729
    • Bekijk profiel
« Reactie #2862 Gepost op: 12 juli 2018, 10:06:15 »
Bedankt voor het advies Random en Juno. Ik had ergens gehoopt dat m’n hoofd gewoon nog achterliep op de nieuwe ontwikkeling van m’n lichaam ofzo. Een makkelijke verklaring, dat vooral. =)

Ik ben een tijdje ziek geweest en daarvoor was ik druk met studie. Dus nu weer bezig met sporten. Ik wilde eigenlijk graag naar de 65 kilo. Maar misschien is dat met een lengte van 1.80 wel iets te laag. Ik weeg nu 68,5. En heb besloten mezelf wel wekelijks te blijven wegen maar me vooral te blijven richten op sporten en gezond eten.

Ik train elke week één keer met een personal trainer. En gister was hij nogal gemotiveerd en actief. Ik heb dus gisterochtend gesport en ben he-le-maal beurs. Ik heb zelfs spierpijn in m’n onderarmen. Dat is best een nieuwe plek om daadwerkelijk actief last van te hebben. Ik ben doodsbenauwd wat morgen/zaterdag mij gaat brengen qua spierpijn. Iemand tips om mijn spierpijn misschien iets te verminderen of sneller over te laten gaan? Ik ben vandaag gewoon licht actief, slik al magnesium en eet zoveel eiwitten (kip en kwark) dat het m’n neus uitkomt...

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.436
    • Bekijk profiel
« Reactie #2863 Gepost op: 12 juli 2018, 10:08:37 »
Warmtespray! Dat doet echt wonderen voor mij!^


Voor de rest proteïneshakes?

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.599
    • Bekijk profiel
« Reactie #2864 Gepost op: 12 juli 2018, 10:10:05 »
Is dat duur zo'n personal trainer?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Atosenzosja

  • ***
  • Berichten: 1.729
    • Bekijk profiel
« Reactie #2865 Gepost op: 12 juli 2018, 10:15:16 »
Warmtespray! Dat doet echt wonderen voor mij!^


Voor de rest proteïneshakes?
Dat ga ik proberen. Heb hier nog een tube verwarmendspul staan. En gewoon pijnlijke plekken insmeren, neem ik aan?

En ik vind eiwitshakes een moeilijk punt. Schrijvers van ‘eet als een atleet’ (diëtiste en onderzoekers die samenwerken met topsporters) die zeggen dat je aan je eiwitten zou moeten kunnen komen door ‘gewoon’ te eten. En ik denk dat dat ook beter is dan shakes. Maar ik neig er wel naar. Ik heb een pot gekregen en zit eraan te denken om daarmee te gaan bakken. Bananenbrood ect. Dan eet ik wel eiwitrijker maar niet perse pure shakes. Waarschijnlijk onzin, maar in m’n hoofd klinkt het logisch. 😬

Atosenzosja

  • ***
  • Berichten: 1.729
    • Bekijk profiel
« Reactie #2866 Gepost op: 12 juli 2018, 10:18:21 »
Is dat duur zo'n personal trainer?
Ik sport in een goede sportschool. En daar vragen ze 40 euro per uur voor één persoon en 45 voor twee. Dus ik doe het samen met m’n moeder.

Daarnaast heb ik daar een abonnement (student, onbeperkt) van 35 euro per maand. Ik geloof dat dat niet verplicht is. Maar dat weet ik niet zeker. Probeer naast m’n PT nog twee/drie uur per week daar te sporten.

Juno

  • ***
  • Berichten: 3.540
    • Bekijk profiel
« Reactie #2867 Gepost op: 12 juli 2018, 12:55:47 »
Atosenzosja, magnesiumolie wil ook helpen! Magnesiumpillen zijn oké, maar je hebt ook olie die je lokaal op je pijnlijke plekken insmeert. Ik dans zelf veel en heb daarna vaak last van m'n voeten en knieën, dus die smeer ik dan in, laat het intrekken, was het eraf, en masseer na het douchen nog even na met zo'n Lush massage bar. Daarna heb ik meestal geen pijn meer.

Atosenzosja

  • ***
  • Berichten: 1.729
    • Bekijk profiel
« Reactie #2868 Gepost op: 12 juli 2018, 21:07:08 »
Thnx! Ga ik proberen! =)

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.599
    • Bekijk profiel
« Reactie #2869 Gepost op: 28 juli 2018, 13:35:32 »
Het Voedingscentrum zegt dit:

https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/overgewicht/spelregel-2-minder-eten-om-af-te-vallen.aspx

Nee, je kunt niet zwaarder worden als je minder en gezonder eet. Als je minder energie via eten en drinken binnenkrijgt dan je verbruikt, val je altijd af.

Klopt dat? Je leest op internet toch ook juist vaak dat als je te weinig eet juist vocht opslaat ofzo?

Naja ik ga weer proberen af te vallen maar honestly heb ik geen idee waar te beginnen.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2018, 13:54:56 door kopjechino »
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Atosenzosja

  • ***
  • Berichten: 1.729
    • Bekijk profiel
« Reactie #2870 Gepost op: 28 juli 2018, 14:00:26 »
^ Ja, in theorie werkt het inderdaad zo. Als jij één bakje friet op een dag eet en verder niets, zal je afvallen. Alleen je komt onwijs veel voedingstoffen/vitamine te kort. En de van de hele dag door fruitsap drinken kan je prima dik worden.

Alleen van ‘goede’ producten zit je langer vol, houd je je suikerspiegel beter op peil en dat heeft dan weer invloed op je vetopslag.

Ik ben ooit begonnen met het drinken wat ik dronk. Van frisdrank/vruchtensappen eigenlijk alleen nog maar water en thee (zonder suiker). Daarna heb ik maaltijd voor maaltijd aangepakt.

Juno

  • ***
  • Berichten: 3.540
    • Bekijk profiel
« Reactie #2871 Gepost op: 28 juli 2018, 15:17:55 »
Met te weinig eten krijgt je lichaam niet genoeg energie binnen om zich te onderhouden, te repareren, et cetera. Hiervoor is je BMR van belang (dit is wat je verbruikt als je 24/7 niks doet). Als je daar onder gaat zitten, dan wordt het kritisch. Je gemiddelde caloriebehoeftes doe je door die te vermenigvuldigen met een bepaalde activiteitsfactor. Je hoeveelheden maken hier minder in uit, maar vooral de energiewaardes van wat je eet. Je kan dus ook aankomen als je heel veel gezonde dingen eet, en afvallen als je weinig ongezonde dingen eet. Maar dan kom je dus inderdaad met je voedingsstoffen, die enorm van belang zijn.
Als je nieuwsgierig bent, hier is een tooltje:
https://tdeecalculator.net/


stopcontact

  • ***
  • Berichten: 1.602
    • Bekijk profiel
« Reactie #2872 Gepost op: 29 juli 2018, 12:01:18 »
Yeshhhh, m'n doel behaald, 100 gram eronder, ruim een week voor m'n vakantie. Whoehoe :D Ik ben ook eindelijk een stuk meer tevreden met m'n fysiek als ik in de spiegel kijk etc.
Nu op -10.1 kg sinds halverwege maart. I am happy.
Hoe gaat 't hier met iedereen?

Juno

  • ***
  • Berichten: 3.540
    • Bekijk profiel
« Reactie #2873 Gepost op: 29 juli 2018, 12:04:18 »
Gefeliciteerd, zeg! Dat is niet niks. :)

GarlicBread

  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
« Reactie #2874 Gepost op: 02 augustus 2018, 12:29:29 »
Heyhey,
Ik heb deze week besloten om te willen afvallen.
Ik weeg nu rond de 87/88 kilo en ik ben 1.80.
Ik wil ongeveer 75 kilo en ben van plan om na de zomervakantie met mijn moedertje naar de sportschool te gaan. De reden om dit te doen is om zelfverzekerder te worden. Ik hoop dat ik door jullie verhalen gemotiveerd word om het vol te houden!