Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond afvallen #6 [Lees de beginpagina]  (gelezen 221867 keer)

xMonieeeek

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 09 januari 2016, 10:57:54 »
ik doe ook mee!
Mijn naam is Moniek en ik ben 17 jaar oud, 1,70 en weeg op dit moment 68 kg.
2 jaar geleden ben ik 25kg afvallen en woog ik 57, eetstoornis, huisartsen ect ect.
veel aangekomen laatste jaar om alles weer onder controle te krijgen en nu op een gezonde manier om te gaan met voedsel en sporten.
op het moment gaat het heel goed, ik val langzaam af, of blijf stabiel en mn hormonenhuishouding is weer grotendeels normaal.

streefgewicht is 60 /62

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 09 januari 2016, 16:32:31 »
Net terug uit de sportschool. Ik weeg me enkel nog daar, omdat mijn eigen weegschaal niet betrouwbaar is (dat krijg je met 'koop hier een goede weegschaal voor 5,- acties). Ik weeg nu 72,7 kg. Dus ik heb maar even een plan voor mezelf opgesteld. Ik wil per week 0,75 kg kwijtraken met behulp van Myfitnesspal (app).

Mijn doelen voor januari:
Zondag 17 januari: 72 kg
Zondag 24 januari: 71,3 kg
Zondag 31 januari: 70,6 kg

Ik ga ervoor  :bounce:

Trouwens, ik eet nu Skyr yoghurt. Geweldig veel eiwitten, jammer dat ik het écht niet te eten vind. Brrr wat zuur!! Iemand tips om deze yoghurt lekkerder te maken (zonder veel extra calorieën natuurlijk)? Ik weet dat er ook varianten zijn met een smaakje, maar die bevatten meteen 3 gram minder eiwitten.

Nouks

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 09 januari 2016, 16:43:38 »
Hey, dit jaar is ook mijn goede voornemen (voor de zoveelste keer) om wat af te vallen. Ik ben Anouk, 18 jaar en verder is er niet veel speciaals over mij te vertellen. Ik ben ongeveer 172cm en woog vorige week zondag 71,7kg. Doordat ik 31 december geopereerd ben kan ik de komende vijf weken nog niet sporten, dus ik moet op dit moment gewoon echt heel goed op mijn eten letten: een hele uitdaging voor mij. Gelukkig heb ik wel wat motivatie. Ik ben namelijk bang dat ik mijn carnavalspakje, voor de optochten, die ik 7 en 8 februari ga lopen, iets te klein heb besteld.. Nu hoop ik natuurlijk dat dit niet het geval is, maar het is wel een goede houvast wanneer ik zit heb om veel ongezonde dingen te eten haha.

Ben benieuwd of ik het dit keer eens vol houdt, maar misschien dat deelnemen in dit topic toch helpt als een stok achter de deur.

ThisIsMe

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 09 januari 2016, 16:46:20 »

Net terug uit de sportschool. Ik weeg me enkel nog daar, omdat mijn eigen weegschaal niet betrouwbaar is (dat krijg je met 'koop hier een goede weegschaal voor 5,- acties). Ik weeg nu 72,7 kg. Dus ik heb maar even een plan voor mezelf opgesteld. Ik wil per week 0,75 kg kwijtraken met behulp van Myfitnesspal (app).

Mijn doelen voor januari:
Zondag 17 januari: 72 kg
Zondag 24 januari: 71,3 kg
Zondag 31 januari: 70,6 kg

Ik ga ervoor  :bounce:

Trouwens, ik eet nu Skyr yoghurt. Geweldig veel eiwitten, jammer dat ik het écht niet te eten vind. Brrr wat zuur!! Iemand tips om deze yoghurt lekkerder te maken (zonder veel extra calorieën natuurlijk)? Ik weet dat er ook varianten zijn met een smaakje, maar die bevatten meteen 3 gram minder eiwitten.

ik doe er vaak zoetstof (poeder of vloeibaar) doorheen. Of ik doe Walden Farms Chocolate syrup erdoor. Ook wel eens de aardbei smaak. Deze kan je kopen bij bodyenfitshop.nl. Je hebt verschillende smaken en deze siropen bevatten geen kcal. ik vind vooral de chocolade heel lekker! Karamel hoor ik ook goede verhalen over. Is maar net waar je van houdt.

Laura

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 09 januari 2016, 16:59:01 »
Ik volg ook!

Ik ben Laura, 1.75m, weeg +/ 67 kg! Sinds ik op kamers zit ben ik veel aangekomen. Mijn streefgewicht is rond de 60 kg!

Ik heb een fitnessabonnement, maar eigenlijk ga ik nooit. Ben niet zo gemotiveerd en weet niet goed hoe ik het aan moet pakken en ben bang dat ik daar beetje voor lul loop..

elena

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 09 januari 2016, 17:39:13 »
romy; ik vind die yoghurt ook echt niet lekker! wat ik heb gedaan is een paar druppels stevia toevoegen (verkrijgbaar bij o.a. de tuinen)
mooi doel heb je trouwens! ik wil ook rond de 0,7 per week kwijtraken :bounce:

nouks: leuk carnaval!!! als wat ga je?

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 09 januari 2016, 18:02:40 »
Ik meld me ook!

Ik heet Shirley, ben 21 jaar en weeg nu 54 met een lengte van 1,63.
Ik wil niet persé afvallen, maar eerder strakker worden en wat meer spieren kweken.

Na de laatste paar weken echt elke dag zowat 3000 kcal gegeten te hebben (niet overdreven!) wil ik nu weer het gezonde oppakken. Ik ben begonnen met elke dag sowieso een half uur te fietsen en/of te lopen. Verder doe ik 1 á 2 keer per week hardlopen 15 minuten aan een stuk.

Hopelijk hou ik het vol :)

Nouks

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 09 januari 2016, 20:07:18 »
@elena: We gaan als Eskimo's hahah! Zijn gelukkig gewoon "losse" jurkjes, niet te bloot, want ben absoluut geen jurkjesdrager.. En daar kun je nog gewoon een fijne thermotrui onder.

Ben wel nog met een vriendin op zoek naar een andere, vrij goedkope, carnavalsoutfit, dus als iemand ideeën heeft: altijd welkom!

Net trouwens een vrij makkelijk recept gevonden voor bananenbrood, dus meteen mam overgehaald om deze binnenkort te maken. Ben benieuwd naar de hoe hij smaakt.

Nouks

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 09 januari 2016, 21:00:03 »
@skippybal: Ja sure! http://www.fitnessmeiden.nl/gezond-bananenbrood-recept/
^ Daar staat het hele recept uitgelegd! En wat ziet jouw recept er lekker uit zeg. Vind het zelf altijd zo zonde als er ergens zo'n "whey" in zit, aangezien dit iets is wat wij echt nóóit in huis hebben jammer genoeg
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2016, 22:05:32 door Nouks »

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 09 januari 2016, 23:28:24 »
Ik meld me weer.
Ik wil weer mijn best ervoor gaan doen. Heb wel een gescheurde kruisband dus ga zo goed mogelijk mijn best doen.
Deze week ben ik 1 kilo kwijt :).

Ik woog vorige week 103,5. Ik ben 19 en 1.63 groot.

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 09 januari 2016, 23:33:57 »
@skippybal: Ja sure! http://www.fitnessmeiden.nl/gezond-bananenbrood-recept/
^ Daar staat het hele recept uitgelegd! En wat ziet jouw recept er lekker uit zeg. Vind het zelf altijd zo zonde als er ergens zo'n "whey" in zit, aangezien dit iets is wat wij echt nóóit in huis hebben jammer genoeg

Dit precies ja, kan je dat ook vervangen met iets anders?

Nouks

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 10 januari 2016, 09:18:16 »
Net op de weegschaal gaan staan en deze week -1,3kg. Ben me er wel van bewust dat dit niet iedere week gaat lukken, zal nu vooral zijn omdat er echt een drastische switch in eten is geweest. Mijn doel voor volgende week is om eindelijk weer in de 60'ers te komen, hiervoor zou ik dus minsten -0,5kg moeten afvallen deze week, lijkt me een redelijk doel! 🙆🏻

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 10 januari 2016, 12:51:22 »

ik doe er vaak zoetstof (poeder of vloeibaar) doorheen. Of ik doe Walden Farms Chocolate syrup erdoor. Ook wel eens de aardbei smaak. Deze kan je kopen bij bodyenfitshop.nl. Je hebt verschillende smaken en deze siropen bevatten geen kcal. ik vind vooral de chocolade heel lekker! Karamel hoor ik ook goede verhalen over. Is maar net waar je van houdt.

Ooh super! Heb het opgezocht en meteen besteld ^^ Thanks!

romy; ik vind die yoghurt ook echt niet lekker! wat ik heb gedaan is een paar druppels stevia toevoegen (verkrijgbaar bij o.a. de tuinen)
mooi doel heb je trouwens! ik wil ook rond de 0,7 per week kwijtraken :bounce:

Super, dankje! Ga daar ook eens kijken.

Brownies

100 gr magere kwark
2 eiwitten
1 heel ei
10 gr bakpoeder
100 gr banaan
40 gr whey (ik had vanille, maar chocoladewhey kan natuurlijk ook)
2 tl vanillearoma
240 gr uitlekgewicht zwarte, of rode (kidney) bonen (ik had rode kidneybonen)
tl kaneel
20 gr cacaopoeder
2 tl stevia

Allereerst de bonen heel goed fijnmalen met een staafmixer, het moet echt een heel gladde massa worden, anders zitten er straks stukjes boon in je brownie en dat is niet lekker. Daarna de banaan erbij en nog eens goed mixen, dan met een gewone mixer de rest van de ingredienten erbij door mixen en het beslag in een vorm doen. Ik heb het dus in een siliconen taartvorm gedaan. Bakken voor ong. 18-20 min op 180 graden. Ik heb daarna de 'taart' in 12 punten gesneden en de macro's per punt zijn:
53 kcal, 4 gr koolhydraten, 1 gr vet en 6 gr eiwit.

Voor een volgende keer zou ik extra cacao toevoegen en iets van honing erbij of andere zoetmaker toevoegen. Ze waren nu ook heel lekker, maar iets zoeter zou nog beter zijn.

----------

De rest zal ik even op moeten zoeken, had nog een documentje veel havermout (bak)recepten.

Ooh die ga ik eens maken! Die voedingswaarden zijn echt ongelooflijk haha. Een ik hou van brownies  :aanbid:

Straks een uurtje fitness. Gisteren voor het eerst sinds twee weken weer gesport (tja, voorbereidingen voor feestjes in de eerste week en ziek in de tweede week) en het viel me zo zwaar! Vervelend wat er allemaal verloren kan gaan in twee weken niet sporten... :/ Weer hard er tegenaan, dus!

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 10 januari 2016, 13:25:59 »
Kun je prima weglaten! Ik zou er dan voor de smaak wat vanille extract bij in doen. En ik zou dan wat meer cacaopoeder en een lepel kwark er extra bij in doen.

Ohh oke super!

britt

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 10 januari 2016, 15:57:58 »
Ik doe ook mee, ik ben Britt 21 jaar en ben 1,67. Mn gewicht weet ik niet maar mijn doel is niet echt om af te vallen maar om een betere conditie te krijgen en gezondere voeding. En ik wil voor de zomer zn pintrest strakke buik haha geen idee of dit haalbaar is maar ik ga me best doen.
Ik doe vooral veel thuisoefeningen en eigenlijk wil ik ook voortaan naar mn werk lopen ipv fietsen maar ik verslaap me te vaak dus daar wordt nog aan gewerkt haha

thedutchbibliophile

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 10 januari 2016, 17:35:50 »
Ik join! Ik merk dat ik een poosje echt heel goed bezig was met sporten en gezonder eten. Maar ik ben weer een beetje teruggevallen. Ik heb de afgelopen tijd echt van die buien dat ik echt zoveel koekjes enzo eet, en daar wil ik vanaf! Dus mijn goede voornemen van dit jaar was om in het eerste halfjaar strakker te worden en daarna vooral spieren te gaan kweken. Ook om langzaamaan het snoepen af te bouwen en gezonder te gaan eten. Want ik weet van mezelf dat als ik gelijk stop met alle koekjes enz. eten dat ik veel harder ga terugvallen op een geven moment.

Ik weeg op dit moment ongeveer 56 kilo en ben 163. In principe een prima gewicht, maar ik wil mezelf gewoon prettiger gaan voelen in mijn lichaam. En ik hoop dat ik door dit topic te gaan volgen, ook wat meer motivatie blijf krijgen om door te zetten.
Nu ga ik mezelf vanachter de computer vandaan sleuren en even een workout doen, wish me luck :)

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 11 januari 2016, 17:04:28 »
Net 12 minuten trap op en af gerend, poeh wat is dat zwaar zeg haha. Hopelijk wel effectief.

NobodyKnows

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 11 januari 2016, 17:17:08 »
Ben deze week 1,3kg afgevallen. Ben alleen ook ziek geweest, dus heb ik niet zoveel gegeten en gedaan, dus hoop dat het eraf blijft. Het is een begin. :)

ChickWithGuns

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 11 januari 2016, 17:20:05 »
Ik ga over twee weken weer eens mijn vetpercentage meten, zodat ik een startgetal heb. Nu durf ik nog even niet haha, eerst weer in mijn trainingsritme komen.

Vorige week wel nieuwe hardloopschoenen gekocht, dus nu heb ik geen excuus meer om niet te gaan :)
If nothing goes right, go lift. Fitness/OCR Blog  Instagram

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 11 januari 2016, 17:33:12 »
Net 12 minuten trap op en af gerend, poeh wat is dat zwaar zeg haha. Hopelijk wel effectief.

12 minuten?! Wow haha dat hou ik nog geen 5 minuten vol. Goed bezig!

Net 45 minuten gefitnest en dadelijk een uurtje paardrijden. Productief dagje vandaag! Ik merk dat het steeds makkelijker wordt om van zoetigheid en snacks af te blijven. Ik blijf een zoetekauw en het blijft lastig, maar toch. Steeds ietsje minder lastig, ofzo.

djerrrrr

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 11 januari 2016, 17:41:18 »
Gebruiken jullie shakes? zo ja welke?
Of is dat niet echt gezond? (sorryy i don't know haha)
sadness

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 11 januari 2016, 18:10:45 »
12 minuten?! Wow haha dat hou ik nog geen 5 minuten vol. Goed bezig!

Net 45 minuten gefitnest en dadelijk een uurtje paardrijden. Productief dagje vandaag! Ik merk dat het steeds makkelijker wordt om van zoetigheid en snacks af te blijven. Ik blijf een zoetekauw en het blijft lastig, maar toch. Steeds ietsje minder lastig, ofzo.

Haha dankje! Wel met een kleine pauze na 6 min. Mijn benen voelen nu wel aan als pudding :')

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 11 januari 2016, 18:11:58 »
Gebruiken jullie shakes? zo ja welke?
Of is dat niet echt gezond? (sorryy i don't know haha)

Ik heb een tijdje maaltijdshakes gedronken, wel alleen in de ochtend. Had altijd heel weinig tijd en dit ging lekker snel. Het hielp met afvallen helemaal niet want je bent niet lang verzadigd daarmee. Ik zou gewoon gezonde maaltijden eten en de shakes laten staan!

Rosalie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 11 januari 2016, 18:13:56 »
Heey! Mijn naam is Rosalie, 170cm en momenteel 80kg :(
Ik was anderhalf jaar supergoed bezig met sporten en gezond eten en toen woog ik uiteindelijk nog 65kg. Toen was ik nog steeds niet superslank maar zat ik wel lekker in mijn vel etc. Daarna woog ik een jaar lang ongeveer 67kg en dit was prima. Afgelopen zomer is het helaas misgegaan. Heb in de zomer superveel gegeten waardoor ik uiteindelijk 85(!!) kg woog. Hier is nu 5kg af door weer wat gezonder te eten maar 80 kg vind ik echt teveel. Ik zit niet lekker in m'n vel en vind ik zo zonde..

Mijn doel is nu om over 3mnd 75 te wegen en over 6mnd 70. Door een blessure kan ik nu helaas niet sporten maar vanaf volgende week (nieuwe fiets) ga ik weer elke dag naar school fietsen. Verder wandel ik veel. Ik merk dat m'n mindset nu echt eindelijk weer goed zit! Het gaat al 2 weken supergoed dus ik heb er vertrouwen in! Succes allen! X

emotioneel

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 12 januari 2016, 10:29:50 »
Ik wil ook wel graag hier meepraten :) Ik ben 1.73 en weeg op het moment 69,5kg, dat was voordat ik begon met afvallen 74kg. Ik ben nu sinds oktober bezig, het gaat dus niet zo heel snel. Dat maakt niet uit tho, als ik er maar kom ^^ Ik was echt verslaafd aan chips en andere lekkere dingen en heb dat al een tijdje niet gegeten, dus ik ben best trots op mezelf. Daarnaast drink ik alleen nog water en groene thee, bij uitzondering iets als Crystal Clear.

Gelijk een vraagje: hoe weet je hoeveel cal je ongeveer zou moeten eten om af te vallen? Ik gebruik de app MyFitnessPal en nadat ik mijn gegevens invulde, zei die dat ik rond de 1640 cal moest eten op een dag. Ik kwam er toen achter dat dat ongeveer was wat ik normaal al at op een dag, dus daar moet je dan toch onder gaan zitten? Nu heb ik 'm ingesteld staan op 1500, maar ik lees in de beginpost dat je daar echt niet onder moet gaan zitten. Is 1500 dan al te weinig of kan het net?

Ohja en dat recept van de brownies ziet er goed uit! Die moet ik onthouden ^^
Blog