Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond afvallen #6 [Lees de beginpagina]  (gelezen 235355 keer)

hallo5

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 23 januari 2016, 16:27:27 »
Hallo meiden,
Zou ik met jullie mee mogen praten op dit form?
Ik heb een tijd geleden veel informatie van dit form afgehaald en hier ook veel aan gehad!
Ik ben toen van een redelijk ongezonde naar gezonde leefstijl gegaan. Ik was hier ook erg enthousiast over en voelde me hier goed bij. Ik ben toen voor een half jaar in Frankrijk gaan werken/wonen. Eerst gedacht dat ik daar door zou gaan met deze leefstijl, dit bijgesteld naar als ik terug kom ga ik weer door met m'n gezonde leefstijl. En nu ben ik een half jaar terug.. Het lukt me niet om m'n gezonde leefstijl weer op te pakken, en dit is ook aan de weegschaal te zien. Zoals hierboven iemand schreef heb ik ook gezinsleden die alles kunnen eten zonder aan te komen, frustrerend..
Ik wil maandag gaan beginnen, hebben jullie goede tips om te beginnen?
liefs

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 23 januari 2016, 17:21:27 »
Hoe ongezond zijn paarse druiven qua suikers? Aangezien ik net een halve bak heb gegeten :') Achja het hadden ook koekjes kunnen zijn dus dat scheelt.

Marr

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 23 januari 2016, 18:08:51 »
Val je van yoga af? Want ik wil graag wat afvallen en yoga spreekt mij het meest aan.

Marr

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 23 januari 2016, 18:08:52 »
Val je van yoga af? Want ik wil graag wat afvallen en yoga spreekt mij het meest aan.

britt

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 23 januari 2016, 18:13:34 »
^

- Honing en blauwe bessen
- Stukjes walnoot en banaan
- Walden farms siropen
- cacaonibs
- Appel/rozijnen/kaneel
- Jam
- Appelstroop erdoor is ook lekker (vind ik)
- muesli/granola
- Mangostukjes met eventueel zonnebloempitten

Oohhw top! Klinkt allemaal erg lekker, genoeg om uit te proberen :) Dank je

britt

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 23 januari 2016, 18:27:43 »
@Romy
Goed Bezig zeg! & ik herken het zo dat mensen in je omgeving blijven zoveel eten en komen geen grammetje aan.. heel frustrerend :( maar goed ik merk nu wel dat ik er op let op mn voeding en de snacks gezond heb gemaakt en zo af en toe een chocola'tje  (A) kan dat echt niet helemaal afschaffen haha maar merk nu dat ik me fitter voel en mn huid begint er al beter uit te zien dit zall uiteraard ook komen door het vele water drinken ipv energy :P

Deedee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 23 januari 2016, 18:42:14 »
hoi allemaal!

ik wil me ook graag aanmelden hier :)

mijn naam is Dawn, ik ben bijna 25 (eind feb.), woon in Apeldoorn (nog meer mensen uit apeldoorn?)
op het moment studeer ik fysiotherapie, ik doe het 1e jaar overnieuw omdat ik vorig jaar door een ongeluk veel heb gemist en moeite had met weer instromen.
 Ook heb ik een overeetstoornis (gehad, hoewel het nooit echt weggaat natuurlijk) en heb ik daar een behandeling voor gehad (2 jaar geleden). Ik ben nog steeds te zwaar, hoe zwaar precies weet ik niet, maar eerlijk gezegd wil ik liever de resultaten meten in broekmaten en leefgewoonten, naast de overeetstoornis ben ik nooit slank geweest, zelfs als kind niet (en mijn moeder mocht mij niks aan snoep geven en buitenspelen deden we genoeg ;) ). op mijn lichtste gewicht waarbij ik ook veel sportte was mijn bmi eigenlijk nog te hoog, maar zat ik wel goed in mijn vel. dat lijkt me een beter streven dan alleen het getal op de weegschaal.

De afgelopen 2 jaar zijn al veel dingen veranderd, de eetstoornis heeft geen overhand meer, ik ben weer begonnen met paardrijden en heb er ook eindelijk weer plezier in.

ik heb me hier aangemeld en niet bij de eetstoornis of het overgewicht topic omdat ik daar geen focus op wil leggen, deze beide dingen houden me vaak tegen wanneer ik iets niet wil doen of het eng vind, daarom wil ik ze niet verder bekrachtigen als het ware.

wat ik zoek is vooral tips en vooral ook kunnen bespreken met anderen over gezond eten, wat handig is en wat niet, goede momenten delen en slechte ook. en mogelijk ook wat sportmotivatie etc :)

Dutch Unicorn

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 23 januari 2016, 19:37:42 »
Welkom Melissa! Ik moet zeggen dat ik me enorm herken in je verhaal. Bij mij thuis let niemand op zijn gezondheid. We eten 3 keer in de week friet/pizza en als we gezond eten kookt mam alsnog ontzettend vet. Dit ging prima toen ik 16 was. Lang leve de lol en in het weekend twee avonden lekker alcohol. Tussendoor lekker snacken... Slank bleef ik toch wel.
Tot ik 18 werd. In een jaar tijd ben ik van 67 kilo naar 78 gegaan. Toen ik 19 werd woog ik rond de 78 kilo en was ik het spuugzat. Ik baalde zo dat ik mijn lichaam zo had verwaarloosd! Helaas steunt niemand me hier in huis (ongezond eten doen ze nog steeds) en moet ik de motivatie echt uit mezelf halen. Soms erg lastig!

Altijd honger hebben: ook herkenbaar. Als ik een normale lunch heb gehad kunnen er nog wel twee boterhammen bij, zo voelt het in ieder geval. Gelukkig is afvallen niet zozeer minder eten, het is vooral de juiste voeding binnenkrijgen. Natuurlijk moet je je calorie inname beperken maar het is echt niet zo dat je ineens niks meer mag eten. Probeer voldoende te sporten en genoeg eiwitten binnen te krijgen (die vullen het beste én zorgen ervoor dat je je spieren niet afbreekt ipv vet).

Succes! :)

Het is best moeilijk om de chips en de chocolade om te ruilen in gezonde dingen.. het is ook gewoon allemaal zo lekker! Zucht, maar heb al wat lekkere dingen als plaatsvervangend gevonden, en het vette koken ken ik hier ook wel, mn ma kookt wel bijna iedere avond, maar veel zout, boter etc.

Maar vind het zo moeilijk om alle callorieen te tellen.. hoe doen jullie dat als jullie een salade maken bijvoorbeeld?? Bijv. Ijsbergsla, tonijn, appel en bosui met een light dressing.. hoe weet je wat voor calorien zijn?

Maandag weer beginnen met sporten, kijk ik best tegenop omdat ik daar nog niet echt motivatie voor heb gevonden :(
Wat moet dat moet!!

Fijn weekend :)

nefelibata

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 23 januari 2016, 20:09:10 »
Hoe ongezond zijn paarse druiven qua suikers? Aangezien ik net een halve bak heb gegeten :') Achja het hadden ook koekjes kunnen zijn dus dat scheelt.
Druiven zijn niet ongezond.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

Deedee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 24 januari 2016, 21:47:09 »
zijn er hier overigens ook mensen die hun eten goed voorbereiden?

bij mij gaat het hier voornamelijk mis, geen eten bij me hebben of niks voorbereid hebben thuis.

Azul

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 25 januari 2016, 09:38:20 »
Meh, ik vind het altijd zo jammer, ik weeg nu 68 kilo en als ik 's ochtends in de spiegel kijk vind ik dat ik er goed uit zie. Maar ik ontplof altijd als ik iets eet of drink, ik word echt mega  :cry:
Bovendien heb ik echt zo'n rol buikvet that wants to stay with me. Plz go.

Wolves

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 25 januari 2016, 12:06:20 »
Ik zit de laatste tijd een beetje in een dubio of ik me nu wel of niet moet gaan richten op afvallen. Zoals ik nu eet, eet ik gewoon om op gewicht te blijven zegmaar. Ik eet wel weinig en dat heb ik altijd al gedaan, bijna altijd rond de 1600 kcal dus ik weet niet eens hoe ik dan zou moeten afvallen? Maar het punt is, ik heb een gezond gewicht, een bmi van 21.8. Een jaar geleden toen ik in een slechte periode zat had ik een bmi van 19.8, ook een gezond gewicht dus. Is het gewicht wat ik nu heb mijn 'normale' gewicht, aangezien ik binnen een jaar naar dit gewicht ben gegaan omdat ik weer normaal ben gaan eten? Ik ben niet tevreden over mijn lichaam, ik had graag wat dunnere/strakkere benen en ook van mijn rolletje mag wel iets af. Moet ik dan afvallen, of me meer gaan richten op sporten?
doei doei lekkerding

Limoengras

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 25 januari 2016, 12:49:23 »
Meh, ik vind het altijd zo jammer, ik weeg nu 68 kilo en als ik 's ochtends in de spiegel kijk vind ik dat ik er goed uit zie. Maar ik ontplof altijd als ik iets eet of drink, ik word echt mega  :cry:
Bovendien heb ik echt zo'n rol buikvet that wants to stay with me. Plz go.

Als jij happy bent met je gewicht moet je je daar echt geen zorgen om maken girl, dat is normaal en dat heeft ieder lichaam. Niemand wil zichzelf van de zijkant in de spiegel zien na een 3-gangen menu, echt niet, ook een fitnessmodel niet!

dusssss

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 25 januari 2016, 13:11:09 »
^ Precies, ik bedoel dit ook niet aanvallend en helemaal niet persoonlijk, maar denk dat veel nieuwe mensen best wel het punt missen dat producten niet per se gezond of ongezond zijn. Zoals Chickwithguns ook al vaker heeft uitgelegd (in verschillende topics) en wat ik eerder hier ook al heb gezegd, je komt niet aan of valt niet af van het eten van een bepaald iets, het is gewoon: er moet meer 'uit' dan er 'in' komt en dan val je af. En als je nu door 10 komkommers teveel eet op een dag kom je aan, en als je door 3 koekjes teveel eet op een dag ook. Eet je prima max. een paar honderd kcal onder je behoefte en zitten daar op een dag ook wat koekjes en chipjes bij, dan is dit no problemo. Eet je op een dag alleen maar ""gezonde"" dingen, maar toch te veel qua kcal, dan val je ook niet af.
Feit blijft natuurlijk wel dat je met kcalrijkere dingen sneller aan je max. zit, dat is zo. Alleen het punt is gewoon dat er niet echt een definitie 'gezond' of 'ongezond' is.

Ik denk dat dit wel iets genuanceerder is.
Qua calorieën zul je misschien met eten van ongezonde producten in combinatie met kleine hoeveelheid hetzelfde uitkomen als gezonde producten maar veel hoeveelheid, maar dan hebben we het alleen over calorieën. Als je gaat kijken naar kunstmatige (gif)stoffen die in ongezond eten zitten, die kunnen je lichaam ook ontregelen waardoor je lichaam sneller vet opslaat. Dit is natuurlijk niet in grote mate, maar ik denk dat het wel scheelt.
In mijn optiek is de ene calorie de andere niet

Limoengras

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 25 januari 2016, 14:04:01 »
Ik vind het zelf altijd fijn om macro's aan te houden, dat ik niet iets fijner dan alleen werken met calorieën. Dan weet je precies dat je lichaam in grote lijnen krijgt wat het nodig heeft en heb je ook niet snel dat je ongezonde dingen kiest. En je kan dan gewoon een keer cheaten, zolang je de rest of je voeding er maar op af stemt.

Azul

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 25 januari 2016, 17:31:11 »
Holy hell, ik was van plan 4 dagen buikspier oefeningen te doen omdat ik niet thuis ben dus geen crosstrainer, maar tering, ik kon dat dus echt niet volhouden.
Beter dat ik snel resultaten zie als ik dit 2x per dag doe :P

https://www.youtube.com/watch?v=HrpW5PliIdU

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 25 januari 2016, 17:59:20 »
Oeh dit weekend ging fout. Zaterdagavond uit, veel gedronken, Turkse pizza op, nog meer gedronken, en toen een big mac en cheeseburger op... Oeps :') Vandaag weer goed bezig. Veel eiwitten en groenten, een half uurtje cardio, 4 sets van 50 buikspieroefeningen en dalijk een uurtje paardrijden.

Dutch Unicorn

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 25 januari 2016, 19:39:46 »
Oeh dit weekend ging fout. Zaterdagavond uit, veel gedronken, Turkse pizza op, nog meer gedronken, en toen een big mac en cheeseburger op... Oeps :') Vandaag weer goed bezig. Veel eiwitten en groenten, een half uurtje cardio, 4 sets van 50 buikspieroefeningen en dalijk een uurtje paardrijden.

Haha wow, die drank slaat erin ja! Maar die burgers nog meer! Nom!

K heb t een beetje te pakken.. ziekjes.. gaat niet veel eten in iig... maar veel meer uit dan in heb ik het idee.. geen mooi begin van mijn gezond eten/afval plan :'(

Hopen dat ik me snel beter ga voelen..

VivaLaJuicy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 26 januari 2016, 12:55:20 »
Ik ben de week weer goed begonnen met gisteren 45min BodyAttack te doen. Wow, wat werd ik afgemat! (wat alleen maar positief kan zijn uiteraard  :bounce: )

Maar een tijdje geleden had ik ook deze class gedaan en was precies veel minder actief, dus misschien is het omdat Les Mills het om te zoveel tijd update?

Sinds deze week moet ik ook m'n eigen eten voorzien voor op het werk en gisteren is echt supergoed gelukt! Geen hongermomentjes en volledig gezond gegeten. Vandaag ook weer vanalles gezond mee dus dit moet goedkomen + vanavond voor het eerst Boxfit!

SnowxWhite

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 26 januari 2016, 16:50:27 »
Eten jullie wit brood, donker bruin brood of gewoon volkoren brood?

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: 26 januari 2016, 17:27:30 »
Eten jullie wit brood, donker bruin brood of gewoon volkoren brood?

Soms neemt pap alleen wit brood mee en dan eet ik het uit noodzaak. Over het algemeen eet ik volkoren brood en meergranen brood, ligt eraan wat er in huis is.

Haha wow, die drank slaat erin ja! Maar die burgers nog meer! Nom! 

Ja wow dat ging er met gemak in. Ook niet heel erg, als het maar bij een keertje blijft. Beterschap trouwens!  :goodman:

Holy hell, ik was van plan 4 dagen buikspier oefeningen te doen omdat ik niet thuis ben dus geen crosstrainer, maar tering, ik kon dat dus echt niet volhouden.
Beter dat ik snel resultaten zie als ik dit 2x per dag doe :P

https://www.youtube.com/watch?v=HrpW5PliIdU

Die zien er pittig uit! Heb de link opgeslagen, ga dat maar eens proberen als mijn buikspieren wat sterker zijn. (Uitstelgedrag ;) )

Dutch Unicorn

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 26 januari 2016, 20:14:37 »
Soms neemt pap alleen wit brood mee en dan eet ik het uit noodzaak. Over het algemeen eet ik volkoren brood en meergranen brood, ligt eraan wat er in huis is.

Haha dat is wel te vergelijken met ons huishouden xD wel grappig!

Gezond bezig ben ik niet.. maar heb totaal geen honger..
Vandaag 4 boterhammen en een appel op.
1 om 7 uur 1 om 10 uur 2 om 12 uur en om 3 mn appel
En net na het werk had ik wel erg honger.. schep een bord vol... en kreeg de helft nog niet eens op!

Maaree wat is er op tv? :)

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 27 januari 2016, 13:47:03 »

Wit brood. Ik heb na het eten van 2 boterhammen nog steeds honger, terwijl ik normaal aan twee volkorenboterhammen genoeg heb. Voor mij het bewijs dat donker brood écht voedzamer is.

Vanavond eten we slavinken. Gisteren al boomstammetjes, nu dit. 1 zo´n ding (slavink en ook een boomstammetje) bevat 20 gram vet en ik mag maar 33 gram vet per dag. Hoe gaan jullie ermee om wanneer jullie ouders koken (ongezond) en je wilt afvallen? Zelf iets maken ofzo?

nefelibata

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 27 januari 2016, 13:51:12 »
Vanavond eten we slavinken. Gisteren al boomstammetjes, nu dit. 1 zo´n ding (slavink en ook een boomstammetje) bevat 20 gram vet en ik mag maar 33 gram vet per dag. Hoe gaan jullie ermee om wanneer jullie ouders koken (ongezond) en je wilt afvallen? Zelf iets maken ofzo?
Hoe kom je erbij dat je 33 gram vet per dag mag?
Ik woon nu op mezelf dus ik kook m'n eigen eten, en ik ben vegetariër dus er wordt thuis sowieso apart voor me gekookt. Maar ik zou gewoon aangeven dat je liever een stukje magerder vlees wil en vragen of je dat zelf even klaar mag maken dan. Of je eet geen vlees en kookt een eitje bijvoorbeeld.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

Romy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 27 januari 2016, 13:54:03 »
Hoe kom je erbij dat je 33 gram vet per dag mag?
Ik woon nu op mezelf dus ik kook m'n eigen eten, en ik ben vegetariër dus er wordt thuis sowieso apart voor me gekookt. Maar ik zou gewoon aangeven dat je liever een stukje magerder vlees wil en vragen of je dat zelf even klaar mag maken dan. Of je eet geen vlees en kookt een eitje bijvoorbeeld.

Macro's op Myfitnesspal app. 20% vet, 30% eiwit en 50% koolhydraten over de hele dag. Met mijn lengte en gewicht rekent hij uit dat  ik dan 33 gram vet op een dag mag. Een ei is trouwens een goed idee, thanks!