Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond aankomen  (gelezen 118732 keer)

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 20 februari 2013, 14:48:37 »
Dank je biggetje :) .
Wees blij met wie je bent, er is geen ander zoals jij

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 20 februari 2013, 14:49:38 »
^ dan word het meestal volledig vergoed, in mijn geval tenminste.
gelukkig maar.. want ik wil voor 3 flesjes per dag gaan (= dus 900kcal)
heb nu een smaakbox hier staan. Met nestle nutricia en nog meer merken en smaken.
Heb vroeger al 5 soorten nutridrink gehad (nutrini, nutri mf, nutri pp, nutri high, nutri normaal) en sondevoeding 3 maanden (maagsonde) en periodes fantomalt, protifar en nog meer medicinale modules (poeders).
Maar vanaf vrijdag ga ik weer... buh.
(tussen 2 haakjes.. ik ben chronisch ziek, vandaar mijn gewichtsverlies en vele periodes bijvoeding haha)

ben er eigenlijk wel klaar mee.. misschien dat ik dus weer om sondevoeding ga vragen als dit niet werkt. Want blijf bezig =P
Er is inderdaad lactosevrije nutridrink.
En waarom kies je voor nutridrink? Er zijn ook nog veel meer merken, misschien bevallen die je wel beter.
Hier een lijstje, ik heb alvast lactosevrij aangeklikt voor je ;) : http://webwinkel.sorgente.nl/index.php?id_category=97&controller=category&features_9=29
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

BeNiceOrLeave

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 20 februari 2013, 14:52:16 »
Ik heb hier geen topic over kunnen vinden

Hallo, ik ben een meisje van 14 en zou graag aan willen komen. Ik weeg rond de 50 kg en ben 1.70.
Ik ben dus best dun, en kan zo veel eten als ik wil, ik kom naar niet aan.
Ik heb al arm oefeningen gedaan om mijn armen 'dikker' te krijgen, die hielpen wel maar voor mijn gevoel kreeg ik daar zo'n spierbal-arm van, dat vind ik niet mooi dus daar ben ik me gestopt. Ik doe nu beenspier oefeningen en dat helpt wel, en vind ik wel mooi. Mijn buik is ook best dun, dat je bijna een sixpack zou zien zitten.

Zijn er meisjes die ook graag aan willen komen, die hier ook mee zitten? En heeft er iemand tips qua gezond eten waarvan je makkelijk aankomt?!

Je bent niet te dun voor je leeftijd hoor je bent gwn goed:)

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 20 februari 2013, 14:52:53 »
Dat nutridrink word me afgeraden door mn moeder, ze zegt dat het erg ongezond is :')
Maar ik doe dit sws allemaal achter de rug om, want zij vindt dat ik gewoon meer moet eten.
Maar dat kan niet omdat ik gewoon geen honger heb, en als ik wel eet, bijna over mn nek ga...  :')
Behind every bitch, is a guy who made her that way!

BeNiceOrLeave

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 20 februari 2013, 14:56:59 »
Meiden ik heb een vraag!
Ik ben dus 1.73 en 49 kg.Ondergewicht.Maar als je ondergewicht heb word het toch niet?Oh trouwens ben het nog nooit geweest,ben 13.Maar ik heb geen anorexia,

LOVESOME

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: 20 februari 2013, 14:59:36 »
@biggetje.. ik weet dat het vervelend is.. heb al 3 maanden sondevoeding gehad. Maar goed.

@Moriarty, dat weet ik. Heb 5 soorten nutridrink gehad, maar ook Nestle en allerlei andere merken en dus sondevoeding en modules en energie repen van sorgente etc.
Dus ik ken ze wel. En ik weet ook dat lactose vrij bestaat, want ik heb dus al allerlei soorten gehad, altijd lactose vrij. Wat ik vroeg was of de neutrale, die vergoed word bij deze diëtiste óók lactose vrij is =P maarja, dat kan ik vrijdag pas weten =)

LOVESOME

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: 20 februari 2013, 15:00:05 »
en dan nu even 4 afbakbroodjes besmeren =)
 :bounce:

LOVESOME

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: 20 februari 2013, 15:02:50 »
haha, dit was mijn avondritueel toen 3 maanden lang

(eigen foto)

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 20 februari 2013, 16:15:33 »
@biggetje.. ik weet dat het vervelend is.. heb al 3 maanden sondevoeding gehad. Maar goed.

@Moriarty, dat weet ik. Heb 5 soorten nutridrink gehad, maar ook Nestle en allerlei andere merken en dus sondevoeding en modules en energie repen van sorgente etc.
Dus ik ken ze wel. En ik weet ook dat lactose vrij bestaat, want ik heb dus al allerlei soorten gehad, altijd lactose vrij. Wat ik vroeg was of de neutrale, die vergoed word bij deze diëtiste óók lactose vrij is =P maarja, dat kan ik vrijdag pas weten =)
oh haha dan heb ik je even verkeerd begrepen. Succes ermee, ik hoop dat het goed komt!
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

Glühwein

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 20 februari 2013, 16:51:28 »
goneeee
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2013, 15:21:30 door Glühwein »

Glühwein

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 20 februari 2013, 16:55:14 »
goneeee
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2013, 15:21:06 door Glühwein »

EmbraceThePast

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 20 februari 2013, 17:06:45 »
@vitani
Mag ik vragen hoe lang je bent? Je hebt het vast wel een keer ergens gepost, maar het is veel werk om dat allemaal door te gaan zoeken.

Charlotte

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 20 februari 2013, 19:31:29 »
Ben trots op je!!!

hihi, bedankt.

Ik heb echt superveel bewondering voor je wat jij allemaal meemaakt meid. Echt, ik gun het jou als geen ander om aan te komen en niet zoveel problemen te hebben, en ik ben je echt heel dankbaar dat je altijd in het blijf in shape topic hebt aangekaart dat de lijstjes die gepost werden (voornamelijk die van mij) veel te weinig waren en dat het ongezond is zo met eten bezig te zijn!!

Charlotte

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 20 februari 2013, 19:35:00 »
ja hetzelfde geld voor mij. Ik heb ook een es (gehad) ik ben toen ongeveer 20 kg afgevallen en woog 43 kg bij een lengte van 178.. Nu ben ik gelukkig al helemaal weer op de goede weg en wil ik écht aankomen. Sindsdien ben ik ook 8 kilo aangekomen, maar ik moet er nog 6 voor een minimum gezond gewicht (bmi 18). Gezond eten heb ik al geprobeerd, en dat werkt niet voor mij. Ik eet wel noten enzo, maar als ik echt moet aankomen van yoghurt met noten of een avocado salade moet ik daar ehct héél veel van eten. Dus eet ik eigenlijk best ongezond nu, maar mijn dieetist zegt dat het gezonder is om ongezond te eten dan met ondergewicht te blijven rondlopen, en zelf vind ik dat ongezonde eten stiekem ook wel lekker haha! En ik eet nu zo'n 3500 kcal op een dag, maar daarnaast beweeg ik wel gewoon (niet overmatig ofzo, maar gewoon fietsen en de hond uitlaten en school enzo) En nu kom ik alsnog heel moeilijk aan. De afgelopen weken zelfs weer wat afgevallen omdat ik wat meer ben gaan doen, en eigenlijk ben ik een beetje wanhopig. Nutridrink wil ik echt niet, dat vind ik echt niet te drinken, dusja, dan is het gewoon proppen en écht eten tot ik heel vol zit.. Maar ik eet ook al volle yoghurt, melk, noem maar op. Ik had echt nooit gedacht dat het aankomen zo moeilijk zo zijn, het afvallen ging zo makkelijk..

Ik vind jou lijstjes iniedergeval echt altijd super. Ik neem er altijd een beetje een voorbeeld aan!
Ik had ook nooooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn om aan te komen... in het begin dacht ik, die kilo's zitten er zo aan, na een dagje teveel eten voelde ik de drang om te compenseren. maar nu ik heb doorgezet en écht iedere dag probeer zoveel mogelijk te eten en nog nauwelijks aankom merk ik pas hoe het is om aan te komen! In ieder geval, een groot gedeelte van de strijd is al gewonnen. <3 En stiekem geniet ik ook weer lekker van chocolade en gebakje hihi, ik heb het zo gemist al die maanden terwijl ik echt een supererge snoepkont was..

Storyline

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 20 februari 2013, 21:02:17 »
@LOVESOME ik wist even niet waar ik dit moest zetten zodat jij het zou lezen, maar hier ben je wel redelijk actief volgens mij dus hopelijk lees je het want het lukt niet om een note te sturen. Maar toen jij nog in het blijf in shape topic zat zocht je toch een tijdje naar lactosevrije chocolade? Ik was daarnet bij de Albert Heijn XL en daar hadden ze dat in het schap liggen bij de zonnatura en glutenvrij enzo, en ik dacht meteen aan jou dus ik heb even op de ingredienten gekeken en volgens mij voorzover ik me kan herrinneren zou je het wel mogen. Het was gemaakt van rijstmelk. Het was van het merk Maitre Mathis en ze hadden drie smaken, ik dacht naturel, koffie en rijstcrisp. Het kostte 1,49 denk ik, of 1,89. Maar het was ook best een grote reep, niet zo mini maar normaal formaat chocoladereep gewoon. Dus nouja, misschien heb je er iets aan en hopelijk lees je het :)

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 21 februari 2013, 11:22:56 »
@vitani
Mag ik vragen hoe lang je bent? Je hebt het vast wel een keer ergens gepost, maar het is veel werk om dat allemaal door te gaan zoeken.
1,74. Mijn BMI is dus volgens wikipedia net aan niet te laag, maar mijn armen zijn heel erg dun en op verschillende plaatsen vind ik dat m'n botten teveel zichtbaar zijn.

miss_recherche_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 21 februari 2013, 11:29:16 »
chocoladerozijn
meis, je bent een topper en je kan het, stay strong meis!

en je eet echt niet gezond; chocolade, koek, snoep etc. eet je wel maar dat mag ook.
en chocolade sowieso, je bent een vrouw dus dan mag dat!
je hebt jezelf lang genoeg gestraft door dat allemaal niet te nemen, dus ookal zou je er heel veel van eten dan kan dat magere lijfje van je dat echt wel hebben!

liefss en take care allemaal!
"Be wish, choice healthy.
Spieropbouw is the goal, maar echt wauw... hoe lazy kan ik zijn.. whoepss.

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 21 februari 2013, 11:49:52 »
Ik vind het trouwens een beetje opvallend dat dit topic nog open is. Vroeger was hij al lang gesloten geweest (terwijl afvaltopics wel mogen blijven bestaan).

miss_recherche_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 21 februari 2013, 14:08:25 »
hoezo zou deze gesloten moeten worden

X

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 21 februari 2013, 14:57:30 »
Ik wil ook aankomen.
Ben 21 jaar, 1,80 meter en weeg 58 kg.

Op zich valt het mee en ben ik erg tevreden over mijn lichaam, maar in de zomer zie je mijn botten erg uitsteken, vooral als ik op mijn rug lig.
Mijn doel is zo'n 5 kg aan te komen voor de zomer, als ik dat red ben ik al heel erg blij want dat is best pittig.

Ik eet sowieso 6 boterhammen per dag en ben ook begonnen om deze te besmeren met boter (daar houd ik niet zo van). Daarnaast wil ik meer pasta, noten en melkproducten gaan eten en drinken. Vandaag ben ik begonnen met het eten van kwark, eerst nog een milde want die volle vind ik best ranzig.

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 21 februari 2013, 15:25:30 »
hoezo zou deze gesloten moeten worden
Ik heb dat wel eens ergens gelezen (overwin je eetstoornis lees ik stiekem mee om het idee te hebben dat ik als een olifant eet in plaats van als een muis zoals sommige meiden hier wel eens tegen me hebben gezegd). Daar kwam een paar jaar geleden een meisje die net als wij gewoon wilde aankomen, niet vanwege dat ze anorexia of iets had, maar gewoon omdat ze wilde aankomen. Het aankom topic dat ze had aangemaakt werd na een paar uur of een paar dagen alweer gesloten zei ze toen. Dus vandaar dat het me een beetje verbaast.

Momenteel let ik niet zo heel hard op wat ik eet. Ik eet gewoon wat ik lekker vind en zorg ervoor dat ik voldoende groente en fruit eet. Echt heel hard m'n best doen is niks voor mij, als het dan niet lukt raak ik alleen maar gedemotiveerd.

miss_recherche_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 21 februari 2013, 15:50:14 »
vitani

misschien was dat omdat er mee van die topics waren?

chocoladerozijn

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 21 februari 2013, 16:25:36 »
Ik vind jou lijstjes iniedergeval echt altijd super. Ik neem er altijd een beetje een voorbeeld aan!
Ik had ook nooooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn om aan te komen... in het begin dacht ik, die kilo's zitten er zo aan, na een dagje teveel eten voelde ik de drang om te compenseren. maar nu ik heb doorgezet en écht iedere dag probeer zoveel mogelijk te eten en nog nauwelijks aankom merk ik pas hoe het is om aan te komen! In ieder geval, een groot gedeelte van de strijd is al gewonnen. <3 En stiekem geniet ik ook weer lekker van chocolade en gebakje hihi, ik heb het zo gemist al die maanden terwijl ik echt een supererge snoepkont was..
hihi wat fijn! & leuk om te lezen (:
Jaa dat dacht ik ook! Ik dacht, nou ik eet een week deze lijst (toen nog een basislijst) en dan weeg ik volgende week alweer 5 kilo meer! Nou dat gaat dus wel even iets anders hihi. Jaa we hebben ons maandenlang dingen niet gegund, en eigenlijk moeten en mogen we dat nu inhalen want we moeten en willen aankomen! Ik was ook echt een onwijze snoepdoos, haha gelukkig komt dat nu al wat terug.

@biggetje hihi dankjee!

Weet iemand goede avondmaaltijden die (het liefst, maar hoeft niet persé) vegetarisch zijn en goed vullen? Wij eten thuis vaak hetzelfde, en dat is meestal niet zo kcal rijk.. En ik wil graag wat nieuwe dingen proberen!

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 21 februari 2013, 17:58:04 »
Jaa dat dacht ik ook! Ik dacht, nou ik eet een week deze lijst (toen nog een basislijst) en dan weeg ik volgende week alweer 5 kilo meer! Nou dat gaat dus wel even iets anders hihi. Jaa we hebben ons maandenlang dingen niet gegund, en eigenlijk moeten en mogen we dat nu inhalen want we moeten en willen aankomen! Ik was ook echt een onwijze snoepdoos, haha gelukkig komt dat nu al wat terug.

@biggetje hihi dankjee!

Weet iemand goede avondmaaltijden die (het liefst, maar hoeft niet persé) vegetarisch zijn en goed vullen? Wij eten thuis vaak hetzelfde, en dat is meestal niet zo kcal rijk.. En ik wil graag wat nieuwe dingen proberen!
Wat eten jullie nu meestal dan?

perfectimperfections

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 21 februari 2013, 18:08:15 »

@biggetje hihi dankjee!

Pasta met spinazie à la crème (normale kan ook) is lekker! Wij doen het dan altijd met spekblokjes maar die kan je dan skippen. Vult goed en is heeel lekker!
Nothing but love.