Ik ga vrijdag weer om bijvoeding vragen (drinkvoeding).
Niet weg te krijgen, maar het moet.. zit weer op het allerlaagste gewicht dat ik al zat en ben een wandelend skelet. Maar mijn lichaam neemt niets meer op en ik krijg last van alles wat ik eet. 's morgens bij de havermout word ik kotsmisselijk, krampen en mag (met chronische obstipatie en darmklachten) gekgenoeg ineens 3x achter elkaar naar de wc. Zelfde als ik paar uur later slechts 2 dikke sneeën brood eet. Word dan nog misselijker en beroerder dan bij de havermout en krampen en word helemaal moe en slap en alles..
Maar bij noten, fruit etc. heb ik dit niet. Gevolg is dat ik onderhand alleen daar op leef. Die 2 sneeën en havermout eet ik hoe dan ook wel. Dan haal ik flink in met het avondeten, extra eieren per dag en veel noten, lepels pindakaas over mijn fruit en veel sojamelk met anijs. Dan ook veel rijstwafels met hele dikke laag boter en paté of pindakaas..
maar daar kom je natuurlijk niet van aan. Aangezien ik zeker 8 boterhammen zou moeten eten, maar dan zijn dus 24 rijstwafels belegd =P nou dat gaat niet lukken haha.
Nu ben ik wel getest op Coeliakie (want bij rijstwafels heb ik dus geen last en bij rijst/aardappelen 's avonds ook niet.. bij pasta weer wel). Alleen ish et bekend dat je dat haast niet in het bloed kan zien. Vrijdag krijg ik de uitslag, ben benieuwd. Maar als het er niet in zit, wat dan? Waar komt dit dan vandaag?
Ik kan haast niets meer eten.. ben nonstop misselijk en beroerd (omdat ik mijzelf toch verplicht nog wat brood en havermout te eten). en val ontiegelijk af. Maar meer afvallen is nu niet meer mogelijk en mijn lichaam begint al steeds meer te verzwakken.
Uiteindelijk hoop ik maar dat het Coeliakie positief is, simpelweg omdat ik dan weet wat het is en direct er wat aan kan doen. Want dit is gewoon niet fijn meer. Net brood op en lig op de bank, kotsmisselijk en doodmoe, uitgeput en kan niets meer, krampen en mega erge buikpijn. Iedere middag.. zo kom ik de deur ook niet meer uit!?
Oké, flinke frustratie. Maar ben er zo klaar mee!
En ben bang dat het vrijdag gewoon een negatieve uitslag is en ik nog steeds met deze vraag zit... want dit is gewoon niet goed! En als het toch negatief is, ga ik toch eens een keer glutenvrije havermout kopen en brood. Kijken of ik dan nog zo ziek word na het eten daarvan.