Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond aankomen  (gelezen 120540 keer)

Samira

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 17 februari 2013, 13:23:09 »
Als je wilt aankomen, na 8 uur savonds heeeeeeeeeeel veel eten.
Het is bewezen dat alles wat je na 8 uur eet er 4x zo moeilijk afgaat.
Roses are red, Facebook is blue, no mutual friends, who the hell are you? - http://vbscriptsweb.webklik.nl/page/klikhierniet

rozenbloesem

• how wonderful.
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 17 februari 2013, 21:42:33 »
ik meld me!
ik heb een eetstoornis gehad en heb weer zo'n halfjaar een gezond gewicht. ik heb nu een bmi van 19 en wordt hierbij niet ongesteld. bij mij viel het uit toen in rond de 54 kilo woog (bij 1.64). ik wil nu dus terug naar een bmi van minimaal 20. (wat ze dus ook in eetstoornisklinieken hanteren als minimum bmi). ook heb ik nu gewoon geen kont, terwijl ik die eerst wel altijd had. dus ik kom jullie joinen!  :bounce:

Charlotte

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 17 februari 2013, 22:36:05 »
^ He meid, ik heb ook een eetstoornis... ik ben ook niet ongesteld, maar ik denk dat het mij nog even zal gaan duren aangezien ik echt laag zit met gewicht.
Ik heb ook totaal geen kont, heel lelijk, en ik heb ook suuuperdunne bovenarmen.
Wat eet jij nu ongeveer op een dag om aan te komen en hoeveel kilo met je nog?

carpediem

• a year from now, I wish I started today.
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 17 februari 2013, 22:40:04 »
Ik wil ook aankomen! ik ben 168cm en 46,5 kg.
Ik vind mezelf echt lelijk dun, maar alles wat ik eet helpt niet.
Je ziet bij mij ook me ribben een beetje zitten, heel licht hoor, en me schouders zijn echt uitstekend, niet chill!
Trek het je niet aan, het past je toch niet.

Eve

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 17 februari 2013, 22:46:44 »
Ik wil ook aankomen! ik ben 168cm en 46,5 kg.
Ik vind mezelf echt lelijk dun, maar alles wat ik eet helpt niet.
Je ziet bij mij ook me ribben een beetje zitten, heel licht hoor, en me schouders zijn echt uitstekend, niet chill!

Ik ben een paar centimeter kleiner dan jij en tien kilo zwaarder en ook bij mij zie je nog m'n ribben... Ik hoop dat jouw vet zich wat meer verdeelt :')
Keep up, girls! Een jaar geleden had ik ook ondergewicht en moest ik aankomen. Aan het begin ging het heel langzaam, maar mijn lichaam kreeg de smaak te pakken en binnen drie maanden zat ik weer op mijn oude gewicht (:
I\\\\\\\'m a freerunner, running wild and discovering the world.

rozenbloesem

• how wonderful.
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 17 februari 2013, 22:49:55 »
@charlotte,

oh haha, ik heb net op een berichtje van je gereageerd op het 'wat heb jij vandaag al gegeten' topic, toevallig!

euhm ik wil nu nog 2 tot 2,5 kilo aankomen. ik heb al vaker periodes gehad dat ik aan moest komen, en ik eet dan gewoon zo veel mogelijk! toen ik net uit mn es kwam deed ik het allemaal heel strikt volgens een lijst, omdat ik toen nog niet durfde te eten, maar dat gevoel ben ik gelukkig kwijt! ik eet wel veeeel ongezonde dingen, dus daar moet ik een beetje mee op gaan passen, want dat is ook niet zo gezond haha. mag ik vragen hoe lang je nou bent en hoeveel je weegt? en hoeveel je nog aan wilt komen? (je hebt het geloof ik wel eens ergens gepost, maar om nou het hele forum af te gaan zoeken ;)) mijn doel is idd ook weer ongesteld worden, en bij mij gaat dat bij een bmi van iets 18 gewoon niet gebeuren, zo dun zijn past namelijk niet bij mijn lichaam. ik ben nooit super dun geweest en dat moet ik maar gewoon accepteren. ik moet juist blij zijn dat ik altijd een beetje curvy was, want dat vind ik nu veel mooier. echt, waarom heb ik dat nooit eerder gezien, soms kan ik mezelf wel voor mn kop slaan! die kut eetstoornis heeft me gewoon niks, maar dan ook niks gebracht!

rozenbloesem

• how wonderful.
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 17 februari 2013, 22:50:44 »
@charlotte

o ik zie je gewicht etc. al staan haha :)

carpediem

• a year from now, I wish I started today.
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 17 februari 2013, 22:55:09 »
Ik ben een paar centimeter kleiner dan jij en tien kilo zwaarder en ook bij mij zie je nog m'n ribben... Ik hoop dat jouw vet zich wat meer verdeelt :')
Keep up, girls! Een jaar geleden had ik ook ondergewicht en moest ik aankomen. Aan het begin ging het heel langzaam, maar mijn lichaam kreeg de smaak te pakken en binnen drie maanden zat ik weer op mijn oude gewicht (:
hahha een meisje uit me klas ook, gewoon heel normaal meisje, absoluut niet dik. Is 10 cm kleiner en 10 kilo zwaarder haha.
Ik zit er nou niet echt mee met mn gewicht, lichaam enzo. Ik vind t alleen lelijk in bikini dat je me ribben heel lichtelijk ziet.
Trek het je niet aan, het past je toch niet.

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 18 februari 2013, 16:40:49 »
6x per dag eten is juist normaal voor iemand die niet hoeft aan te komen =P
Ik eet nu ieder uur/anderhalf uur wat.
En alles lekker kcalrijk, vooral kcalrijk drinken (zuivel met name) en eigenlijk de tips die hier wel staan =)
Ik zou niet weten waar ik die tijd vandaan moet halen. Zeker niet als ik praktijkdag heb, dan ben ik vaak al helemaal in de wolken als ik een half uur krijg om m'n boterhammen naar binnen te proppen.
Wees blij met wie je bent, er is geen ander zoals jij

Charlotte

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 18 februari 2013, 20:23:17 »
@charlotte,

oh haha, ik heb net op een berichtje van je gereageerd op het 'wat heb jij vandaag al gegeten' topic, toevallig!

euhm ik wil nu nog 2 tot 2,5 kilo aankomen. ik heb al vaker periodes gehad dat ik aan moest komen, en ik eet dan gewoon zo veel mogelijk! toen ik net uit mn es kwam deed ik het allemaal heel strikt volgens een lijst, omdat ik toen nog niet durfde te eten, maar dat gevoel ben ik gelukkig kwijt! ik eet wel veeeel ongezonde dingen, dus daar moet ik een beetje mee op gaan passen, want dat is ook niet zo gezond haha. mag ik vragen hoe lang je nou bent en hoeveel je weegt? en hoeveel je nog aan wilt komen? (je hebt het geloof ik wel eens ergens gepost, maar om nou het hele forum af te gaan zoeken ;)) mijn doel is idd ook weer ongesteld worden, en bij mij gaat dat bij een bmi van iets 18 gewoon niet gebeuren, zo dun zijn past namelijk niet bij mijn lichaam. ik ben nooit super dun geweest en dat moet ik maar gewoon accepteren. ik moet juist blij zijn dat ik altijd een beetje curvy was, want dat vind ik nu veel mooier. echt, waarom heb ik dat nooit eerder gezien, soms kan ik mezelf wel voor mn kop slaan! die kut eetstoornis heeft me gewoon niks, maar dan ook niks gebracht!

Ik snap je, die eetstoornis heeft mij ook totaal niks gebracht. ik vind curvy ook 10000x mooier, het was ook echt nooit mijn bedoeling zo dun te worden als dat ik nu ben :(
Ik eet trouwens ook echt ongezond hoor, maar anders kom ik gewoon écht niet aan.. Het is misschien niet echt gezond om zo ongezond te eten, maar dat boeit mij niet meer zoveel (in het begin vond ik het eng en nu moet ik mezelf ook nog vaak zeggen van gewoon opeten er zal niks erg gebeuren en nu gaat het steeds beter!).. ik heb mezelf maanden lang lekkere dingen ontnomen dus ik mag nu best een beetje genieten.. jij ook meid!

LOVESOME

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 18 februari 2013, 20:26:59 »
Ik snap je, die eetstoornis heeft mij ook totaal niks gebracht. ik vind curvy ook 10000x mooier, het was ook echt nooit mijn bedoeling zo dun te worden als dat ik nu ben :(
Ik eet trouwens ook echt ongezond hoor, maar anders kom ik gewoon écht niet aan.. Het is misschien niet echt gezond om zo ongezond te eten, maar dat boeit mij niet meer zoveel (in het begin vond ik het eng en nu moet ik mezelf ook nog vaak zeggen van gewoon opeten er zal niks erg gebeuren en nu gaat het steeds beter!).. ik heb mezelf maanden lang lekkere dingen ontnomen dus ik mag nu best een beetje genieten.. jij ook meid!
Ben trots op je!!!

chocoladerozijn

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 19 februari 2013, 14:45:44 »
ja hetzelfde geld voor mij. Ik heb ook een es (gehad) ik ben toen ongeveer 20 kg afgevallen en woog 43 kg bij een lengte van 178.. Nu ben ik gelukkig al helemaal weer op de goede weg en wil ik écht aankomen. Sindsdien ben ik ook 8 kilo aangekomen, maar ik moet er nog 6 voor een minimum gezond gewicht (bmi 18). Gezond eten heb ik al geprobeerd, en dat werkt niet voor mij. Ik eet wel noten enzo, maar als ik echt moet aankomen van yoghurt met noten of een avocado salade moet ik daar ehct héél veel van eten. Dus eet ik eigenlijk best ongezond nu, maar mijn dieetist zegt dat het gezonder is om ongezond te eten dan met ondergewicht te blijven rondlopen, en zelf vind ik dat ongezonde eten stiekem ook wel lekker haha! En ik eet nu zo'n 3500 kcal op een dag, maar daarnaast beweeg ik wel gewoon (niet overmatig ofzo, maar gewoon fietsen en de hond uitlaten en school enzo) En nu kom ik alsnog heel moeilijk aan. De afgelopen weken zelfs weer wat afgevallen omdat ik wat meer ben gaan doen, en eigenlijk ben ik een beetje wanhopig. Nutridrink wil ik echt niet, dat vind ik echt niet te drinken, dusja, dan is het gewoon proppen en écht eten tot ik heel vol zit.. Maar ik eet ook al volle yoghurt, melk, noem maar op. Ik had echt nooit gedacht dat het aankomen zo moeilijk zo zijn, het afvallen ging zo makkelijk..

LOVESOME

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 19 februari 2013, 15:43:58 »
Ik ga vrijdag weer om bijvoeding vragen (drinkvoeding).
Niet weg te krijgen, maar het moet.. zit weer op het allerlaagste gewicht dat ik al zat en ben een wandelend skelet. Maar mijn lichaam neemt niets meer op en ik krijg last van alles wat ik eet. 's morgens bij de havermout word ik kotsmisselijk, krampen en mag (met chronische obstipatie en darmklachten) gekgenoeg ineens 3x achter elkaar naar de wc. Zelfde als ik paar uur later slechts 2 dikke sneeën brood eet. Word dan nog misselijker en beroerder dan bij de havermout en krampen en word helemaal moe en slap en alles..
Maar bij noten, fruit etc. heb ik dit niet. Gevolg is dat ik onderhand alleen daar op leef. Die 2 sneeën en havermout eet ik hoe dan ook wel. Dan haal ik flink in met het avondeten, extra eieren per dag en veel noten, lepels pindakaas over mijn fruit en veel sojamelk met anijs. Dan ook veel rijstwafels met hele dikke laag boter en paté of pindakaas..
maar daar kom je natuurlijk niet van aan. Aangezien ik zeker 8 boterhammen zou moeten eten, maar dan zijn dus 24 rijstwafels belegd =P nou dat gaat niet lukken haha.
Nu ben ik wel getest op Coeliakie (want bij rijstwafels heb ik dus geen last en bij rijst/aardappelen 's avonds ook niet.. bij pasta weer wel). Alleen ish et bekend dat je dat haast niet in het bloed kan zien. Vrijdag krijg ik de uitslag, ben benieuwd. Maar als het er niet in zit, wat dan? Waar komt dit dan vandaag?
Ik kan haast niets meer eten.. ben nonstop misselijk en beroerd (omdat ik mijzelf toch verplicht nog wat brood en havermout te eten). en val ontiegelijk af. Maar meer afvallen is nu niet meer mogelijk en mijn lichaam begint al steeds meer te verzwakken.
Uiteindelijk hoop ik maar dat het Coeliakie positief is, simpelweg omdat ik dan weet wat het is en direct er wat aan kan doen. Want dit is gewoon niet fijn meer. Net brood op en lig op de bank, kotsmisselijk en doodmoe, uitgeput en kan niets meer, krampen en mega erge buikpijn. Iedere middag.. zo kom ik de deur ook niet meer uit!?

Oké, flinke frustratie. Maar ben er zo klaar mee!
En ben bang dat het vrijdag gewoon een negatieve uitslag is en ik nog steeds met deze vraag zit... want dit is gewoon niet goed! En als het toch negatief is, ga ik toch eens een keer glutenvrije havermout kopen en brood. Kijken of ik dan nog zo ziek word na het eten daarvan.

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 19 februari 2013, 16:09:37 »
Ik ga vrijdag weer om bijvoeding vragen (drinkvoeding).
Niet weg te krijgen, maar het moet.. zit weer op het allerlaagste gewicht dat ik al zat en ben een wandelend skelet. Maar mijn lichaam neemt niets meer op en ik krijg last van alles wat ik eet. 's morgens bij de havermout word ik kotsmisselijk, krampen en mag (met chronische obstipatie en darmklachten) gekgenoeg ineens 3x achter elkaar naar de wc. Zelfde als ik paar uur later slechts 2 dikke sneeën brood eet. Word dan nog misselijker en beroerder dan bij de havermout en krampen en word helemaal moe en slap en alles..
Maar bij noten, fruit etc. heb ik dit niet. Gevolg is dat ik onderhand alleen daar op leef. Die 2 sneeën en havermout eet ik hoe dan ook wel. Dan haal ik flink in met het avondeten, extra eieren per dag en veel noten, lepels pindakaas over mijn fruit en veel sojamelk met anijs. Dan ook veel rijstwafels met hele dikke laag boter en paté of pindakaas..
maar daar kom je natuurlijk niet van aan. Aangezien ik zeker 8 boterhammen zou moeten eten, maar dan zijn dus 24 rijstwafels belegd =P nou dat gaat niet lukken haha.
Nu ben ik wel getest op Coeliakie (want bij rijstwafels heb ik dus geen last en bij rijst/aardappelen 's avonds ook niet.. bij pasta weer wel). Alleen ish et bekend dat je dat haast niet in het bloed kan zien. Vrijdag krijg ik de uitslag, ben benieuwd. Maar als het er niet in zit, wat dan? Waar komt dit dan vandaag?
Ik kan haast niets meer eten.. ben nonstop misselijk en beroerd (omdat ik mijzelf toch verplicht nog wat brood en havermout te eten). en val ontiegelijk af. Maar meer afvallen is nu niet meer mogelijk en mijn lichaam begint al steeds meer te verzwakken.
Uiteindelijk hoop ik maar dat het Coeliakie positief is, simpelweg omdat ik dan weet wat het is en direct er wat aan kan doen. Want dit is gewoon niet fijn meer. Net brood op en lig op de bank, kotsmisselijk en doodmoe, uitgeput en kan niets meer, krampen en mega erge buikpijn. Iedere middag.. zo kom ik de deur ook niet meer uit!?

Oké, flinke frustratie. Maar ben er zo klaar mee!
En ben bang dat het vrijdag gewoon een negatieve uitslag is en ik nog steeds met deze vraag zit... want dit is gewoon niet goed! En als het toch negatief is, ga ik toch eens een keer glutenvrije havermout kopen en brood. Kijken of ik dan nog zo ziek word na het eten daarvan.
Probeer anders brood zonder gluten. Dat wordt, als ik het goed heb, gemaakt van rijstemeel.
Dan gun je je darmen rust (als je zeker weet dat het daarvan komt).

Ook moet je dan je eigen pakje boter/margarine hebben. Dan weet je namelijk zeker dat je niet de gluten van de boterham van een andere huisgenoot op je brood smeert.

LOVESOME

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 19 februari 2013, 16:21:37 »
Dankje voor het meedenken, maar beter nog niet. Want ik krijg vrijdag de uitslag van het bloed en ga dan doorvragen naar de officiële test, de biopt uit de dunne darm. Als ik voor die tijd al glutenvrij ga eten, en ik had inderdaad coeliakie, zouden ze het nooit meer kunnen terugvinden omdat je darmen na 6 weken al herstellen.
Dus ik wacht eerst de onderzoeken nog af.. moet maar. En ik heb gewoon mijn eigen boter al (woon niet meer thuis) =P
En anders ga ik inderdaad, ongeacht de uitslag, eens glutenvrij brood proberen.

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 19 februari 2013, 16:42:06 »
Dankje voor het meedenken, maar beter nog niet. Want ik krijg vrijdag de uitslag van het bloed en ga dan doorvragen naar de officiële test, de biopt uit de dunne darm. Als ik voor die tijd al glutenvrij ga eten, en ik had inderdaad coeliakie, zouden ze het nooit meer kunnen terugvinden omdat je darmen na 6 weken al herstellen.
Dus ik wacht eerst de onderzoeken nog af.. moet maar. En ik heb gewoon mijn eigen boter al (woon niet meer thuis) =P
En anders ga ik inderdaad, ongeacht de uitslag, eens glutenvrij brood proberen.
Daar zit wat in ja. Maar als het niet uit de tests komt kun je het alsnog proberen. Als je zelf voelt dat het daardoor komt dan weet je ook waarschijnlijk wel dat je darmen je voedsel nu gewoon niet goed opnemen.

LOVESOME

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 19 februari 2013, 17:04:30 »
Daar zit wat in ja. Maar als het niet uit de tests komt kun je het alsnog proberen. Als je zelf voelt dat het daardoor komt dan weet je ook waarschijnlijk wel dat je darmen je voedsel nu gewoon niet goed opnemen.

Was ik ook wel van plan ja =) Mijn oppasadresje, die moeder heeft hetzelfde als ik en eet ook glutenvrij, al is in het bloed geen coeliakie ontdekt. Met haar gaat het wel echt veel beter, tot haast geen last. Dus we hadden afgesproken dat ik een keer met haar boodschappen ga doen na de uitslagen =P haha

Camel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 19 februari 2013, 17:06:52 »
Uhh, ik ben 14, ook rond de 1.70 en ik weeg 46
Ik doe ook geen aankom dingen ofzo.

xx

miss_recherche_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 19 februari 2013, 18:51:06 »
Als je wilt aankomen, na 8 uur savonds heeeeeeeeeeel veel eten.
Het is bewezen dat alles wat je na 8 uur eet er 4x zo moeilijk afgaat.
dit is echt niet waar!
"Be wish, choice healthy.
Spieropbouw is the goal, maar echt wauw... hoe lazy kan ik zijn.. whoepss.

LOVESOME

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 19 februari 2013, 18:57:13 »
dit is echt niet waar!
+7645576 haha

miss_recherche_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 19 februari 2013, 18:59:02 »

Camel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 19 februari 2013, 19:22:30 »
????

dat ze het er heel erg mee eens is, haha
xx

miss_recherche_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 19 februari 2013, 19:24:37 »
dat ze het er heel erg mee eens is, haha

hihii, okeea. ;)

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 19 februari 2013, 19:28:35 »
dit is echt niet waar!
Mwah, het is wel zo dat je na die tijd meestal niet meer intensief beweegt, dus op dat moment heb je dat voedsel niet nodig, dus ik snap waar het fabeltje vandaan komt dat je 's avonds niet meer moet eten.
Wat wel zo is, is dat je niet te kort voor je gaat slapen nog moet eten. De meeste mensen kunnen het beste 12 uur voor ze wakker moeten worden niets of niet veel meer eten omdat ze anders niet op tijd kunnen slapen.

isa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 19 februari 2013, 19:30:20 »
ik ben ook een meisje van 26 en ik ben 1.56 en weeg 44, ik kom maar niet bij :( als ik teveel eet moet ik bijna overgeven xx