Auteur Topic: Afvaltopic voor meiden met meer/extreem overgewicht  (gelezen 578901 keer)

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9125 Gepost op: 03 februari 2019, 22:17:40 »
Ah dankjewel, daar heb ik wat aan! Ik ga het opzoeken.  :)

Het is bij verschillende oefeningen, inderdaad krachtoefeningen. Ik heb een site gevonden met best wel vriendelijke oefeningen voor beginners (zowel video's als plaatjes met beschrijvingen), en vrijwel overal staat/wordt gezegd dat je vooral op moet letten dat je je buikspieren spant. Voor iemand die er helemaal geen verstand van heeft is het een beetje moeilijk voor te stellen hoe je dat dan precies doet. :fieuw:
"In overgave vind ik vrede en ongewapend ga ik de weg. Vrede wens ik vriend en vijand."

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9126 Gepost op: 04 februari 2019, 22:25:12 »
Trouwens, misschien nog een leuke motivatietip! Zet twee (glazen) potten neer met net zoveel dingetjes in de ene pot als kilo's die je kwijt wilt (okay, dat is best een kromme zin). Dat kan vanalles zijn, mooie stenen, schelpen, gekleurde pompons... Elke keer als je een kilo kwijt bent, stop er één in de andere pot. Klinkt misschien heel kinderachtig, maar ik doe het zelf ook, en ik vind het erg leuk om naar te kijken. En helpt best wel, haha!

Is overigens ook niet mijn idee hoor, ik zag er een plaatje van op internet. Misschien heeft iemand er wat aan! :)
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2019, 22:29:25 door Rrrr-Meeuwtje »
"In overgave vind ik vrede en ongewapend ga ik de weg. Vrede wens ik vriend en vijand."

NieuwAccount

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9127 Gepost op: 09 augustus 2019, 23:51:01 »
Ik ben echt veel kilo's kwijtgeraakt met dit fitnessschema voor afvallen :bounce:

Hoop dat het jullie ook helpt!

Hoi iedereen! ^_^

Ik ben nieuw, maar lees wel al heel lang mee (had ooit een account). Ik ben eigenlijk iets te oud voor dit forum, maar ik vind de sfeer in dit soort motivatie-/afvaltopics heel fijn hier, vandaar dat ik me (weer) heb aangemeld.

Ik moet zo'n 35 kilo kwijt om op een (betrekkelijk) gezond gewicht te komen. Het is me eerder ook gelukt om zoveel kwijt te raken op een gezonde manier, dus ik weet inmiddels wel wat voor mij persoonlijk werkt. Ik ben alleen wel een kruk op sportgebied, dus als ik daar af en toe een vraag over mag stellen hier zou dat erg fijn zijn! :)

Om maar met de deur in huis te vallen: Wanneer er  bij bepaalde oefeningen gezegd wordt dat je je buik moet aanspannen, is dat dan hetzelfde als wanneer je je buik inhoudt? Of is dat toch weer iets anders?

Alvast bedankt!

Volgens mij is dat hetzelfde, alleen dan naar buiten. Als je je buik inhoud dan doe je hem naar binnen, aanspannen is datzelfde maar dan naar buiten drukken haha
Voor recensies van goede series: https://schrijversblock.infoteur.nl/specials/recensies-tv-series.html
Voor andere goede artikelen over afvallen, sport en meer: schrijversblock.infoteur.nl