Hey meiden! Ik meld me vanaf vandaag ook bij dit topic...
Het is mooi geweest. Ongeveer een jaar geleden woog ik rond de 73 kilo, toen was ik al niet tevreden met mezelf en vond ik mezelf al 'dik'. Momenteel weeg ik 90 kilo... Ik wist dat ik teveel at, en dat ik veel was aangekomen. Maar gisteren pakte ik eens de weegschaal erbij en woog in ineens 90 kilo. Dit is het top punt, en het punt om mijn eetpatroon drastisch te gaan veranderen. Afgelopen jaar heb ik al meerdere pogingen gedaan, die iedere keer mislukken. Nu wil ik er echt voor gaan! Ik zit zo dichtbij de 100 kilo nu, dat wil ik gewoon niet!

Ik merk dat de eerste weken altijd wel goed gaan, tot een bepaald moment dat je trek krijgt, en even snel een koek pakt bijv. daarna voel ik me schuldig en denk ik 'ach het is nu toch alweer verpest laat ook maar'. Waardoor ik weer in het oude patroon val.
Ik ben best wel onzeker over mijn lichaam, al zou je dat niet merken aan mijn gedrag. Maar als het aankomt op jongens merk ik toch dat ik me 'schaam' voor mijn lichaam. Ik durf eigenlijk ook mezelf in bikini te vertonen op het strand.
Mijn doel is om weer 70 kilo te wegen! Dat word dus 20 kilo afvallen, het liefste zou ik rond de 65 willen wegen. Maar we beginnen met de 20 kilo.
Nu wil ik graag veranderen! En daar is het ook tijd voor! Heeft iemand tips om een goed eetpatroon vast te houden? En gemotiveerd te blijven? Wat doen jullie voor soorten sport om af te vallen?