Auteur Topic: Afvaltopic voor meiden met meer/extreem overgewicht  (gelezen 574794 keer)

supercoolsy

  • **
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
« Reactie #9100 Gepost op: 23 maart 2018, 21:19:25 »
O: 100g pecannoten, halve bloemkool, 500g sojayoghurt, 50g havermout, 6 appelsienen
M:1kg wortels, 150g kip
A:50g kip, 3 tomaten


 :saai: :saai: :saai: :saai:
Waarom heb ik altijd zoveel honger!

Fantoom

  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
« Reactie #9101 Gepost op: 24 maart 2018, 17:58:14 »
De laatste keer dat ik hier postte zat ik rond de 106kg. Momenteel weeg ik 91. Ik zwem regelmatig en ook wandel en fiets ik wat. Ik wil graag naar de 68, gezien ik daar altijd op stabiel ben geweest, maar als ik 75 weeg zou dat al fijn zijn!

Hoe is het met jullie?

mangogirlxxx

  • **
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
« Reactie #9102 Gepost op: 02 april 2018, 22:48:11 »
O: 100g pecannoten, halve bloemkool, 500g sojayoghurt, 50g havermout, 6 appelsienen
M:1kg wortels, 150g kip
A:50g kip, 3 tomaten


 :saai: :saai: :saai: :saai:
Waarom heb ik altijd zoveel honger!

Ik ben geen diëtist. Maar dit lijkt me echt niet gezond? Het is niet gek dat je altijd honger hebt, groenten bevatten tussen de 80% en de 95% water, dat vult niet voor een langere tijd. Zorg dat je een stuk meer vezels(rijst etc etc) binnenkrijgt en ik zou toch echt even met een dietist praten hierover. Want volgens mij krijg je veel te weinig kcal binnen.

tomatentapenade

  • *
  • Berichten: 42
    • Bekijk profiel
« Reactie #9103 Gepost op: 16 april 2018, 12:03:24 »
@Fantoom wat goed!!


Met mij gaat het niet echt best. Het sporten vind ik leuk, maar wat betreft een balans vinden met eten vind ik erg lastig. Ik ben momenteel ook erg druk met school en werk en familieomstandigheden. ik ben echt een emotioneel wrak op dit moment.


Ik ben blij dat ik regelmatig sport. Ik doe 1x aan bootcamp en wil daarbij 2x naar sportschool (liever nog 3 of 4 keer, maar laten we het realistisch houden). Maar ben nog aan het zoeken hoe ik mijn eten hier het beste op kan aanpassen. Het lijkt me zoveel makkelijker om te stoppen met iets, dan om te minderen. De verleiding is gewoon altijd aanwezig en ik merk dat ik me er aan over geef..

Qwerty

  • *
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
« Reactie #9104 Gepost op: 17 augustus 2018, 21:03:37 »
Hey meiden! Ik meld me vanaf vandaag ook bij dit topic...

Het is mooi geweest. Ongeveer een jaar geleden woog ik rond de 73 kilo, toen was ik al niet tevreden met mezelf en vond ik mezelf al 'dik'. Momenteel weeg ik 90 kilo... Ik wist dat ik teveel at, en dat ik veel was aangekomen. Maar gisteren pakte ik eens de weegschaal erbij en woog in ineens 90 kilo. Dit is het top punt, en het punt om mijn eetpatroon drastisch te gaan veranderen. Afgelopen jaar heb ik al meerdere pogingen gedaan, die iedere keer mislukken. Nu wil ik er echt voor gaan! Ik zit zo dichtbij de 100 kilo nu, dat wil ik gewoon niet!  :fieuw:

Ik merk dat de eerste weken altijd wel goed gaan, tot een bepaald moment dat je trek krijgt, en even snel een koek pakt bijv. daarna voel ik me schuldig en denk ik 'ach het is nu toch alweer verpest laat ook maar'. Waardoor ik weer in het oude patroon val.

Ik ben best wel onzeker over mijn lichaam, al zou je dat niet merken aan mijn gedrag. Maar als het aankomt op jongens merk ik toch dat ik me 'schaam' voor mijn lichaam. Ik durf eigenlijk ook mezelf in bikini te vertonen op het strand.

Mijn doel is om weer 70 kilo te wegen! Dat word dus 20 kilo afvallen, het liefste zou ik rond de 65 willen wegen. Maar we beginnen met de 20 kilo.

Nu wil ik graag veranderen! En daar is het ook tijd voor! Heeft iemand tips om een goed eetpatroon vast te houden? En gemotiveerd te blijven? Wat doen jullie voor soorten sport om af te vallen?

Ordinary.

  • ***
  • Berichten: 1.330
    • Bekijk profiel
« Reactie #9105 Gepost op: 06 september 2018, 16:03:06 »
Hoihoi,


Ik sluit me hier ook aan. Ik weeg inmiddels 82 kilo en ik wil heel graag weer terug naar de 60. Altijd 60 kilo gewogen en me daar prima bij gevoeld, maar als je in het studentenleven zit vliegen de kilootjes eraan. Ik heb de kilo's er zelf aan gegeten, dan moet ik ze er ook zelf af kunnen halen!
Ik begin binnenkort met fitness, hoewel ik hier niet al te veel vanaf weet. Iemand die mij misschien hiermee kan helpen?

"I want to be the reason you look down at your phone and smile. Then walk into a pole."

to Infinity and Beyond

  • **
  • Berichten: 106
    • Bekijk profiel
« Reactie #9106 Gepost op: 28 september 2018, 16:43:51 »
Hey meiden! Ik meld me vanaf vandaag ook bij dit topic...

Het is mooi geweest. Ongeveer een jaar geleden woog ik rond de 73 kilo, toen was ik al niet tevreden met mezelf en vond ik mezelf al 'dik'. Momenteel weeg ik 90 kilo... Ik wist dat ik teveel at, en dat ik veel was aangekomen. Maar gisteren pakte ik eens de weegschaal erbij en woog in ineens 90 kilo. Dit is het top punt, en het punt om mijn eetpatroon drastisch te gaan veranderen. Afgelopen jaar heb ik al meerdere pogingen gedaan, die iedere keer mislukken. Nu wil ik er echt voor gaan! Ik zit zo dichtbij de 100 kilo nu, dat wil ik gewoon niet!  :fieuw:

Ik merk dat de eerste weken altijd wel goed gaan, tot een bepaald moment dat je trek krijgt, en even snel een koek pakt bijv. daarna voel ik me schuldig en denk ik 'ach het is nu toch alweer verpest laat ook maar'. Waardoor ik weer in het oude patroon val.

Ik ben best wel onzeker over mijn lichaam, al zou je dat niet merken aan mijn gedrag. Maar als het aankomt op jongens merk ik toch dat ik me 'schaam' voor mijn lichaam. Ik durf eigenlijk ook mezelf in bikini te vertonen op het strand.

Mijn doel is om weer 70 kilo te wegen! Dat word dus 20 kilo afvallen, het liefste zou ik rond de 65 willen wegen. Maar we beginnen met de 20 kilo.

Nu wil ik graag veranderen! En daar is het ook tijd voor! Heeft iemand tips om een goed eetpatroon vast te houden? En gemotiveerd te blijven? Wat doen jullie voor soorten sport om af te vallen?

Heyhey,

Ik weet niet of je ondertussen bezig bent met afvallen maar ik heb misschien wel wat tips voor je om een gezond eetpatroon vast te houden. Ik vind het zelf altijd enorm helpen om op te schrijven wat ik per dag eet om te controleren of ik gezond eet. En dan ingedeeld op ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortjes en drinken. Het is belangrijk dat je ook alle kleine dingetjes opschrijft (zoals bijvoorbeeld twee pepernoten als je langs de zak loopt ofzo, geen idee of je dat doet). En dan kan je onderstrepen per 'eetding' of het gezond of niet is met rood, oranje en groen. Op die manier wordt je er mee 'geconfronteerd' als je terugkijkt dat het vooral ongezonde dingen zijn en voelt het fijn als het voornamelijk gezonde dingen zijn.

Ook wil ik als tip meegeven om alsjeblieft geen crashdieet (dieet waar je heel weinig eet/bepaalde productgroepen schrapt) te gaan volgen. Dit kan aantrekkelijk zijn om te proberen door het beloofde snelle resultaat en zal in het begin ook helpen met afvallen, maar is totaal niet haalbaar om vol te houden op de lange termijn. Daardoor zal uiteindelijk het gewicht er weer net zo hard aankomen als dat het er af is gegaan (vaak nog meer). Het is op de lange termijn veel gezonder en haalbaarder om je te focussen op het veranderen van je eetpatroon. Voor het veranderen van je eetpatroon kan het voedingscentrum en de schijf van vijf nog wel eens handig zijn voor wat informatie over wat nou gezond is. Al is de kans aanwezig dat je zelf ook al veel weet.

Verder is het ook een optie om ervoor te zorgen dat je het gezond eten leuk maakt. Dus zie het niet als een verplichting maar juist als iets leuks. Ik vind het zelf altijd leuk om te googlen op bento boxen of meal prep voor inspiratie en zin om ook zoiets te maken (ik vind koken ook wel redelijk leuk, dus dat scheelt). Je kan altijd proberen of dit jou ook motiveert.

Verder als je nog vragen hebt, nog tips wilt of gewoon ergens over wilt praten(of iemand anders die dit wilt) mag je me altijd een berichtje sturen. Ik doe op dit moment de opleiding Voeding en Diëtetiek dus vind het erg interessant om hier over te praten en mijn opgedane kennis te delen. :)

Ordinary.

  • ***
  • Berichten: 1.330
    • Bekijk profiel
« Reactie #9107 Gepost op: 13 november 2018, 15:27:19 »
Jaa ben ik weer, ik ben inmiddels twee/drie weken écht 'bezig'. Ik kan met trots zeggen dat ik twee kilo ben afgevallen. (ja, ik ben me ervan bewust dat een groot deel hiervan ook watergewicht kan zijn.)
Ik drink 's ochtends een shake van Yokebe, ik ben niet echt een voorstander van vloeibare diëten, maar omdat ik niets binnenkrijg 's ochtends en dit toch erg vult vond ik dit een goed alternatief. Af en toe neem ik ook zo'n shake 's middags en 's avonds doe ik rustig aan met mijn avondeten. Ik heb bijna geen zin meer in snacks! Als ik wel wil snacken, eet ik tomaat, komkommer of zelfgemaakte popcorn :)


Ik had het heel veel zwaarder verwacht, maar als je gewend raakt aan wat minder eten dan lukt het aardig. Een avondje uit sla ik natuurlijk niet af, ik let alleen op dat ik me niet misselijk eet.


Weet iemand hoeveel kilo/cm je kwijt moet zijn om een maat kleiner te hebben? Ik las hier iets over op internet, maar ik kwam niet echt een heel duidelijk antwoord tegen.


Joejoe
"I want to be the reason you look down at your phone and smile. Then walk into a pole."

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.578
    • Bekijk profiel
« Reactie #9108 Gepost op: 13 november 2018, 15:33:39 »
En wat eet je als avondeten?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Bloempot

  • Gast
« Reactie #9109 Gepost op: 13 november 2018, 15:58:23 »
Shakes is niet echt gezonde methode om af te vallen ook niet goed om maaltijden mee te vervangen, je mist dan echt voedingsstoffen... maar fijn dat je er goed bij voelt.


toevallig vandaag gelezen;


https://www.ad.nl/koken-en-eten/de-verborgen-calorieen-die-je-beter-kunt-mijden-als-je-wilt-afvallen~a3b52883/?fbclid=IwAR2YgbWaCuCoIR4SQKAwnkEkfpukfu0qImDHbQpV6iZOwmtTs7EDB-xZPS0

awkohawkoh

  • **
  • Berichten: 161
    • Bekijk profiel
« Reactie #9110 Gepost op: 29 november 2018, 21:05:14 »
Zijn er nog mensen die actief willen zijn in dit topic? Ik ben namelijk op zoek naar 'steun' omdat ik de laatste tijd alleen maar aankom in plaats van afval. De laatste jaren ben ik van 55kg naar 78kg gegaan, met een lengte van ongeveer 1.64 cm. Ik wil ongeveer 15 kilo afvallen zodat ik weer op gezond gewicht ben.

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.428
    • Bekijk profiel
« Reactie #9111 Gepost op: 30 november 2018, 09:07:21 »
Ja, ik! Ik ben van 55 naar 66 gegaan en ben 1.61 meter. Mijn conditie is echt schrikwekkend hard achteruit gegaan, dus hardlopen wordt weer in mijn routine opgenomen.

Bloempot

  • Gast
« Reactie #9112 Gepost op: 30 november 2018, 09:19:40 »
^je was toch al poos bezig met afvallen slothie?

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.428
    • Bekijk profiel
« Reactie #9113 Gepost op: 30 november 2018, 09:22:00 »
Nee, ben vrij snel weer gestopt :(

Bloempot

  • Gast
« Reactie #9114 Gepost op: 30 november 2018, 09:24:12 »
O :(
is ook moeilijk.


Ik heb geen overgewicht (meer), maar moet nog (van mezelf) ±9kilo kwijt.

awkohawkoh

  • **
  • Berichten: 161
    • Bekijk profiel
« Reactie #9115 Gepost op: 09 december 2018, 12:53:01 »
Het wil bij mij eigenlijk nog steeds niet echt lukken :|

supercoolsy

  • **
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
« Reactie #9116 Gepost op: 09 december 2018, 22:46:46 »
Het wil bij mij eigenlijk nog steeds niet echt lukken :|

Bij mij ook niet :( eenzaamheid zit vaak in de weg. En dan begin ik te eten als troost :(

beautyxblababla

  • *
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
« Reactie #9117 Gepost op: 28 december 2018, 11:56:45 »
Hèy ,
Ik zelf wil ook al een poos afvallen ...
Maar het lukt me maar niet
Grootste probleem is toch wel ontbijt
Ik ga al gaan werken maar heb niet echt tijd voor ontbijt smorgens. Zijn er alternatieven die ik als ontbijt zou kunnen eten/drinken op mijn werk in de morgen? Graag tips hiervoor!
En iemand leuke workouts ? Of andere leuke tips zodat ik volhoudt!!

Bedankt!🤭

Mystery girl

  • **
  • Berichten: 156
    • Bekijk profiel
« Reactie #9118 Gepost op: 28 december 2018, 13:19:42 »
Hey,
ik ben 14 jaar en weeg nu 60,1 kg en ik ben 156 cm lang. Ik wil graag ongeveer 15 kg afvallen om:
1. Op een gezond gewicht te komen
2. Weer in mijn skibroek te passen (ik hou van skiën)
3. Shoppen weer leuk te vinden
4. Geen nare opmerkingen naar mijn kop te krijgen
5. Een betere conditie krijgen (heeft er eigenlijk niet echt heel erg mee te maken)
6. Minder kans op ziektes
7. me niet te schamen voor mijn gewicht/ kledingmaat

Ik ben gisteren (dag na 2e kerstdag (= dag na al het eten)) begonnen

Ik heb een boekje gepakt en daar allerlei regels in geschreven voor mezelf:
1. Alleen water of groene thee
2. geen snoep/ koek/ taart
3. geen tweede bord (wat ik echt te vaak deed)
4. iedere dag hardlopen
5. 2 stukken fruit per dag
6. elke dag wegen
7. alles wat ik eet in de app zetten (gebruik samsung health)
8. niks kopen op school
9. drink 2 glazen water voor het eten, na het eten, als ik wakker wordt, als ik ga slapen, voor een training/workout/ hardlooprondje, na een training/workout/ hardlooprondje.
10. niks eten tussen het thuiskomen van school en het avond eten (ik pakte te vaak een cup a soup of noodles of koekjes of zo iets)

Ook plan ik wat ik op mijn brood neem (als ontbijt en om mee te nemen naar school), ik pakte namelijk vaak 's ochtends niets en kocht dan op school 1 à 2 broodjes.

Ik vind me aan die 10 regels houden best wel moeilijk. Zo zijn gisteren 1, 2, 3, 5 en 10 niet gelukt.

Ik wil aan niemand vertellen dat ik aan het afvallen ben omdat ik me ervoor schaam.
Suc6 voor iedereen die ook probeert af te vallen.

PS niet citeren pls

« Laatst bewerkt op: 28 december 2018, 13:24:45 door Mystery girl »

Rocktherebel

  • **
  • Berichten: 154
    • Bekijk profiel
« Reactie #9119 Gepost op: 28 december 2018, 16:24:36 »
^Goed dat je gezonder wil gaan eten en leven, maar 15 kilo lijkt me erg veel? Je bent ook nog volop in de groei, besef dat goed! Je lichaam zal met de jaren nog veel gaan veranderen. Zo drastisch af gaan vallen lijkt me echt niet gezond.


Let ook echt op met dingen als jezelf elke dag wegen en calorieën tellen. Dat gaat al richting het obsessieve.


Wees niet te streng voor jezelf, een keertje snoepen is echt geen ramp en zo hou je een gezonde levensstijl ook makkelijker vol.

awkohawkoh

  • **
  • Berichten: 161
    • Bekijk profiel
« Reactie #9120 Gepost op: 28 december 2018, 21:17:52 »
^^ Iedere dag wegen en iedere dag hardlopen raad ik af. De manier die je nu omschrijft is niet gezond om af te vallen.

Nadia_

  • **
  • Berichten: 290
    • Bekijk profiel
« Reactie #9121 Gepost op: 28 december 2018, 21:34:12 »
@Mystery girl
Het klinkt alsof je best streng bent voor jezelf. Zorg dat je niet te obsessief met afvallen bezig gaat zijn.  Ik denk dat focussen op gezond eten, minder (of gezondere) tussendoortjes en wat meer bewegen/sporten een goed begin zal zijn. Iedere dag wegen, hardlopen etc. Is niet nodig en kan het afvallen juist tegenwerken of je kunt er in doorslaan. En is hardlopen wel iets wat je leuk vindt of doe je het alleen om af te vallen? Ee zijn ook nog veel andere sporten waar je misschien meer plezier uit haalt. Je kunt ook zeker wel wat lekkers eten (snoep etc.), maar met mate. Alles verbieden is lastig vol te houden en je valt er niet per definitie van af.

Zoals hierboven ook al genoemd is ben je nog in de groei, en dan heeft je lichaam ook brandstoffen nodig. Ik begrijp dat je verschillende redenen hebt om af te vallen, maar probeer niet te streng te zijn en begin met kleinere stapjes zou ik adviseren :)

Mystery girl

  • **
  • Berichten: 156
    • Bekijk profiel
« Reactie #9122 Gepost op: 28 december 2018, 22:43:06 »
Hoi, ik heb een ziekte gehad waardoor ik al 2 jaar niet meer ben gegroeid en dit zal ik ook niet meer doen (door medici bevestigt).

Ik neem alleen geen snoep enzo uit mezelf en als bijvoorbeeld heel mijn gezin een stukje taart neem doe ik dat ook.

15 kg is veel maar dan kan ik daarna ook weer wat aankomen.

En hardlopen doe ik alleen als ik geen hockeytraining of gym op school heb (ma, woe en soms zaterdag in de ‘winter’ of ma di vrij en zaterdag in de zomer/herfst/lente)

Hardlopen vind ik overigens wel leuk dus het voelt niet als een straf ofzo.

Rrrr-Meeuwtje

  • *
  • Berichten: 93
    • Bekijk profiel
« Reactie #9123 Gepost op: 03 februari 2019, 15:30:49 »
Hoi iedereen! ^_^

Ik ben nieuw, maar lees wel al heel lang mee (had ooit een account). Ik ben eigenlijk iets te oud voor dit forum, maar ik vind de sfeer in dit soort motivatie-/afvaltopics heel fijn hier, vandaar dat ik me (weer) heb aangemeld.

Ik moet zo'n 35 kilo kwijt om op een (betrekkelijk) gezond gewicht te komen. Het is me eerder ook gelukt om zoveel kwijt te raken op een gezonde manier, dus ik weet inmiddels wel wat voor mij persoonlijk werkt. Ik ben alleen wel een kruk op sportgebied, dus als ik daar af en toe een vraag over mag stellen hier zou dat erg fijn zijn! :)

Om maar met de deur in huis te vallen: Wanneer er  bij bepaalde oefeningen gezegd wordt dat je je buik moet aanspannen, is dat dan hetzelfde als wanneer je je buik inhoudt? Of is dat toch weer iets anders?

Alvast bedankt!
"In overgave vind ik vrede en ongewapend ga ik de weg. Vrede wens ik vriend en vijand."

random

  • ***
  • Berichten: 2.826
    • Bekijk profiel
« Reactie #9124 Gepost op: 03 februari 2019, 19:38:14 »

Om maar met de deur in huis te vallen: Wanneer er  bij bepaalde oefeningen gezegd wordt dat je je buik moet aanspannen, is dat dan hetzelfde als wanneer je je buik inhoudt? Of is dat toch weer iets anders?

Goed dat je weer bezig gaat!
Ik weet niet precies bij wat voor oefeningen dit staat, maar als het ook echt bij krachtoefeningen staat zoals squaten, dan zou ik even opzoeken over bracen! Daar is veel over te vinden :)