Auteur Topic: Afvaltopic voor meiden met meer/extreem overgewicht  (gelezen 587428 keer)

T.

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 21 maart 2012, 01:43:08 »
Het was wel 20+ kaas. En pindakaas is misschien wel vet, maar voornamelijk onverzadigde vetten en dus goede vetten. Terwijl in muisjes en vruchtenhagel geen vet zit, maar wel ontzettend veel suiker. (Staat niet op de verpakking meestal maar dit word wel van suiker gemaakt) Wat dus teveel word om gezet in het slechte vet. Als je me nu nog begrijpt, ik ben niet zo goed in uitleggen. :p
Maar ik vind het erg moeilijk met mijn tussendoortjes, ik ben namelijk helemaal niet gewend om zoveel tussendoor te eten, waardoor het veel lijkt maar dit wel gezond is.

Ik vind jouw lijstje erg netjes! Goed dat je al tussendoortje toch nog ijs van koolhydraten neemt.

imnotyours

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 21 maart 2012, 07:13:54 »
planning

2boterhammen met rookvlees + appel
1 cracker met kaas
2 boterhammen 1 filet american + 1 chocohagelslag puur
appel
lasagna
100 gr magere 0% vet kwark

Hieperdepieper

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 21 maart 2012, 10:08:37 »
Oke.. ik ben terug. (zucht)
Op het andere forum hebben ze ook het afvaltopic voor meiden met overgewicht verwijderd, en ik had mezelf beloofd om niet terug te gaan naar GS vanwege al het gedoe van afgelopen week. De moed zakte een beetje in m'n schoenen, en omdat het nu best slecht gaat met afvallen(lees; 0,9 aangekomen) vond ik het toch tijd om terug hiernaartoe te gaan. Ik moet toch mijn ding kwijt en ervaringen delen tot succesvol afvallen.

Voor degene die niet weten wie ik ben; Hallo, ik ben Stephanie. Weeg op dit moment 89,0. Ben al sinds 1 Februari bezig met afvallen. Mijn streefgewicht is 70, maar wanneer ik dat bereikt heb en nog niet tevreden ben dan wil ik verder gaan, misschien tot 65. Ben tot nu toe 0,7 afgevallen.. wanneer ik 10% van mijn begingewicht ben afgevallen heb ik mezelf een leuk pinup badpak beloofd.
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2012, 10:21:22 door Hieperdepieper »

T.

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 21 maart 2012, 14:13:37 »
@Imnotyours; Mooi lijstje!
@Hieperdepieper; Leuk dat je toch nog hier komt! Ik vond het ook jammer dat ze het op het andere forum het topic hebben verwijderd maar ben blij dat we hier toch terrecht kunnen!
Je moet de moed niet opgeven he meid! je hebt tot nu toe al zo je best gedaan het is zonde om dat nu op te geven. Ik hoop dat het nu weer wat beter gaat nu je toch ergens je ei kwijt kan!

Mijn lijstje van vandaag;
O; cracker light jam, cracker kipfilet.
L; 2 vb met gebakken ei, bakje druiven.
T; vb huttenkase.
A; macaroni.
T; 150 gr. magere kwark.

Mandy

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 21 maart 2012, 14:16:24 »
Lijstje van vandaag:
O: 1 bb met appelstroop ( te weinig, ik had haast! )
T: 1 appel
L: 1 bb met appelstroop, 1 bb met slankie, 1 bb met sandwichspread
T: 1 banaan, 1 appel
D: 100 gram witte vis, sla, 1 gekookt ei en wat aardappelen

Zometeen ga ik Just Dance doen, en ik wil eigenlijk ook nog even hardlopen vanavond.
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

_emie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 21 maart 2012, 15:36:52 »
@PerfectSecret ja dat klopt ook wel weer inderdaad haha. Had ik even niet bij stil gestaan. Ik heb me niet helemaal aan mijn planning gehouden. Tot nu toe ziet het er zo uit:

o: 500 gr magere aardbeiien kwark + glas water
t: 1 kleine appel + water
l: sla (ijsbergsla, 6 cherry tomaatjes, 6 snoep tomaatjes, komkommer, dressing)
t: ?
a: ?
t: ?

Zit nu op stage en ik heb zooooo veel honger. Ben alleen vergeten om mijn 2e tussendoortje mee te nemen en mijn sla is al lang weer verwerkt. Heb echt gewoon buikpijn. Ik wil eigenlijk de stad in gaan om iets te kopen maar ik weet dat het dan niet gezond zal zijn. Ben nu echt aan het strijden met mezelf haha. Honger houden en straks thuis eten (17:00) of de stad in gaan en iets kopen wat minder gezond is. Ik denk dat ik nog maar wat water ga drinken en nog een sigaret rook. Dan gaat de honger weer 20 minuutjes weg waarschijnlijk haha. Hoe is het met jullie vandaag?

_emie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 21 maart 2012, 15:40:32 »
@loveyourlifex Lijstje ziet er goed uit zeg! alleen jammer van je ontbijtje inderdaad. Eet je trouwens wel eens zuivel want dat zie ik eigenlijk niet terug komen (op de slankie na). Oh en Just Dance is zo leuk!! Wij hebben dat thuis ook op de wii geloof ik. Misschien dat ik dat maar ga doen als beweging. Alleen hopen dat mijn been het aan kan, al dat gespring.

Het gaat daar gelukkig al een stuk beter mee. Kan alleen nog niet snel de trap af want dan doet het weer pijn haha. Pfff beste mensen ik vlucht nog even 10 minuten naar buiten... Hopen dat ik er dan tegen aan kan tot half vijf. Succes nog vandaag allemaal! Jullie kunnen het <3

T.

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 21 maart 2012, 16:45:32 »
_emie; Misschien kan je iets halen uit de supermakt, zo'n fruitsalade ofzo, vult altijd wel goed. Oh ik zie dat het al bijna 5 uur is, dus ik denk dat je er niks meer aan heb. XD

Ik heb vanmiddag nog een raketijsje op. Lekker, maar toch niet zo heel slecht.

chicaddict

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 21 maart 2012, 16:52:31 »
Dankje dames! Vandaag niet zo een goede dag gehad. De chocolade eitjes op tafel waren toch moeilijker te weerstaan. Ik wil vanavond misschien gaan hardlopen maar heb geen zin? Kan iemand mij motiveren haha?
i dont go looking for trouble. trouble usually finds me.

Mandy

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 21 maart 2012, 16:56:54 »
@Emie, Dankjewel. Ja ik had maar 10 minuten voor mijn ontbijt, dus dit was mijn enige oplossing. Normaal gesproken eet ik 2 boterhammen en nog een schaaltje magere yoghurt. Als ik vanavond terug ben van het hardlopen dan neem ik nog 300 ml magere yoghurt.

T.

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 21 maart 2012, 17:02:55 »
@voquesh; Haha, die chocolade eitjes zijn altijd moeilijk ja. Ik heb zelf gevraagd of ze deze in de kast wilde houden zodat ik niet in de verleiding kom als ik er elke keer naar kijk. Chocola is toch wel mijn grootste zwakte. ;')
Vandaag is het juist heerlijk weer om te gaan hardlopen! En als je eenmaal geweest ben heb je een heerlijk voldaan gevoel. =)

xxshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 21 maart 2012, 17:40:26 »
Vandaag een beetje een baaldagje .. Heb me vanochtend weer gewogen sinds twee weken en er is maar 0,3 af. En dat terwijl ik begonnen ben met sporten en merk dat m'n broek afzakt en m'n riem strakker moet .. Ik zag nu wel dat m'n vet een heel end gedaald is en dat ik veel meer spieren heb gekregen. Deze wegen natuurlijk ook mee, maar ben wel een beetje teleurgesteld. De komende week er dus weer flink tegenaan!

O: 2 knäckebröd volkorenbrood met komkommer, 2 mini krentenbolletjes met boter
T: gekookt ei
L: 2 bb met filet american, 1 bb met 20+ komijnensmeerkaas
T: appel, 1 bb met 20+. Komijnensmeerkaas, mandarijntje
A: macaroni

Beweging: 1 uur fietsen (school) en 1,5 sporten

Sharonkyona

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 21 maart 2012, 18:20:33 »
@xxshine dat is juist goed!! ik snap dat het niet leuk is dat je bijna niet afgevallen bent, maar op langere termijn is dit juist beter.
@voquesh ik heb vandaag ook hardgelopen en het was heeeeerlijk met dit weer!! En ik word niet supersnel bruin maar heb al een beetje een bruine kleur hihi! En als je bruin bent, zie je er minder dik uit! Motivatie genoeg? :)

Ik heb vandaag iets te weinig gegeten, maar wel alles gezond.. Had gewoon geen honger, echt heel raar. Maar wel een half uur hardgelopen en daarna nog een half uur met mijn vriend allemaal oefeningen gedaan voor mijn benen enz. Vanavond in bed nog even buikspieren oefenen, dan geeft mijn vriend mij elke keer dat ik omhoog kom een kusje haha! Goede motivatie.. Nu lekker douchen en daarna avondeten, ik weet nog niet wat we gaan eten.. nou ja ik zie het wel!
The most important relationship you have in you life, is the relationship you have with yourself.

_emie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 21 maart 2012, 18:21:57 »
@xxshine spieren wegen 20% meer dan vet he ;) Dus waarschijnlijk val je in vet ook wel af, maar kom je dat gewicht in spieren weer aan. Waardoor het dus lijkt alsof je niet afvalt maar dit eigenlijk wel zo is.

_emie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 21 maart 2012, 18:27:10 »
Ik had het volgehouden tot 17:00 :D En toen belde mama op. Dat zij en mijn zusje op mij hadden gewacht in de stad. Bleek dat ze bij de ijszaak zaten ): Heb het dus helaas toch nog een beetje verpest. Gelukkig eten we wel gezond vanavond dus dat valt weer mee. Zal straks mijn lijstje neerzetten, eerst even avond eten

Exoticism

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 21 maart 2012, 19:03:50 »
ik had vandaag alleen een gastcollege. Ik was al 10.40 uit dus ging ik maar shoppen. Hmmm eigenlijk gezonde hobby alleen niet goed voor je portomonee. Ik vind New Look echt een leuke winkel en gelukkig hebben  ze ook aardig wat grote maten. Ik zag daar trouwens fred van leer (coach bij HNTM :p) Heb net ook weer gefitnessd. Er zat wel een heel ongemotiveerd meisje die ook overgewicht had en ik weet wel zeker dat het meer als mij is. En ze zat maar steeds te gamen op haar telefoon en ook maar 5 minuten op de cardio dingen..... Niet heel leuk om naar te kijken.
Ik vind het trouwens zwaar irritant dat mijn moeder best wel vaak iets frituurt en nu ook weer patat gaat halen. Als ze het zelf maakt kan ik het niet weerstaan, maar als ze het haalt bijna ook niet. Ik heb het al 100000000 keer tegen haar gezegd, maar het lijkt haar niet te boeien :c.
~ Being a woman is a terribly difficult task, since it consists principally in dealing with men.

_emie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 21 maart 2012, 19:59:25 »
@BlingBlingPurse Pff ik ken het ja, van je moeder. Bij mij thuis is dat met periodes ook heel erg. Wij zijn gewend dat gezelligheid altijd gepaard gaat met eten. Gezellig BBQ'en gezellig samen ergens wat drinken met iets er bij, gezellig kletsen en een ijsje eten... En dan bedoelt ze het heel goed om iets lekkers mee te nemen voor me uit de stad of speciaal voor mij de stad in te komen of op me te wachten zodat ik met haar en soms ook mijn zusje mee kan om gezellig wat te drinken of een ijsje te eten. En het is heel erg lief maar het is gewoon zo moeilijk om dat nee te zeggen. Alsof je nee zegt tegen samen wat tijd door brengen ofzo..

Hieperdepieper

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 21 maart 2012, 20:33:25 »
Over moeders gesproken. Ik was vandaag mijn kamer grondig aan het opruimen.. overal lagen stapels spullen. Komt mijn moeder binnen; 'waarom liggen daar zoveel bh's?' Ik; 'Die zijn allemaal een paar maten te klein dus die doe ik weg' Moeder; 'Als je nou eens 30 kilo afvalt dan passen die heus wel weer!' Like WTF! Ze weet dat ik bezig ben met afvallen maar zelf laat ze geen steun zien. Van de week kwam ze binnen met kersenvlaai en melkbroodjes, gisteren riep ze tegen mij dat ik ijs voor d'r moest gaan halen.. omdat ze daar zin in had. Ik was me toch een potje pissig.

Oke, dat ben ik ook weer ff kwijt.

Mijn lijstje van vandaag;
O; een omelet van 3 kleine eieren
T; evergreen
L; 2 snee brood met hagelslag (we hadden verder niks in huis)
T;
A; rijst met chicken tonight saus, verder niks want dat lustte ik niet.

Denk dat ik zo nog ff een stuk fruit pak met wat yoghurt

xxshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 21 maart 2012, 21:20:39 »
Wat jammer dat jullie niet veel steun krijgen terwijl dat juist zo belangrijk is! Thuis doet m'n moeder met me mee en hier heb ik echt steun aan. Mijn vader en broertje doen het dan weer niet echt, maar dat komt omdat ze zelf heel lang en dun zijn en alles kunnen eten en dan nog niet aankomen. Mijn broertje heeft dat ook heel erg. Als ik eens een dag alles zou eten wat hij eet kom ik gelijk 2 kilo aan, hij helemaal niets! Dat is soms ook best wel frustrerend. En mijn vader houdt heel erg van bakken en bakt dan regelmatig bijvoorbeeld een appeltaart voor het weekend, dat vind ik altijd zo lastig ..

Hieperdepieper, Ah wat een sneue opmerking zeg! Weet dat je erg goed bezig bent. :) Vind je lijstje netjes als je de yoghurt met fruit nog neemt.

Mandy

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 22 maart 2012, 15:35:46 »
Super slechte dag pfff. Ik schaam me kapot.

O: 2 bb met appelstroop, 150 ml magere yoghurt
T: 1 bb met appelstroop
L: 1 bb met slankie, 1 bb met sandwichspread
T: 1 pistolet met kaas, 1 pistolet met hagelslag en 1 pistolet met leverpastei + een paar honingdropjes
D: 100 gram kip, rijst en wortelen

:( Straks nog even hardlopen.

T.

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 22 maart 2012, 16:13:33 »
Het lijkt me echt vervelend als je ouders je er niet bij steunen. Natuurlijk moet je een beetje zelf discipline hebben als ze wat lekkers meenemen. Maar ik vind ook dat ze rekening met je moeten houden. Zij willen toch ook het beste voor hun kind neem ik aan?
Ik ben blij dat m'n ouders me wel steunen, als heeft het wel een tijdje geduurd voordat ze geloofde dat ik het dit keer echt serieus meende om af te vallen. Ik heb mezelf voor gehouden 1x in de 2 weken patat te eten terwijl mijn moeder en broertje wel gewoon elke zaterdag patat eten. Maar mijn vader eet gelukkig dan met mij mee wat ik erg lief vind haha.

Mijn lijstje vandaag;
O; 2crackers kipfilet.
L; 2 vb met 2 gebakken ei, vb huttenkase.
T; 150 ml magere kwark
A; rijst, boontjes en gehakt.
T; appel.

xxshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 22 maart 2012, 16:45:45 »
loveyourlifex, die slechte dag valt wel een beetje mee opzich. Je hebt wel veel tussendoor gehad, maar je kiest wel voor een pistolet ipv bijvoorbeeld een zak chips. Voel je dus vooral niet schuldig! Denk dat wanneer je je lunch wat groter had genomen je minder tussendoor trek had gehad. ;)

PerfectSecret, netjes lijstje! Vind alleen wel je ontbijt aan de magere kant. Je had er best bijvoorbeeld nog een stuk fruit bij kunnen nemen, dan kom je ook op de twee stuks per dag.

Oh jongens, ik kan bijna niet eten van verliefdheid, woooops.

Vandaag:
O: schaaltje magere yoghurt met 10 druiven en lepel lijnzaad, beschuit met komkommer
T: 2 mandarijntjes
L: 2 bb met filet american, 1 bb met 20+ komijnensmeerkaas
T: appel, stuk meloen
A: groentesoep, aardappelen met bloemkool en een halve hamburger
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2012, 17:42:02 door xxshine »

Mandy

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 22 maart 2012, 16:50:01 »
Ben ik weer, heb net nog een half uurtje gelopen/hardgelopen. Ik kan al iets meer hardlopen, normaal gesproken was ik na misschien nog niet eens 100 meter al moe. Nu houd ik het wel wat langer vol. Ook heb ik vandaag nog 36 km gefietst.

_emie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 22 maart 2012, 17:09:40 »
@hieperdepiep OMG mijn moeder zegt altijd precies hetzelfde. Als ik zeg dat ik last heb van mijn rug 'ja als je 20 kilo zou afvallen heb je daar geen last meer van'. Als ik zeg dat ik iemand een mooie vrouw vind ofzo 'als jij af zou vallen zou je er ook zo goed uit zien' soms ook complimentjes hoor daar niet van maar wel gewoon moeilijk om te horen. Mijn dag was op school vreselijk maar dat vertel ik vanavond (zit in de trein haha) maar qua eten best goed vind ik.

8:30 krentenbol met halvarine en 30+ kaas
11:30 appel, sinaasappel, 2 kiwi's (mini fruitsalade gemaakt)
14:15 2 bruine boterhammen met 30+ kaas, achter ham, tomaat, komkommer en een heel klein beetje yogonaise zodat het minder droog is
15:15 flesje fanta en 1 dropje (topdrop)
17:45 maaltijd salade kip Cesar (305kcal)

Ik hoop dat het hier bij blijft of ik na het werken om half tien alleen nog wat magere yoghurt pak ofzo.. wat vinden jullie?

Oxelsnor

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 22 maart 2012, 17:10:49 »
Ik faal hard elke keer als ik zeg ik ga sporten doe ik het niet .. HAAAT
Music is for those who listen :3