Auteur Topic: Afvaltopic voor meiden met meer/extreem overgewicht  (gelezen 587429 keer)

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 18 maart 2012, 01:22:39 »
Er is wel een verschil tussen 10 of 30 kg afvallen. Maar voor diegene die 10 kg wilt afvallen kan het net zo zwaar zijn toch? Op den duur hoef je zelf toch ook niet meer zoveel af tevallen en dan hoor je toch ook bij die club?

Ik heb vandaag nog wel even lekker gezondigd met frietjes en een kroket. =)

xxshine

  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 18 maart 2012, 11:40:06 »
Ik ben het helemaal met je eens Roxana! Voor mijn gevoel hoeven die anderen helemaal niet zoveel af te vallen, ik zou willen dat ik zoveel woog. Maar ik probeer me hier over heen te zetten, je doet het toch voor jezelf. Ik probeer regelmatig lijstjes te posten, als stok achter de deur voor mezelf. Maar nu moet je niet opgeven hoor, want je bent zo goed bezig!

PerfectSecret, oooh heerlijk zeg! Je mag best eens zondigen en er dan vooral ook lekker van genieten. :)

Roxana

  • **
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 18 maart 2012, 13:04:44 »
Pfff dacht even dat ik de enige was, ik voelde me al zo'n zeikerd :fieuw:
Ik heb beetje idee dat alles op het forum is opgegooit inverband met Healthspo topic.

Ben afgelopen week naar London geweest, was echt superleuk! Ben geen gram aangekomen, we zaten in een vreselijk hostel, waarbij het ontbijt echt niet te vreten was. Was ik even blij met m'n ontbijtkoeken en weightcare ontbijt repen! Kon de primark natuurlijk niet overslaan, daar heb ik dan ook weer voor ¤110.- aan lente kleding gekocht *schaamschaam*

Weightlossgirl

  • **
  • Berichten: 418
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 19 maart 2012, 20:53:07 »
Lijstje voor vandaag.. best mager

O 2 vb sandwichspread
T Klein kinderbanaantje
L 2 vb sandwichspread + beschuit
T kleine appel
*sporten*
A aardapelschijfjes + kipfilet
T nog niks.. toch zo even iets pakken denk ik.

Ik ben vandaag zo druk bezig met op visite gaan/opdrachten maken/ sporten/school etc. dat ik helemaal vergeet te eten ;$.
blijf gewoon jezelf.

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 20 maart 2012, 12:13:54 »
Oke, nog 12 kg te gaan. Ik moet en zal het halen voor de zomer begint. =)
Lijstje van vandaag;
O; 2 crackers kipfilet.
T; / later wakker
L; tosti kaas, vb pindakaas.
T; bakje druiven.
A; geen idee.
T; half bekertje snoeptomaatjes.
Beweging; 50 min cardio, 45min krachttraining.

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 20 maart 2012, 14:18:58 »
Mijn lijstje van vandaag:
O: 150 ml magere yoghurt, 1 banaan, 1 bb met appelstroop
T: 1 plakje light ontbijtkoek, 1 appel
L: 1 bb met appelstroop, 1 bb met sandwichspread, 1 bb met slankie
T: schaaltje met kiwi, appel en banaan + 150 ml magere yoghurt
D: spaghetti

En ik heb nog 36 km gefietst! (school, heen + terug)
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 20 maart 2012, 16:02:52 »
Mooi lijstje! Wat fiets jij veel zeg. Goed hoor! Ik ben al te lui om 7km heen en terug te fietsen en pak de trein. :p

chicaddict

  • ***
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 20 maart 2012, 16:14:35 »
Ik meld me hier aan! Ik zat al in andere topics, maar die zijn nu allemaal gesloten. En omdat ik mezelf helemaal niet fijn in mijn lichaam voel is dit misschien wel het juiste topic.

Ik ben Jill, weeg 77 kilo en ben 1.78 lang.
Sinds een paar weken heb ik gehoord dat ik mijn jaar over moet doen, dus ga ik alleen naar school als het lukt of als ik zin heb. Dit komt omdat ik iedere dag hoofdpijn heb en de dokters niet weten wat het is. Ik ga er echt onderdoor.

Mijn lichaam is altijd al een obstakel geweest maar nu WIL ik me er echt goed en hard toe zetten om het gezond te maken.

Gisteravond, toen ik net een koekje uit de kast pakte en naar boven wou lopen zei mijn moeder met een lach op der gezicht: 'ik ben op dieet, ik wil 5 kilo afvallen'
Ik heb niet geantwoord en ben naar boven gelopen. Dit deed echt pijn!
Mijn moeder weegt 55 kilo, 20 KILO MINDER DAN MIJ en geloof me ze is echt dun. Ze weet hoe ik me voel als het om mijn lichaam gaat. Ik haat dit.


Sorry het moest er uit en kan dit bij niemand kwijt
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2012, 16:15:39 door voquesh »
i dont go looking for trouble. trouble usually finds me.

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 20 maart 2012, 16:14:44 »
Haha, dankjewel !
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 20 maart 2012, 16:38:11 »
voquesh; Welkom! Meestal komt het harder aan als je ouders je op zulke dingen wijzen dan ze het eigenlijk bedoelen. Vaak is de reden dat je dan boos word, omdat je weet dat ze toch stiekem een beetje gelijk hebben. Maar afentoe een koekje kan zeker geen kwaad, je moet niet te streng voor jezelf zijn!

En het is niet slim om jezelf te vergelijken met iemand anders. Iedereen heeft een andere bouw etc. , dus kijk vooral naar jezelf wat voor jouw gezond is en wat bij jou past. =)

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 20 maart 2012, 18:26:56 »
@voquesh welkom!! Vervelend dat je je jaar over moet doen en dat met je moeder! Ik hoop dat het je gaat lukken en onze steun heb je natuurlijk altijd.

Maaihoofd

  • ***
  • Berichten: 4.485
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 20 maart 2012, 18:28:19 »

Today:

O: 2 bb met kipfilet met plakjes komkommer
T: 2 mandarijntjes
L: 1 afbak pistolet met philadelphia light, 1 afbak pistolet met smeerpaté
T: kiwi, 10 rode druiven
A: bami
T: bakje Japanse mix

Ik wil je nu geen complex aanpraten hoor en je zit prima met brood eten, maar wist je dat 1 pistoletje gelijk staat aan 2 gewone boterhammen?
I'll be you, let's trade shoes, just to see what it would be like, look at shit through each others eyes.

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 20 maart 2012, 18:31:06 »
^^ Volgens mij is het dan nog steeds een goed lijstje ? Dan komt ze uit op 6 boterhammen, prima lijkt mij. Ik zou er alleen wel opletten dat je niet meer pistoletjes eet, en niet elke dag.
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 20 maart 2012, 18:32:37 »
OMG gisteren ben ik uit eten geweest met mijn ouders en zusje voor haar verjaardag. En we gingen naar een Sushi-bar. oh my gawd..! Zo lekker zeg! Ze hadden daar ook andere dingen buiten sushi om, ook warme gerechten enzo maar echt heerlijk. En niet zo heel erg ongezond geloof ik.

Hoe gaat het verder hiet met iedereen? Als ik die lijstjes hier zie ziet het er allemaal heel goed uit! Bij mij gaat het redelijk. Heb het heel erg druk met school dus ik vergeet zo vaak mijn eerste tussendoortje en mijn lunch. Probeer nu in elk geval wel elke dag te lunchen maar het gaat nog een beetje stroef.

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 20 maart 2012, 18:34:12 »
@maaihoofd. Ligt er ook een beetje aan of het gewone pistoletjes zijn of van die kleine. Wij hebben thuis namelijk altijd op zondag van die kleine broodjes haha. Zit je net zo vol van maar krijg je minder binnen.

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 20 maart 2012, 18:38:33 »
Ik ga mijn lijstje van vandaag maar niet posten want het was echt verschrikkelijk slecht. Veeeeel te weinig maarja. Morgen weer een dag. Nemen jullie trouwens altijd eten mee naar school/werk of kopen jullie het daar? En als je het maakt wat maak je dan en maak je het de ochten op de dag zelf of de dag ervoor? Haha sorry voor de vragen maar dat vroeg ik me heel erg af haha

Vandaag trouwens te horen gekregen dat ik mijn tentamen niet heb gehaald ): Fucking 3,8 terwijl ik een stuk eerder ben begonnen met leren. Ik hoop dat ik het nu wel vol kan houden met de herkansing op komst. Meestal ga ik door stress eten maar nu het weer een stuk beter word hebben we vaker komkommer en cherry-tomaatjes in huis dus kan ik daar op snacken. Iemand verder nog tips voor gezonde en vooral snelle tussendoortjes en lunch?

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 20 maart 2012, 18:57:09 »
@Emie, Het lukt je vast wel :) Ik neem gewoon eten mee naar school, meestal 2 appels, 1 plak ontbijtkoek en 3 boterhammen met mager beleg. Ik maak dat klaar op de ochtend zelf. Balen van je tentamen zeg! Hopelijk haal je je herkansing wel. Je zou vers fruit in een supermarkt kunnen halen, of zelf een vers fruit snijden en dat eten. Bij de AH heb je volgens mij diepvries fruit. Rijstwafels zijn ook gezond.
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 20 maart 2012, 20:24:57 »
Ja vers fruit is inderdaad een goede! We hebben normaal alleen appels en sinaasappels thuis haha. Helaas gaat mijn voorkeur wel altijd uit naar 'ongezond' fruit :P. druiven, banaan, nectarine, mango echt zooo lekker. De fruitsalade die mama altijd maakt in de zomer voor bij de BBQ echt overheerlijk.

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 20 maart 2012, 20:29:04 »
Hoezo zijn druiven en bananen ongezond?
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

Exoticism

  • ***
  • Berichten: 4.271
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 20 maart 2012, 20:37:11 »
Bij bananen als je er teveel eet gaat het vast zitten daar beneden zeggen ze..
Van druiven weet ik het niet. Waarom zijn nectarine en mango dan ook slecht?: o
~ Being a woman is a terribly difficult task, since it consists principally in dealing with men.

imnotyours

  • *
  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 20 maart 2012, 20:43:56 »
ik wil graag mee doen, vind het nu alleen zo on overzichtelijk met de topics, want zat eerst in een andere maar die meiden hadden geen overgewicht. Ik zal me even voorstellen. Ik ben janneke en ben 18 jaar oud. Ik ben 157 klein en week 72,2 en wil graag een kilo of 19 afvallen, dit wil ik doen door gezond te eten en wat meer te bewegen. Hebben jullie nog tips ? wat zou ik per dag mogen eten ? Hoe kan je gemotiveerd blijven? zondigen jullie ook wel is zoja, wat en hoeveel etc.

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 20 maart 2012, 21:01:53 »
Had mijn diëtiste gezegd. Druiven zitten sowieso veel suikers in. Wel goede suikers maar ook daar moet je mee oppassen. Ze had vertelt dat je er eigenlijk maar 10 of 20 per keer mocht en het liefst maar 1 of 2 keer per week. Mango zitten 105kcal in en is dus na avocado het 'ongezondst' en nectarines weet ik eigenlijk niet. Heb het gewoon onthouden van toen ik nog bij de diëtist kwam haha

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 20 maart 2012, 23:20:06 »
Ik heb echt een zwak voor bananen en druiven en jammer genoeg zitten daar de meeste fruitsuikers in. Maar zolang je het niet elke dag eet is er niks mis mee toch?
Ik heb zelf een fruitallergie en kan alleen bananen, druiven en manderijnen eten. Nouja en een appel uit de oven en annanas uit blik dan. Dus ik ga me daar zelf niet zo druk over maken.

Mijn lijstje is toch nog dit geworden:
O; 2 crackers kipfilet.
T; / later wakker
L; tosti kaas, vb pindakaas.
T; bakje druiven.
A; stukje braadworst, sla. + cracker met tonijn
T; schaaltje magere yoghurt, plakje ontbijtkoek.
Beweging; 50 min cardio, 45min krachttraining.

Is dat goed of iets teveel? Mijn avondeten vulde niet goed aangezien ik geen aardappelen eet, dus vandaar die cracker haha.

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 21 maart 2012, 00:39:54 »
@imnotyours Welkom hier!! Hoop dat je met de steun van ons allemaal je doen uiteindelijk kan bereiken :] En je bent bijna net zo groot (klein??) als ik =D

@PerfectSecret. Ziet er goed uit vind ik! Kan alleen als klein verbeterpuntje nog proberen om de lunch iets anders te doen. Tosti met kaas is al redelijk vet en pindakaas ook. Kan je beter 1 van de twee veranderen in iets anders. Boterham met appelstroop/vruchtenhagel/gestampte muisjes in plaats van pindakaas ofzo. Alleen een tip maar het ziet er al erg goed uit!

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 21 maart 2012, 00:40:05 »
Mijn eet planning voor morgen:
O: 250 magere aardbeien kwark + kop koffie met een zoetje
T: 1 kiwi + 1 appel + flesje jus d' orange
L: salade (kwart krop ijsbergsla, cherrytomaatjes, komkommer, half uitje. Dressing: olijfolie, balsamico azijn, peper, zout. Misschien nog stukjes fetta er in)
T: 1 eierkoek / krentenbol zonder iets er op (1 van de twee, even kijken waar ik zin in heb) + kop koffie met een zoetje
A: geen idee
T: 250 gram magere aardbeien kwark + (in de loop van de avond) 2 glazen ice tea

Ik hoop dat dit gaat lukken morgen! Vinden jullie dat het er goed uit ziet? Iemand nog verbeter mogelijkheden?