Auteur Topic: Afvaltopic voor meiden met meer/extreem overgewicht  (gelezen 587851 keer)

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: 26 maart 2012, 20:01:26 »
xxshine; Je hebt gelijk hoor. Maar ik had gister al een banaan op en dit wil ik niet elke dag nemen, net als druiven. En een appel moet ik eerst helemaal in de oven doen voordat ik het kan eten, daar had ik geen tijd voor en kan ik ook niet doen als ik weg ben. Maar het is misschien een idee om wat magere kwark erbij te doen, want ik eet liever knackebrod als gewoon brood 's ochtends. Jij hebt ook een mooi lijstje en goed dat je van de paaseitjes genoten hebt!
@loveyourlife; Mooi lijstje en succes met hardlopen!
@emie; Wat leuk dat iemand je 65 kg schatte, altijd leuk om te horen! Je kan dat met het lopen altijd een keertje proberen toch? Als het niet lukt weet je dat voor de volgende keer ook.

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: 26 maart 2012, 20:03:14 »
Ik ben net terug van hardlopen maar het ging veel slechter dan afgelopen zaterdag. Mijn been begon kut te doen omdat die helemaal strak begon te staan ofzo, ik weet niet hoe ik dat kan uitleggen. En verder was ik al best moe van deze dag en was mijn conditie nu echt waardeloos. :(
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

Sharonkyona

  • **
  • Berichten: 272
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: 26 maart 2012, 20:12:59 »
Hee meiden!
Heb het superdruk gehad. Van de ene verjaardag naar de andere verjaardag gegaan en gister was ik zelf jarig! Maart is altijd de maand met de meeste jarigen en hoewel ik zo gezond mogelijk heb geprobeerd te doen, heb ik mezelf toch verwend met taart enz. Maar gister dus zelf keuze in hapjes. We hadden wel worst en augurken in boterhamworst, daar heb ik bijna niks van gehad. Ik had lekker zalmwraps gemaakt, stokbrood met groene pesto en tomaten, melbatoastjes met bruchetta enz. Dus niet heel ongezond. Ben ik wel blij om! Maar goed ik had ook zoiets ik ga me er niet schuldig om voelen, ik ga gewoon lekker genieten! Vandaag wilde ik hardlopen, maar heb maar 3 uur geslapen, moest om 5 uur alweer op en had redelijk lange dag op school. Wel gezond gegeten maar ik kan het echt niet op te brengen om hard te lopen. Heb me wel opgegeven voor een loop in de plaats waar ik op kamers woon op 15 april, moet nog 9 lessen van str en dan kan ik 5 km lopen! Op 13 mei heb ik er nog 1, en dan in mijn 'echte' woonplaats, en daar komen veel mensen mij aanmoedigen dus die andere zie ik gewoon als een generale repetitie.. Nu al zo'n zin in!
The most important relationship you have in you life, is the relationship you have with yourself.

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: 26 maart 2012, 20:48:48 »
@loveyourlifex Ja ja e zal altijd hebben dat sommige dagen beter gaan dan anderen. Wel goed dat je gewoon gegaan bent ook al wat je moe! Gewoon doorzetten maar neit over je eigen grenzen heen gaan. Desnoods het eerste rondje 4 keer doen totdat die perfect gaat voordat je verder gaat ofzo.

Hieperdepieper

  • **
  • Berichten: 605
    • Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: 27 maart 2012, 07:54:52 »
Alvast mijn lijstje voor vandaag

O; één snee brood met kaas
T; appel
L; twee snee brood met kaas en hagelslag
T; een Garfield kinderkoekje
A; Tagiatelli met champignons
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2012, 16:44:46 door Hieperdepieper »

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: 27 maart 2012, 17:20:03 »
Slechte dag vandaag, bah bah bah.

O: 200 ml magere yoghurt, 1 bb met appelstroop, 1 bb met sandwichspread
T: 1 appel, 1 banaan
L: 1 bb met appelstroop, 1 bb met sandwichspread, 1 bb met slankie 20+
T: 1 bb met boter en kaas, 1 bb met boter en leverpastei, 1 bb met boter en hagelslag, 1 rijstwafel, 1 koek met chocola
D: maceroni
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: 27 maart 2012, 17:24:18 »
@hieperdepieper; Ik vind het wat weinig?
@loveyourlifex; Het valt reuze mee, alleen jammer van je koek! De rest is gewoon gezond hoor.

Mijn lijstje;
O; 150 gr magere kwark, 2 crackers met philadelphia en filet american.
L; tosti met kaas, vb philadelphia.
T; ontbijtkoek, trosje druiven.
A; sla met tomaat etc, gehaktbal.
T; nog een beetje magere kwark.

xxshine

  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: 27 maart 2012, 19:19:43 »
Hieperdepiep, je hebt inderdaad veel te weinig gegeten! Hoe komt het? Probeer minstens te ontbijten met 2 boterhammen en eventueel nog een stuk fruit erbij. Een goed ontbijt is zo belangrijk! Verder zou ik nog wat variëren in broodbeleg en de hagelslag weg laten. Neem bijvoorbeeld filet american, philadelphia, rookvlees, kipfilet etc. En ik mis ook je zuivel ..

loveyourlifex, hmmm .. kon inderdaad beter! Je zit wel over het aantal boterhammen heen en het koekje is natuurlijk niet zo goed. Misschien vanavond nog even een stukje lopen om het te compenseren? En morgen heb je vast weer een goede dag, je kunt het! :)

PerfectSecret, heel mooi lijstje! Misschien kun je vanavond ook nog een stukje fruit erbij nemen?

Ik had vandaag voeding op school en dan kookt er elke week een nieuw groepje. Vandaag gingen we croissantjes maken met aardbeien van bladerdeeg. (van die vellen die in pakjes zitten) Ik weet eigenlijk niet of dit goed is of niet, ik vrees van niet .. Maar ik heb twee mini's en een grote croissantjes op. Twee van die hele vierkanten bladerdeeg. Baalde hier wel een beetje van, maar vond het zo raar als ik het liet staan. En gelukkig zaten er wel verse aardbeien in. (:

O: schaaltje magere yoghurt met 10 druiven en lepel lijnzaad, beschuit met nagelkaas
T: croissantjes van bladerdeeg met aardbeien ^^, 2 mandarijntjes
L: 2 bb met rookvlees, 1 bb met philadelphia light
T: appel, 1 bb met philadelphia light
A: andijvie met aardappelen en een Italiaanse gehaktbal
T: cup a soup tomaat

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: 27 maart 2012, 19:23:02 »
Jeetje dat terrasjes weer is echt niet goed voor me haha. Vandaag ook weer een vreselijke dag gehad. Niet ontbeten. Om 1 uur even tussen de lessen enzo door op een terrasje gaan zitten en dan gaat het fout haha. 3 rosé biertjes (heel handig als je niet ontbeten hebt en vol in de zon zit en nog naar school moet daarna :') ) en een pannini met ham kaas tomaat en ui. Ik heb deze week eigenlijk nu al opgegeven. Zoveel slechte dagen gehad met mijn zusjes verjaardag enzo. Hoop dat ik het de komende dagen weer recht kan trekken haha!

xxshine

  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: 27 maart 2012, 19:25:05 »
Oh en m'n ouders hadden gister vertelt dat ze donderdag van plan zijn om patat te eten. Dan heb ik dus én een verjaardag én we eten 's avonds patat. M'n moeder zou gelukkig wel rauwkost en salade erbij halen, maar moet die vrijdag dan maar even fanatiek sporten. En op de verjaardag zo min mogelijk snaaien, ai ai ..

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: 27 maart 2012, 22:31:18 »
xxshine; Ik heb inderdaad nog wat druiven gegeten. Ik weet niet of bladerdeeg goed is, maar héél slecht lijkt het me niet? Maar het klinkt iig erg lekker!
emie; Het is ook erg moeilijk je in te houden bij het terrassen vind ik hoor! Ik ben ook altijd gewend er een wijntje bij te drinken haha. Zolang je ervan genoten heb is het goed he.

Ik vind het eigenlijk zo moeilijk om me aan m'n fruit te houden en groentes, fruit kan ik bijna niet eten of ik zit met het probleem dat ik het niet elke dag kan eten en de meeste groente krijg ik eigenlijk niet naar binnen. Al begin ik steeds meer te lusten van groentes. =)

Survivor

  • ***
  • Berichten: 2.029
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: 27 maart 2012, 22:33:36 »
@xxshine: Misschien kan je meer rauwkost en salade pakken en dan wat minder frietjes?

@_emie: Als het even wat minder gaat is er altijd weer een morgen waar je de draad weer op kan pakken!

Goedenavond allemaal (:! Mijn lijstje wat ik voor vandaag heb gegeten:
O: 1 vb met snijworst + 1 volkoren beschuit met hagelslag
T: Appel
L: 2 vb met snijworst
A: Boerenkool stamppot met gehaktbal
T: 1 vb met kipkerrie

Ik ben maar begonnen door s'ochtends een beschuit te vervangen voor een boterham. Ik weet namelijk niet of het wel goed is om opeens s'ochtends ook twee sneeden brood te eten terwijl ik zelf, en mijn lichaam, gewend is aan de beschuiten zeg maar. Ik zit nog steeds met het tussendoortje tussen het middag eten en avond eten, ga het morgen wel proberen!

Hieperdepieper

  • **
  • Berichten: 605
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: 28 maart 2012, 00:14:03 »
@xxshine;
Ja, is op zich wel weinig maar ik ben net beter(buikgriep) en had niet zo'n behoefte aan meer. Kreeg vanochtend maar één snee weg.
Varieren in broodbeleg heb ik bijna niet, ik ben vegetarisch en heb nu eenmaal weinig keuze. Af en toe pak ik sandwichspread ter variatie en dat was het dan. Hagelslag heb ik echt nodig, wanneer ik zoetigheid op mijn brood heb dan krijg ik later op de dag geen zin meer in zoetigheid... sinds ik zoetigheid op brood heb snoep ik niet meer en dat was voor mij een big issue. En zuivel.. tja, ik lust geen melk, maar zo af en toe pak ik wel wat yoghurt.

@_Emie; Ach, zulke dagen zijn er. Wel jammer natuurlijk, maar er is altijd een morgen wanneer je er weer tegenaan kan gaan.

Weightlossgirl

  • **
  • Berichten: 418
    • Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: 28 maart 2012, 07:50:17 »
Yessss. ben 8,3 afgevallen.. zo blij!
mn eerste dieetdag was 9 Januari..
ik voel me zo goed ;D
lijstje voor vandaag!

O 2 vb 1 sanwichspread/ 1 slankie 20+ kaas
T middelgrote appel + 2 droge crackers lu (15 cal per stuk)
L 3 vb 2 sanwichspread/ 1 slankie 20+ kaas
Dan sporten!
Dan lekker druiven of aardbeien ophalen.. welke is beter voor de lijn?

A ????
blijf gewoon jezelf.

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 28 maart 2012, 13:34:18 »
@Transferpapier
Wauw super goed hee!! En aardbeien! Druiven zit meer suiker in haha (;

Vandaag gaat het redelijk.. Heb een beetje een slecht ontbijt op maar daarom doe ik nu rustiger aan. Tot nu toe

O: krentenbol met halvarine en 30+ kaas, vb met halvarine en pindakaas light, vb met halvarine en pure hagelslag
T: flesje vitamin water
L: bak fruitsalade van albertheijn (mango, ananas, appel, druiven 220 kcal)
T: Waarschijnlijk niks want ik ben tot half 5 op stage en mag maar 1 pauze die ik net dus heb gehad om fruit te halen
A: weet ik nog niet
T: weet ik ook nog niet

Niet het beste maar beter dan gisteren. Hopelijk dat ik morgen weer helemaal goed zit. Ik beweeg wel meer nu het warm is. Als ik nu van het station naar huis fiets, fiets ik gewoon een kwartiertje om omdat het zo lekker is buiten in het zonnetje. Hoe is het bij jullie? Iedereen al een badpak / bikini voor de zomer? Wat voor iets dragen jullie. Ik heb echt een peer figuur dus ik weet niet zo goed wat ik moet halen eigenlijk. Wat leuk zou staan.
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2012, 13:34:55 door _emie »

Sharonkyona

  • **
  • Berichten: 272
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: 28 maart 2012, 14:03:48 »
@_emie maakt niet uit dat het een keer wat minder gaat. Dat moet je accepteren en gewoon weer doorgaan! Want als je je schuldig voelt heb je kans dat je dan zoiets hebt ik heb het nu toch al verpest, dan ook maar dit en dit.. tenminste dat heb ik wel. Ik heb een zandloper figuur, maar ga alleen bij mijn oom en tante in het zwembad dus draag gewoon een bikini! Geen idee wat je bij een peer figuur moet halen.. ik heb dit even voor je opgezocht;
Ben je van onderen steviger dan van boven dus heb je een zogenaamd peer-figuur, draag dan een donkere kleur broekje en een lichter topje. Op deze manier leid je de aandacht af van wat je liever niet wilt laten zien. Hoog uitgesneden broekjes laten je billen ook kleiner lijken en je benen langer! Wel uitkijken dat het niet te veel jaren 80 wordt!

Ik had zo'n zin in kiwi, dus mijn vader had kiwi gehaald.. had hij de gouden gehaald, niet de groene.. die vind ik niet lekker. :( maar ga zo lekker met mijn vriend een aardbeien smoothie drinken op terrasje bij la place, lekker!! en misschien nog iets eten maar dan wel iets gezonds..
En ik word niet heel snel bruin, maar nu ik buiten hardloop gaat het snel!! Echt een motivatie hihi, misschien kunnen jullie dat ook als motivatie gebruiken!
The most important relationship you have in you life, is the relationship you have with yourself.

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 28 maart 2012, 14:40:21 »
@Sharonkyona Hahaha hooguitgesneden broekjes blijven nooit zitten bij mij! Ik heb echt een gigantische reet en als ik zo'n broekje aan doe lijkt het net een string ofzo :') Was eigenlijk aan het kijken voor een bikini met een broekje met hoge taille of een gewoon broekje en als topje zo'n bustier ding. Had super leuke gezien op asos maar die is zo ongelofelijk duur!.

Super leuk toch! Maar die top kost gewoon ¤90,98!! Dat gaat me toch net iets te ver. Helemaal omdat het broekje ook nog eens ¤52,74 kost.

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: 28 maart 2012, 17:15:49 »
Lijstje van vandaag:

O: 1 bb met appelstroop, 1 bb met sandwichspread
T: 1 banaan, een halve appel, 1 rijstwafel
L: 1 bb met appelstroop, 1 bb met sandwichspread, 1 bb met slankie, 1plakje ontbijtkoek
T: een halve appel, 1 rijstwafel
D: gehaktbal, verse spinazie, een gekookt ei, aardappelen

Als je het zo in één keer bekijkt lijkt het best veel, maar ik had vrij veel honger vandaag. Toch heb ik het bij gezonde tussendoortjes gehouden. (:
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

chicaddict

  • ***
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: 28 maart 2012, 18:29:26 »
Ik heb een vraagje!

Ik heb vandaag dit op:

O: bakje yoghurt met cornflakes
L: 2 croissants
D: gehakt bal met aardappels en spinazie met ei er door heen.

Dit is alles. Maar, ik lag in de tuin en had echt niet meer honger dan dit? Wel van alles gedronken natuurlijk. Is het zo slecht als je geen tussendoortjes eet? Daar hoor ik mensen vaak over..
i dont go looking for trouble. trouble usually finds me.

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: 28 maart 2012, 18:39:16 »
Als je dat één of twee keer gebeurt is, is het niet extreem erg. Maar het is inderdaad wel beter om je stofwisseling door te laten gaan, en dat doe je dus doormiddel van je tussendoortjes. Als je alleen je drie hoofdmaaltijden eet, zit er zoveel tijd tussen elke maaltijd, daarom is het verstandig om wél die tussendoortjes te nemen.

En het valt me net op dat we hetzelfde avond eten hadden, haha.
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: 28 maart 2012, 19:04:06 »
@emie; Die is echt super leuk! Jammer dat hij zo duur is. Ik heb nog een tankini in het zwart met steentjes van saphh alleen ben ik met m'n sluiting ergens aan blijven haken en toen brak hij af (na 2x dragen haha), dus die zal ik eerst nog moeten laten maken haha. :p Ik zou graag nog een monokini erbij willen, zodat je buik toch een beetje bedekt is, maar niet helemaal, want ik heb echt een lelijke flubberbuik gekregen van het afvallen. Vinden jullie dat wat?

Mijn lijstje van vandaag;
O; 2 crackers phila, 150 ml magere kwark.
T; stukje ontbijtkoek
L; 3 vb met genbakken champignons en ui'
T; banaan
A; 2 burrito's en wat frietjes van me vader's bord gepikt
T; ik weet het nog niet.

chicaddict

  • ***
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 28 maart 2012, 19:13:18 »

Als je dat één of twee keer gebeurt is, is het niet extreem erg. Maar het is inderdaad wel beter om je stofwisseling door te laten gaan, en dat doe je dus doormiddel van je tussendoortjes. Als je alleen je drie hoofdmaaltijden eet, zit er zoveel tijd tussen elke maaltijd, daarom is het verstandig om wél die tussendoortjes te nemen.

En het valt me net op dat we hetzelfde avond eten hadden, haha.


Ah thanks :) Dan zal ik daar gewoon even opletten ja!

En hahahah dat is wel heeeeel toevallig :')
i dont go looking for trouble. trouble usually finds me.

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: 29 maart 2012, 17:23:20 »
Mijn lijstje van vandaag:

O: 1 bb met appelstroop, 1 bb met sandwichspread
T: 1 banaan, 1 chiquita kinder smoothie, 1 plakje ontbijtkoek
L: 1 bb met appelstroop, 1 bb met sandwichspread, 1 bb met slankie 20+
T: 2 rijstwafels, 1 mini twix
D: 100 gram koolvisfilet, peultjes en wortelen (gestoomd), zilvervliesrijst
T: 150 ml magere yoghurt

+ 36 km fietsen, 1 uur sportschool.
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

Mis_Mis

  • *
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: 29 maart 2012, 17:36:32 »
Hallo allemaal!

Mijn naam is Misty en ik ben 16 jaar. Sinds vandaag zit ik een beetje in de stress. Wij hebben een nieuwe weegschaal en dat pakte niet goed uit. Op de vorige woog ik 63 kg, een goed gewicht voor iemand van 1.64 m. Maar nu op de nieuwe weegschaal 66.2 kilo te zijn en dat is minder! Ik wil nu graag afvallen maar ik weet niet waar ik mee moet beginnen. Heeft iemand goede start tips?

Hieperdepieper

  • **
  • Berichten: 605
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: 30 maart 2012, 13:44:24 »
^Hoi!..
Als ik zo kijk naar je leeftijd, lengte en gewicht en dan je bmi bereken dan ben je net ietjes(ietsiepietsie maar) te zwaar. Woog je één kilo minder dat zit je weer goed. Hoe vind je zelf dat je het doet qua voeding en beweging?
Probeer goed te ontbijten, tussen ontbijt en lunch en lunch en avondeten een verantwoord tussendoortje te pakken, niet snoepen dus. Tussendoortjes houden je stofwisseling op gang. Let op variatie, denk daarbij aan de schijf van 5, en sport regelmatig.

Bij mij gaat het op dit moment redelijk. Ben niks afgevallen en niks aangekomen, heb een dipje gehad maar daar ben ik nu weer overheen. Ik wil vanaf volgende week beginnen om 3 keer in de week een half uurtje tot een uurtje te gaan skaten.