Auteur Topic: Afvaltopic voor meiden met meer/extreem overgewicht  (gelezen 587850 keer)

Survivor

  • ***
  • Berichten: 2.029
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 24 maart 2012, 10:17:22 »
Hoi allemaal! Ik zou ook graag in dit topic komen voor toch de meerdere motivatie, steun en hopelijk ook tips. Ik heb vanaf groep 4 ongeveer al last van overgewicht en ben sinds dien al steeds bezig met afvallen etc. maar dat is er iedere keer als ik er wat bij kwam dubbel aangekomen waarop ik op ten duur een gewicht had bereikt van 111 kilo. Toen besefte ik pas écht en drong het ook pas echt tot mij door dat ik gewoon zwaar overgewicht had met een lengte van 175 cm. Toen ben ik begonnen aan een eiwit/proteïne dieet waarbij ik zo'n 34 kilo mee was afgevallen. Ik woog op het laagst 77 maar na een vervelende periode ben ik zo'n 5 kilo aangekomen waardoor ik nu 82 kilo weeg. Het liefst wil ik er nu 15 kilo af in de hoop dat ik mij eigen dan ook weer veel beter in mijn vel voel.

Ik doe aan fitness maar deze week is daar helaas niets van gekomen door een aantal problemen maar vanaf maandag pak ik dit ook weer op. Alleen heb ik nu op het moment wel wat last met het gene wat ik op een dag eet. Ik heb zelf het idee dat ik te weinig, nog te ongezond eet. Een gemiddeld lijstje van wat ik eet op een dag is:

O: 2 volkoren beschuiten, een met vruchtenhagel en een met hagelslag
T: Druiven.
L: 2 volkoren boterhammen met ham, snijworst of boterhammenworst.
T: Niks.
D: Ongeveer 3 aardappelen, met 1 á 2 opscheplepels groenten en vlees waar ik als saus vrijwel altijd curry bij heb.

In de avond eet ik vaak dan ook nog een volkoren beschuit of een volkoren boterham of een eierkoek. Verder drink ik over de hele dag 2 beker thee met zoetjes, 1 beker halfvolle melk en voor de rest water. Het probleem verder bij mij is ook dat ik geen yoghurt lust en ik van fruit alleen appels, druiven, water en galia meloen, aardbeien en mandarijnen lust.

Ik hoop dat ik door dit topic beter en gezonder leer eten, meer motivaite hieruit haal en dat ik steun krijg en anderen ook steun kan geven.
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2012, 10:17:45 door breakingdawn »

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 24 maart 2012, 11:21:56 »
^Leuk dat je meedoet! Wat goed dat je al zoveel afgevallen bent zeg!
Alleen vind ik dat je erg weinig eet; 2 beschuitjes is inprincipe 1 boterham, je eet dus maar drie boterhammen per dag en maar 1/2 tussendoortjes. Ik zou er mee oppassen als ik jou was, want je lichaam raakt gewend aan dit weinige eten, en dus alles wat je 'extra' eet gaat hij als vet opslaan waarvan je een jojo-effect krijgt.

Ik ga straks naar de stad fietsen, lekker winkelen en lekker lui wezen op het terras. Vanvond misschien met m'n broertje hardlopen. =)
Lijstje van vandaag (altijd een beetje raar in het weekend):
O; vb huttenkase, cracker light jam.
L; Volkoren italiaanse bol met ham, misschien nog een vb met rookvlees.
T; eierkoek.
A; chicken tonight.
T; iets van fruit + 150 ml magere yoghurt.

Survivor

  • ***
  • Berichten: 2.029
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 24 maart 2012, 11:29:42 »
Ja, ik heb zelf ook al het idee dat ik te weinig eet! Heb ooit ook eens gelezen dat als je te weinig eet je ook niet afvalt enzo, weet niet of dat klopt? Zou ik dan bijvoorbeeld het beste die 2 beschuiten kunnen vervangen voor 2 boterhammen? Zit zelf ook te denken om voortaan bij het tussendoortje zeg maar tussen lunch en diner een appel of een ander stuk fruit te pakken. Misschien dat er meer dingen zijn die ik kan veranderen?

Have fun in de stad! Geniet er maar van met dit weer (:!

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 24 maart 2012, 11:46:06 »
Ik ga nu les 1 doen van start 2 run, hopelijk kan mijn lichaam het nu wel aan. Toen ik nog niet wist dat ik bloedarmoede had ging het alleen maar slechter met hardlopen.

Doeeeg, fijne dag iedereen!
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

xxshine

  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 24 maart 2012, 17:40:25 »
Welkom breakingdawn, knap dat je al zoveel bent afgevallen! Dan gaat het nu zeker ook lukken. :)

Perfectsecret, heel mooi lijstje! Heb je genoten op 't terras?

Loveyourlifex, netjes lijstje, al vind ik je lunch wel klein. Heb je die vb nog gehad? En hoe ging het hardlopen?

O: schaaltje magere yoghurt met 1 kiwi en lepel lijnzaad
T: appel
L: 10 gesneden stukjes stokbrood met filet american, 5 gesneden stukjes stokbrood met 20+ smeerkaas (van die voorgesneden stokbrood), 4 radijsjes
T: 2 mandarijntjes, beker chocomelk
A: nasi
T: klein schaaltje Japanse mix

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 24 maart 2012, 17:41:54 »
@breakingdawn; Ik zou toch minstens 4/5 boterhammen per dag eten. En inderdaad een tussendoortje tussen de lunch en diner, zo hou je je verbranding beter in gang. Lust je trouwens ook geen magere kwark? want dit is ook een goed tussendoortje, of eens een keer ontbijtkoek.
Oh nog 1 tip; bijn alles van vleeswaren wat op worst eindigt is vette worst. Ik weet niet of je dat wist, maar dat is geheel verder aan jou want ik vind ook niet dat je te streng voor jezelf moet wezen. =)

Zo, een uurtje gefietst en 3 uur geshopt. Nu doen me voeten wel zeer van m'n hakken dus ik kijk straks nog wel of ik ga hardlopen. =)

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 24 maart 2012, 18:16:34 »
Uit eindelijke lijstje:

O: 250 ml magere yoghurt, 1 bb met sandwichspread, 1 bb met appelstroop
T: 1 appel
L: 1 bb met sandwichspread, 1 bb met appelstroop, 1 bb met slankie
T: 1 banaan, 1 kiwi
D: tortellini (iets te veel gegeten)

Vanavond hebben we toastjes met brie, en dat hebben we eigenlijk nooit. Dus ik denk dat ik er toch een paar neem (2 a 3).
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 24 maart 2012, 22:00:11 »
wooot vandaag echt een slechte dag.. heb heel weinig gegeten maar ik weet niet waarom..

o: eierkoek met halvarine
t: koffie met beetje suiker
l: 500 gr magere aardbeien yoghurt + koffie met beetje suiker
t: 1 bb met halvarine en appelstroop + koffie met beetje suiker
a: kabeljauw met gebakken aardappelen (met curry) en sla. (sla melange, cherry tomaat, paprika, ui, fetta)
t: 2 blokjes (kleiner dan paaseitje) pure chocolade en 1 witte

@loveyourlifex hoe ging het rennen? ook met die belgische vrouw :p?
@breakingdawn Welkommmmm!!!!

Survivor

  • ***
  • Berichten: 2.029
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 25 maart 2012, 10:05:03 »
Goedemorgen :)! Bedankt allemaal haha.

@PerfectSecret: Ik ga het proberen om rond die koers qua boterhammen te zitten, dat moet ook vast wel lukken. Kwark lust ik helaas ook niet, maar ontbijtkoek wel! Ik weet dat vleeswaren wat eindigt op worst meestal vet is. Normaal pakte ik altijd alleen maar hagelslag of nutella op brood, en dacht dat iets als snijworst of iets dergelijks toch wel weer wat 'gezonder' is dan iets van chocolade. Ik ga denk wel proberen om de snijworst en boterhammenworst wat meer af te wisselen met bijvoorbeeld ham of rookvlees. :)

Hebben jullie eigenlijk ook het idee dat het weekend toch wat moeilijker vol te houden is dan door de week?

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 25 maart 2012, 10:52:41 »
@Emie, Ja het ging best goed. Alleen de laatste 3 minuten kon ik echt niet meer volhouden. Maandag ga ik weer hardlopen en doe ik gewoon les 1 weer opnieuw. Ja met die belgische vrouw ja, haha.
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

xxshine

  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 25 maart 2012, 11:53:14 »
breakingdawn, het klopt dat de meeste ..worst slecht zijn, maar osseworst is juist wel goed. Misschien dat dat iets voor je is? :) In het weekend eet ik automatisch minder eigenlijk omdat ik dan geen ritme heb. (op zondag dan) Ik word later wakker etc. waardoor ik een ander ritme heb. Qua lekkere dingen vind ik het nu wel mee vallen, maar ik gun mezelf wel 1x in de week een bakje chips oid, meestal doe ik dat zaterdagavond.

loveyourlifex, echt goed dat je bent begonnen met hardlopen! Voelt goed heh?! Ga zo door! :D

Whiii, wij hebben al sinds vrijdag paaseitjes in huis, maar heb er nog geen één van gehad. Hoop dat ik het zo kan houden! Ik hebt btw aanstaande donderdag een verjaardag en zit wel een beetje te denken hoe ik dit moet aanpakken. Een stukje taart gun ik mezelf sowieso, maar met de rest van de hapjes en snaaidingetjes moet ik wel oppassen. Iemand tips?

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 25 maart 2012, 12:11:22 »
@xxshine, dankjewel. Ja het is heerlijk, ik ben meestal wel echt moe daarna, maar ik merk gewoon dat mijn conditie beter wordt ! :)

Planning van vandaag:

O: chiquita smoothie voor kinderen met aardbei en banaan, 1 wit bolletje met sandwichspread
T: -
L: 1 wit bolletje met gekookt ei, 1 bruin bolletje met slankie 20+
T: 1 appel, 1 kiwi
D: kip tajine
T: 250 ml magere yoghurt
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

Survivor

  • ***
  • Berichten: 2.029
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 25 maart 2012, 12:31:44 »
@xxshine: Ah oke, misschien dat ik dat dan toch eens moet proberen! Bedankt voor de tip (:! Ah oke, dat is wel fijner dan dat je nu toch minder moeite heb. Ja, dat is ook goed jezelf iets gunnen! Ik gun mezelf ook een keer in de week iets lekkers, meestal ook in het weekend. Wat goed van je dat je nog geen een paaseitje op heb! Misschien kan je kijken of ze ook wat gezondere hapjes hebben en als je een hapje wilt nemen je daarvoor kiest?

Lena<3

  • **
  • Berichten: 197
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 25 maart 2012, 12:41:35 »
Ik heb al 2 weken elke dag hardgelopen, ben trots op mezelf hihi! Ben nu in mijn 3e week bezig met afvallen. Ik eet gwn normaal, maar snoep niet en drink geen frisdrank. Wil alleen wat vet bij m'n buik kwijt, dus het gaat me meer om de cm's dan om de kg's. Ben al 13cm kwijt van m'n buik :)
See you when I see you! :)

xxshine

  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 25 maart 2012, 15:07:03 »
loveyourlifex, het is echt fijn dat je merkt dat je vooruit gaat. Heb ik zelf ook met sporten, ik zie nu dat ik het langer volhou en dat ik soms zelfs één zwaarder kan. Geeft weer motivatie!

breakingdawn, het zal inderdaad waarschijnlijk bij komkommertjes blijven, hihi. Maar denk wel dat het lastig gaat worden als het allemaal op tafel staat.

kleinesora, knap van je! Maar is elke dag hardlopen niet een beetje teveel? Je moet tussendoor ook voldoende rust nemen heh, anders kunnen je spieren niet goed herstellen. Het is beste is om de dag.

Vandaag:
O: 2 geroosterde bb met rookvlees, 2 mini krentebolletjes met boter
T: / (laat ontbijt)
L: milanobroodje met 30+ kaas en komkommer, milanobroodje met filet american, kiwi
T: 2 mandarijntjes
A: soep, spruitjes met aardappelen en een stukje vlees

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 25 maart 2012, 16:06:15 »
Beetje jammer, net een kiwi, 2 pannekoekjes, 4 toastjes met brie, wat tuccies en cashewnoten gehad..
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 25 maart 2012, 16:33:09 »
xxshine; Mooi lijstje weer! Je bent echt goed bezig.
loveyourlifex; Dat valt toch best mee? cashewnoten en een kiwi is sowieso gezond. En daarnaast is het weekend he, je mag wel eens wat extra's. =)

Mijn lijstje van vandaag (Ik was pas half 1 wakker, haha)
L; 2 volkoren broodjes met 2 gebakken ei.
T; eierkoek, v broodje met philadelphia.
A; rijst met gyros en paprika.
T; banaan, misschien nog wat yoghurt.

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 25 maart 2012, 16:48:39 »
Ik heb gister trouwens een hele discussie met iemand gehad over m'n afvallen. En nu krijg ik een beetje het idee dat van me verwacht word dat ik dun hoor te zijn/word. Terwijl ik van mezelf zoiets heb van, ik hoef echt niet dun te zijn maar wel gezond. Ik zal ook nooit slank kunnen lijken, want ik ben vrij stevig gebouwd en dat staat beter met rondingen. Ik vind het echt jammer dat mensen dat van me verwachten en kijken naar m'n uiterlijk en niet naar m'n gezondheid.
Sorry dat moest ik even kwijt.

xxshine

  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 25 maart 2012, 16:56:23 »
loveyourlifex, ah dat is wel jammer natuurlijk maar het is al gebeurd. Heb je er wel van genoten? En zo slecht is het nog niet hoor, don't worry!

PerfectSecret, dankjewel! En jij hebt ook een erg mooi lijstje, gyros is zo lekker, nomnom! Ben het trouwens wel helemaal met je eens hoor! Ik zal zelf ook nooit dun worden, dat wil ik ook helemaal niet want dat ben ik ook nooit geweest. Sommige mensen zijn gewoon heel dun en kunnen alles eten en dan komen ze nog geen gram aan. Het ligt vaak ook aan je bouw. Zo heb ik de bouw van m'n oma en die heeft hele brede bovenbenen en zowel van mijn moederskant als van mijn vaderskant heb ik aanleg om snel aan te komen.

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 25 maart 2012, 19:13:43 »
Vanaf morgen weer helemaal gezond doen, rot weekenden ook altijd haha.

Ik heb trouwens een doel ! :)
Ik wil op 8 september de fishpotatorun lopen, die is 4 engelse mijl ( je kan ook 8 mijl doen), dus ik heb nog 6 maanden om te trainen. En mijn conditie is nu nog best wel heel erg slecht. En ik moet nog steeds afvallen, zit nog steeds op die verrekte 95 kilo. Als ik onder de 90 zit ben ik al erg blij.
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

Hieperdepieper

  • **
  • Berichten: 605
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: 26 maart 2012, 14:45:46 »
Jeej, ik heb weer internet!

Afvallen gaat mwa.. 't Lukt wel maar heb niet echt het gevoel dat ik er iets voor doe. Terwijl wanneer ik dat wel heb ook meer kan afvallen. Oke, vanaf nu moet ik echt elke dag of anders om de dag gaan reageren hier om de motivatie te behouden.
Heb gister thuis een bbq gehad met de hele familie, verjaardag van m'n broertje. Mijn familie heeft het altijd over afvallen. Ik werd er gisteren weer niet goed van. Dan heb ik nog 2 aangetrouwde tanten die hartstikke mager zijn, maar ook alles afslaan wat er te eten is.. want ze vinden alles te vet. Dan denk ik wtf, want we hadden superveel fruit en salades. Vind dat ik gisteravond goed me eraan heb gehouden. Had 2 eieren gehad met wat stokbrood en fruit. De salades heb ik niet gehad want dat was op voordat ik de kans kreeg, haha, en vlees eet ik niet.

T.

  • ***
  • Berichten: 2.955
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 26 maart 2012, 16:12:48 »
@xxshine; Zo is het ja! Ik heb intussen allang geaccepteerd dat ik niet zo kan eten zoals mijn vriendinnen bijvoorbeeld doen terwijl die gewoon dun blijven. Al vraag ik me af of zij ook werkelijk gezond zijn ookal komen ze niet aan maar wel al die troep eten. :p
@Hieperdepieper; Het is moeilijk je motivatie vast te houden he? Ik vind ook dat sommige mensen echt te overdreven zijn qua eten om alles af te slaan, je moet toch ook een beetje genieten? Zeker bij zulke gelegenheden lijkt me.
 
Ik moet altijd wel lachen om me oma als die bij ons komt eten eet ze altijd hardstikke weinig en doet dan net alsof ze altijd zo weinig eet, terwijl we allemaal weten dat het er thuis anders aan toe gaat en ze niet voor niks zo dik is. :P

Mijn lijstje van vandaag;
O; 2 crackers met  filet american
T; -
L; tosti met appel en rozijnen, vb filet american
T; plakje ontbijtkoek, 150 gram magere kwark.
A; geen idee.
T; Ik denk nog iets van fruit.

xxshine

  • *
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 26 maart 2012, 16:27:51 »
Hieperdepieper, wat fijn dat je weer terug bent, ik miste je al! Vind het knap dat je goede keuzes hebt kunnen maken tijdens de bbq, dat is zo lastig met alle verleidingen .. Als je hier elke dag je eetlijstje post heb je echt wel een stok achter de deur. Voor mij werkt het in elk geval heel erg goed. Je kunt het!

PerfectSecret, haha klopt, als je soms ziet wat anderen allemaal naar binnen werken denk ik ook wel eens dat dat niet gezond kan zijn .. Als je 'dik' bent wil het eigenlijk ook niet zeggen dat je niet gezond bent, jij kan best erg gezond zijn terwijl een 'dun' iemand ongezonder is qua vetten oid. Mooi lijstje! Al vind ik wel je ontbijt wat aan de weinige kant .. misschien kan er een stuk fruit bij nemen? Dan vult het ook wat meer. :)

Vandaag:
O: schaaltje magere yoghurt met een kiwi en een lepel lijnzaad, 2 volkoren knackebrod met kipfilet
T: 2 mandarijntjes
L: 2 bb met filet american, 1 bb met smeerkaas 20+
T: appel, 2 knackebrod met rookvlees en ei, 2 paaseitjes (oh en ik heb er zo van genoten! nomnom. :D)
A: groentesoep, aardappelen met witlof en een stukje vlees

Beweging: 1 uur fietsen, 1.5 uur sporten

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 26 maart 2012, 16:55:35 »
Mijn planning van vandaag:

O: 200 ml magere yoghurt, 1 bb met appelstroop, 1 bb met sandwichspread
T: 1 appel
L: 1 bb met appelstroop, 1 bb met sandwichspread, 1 bb met slankie 20+
T: 1 appel, 1 banaan
D: 100 gram koolvisfilet, aardappelen en brocolli
T: 150 ml magere yoghurt

Na het avond eten ga ik weer start 2 run doen, les 1.
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

_emie

  • **
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 26 maart 2012, 19:49:43 »
hahahaha iemand heeft me vandaag 65 kilo geschat :') Woog ik maat 65 kilo, dan was ik blij. Ik ga van gisteren en vandaag geen lijstje posten want mijn zusje heeft gisteren haar verjaardag gevierd dus er is nog heel erg veel over. Zit er aan te denken om iedere dag een kwartier te gaan lopen om weer een beetje beweging te krijgen. Helemaal nu met het lekkere weer. Hoop dat het luk tmet mijn benen.