Auteur Topic: 10 kg aangekomen in 2 maand - is dit normaal?  (gelezen 692 keer)

Droogkast

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 april 2020, 16:49:31 »
Hoi iedereen!

Ik ben 16 jaar oud en 155 cm lang. Toen ik vandaag uit nieuwsgierigheid op de weegschaal stapte, schrok ik enorm van het getal dat op het schermpje kwam - in 2 maanden tijd ben ik wel 10 kg aangekomen (45 -> 55kg). 

Ik beweeg minder dan vroeger, maar die afname in activiteit zou helemaal niet genoeg moeten zijn om zo'n gewichtstoename te veroorzaken. Daarnaast eet ik ook (nog altijd) gezond.

Is dit wel normaal? Ik voel me hier echt ontzettend slecht door..

supercoolsy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2020, 09:19:29 »
Ja dit kan zeker. Wel kan je gewicht verschillen van dag tot dag. Ik zou morgenochtend nog eens op de weegschaal gaan staan om te zien of het hetzelfde is. Verder zou je je er niet druk moeten maken. Probeer misschien terug wat meer te sporten. Als je gezond eet en af en toe sport ben je heel gezond bezig! Veel gezonder dan de meeste mensen (ook al zijn die slanker)

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2020, 09:01:17 »
Je zit ook in de pubertijd dus dan is gewichtsschommeling ook normaal. Als jij je goed voelt als je in de spiegel kijkt, dan is er sowieso niks aan de hand. Ik zou als ik jou was je niet zoveel aantrekken van dat getalletje op de weegschaal (waar overigens niks mis mee is in combinatie met je lengte). Het is veel belangrijker om je goed te voelen. Naast dat je zelf al zegt gewoon gezond te eten. Geen enkele reden om je zorgen te maken dus!
Hoi

Melisa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2020, 15:46:01 »
Ik zou bij twijfel de huisarts even bellen, vragen of je het telefonisch kan voorleggen.