Auteur Topic: Fit voor de zomer 2018  (gelezen 7615 keer)

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.290
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 februari 2018, 20:29:28 »
Volgens mij was er wel behoefte aan dit topic. :)
Dit topic is voor alle meiden op Girlscene die dit jaar voor de zomer net ietsjes strakker, fitter, slanker of sportiever willen worden.

Algemene regels:
- Post geen extreem ongezonde dingen. Gebeurt dit wel, meldt het aan een moderator en ga het niet zelf lopen uitvechten.
- Advies geven mag (als dat gevraagd wordt), maar het het wel altijd netjes en opbouwend. Geen persoonlijke aanvallen of dingen zeggen die niet kloppen.
- Motiveer elkaar!
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2018, 12:09:46 door kopjechino »
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Demure

  • ***
  • Berichten: 1.520
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2018, 23:08:09 »
Heel handig! :D
Oh, the places we'll see.

Zebra

  • Gast
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2018, 11:58:36 »
Jaa, ik wil hier ook wel meepraten, aangezien toch wel mijn grootste goal is me ooit weer prettig te voelen in een korte broek.
Ik ben 177cm, weeg nu net onder de 75kg (wat mijn eerste goal was vanaf begin 2018!  :aanbid: ). Hou enorm van lekker eten en ik ben gewend ook niet weinig te eten, dus daar probeer ik steeds meer op te letten. Verder voetbal ik 3x per week als het weer het toelaat en heb ik nu ook een abonnement op de sportschool waar ik 1/2x per weer probeer te komen, ik doe dan vooral krachttraining.
nc

Ben benieuwd wat jullie goals zijn, hoe ver jullie al zijn en waar de knelpunten liggen. Ik merk dat ik het heel fijn vind om met mensen te praten over het afvallen, zo heb ik een stok achter de deur en het werkt motiverend. :)

Lavender

  • **
  • Berichten: 654
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2018, 12:59:35 »
hoii!! ik meld me ook! :) Ik wil graag een paar kilo kwijt, maar belangrijker nog gewoon wat fitter worden. Beter conditie opbouwen en sterker/gespierder zijn. Ik hoop vooral wat beter gemotiveerd te worden door het topic haha

elke

  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2018, 13:22:25 »
jaa, super goed idee! ik doe ook mee! Misschien is het ook wel leuk om een groepsapp te beginnen om elkaar nog wat extra te motiveren?

Janine

  • ***
  • Berichten: 4.844
  • La vie est belle
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2018, 14:35:55 »
Hey!


Dit topic ga ik ook volgen. Ik zou graag wat fitter willen worden en een paar kilo willen verliezen. Ik ben 1,70 lang en week moment 67 kg. Absoluut geen overgewicht, maar het mag allemaal wat strakker. Momenteel sport ik twee keer per week.


Toevallig heb ik gister een nieuwe sportoutfit besteld. Dit geeft mij altijd weer veel motivatie.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2018, 14:42:48 door Janine »

NewRules

  • **
  • Berichten: 924
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2018, 16:00:19 »
Hoi!


Goed idee dit topic! Ik heb op dit moment overgewicht en daar zou ik graag vanaf willen. Ik merk ook dat ik niet meer goed in mijn (zomer)kleding pas en dat ik me gewoon fitter wil voelen.

Lavender

  • **
  • Berichten: 654
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2018, 16:07:19 »
Toevallig heb ik gister een nieuwe sportoutfit besteld. Dit geeft mij altijd weer veel motivatie.

Ik heb ook net nieuwe sportkleding besteld!! :)

Zebra

  • Gast
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2018, 17:36:10 »
^Ik ook, allerlei sportleggings! Hopelijk zit er wat bij haha, ik wil graag een wat hoge en die niet doorschijnt, maar dat scheen bij mijn vorige bestelling een onmogelijke vraag te zijn.  :fieuw:

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.290
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2018, 19:43:09 »
Ik ben 1.70 meter lang en weeg tussen de 60 en 70. Door stress en ziekte (en hormonen?) schommelt het bij mij enorm. Mijn doel is meer sporten en gezonder eten. Mijn probleemgebied is mijn buik en daarna mijn armen. Ik heb ook dikke benen maar dat vind ik wel prima.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

random

  • ***
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2018, 21:13:15 »
Hey! Ik ben nu ook al een poos bezig met sporten en mijn voeding. Momenteel vind ik mijn lichaam goed, alleen wil ik nu graag 'gespierder' worden. Ik sport 5 keer in de week (krachttraining) en door de weeks gaat mijn voeding goed, maar in het weekend gaat dat vaak mis.


Ik las hier boven wat over sportleggings, maar de leggings van myprotein zijn echt een aanrader! Zakken niet af en zijn squat proof. https://nl.myprotein.com/sports-trousers/myprotein-dames-naadloze-legging/11429312.html

Just

  • ***
  • Berichten: 1.918
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 02 maart 2018, 22:44:51 »

Ik wil graag een beetje meer spieren en dus is mijn doel om dit voor juli te kunnen (het hele liedje dan):
https://youtu.be/rACy-0g1CuY


stopcontact

  • ***
  • Berichten: 1.600
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 03 maart 2018, 10:27:24 »
Ik ben op zich vrij slank, alleen ik heb echt lovehandles. Ik denk dat het komt omdat ik voorheen altijd echt wel slecht at. Te veel en veel suikers etc. Nu heb ik dat nu wel goed op orde en is m'n gewicht ook prima. Maar: heeft iemand nog ultieme tips om (qua voeding of workouts vooral) iets te doen aan dat hardnekkige vet. Vooral ook op m'n onderrug, echt heel lelijk.


Zeg maar zo:





EliosaDoll

  • *
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 03 maart 2018, 12:27:16 »
Hoi.

Ik ben in 4 maanden 10 kilo aangekomen en weeg nu 48/49, perfect voor mijn lengte! Wel zie ik er nog steeds te mager uit visueel en wil daarom in combinatie met sporten 5 kg meer aankomen, maar nu met spier ipv gewicht.

Ik heb binnenkort een intakegesprek met een personal trainer en die gaat voor mij een schema maken met allerlei oefeningen. Ik heb ook al allemaal sportkleding en een nieuwe sporttas gekocht (allemaal roze of course).
❤︎  ''I just want to be a perfect mix of Audrey Hepburn, Blair Waldorf, Kate Middleton, Elle Woods and a Disney Princess.'' ❤︎

random

  • ***
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 03 maart 2018, 18:28:11 »



Wat bij mij heel erg heeft geholpen is krachttraining combineren met HIIT workouts. HIIT workouts kan je in de sportschool doen, maar ook gewoon thuis. Omdat je bij HIIT workouts heel intensief bezig bent, duren ze meestal ook maar tussen de 10 en 20 minuten. Dit werkt veel beter dan bijvoorbeeld 45 minuten lopen op de loopband. Er zijn heel veel video's over te vinden op youtube.

Ook is hoolahoopen een aanrader (wel met een fitnesshoepel).

Janine

  • ***
  • Berichten: 4.844
  • La vie est belle
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 04 maart 2018, 12:25:45 »
Deze week lekker sportief geweest. Veel geschaatst en daarnaast ook nog twee groepslessen gevolgd.

Alien

  • *
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 04 maart 2018, 13:42:00 »
jaa, super goed idee! ik doe ook mee! Misschien is het ook wel leuk om een groepsapp te beginnen om elkaar nog wat extra te motiveren?

Ja dat zou mij ook leuk lijken!

stopcontact

  • ***
  • Berichten: 1.600
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 04 maart 2018, 16:05:21 »

Bedankt random!

Vraagje nog.. aangezien ik nu geen geld heb voor de sportschool en degene hier in de buurt ook vrij duur zijn, wil ik voor thuis een halter en dumbbell set aanschaffen, bijvoorbeeld deze:


https://www.athleteshop.nl/tunturi-vinyl-dumbbell-set-50kg?as=athlete&kwd_id=20076-AGI-45592172637-ASI-443410104844-ASC4G1WF0Q&gclid=EAIaIQobChMI8JKdo_PS2QIVz7vtCh0JAwjQEAQYBCABEgLtFvD_BwE


Nu alleen mijn vraag: de halter wil ik met het gewicht eraan gebruiken om o.a. te squatten en deadliften. Maar, kan ik er wel mee squatten als ik dus niet zo'n rek heb, waar je op de sportschool normaal gesproken de halter in 'terug hangt'. Want met al het gewicht eraan, krijg ik dat ding vanaf de grond natuurlijk nooit op m'n schouders...
Heel leuk wel dat je zo'n set kunt kopen, maar kan ik het wel gebruiken om te squatten denken jullie?

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.290
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 07 maart 2018, 12:04:34 »
Ik ben 1.70 meter lang en weeg tussen de 60 en 70. Door stress en ziekte (en hormonen?) schommelt het bij mij enorm. Mijn doel is meer sporten en gezonder eten. Mijn probleemgebied is mijn buik en daarna mijn armen. Ik heb ook dikke benen maar dat vind ik wel prima.

Gisteren ben ik voor het eerst in zo'n 2 jaar weer naar Zumba gegaan, was heel leuk en intensief! Voelde meteen m'n buikspieren. Een paar jaar geleden ben ik zelfs Zumba instructrice geweest, het is best confronterend om te zien hoe erg mijn lichaam is veranderd. Maar ik heb wel meteen motivatie om wat gezonder ook te gaan eten.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

SkyHigh

  • **
  • Berichten: 291
  • We don't know what we don't know.
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 07 maart 2018, 18:08:01 »
Wat leuk ik ga dit zeker volgen!


Zelf heb ik totaal geen overgewicht hoor, ik ben 1.67 en weeg 55kg, maar ik voel mij niet fit. Weet ook van mezelf dat het allemaal wat strakker kan, en dan vooral mijn buik en zogenaamde lovehandles. Proberen die weg te werken in de sportschool..


Ben zelf weer aan het proberen gezond te eten, maar vind het lastig om te bedenken wat ik als lunch moet eten. Tips? Liefst makkelijk mee te nemen en niet te lange bereidingstijd..


Looolaa

  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 07 maart 2018, 18:09:48 »
Heyhey!


Ook ik meld mij! Ik ben altijd al wat voller geweest en heb me nooit heel comfortabel in mijn lichaam gevoeld, echter is het mij nooit gelukt hier écht wat mee te doen. In de zomer ga ik met een aantal vrienden op vakantie en ik zie het als een uitdaging om voor die tijd tevreden te zijn met mijn lichaam.

sprookjeskoninging

  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 07 maart 2018, 23:33:09 »
heyy ik doe ook mee!! Helaas ben ik nadat ik verhuisd ben naar Amerika om daar 2 jaar naar school te gaan vorig jaar, 8 kilo angekomen. Ik weeg nu rond de 74 kilo, en wil heel graag terug naar 65!! In de zomer als ik met mijn nieuwe studie begin hoop ik weer tevreden te zijn met hoe ik eruit zie, want dat ben ik helaas op dit moment niet:(

Cinnaber

  • ***
  • Berichten: 2.798
  • Cash me ousside, howbow dah?
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 08 maart 2018, 01:07:57 »
Dit topic ga ik ook maar even volgen. Ik wil niet per se afvallen, maar het mag allemaal wat strakker/fitter/gezonder. Tijdens de vakantie ging het heel goed met mijn eetgewoontes én met mijn beweging, maar zodra de lessen terug begonnen is het allemaal weer bergaf gegaan.
Alt er love.  *Galaxy*

sprookjeskoninging

  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 09 maart 2018, 02:03:13 »
Omdat ik dus in Amerika woon, en het grootste deel van de tijd in een (ongezonde) kantine moet eten (koken is erg duur), eet ik vaak te veel en ongezond. Er is een vrij goede saladebar, maar er zit maar weinig variatie in en dan merk ik dat ik toch snel voor de ongezondere keus ga. Groenten koken/bakken ze hier in olie, en dan is er vaak kip en aardappel/pasta/rijst/friet... Heeft iemand een idee hoe ik gezondere keuzes kan maken iin de kantine?

Sanoniempje

  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 09 maart 2018, 12:19:27 »
Ik doe mee! Ik probeer goed te eten en een paar keer per week te sporten. Gister voor het eerst een Pre-workout gebruikt, ik ben nog nooit zo hard gegaan en ik heb spieeeerpijn! Vanmorgen at ik ei met avocado. Ik wil niet afvallen, ik wil mijn lichaam tonen. Billen ronder, buik strakker, armen strakker.. Aankomen in spier, maar niet in vet.