Auteur Topic: Winkels met een slechte service  (gelezen 176756 keer)

Napoleon

• Bekijk profiel
« Reactie #1675 Gepost op: 21 maart 2017, 00:27:51 »
Dat is wel heel slecht. Elke apotheek heeft een spreekkamer waar je apart kunt gaan zitten met iemand om rustig uitleg te kunnen geven. Zou als ik jou was echt naar een andere apotheek gaan.
In de opleiding wordt hier gelukkig wel aandacht aan besteed, vind het ook echt niet normaal hoe het er bij jou aan toe gaat. Ik volg de opleiding voor apothekersassistent en heb dit nog nooit gehoord, gelukkig maar. :')
Dit was bij mij ook vaak het geval. Ik moet soms ook naar de apotheek en een keer had ik iets waar ik wat zwaarders voor moest hebben. Schreeuwt die vrouw bijna door de hele zaal dat dit iets was voor "zéér heftige aandoeningen" en ik er dus "extreem voorzichtig" mee moest zijn. En bedankt hè, toen wist het halve dorp ook meteen dat ik iets mankeerde. Moet wel zeggen dat dit meestal vrouwen van middelbare leeftijd zijn met bijbehorend kortpittig kapsel, de echte apotheker is een stuk discreter.
There will be no tomorrow.

Labyrinth

• Ad tempus vitae
    • Bekijk profiel
« Reactie #1676 Gepost op: 21 maart 2017, 18:15:54 »
Dit was bij mij ook vaak het geval. Ik moet soms ook naar de apotheek en een keer had ik iets waar ik wat zwaarders voor moest hebben. Schreeuwt die vrouw bijna door de hele zaal dat dit iets was voor "zéér heftige aandoeningen" en ik er dus "extreem voorzichtig" mee moest zijn. En bedankt hè, toen wist het halve dorp ook meteen dat ik iets mankeerde. Moet wel zeggen dat dit meestal vrouwen van middelbare leeftijd zijn met bijbehorend kortpittig kapsel, de echte apotheker is een stuk discreter.

Ik had het vroeger ook eens met iets tegen luizen. Echt heel tof dat de anderen wisten dat ik toentertijd luizen had..

Inevitable

• Nil volentibus arduum
    • Bekijk profiel
« Reactie #1677 Gepost op: 21 maart 2017, 20:51:33 »
^Hahaha wauw dat het zo vaak voorkomt. Ik werd vorige week ook toegeschreeuwd over hoe ik een epipen moest gebruiken. Scheelt dat het handig kan zijn als anderen het ook weten :')

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #1678 Gepost op: 22 maart 2017, 12:52:12 »
Zara Nieuwendijk in Amsterdam, ik vroeg een medewerkster waar de broek lag die ik vasthield want deze was door een random stranger on een andere stapel gedropt en ik vond 'm zo leuk, dus ik dus vroeg waar deze broek lag. Begrijpt ze me eerst niet want ze spreekt geen Nederlanders, nou ja, kan gebeuren (vind ik niet helemaal geweldig, maar ik word in gewone winkels in Amsterdam nooit meer in het Nederlands aangesproken, dus het valt te verwachten), leg ik het uit, gaat ze eerst passief-agressief me aanstaren en dan loopt ze echt veel te snel de hele winkel door. Nou ja, ik ben niet gemeen dus ik zeg gewoon 'thanks a lot! :)' en loopt ze met een chagrijnig hoofd weg.
Ik ben geen moeilijke klant en ik snap ook wel dat het een kutbaan kan zijn, maar als ik iets doodnormaal vraag dan verwacht ik gewoon nette service.
Alhoewel laatst kwam ik bij de kassa van een winkel en toen stond er een vrouw die aan de kassa (!!!) ging vragen of ze deze kleren in een andere maat voor haar konden pakken. Ik vond dat asociaal. Dat het een winkel is, betekent niet dat ze alles voor je moeten doen.

Ik vind de mensen bij de Episode in de Berenstraat in Amsterdam echt verschrikkelijk. Veel te druk met elkaar aan het praten en ze kijken best wel verwaand naar me. Ze hebben er wel echt de leukste jassen dus ik kom er graag, maar ik voel me nooit helemaal welkom. En het is erger geworden sinds ze de winkel in één verdieping hebben gepropt.

Elke Lucardi-winkel. Echt wat een mensen die daar werken. Ik zeg dat ik graag gewoon 14-karaat gouden oorbellen wil, kijkt ze me beetje bozig aan en zegt 'Ja, het is maar wat je wil'. ???? Wat is dat nou weer voor een zin. :') Maar goed, ze zijn perfect en ik heb ze gekocht, maar ik zet nooit meer een voet in die winkel.

flylikeabird

• We don't need no wings to fly.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1679 Gepost op: 25 maart 2017, 21:40:39 »
Ik vind het altijd stront irritant dat ik, als ik alleen even rond loop bij de Bijenkorf, ik meteen zo word aangestaard dat ik het niet kan betalen. Vooral bij de merken die er echt apart staan. Of als ik iets pak om te kijken hoe het is dat ik het niet netjes terug leg. Staan ze echt in mijn nek te hijgen zonder iets te zeggen.
Sometimes you gotta fall before you fly

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1680 Gepost op: 05 februari 2019, 19:38:04 »
Mega topic-kick, sorry...

Maar godallemachtig, die verkoopsters bij Hunkemöller moeten echt eens inbinden hoor! bduh.gif Het is algemeen bekend dat ze nogal opdringerig zijn (heb ik hier wel eens eerder gelezen), maar hallo zeg. Ik stond nog maar net in het pashokje of madam wou het gordijn al openrukken. Gelukkig stond mijn man ervoor, die dat gelukkig verhinderde. En dan nog rond blijven hangen en nog even benadrukken (voor de tweede keer) dat de vierde beha gratis is... Bij het afrekenen nóg een een keer, EN dat ik de beha het beste in een waszakje kon wassen, EN of ik er dan ook een wou voor vijf euro (mevrouw had hem er al bijna bij gerekend), EN of ik een klantenkaart wou, EN of ze parfum op de papieren tas moest spuiten (serieus!?)...

Okay, sommige van deze dingen zullen geheid gezien kunnen worden als goede service. Maar zo. Veel. Opdringerigheid. Ik wil gewoon afrekenen en naar buiten. :') En dat binnenkomen in het pashokje, daar heb ik gewoon geen woorden voor. Dat is al not done als je gewoon een T-shirt past, maar een beha!?  bduh.gif Er is nota bene een bel aanwezig voor als je daadwerkelijk assistentie kan gebruiken!

Sorry, lange rant. Maar ik kan er gewoon niet over uit. XD
"In overgave vind ik vrede en ongewapend ga ik de weg. Vrede wens ik vriend en vijand."

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1681 Gepost op: 05 februari 2019, 20:58:52 »
Zara, echt elke medewerker daar ever is niet te genieten :') (Maar het schijnt echt afschuwelijk zwaar kutwerk te zijn daar dus dan snap ik het ergens wel)

jasgrap

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1682 Gepost op: 01 maart 2019, 20:47:26 »
Bij de Action willen ze je niet helpen, als je vraagt waar iets ligt zeggen ze "daar en anders hebben we het niet". :')

Ultraviolet

• Tot hier en niet verder
    • Bekijk profiel
« Reactie #1683 Gepost op: 02 maart 2019, 08:47:00 »
Ik was gister bij de Kruidvat waar de kassamedewerker geen woord tegen mij heeft gezegd en alleen maar met haar collega aan het praten was. Toen ik wegging zei ze ook nog is tegen haar collega "ja dat meisje heeft meer dan mijn uurloon uitgegeven".
Ik had 9 euro uitgegeven, niet zo heel bijzonder lijkt me. En daarbuiten vond ik de hele houding van die medewerker best vervelend.
Op het randje van opgeven en overleven

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1684 Gepost op: 02 maart 2019, 13:34:09 »
Zo zeg, dat is nog eens onprofessioneel... Daar zou ik ook niet van gediend zijn. :mellow:
"In overgave vind ik vrede en ongewapend ga ik de weg. Vrede wens ik vriend en vijand."

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #1685 Gepost op: 09 maart 2019, 18:47:31 »
Zara, echt elke medewerker daar ever is niet te genieten :') (Maar het schijnt echt afschuwelijk zwaar kutwerk te zijn daar dus dan snap ik het ergens wel)

Als het kutwerk is dan moeten ze ergens anders gaan werken en het niet weerspiegelen op klanten.

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #1686 Gepost op: 09 maart 2019, 18:54:09 »
Burger King in Arnhem, járen geleden (niet die op het station maar in het centrum). Moeder en ik wilden daar gaan eten (voor het eerst, nog nooit bij een BK geweest). Cassiere was alleen al onvriendelijk. Toen deed de kassa en de bonrol het niet en haalde ze haar leidinggevende erbij, die kreeg 'm niet 123 aan de praat dus die cassiere ging haar leidinggevende helemaal te kakken zetten en schelden etc. Toen dat opgelost was en wij ons eten kregen, zaten onze burgers in een papiertje dat vol met kreukels zat (leek dus alsof de papiertjes al een keer waren gebruikt. Maar wat ik dan nog het eerste vond.. diezelfde cassiere ging op een tafeltje liggen met een klant (zoenen, dikke vrijpartij onderhand). Sindsdien ben ik nooit meer bij een Burger King geweest laughing7.

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #1687 Gepost op: 09 maart 2019, 18:55:23 »
Ik denk tbh dat veel mensen ook een totaal verkeerd beeld hebben van verkoopmedewerkers in winkels. Die mensen werken in de retail en dat zijn 'gewone' mensen zonder opleiding. De meeste winkels leiden hun personeel ook niet op oid. Dus dat iemand in een sportwinkel werk betekent hoogstens dat ze op hun cv hebben aangegeven dat je geïnteresseerd zijn in sport, maar dat betekent niet direct dat ze ook echt verstand hebben van sportartikelen. ik krijg soms ook vage vragen van klanten over kleding, alsof ik een 'kleding en stoffen expert' ben. Euh nee, dit is alleen maar mijn bijbaantje en ik weet net zoveel hierover als de gemiddelde Nederlander.

Ik werk in de retail en heb een opleiding hoor.. het is niet dat ik een of andere droeftoeter zonder diploma ben.. of vat ik 'm nu anders op dan jij bedoelde?

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #1688 Gepost op: 09 maart 2019, 19:58:05 »
^ Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat jongeren rond de 15/16 jaar echt geen opleiding gehad hebben. Dan is het meer een bijbaan. Maar van volwassenen mag je wel verwachten dat ze enige kennis hebben over wat ze verkopen.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #1689 Gepost op: 09 maart 2019, 20:11:16 »
^ Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat jongeren rond de 15/16 jaar echt geen opleiding gehad hebben. Dan is het meer een bijbaan. Maar van volwassenen mag je wel verwachten dat ze enige kennis hebben over wat ze verkopen.

Daar ben ik het mee eens maar het leek net of zij iedereen over 1 kam aan het scheren was :')

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #1690 Gepost op: 09 maart 2019, 20:13:44 »
Ik denk dat zij ook niet meer op GS zit..

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #1691 Gepost op: 09 maart 2019, 20:15:55 »
^ Oh zie nu pas dat het bericht uit 2016 is :')
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #1692 Gepost op: 09 maart 2019, 20:24:25 »
^ Oh zie nu pas dat het bericht uit 2016 is :')

Ik ook :')