Auteur Topic: Waarom hebben vrouwenbroeken geen fatsoenlijke zakken?  (gelezen 328 keer)

LadyBlue

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 november 2019, 11:04:52 »
Ik had het er laatst met wat vriendinnen over en ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
Damesbroeken hebben bijna nooit zakken waar iets in past dat groter is dan een sleutel. Echt je smartphone gaat er bij lange na niet in en dat is best wel irritant als je m even heel snel kwijt moet. Voorheen hield ik 'm op de fiets altijd in m'n hand (gebruikte m dan niet) maar dat mag nu niet meer. Ik stop 'm ook wel in mijn beha, maar dat ziet er soms vet lelijk uit, daarnaast als ik fiets dan nee dankje want dan komt er zweet op en bovendien als mensen 't zien dan staan ze altijd zo dom te kijken (liep een keer een willekeurige vent langs en die begon helemaal te joelen toen ik m'n telefoon in m'n beha deed, nou grow up hoor).

Maar het schijnt ook dus dat echt best wel veel meiden hun telefoon in hun kontzak stoppen, maar dan heb je risico dat hij gejat wordt of in de plee valt (las een keer ergens dat vrouwen echt 4x zo vaak hun mobiel in de plee laten vallen dan mannen puur omdat ze 'm nergens kunnen laten en dan maar in de kontzak doen). Zelf ben ik ook een keer bijna een sleutel verloren (van iemand anders nota bene... zul je altijd zien - maar die ga ik dus ook niet in m'n beha steken natuurlijk) omdat ik alleen maar een piepklein zakje achterin m'n broek had waar die net in paste, bukte ik één keer toen is die er blijkbaar uitgevallen. Gelukkig had iemand het gezien anders was ik zwaar de lul geweest.

Nou vind ik het bij mannen ook wel echt lelijk dat ze helemaal zo'n afdruk in hun broek hebben omdat ze de hele dag met hun mobiel/portemonnee in de zak lopen, maar ik zou het wel fijn vinden om 'm af en toe kwijt te kunnen.

Ik had eerst nog wel zo'n mooie broek die wat meer baggy was en daar zaten gewoon prima zakken in, was echt niet lelijk en echt heel chill, alleen daardoor droeg ik die broek echt continu (en is die nu ook af). Maar nu kan ik bijna geen broeken meer vinden met zakken, zelfs die wat stoerdere broeken hebben ze niet meer tegenwoordig.

Ik vind handtasjes echt vreselijk, veel te duur en dan gaan ze nog steeds binnen no time stuk (m.n. tijdens het uitgaan).

Ladiess.. Zouden jullie eerder een broek kopen als die grote zakken heeft waar je telefoon in past? Of juist liever niet?

P.S. Ik moest laatst een nieuwe winterjas, en ook daar merk ik al dat er steeds minder fatsoenlijke zakken zijn. Is dit een soort complot? Haha.

DeniseMK

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2019, 15:12:55 »
Ik vind het echt een verschrikkelijk gezicht als een meid haar telefoon, portomonee of whatever in haar broekzak stopt. Bij mannen ook hoor, maar daar valt het wel een stuk minder op. Heb je al eens een mom jeans geprobeerd? Dat is een wat losser model en wellicht past daar wel je telefoon in. Als dat niet lukt, is de enige oplossing een handtas kopen om je spullen in te vervoeren.

Lientje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2019, 23:52:05 »
Ha, mijn vriendin heeft dit ook een keer opgemerkt, dat vrouwenbroeken geen praktische zakken hebben in vergelijking met de mannen-modellen. En ook dat jurken zelden zakken hebben.

Dat probleem herken ik zelf ook. En dan vooral broekzakken (bij skinny jeans) die te ondiep zijn waardoor een hedendaagse telefoon voor een stuk uitsteekt. Maar toch stop ik mijn telefoon er gewoon in. Als die er helemaal niet in past is dat een reden om een broek niet te kopen: telefoon, paar pasjes en autosleutel zijn de vaste dingen die erin moeten kunnen.

Een (hand)tas is naar mijn mening niet echt een handige oplossing. Winkelen of even wat eten wil ik het liefst met lege handen beginnen en dus de tas in de auto laten.

Yahya

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2019, 13:59:52 »
Als ik geen tas bij me heb, doe ik mijn telefoon in zo'n hoesje met koord eraan. Mijn pinpas/OV doe ik ook in het hoesje. Super handig!
Perseverance.

LadyBlue

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2019, 10:59:33 »
Als ik geen tas bij me heb, doe ik mijn telefoon in zo'n hoesje met koord eraan. Mijn pinpas/OV doe ik ook in het hoesje. Super handig!

Oh dat klinkt ideaal, waar koop je die?