Auteur Topic: Vriendin wil hetzelfde  (gelezen 2921 keer)

Gothic Lunacy

• Love is the weapon.
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 16 april 2014, 23:00:26 »
Ik denk alleen dat je er echt geen kut aan kunt doen. Je kunt het een keer subtiel laten vallen, maar als ze het blijft doen dan heb je geen poot om op te staan. Jij hebt namelijk compleet geen recht om te zeggen dat zij iets niet mag kopen omdat jij dan vindt dat jullie er hetzelfde bij lopen. Ik snap dat het niet leuk is, maar je kunt er gewoon vrij weinig mee.

Inge

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 18 april 2014, 16:15:54 »
Ik denk alleen dat je er echt geen kut aan kunt doen. Je kunt het een keer subtiel laten vallen, maar als ze het blijft doen dan heb je geen poot om op te staan. Jij hebt namelijk compleet geen recht om te zeggen dat zij iets niet mag kopen omdat jij dan vindt dat jullie er hetzelfde bij lopen. Ik snap dat het niet leuk is, maar je kunt er gewoon vrij weinig mee.

Tja daar heb je een punt

Inge

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 23 april 2014, 19:00:26 »
Iemand nog tips?

flowerchild

• Don't hate what you don't understand.
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 23 april 2014, 19:03:16 »
Zie het als een compliment. Jij hebt tenminste een eigen stijl, en zij weet niet wat ze wil (is misschien onzeker) en loopt daarom maar achter jou aan qua kleding.
Ik snap best dat het vervelend is, maar word niet boos op haar ofzo, ze doet het vast niet expres om jou te irriteren toch?

Sunshine

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 23 april 2014, 19:10:08 »
Dit heb ik vroeger ook gehad!

Hier is weinig aan te doen, maar ik denk dat als je niet elke keer samen gaat shoppen, ze niet precies het zelfde koopt.
I can't forget my English love affair

Guess♥

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 23 april 2014, 21:00:04 »
Dat is irritant!! Ik denk zoals je al zei, dat als jullie samen gaan winkelen van alles aanwijzen dat leuk is en genoeg passen, en bijvoorbeeld bij iets zeggen dat het haar heel goed staat en dat ze dit echt moet kopen!! (Als jij het dan niet koopt natuurlijk, het moet haar ook wel echt goed staan). Dan krijgen jullie weer iets andere kleren in jullie kast, je kan ook zeggen als zij zelf een shirtje heeft en het shirtje dat jij ook gaat kopen (en jullie hebben dezelfde maat) zeggen van: ik zou alleen die kopen! (Het shirtje dat jij niet hebt) Als je wil kan je dat shirtje altijd nog van mij lenen! En je kan natuurlijk met andere gaan winkelen, als je dan met iemand anders gaat winkelen probeer dan sieraden te kopen en dingen die bij veel andere dingen matchen :) Dan kan je al heel veel andere combinaties maken met dingen die die vriendin van jou niet heeft, dan lijken jullie toch niet zoveel op elkaar. En het natuurlijk als nog er iets vanzeggen, zorg er wel voor dat het niet gemeen overkomt. Je kan ook gewoon zeggen van: dat wat je nu koopt, vind ik niet zo mooi bij je staan, dit staat je veel mooier, laat je ogen mooi uitkomen! (Een beetje cliché, maar zoiets :p).  Hoop dat die vriendin van jou een eigen stijl gaat ontwikkelen! Waarschijnlijk weet ze zelf niet goed wat zij moet kopen, of is ze bang dat jij het niet leuk vind ofzo, dat ze bang is voor de mening van anderen en dat ze dan denkt, als ik het zelfde koop als jou dat ze dan altijd goed zit! Succes!

Inge

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 23 april 2014, 21:56:42 »
Dat is irritant!! Ik denk zoals je al zei, dat als jullie samen gaan winkelen van alles aanwijzen dat leuk is en genoeg passen, en bijvoorbeeld bij iets zeggen dat het haar heel goed staat en dat ze dit echt moet kopen!! (Als jij het dan niet koopt natuurlijk, het moet haar ook wel echt goed staan). Dan krijgen jullie weer iets andere kleren in jullie kast, je kan ook zeggen als zij zelf een shirtje heeft en het shirtje dat jij ook gaat kopen (en jullie hebben dezelfde maat) zeggen van: ik zou alleen die kopen! (Het shirtje dat jij niet hebt) Als je wil kan je dat shirtje altijd nog van mij lenen! En je kan natuurlijk met andere gaan winkelen, als je dan met iemand anders gaat winkelen probeer dan sieraden te kopen en dingen die bij veel andere dingen matchen :) Dan kan je al heel veel andere combinaties maken met dingen die die vriendin van jou niet heeft, dan lijken jullie toch niet zoveel op elkaar. En het natuurlijk als nog er iets vanzeggen, zorg er wel voor dat het niet gemeen overkomt. Je kan ook gewoon zeggen van: dat wat je nu koopt, vind ik niet zo mooi bij je staan, dit staat je veel mooier, laat je ogen mooi uitkomen! (Een beetje cliché, maar zoiets :p).  Hoop dat die vriendin van jou een eigen stijl gaat ontwikkelen! Waarschijnlijk weet ze zelf niet goed wat zij moet kopen, of is ze bang dat jij het niet leuk vind ofzo, dat ze bang is voor de mening van anderen en dat ze dan denkt, als ik het zelfde koop als jou dat ze dan altijd goed zit! Succes!

Dat zijn veel tips! Heel erg bedankt, ik ga het testen maandag(dan ga ik weer shoppen haha)

Eva

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 26 augustus 2019, 22:51:17 »
Sorry hoor, maar ik vind dit zo’n bullshit. Waarom mag je vriendin niet gewoon kopen wat ze leuk vindt?

Iedereen maakt hier altijd zo’n probleem van en als ik iets zie dat ik leuk vind en iemand anders heeft dat ook maar ik wil het echt heel graag, boeie, ik koop het gewoon. Diegene kan mij echt niet vertellen dat ik dat niet mag kopen. Kijk, stel je koopt precies dezelfde kleur en je gaat vaak met dat persoon om, dan snap ik het nog wel maar dan denk ik van ja draag het dan allebei op een andere dag. Maar stel je bent alleen vrienden en zit niet eens bij elkaar op school, ja boeie koop gewoon lekker wat je leuk vindt, al is het dezelfde kleur.

Oke dit moest ik ff kwijt, hopelijk is het opgelost bij jou

milena

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 28 augustus 2019, 11:03:02 »
Ik had dit ook toen ik 14-15-16 was met een vriendinnetje... nu kijk ik er op terug en denk ik waar heb ik me druk over gemaakt. Het is misschien een beetje vervelend maar op de middelbare school draagt bijna iedereen hetzelfde, want veel mensen zijn nogal onzeker. Zie het gewoon als een compliment en winkel voortaan zonder haar / online / in aparte winkeltjes etc.

supercoolsy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 29 augustus 2019, 08:26:54 »
Wissel gewoon wat af? Dat is nu niet het ergste he?