Auteur Topic: Vriendin wil hetzelfde  (gelezen 2923 keer)

Inge

• Bekijk profiel
« Gepost op: 12 april 2014, 17:02:02 »
Hi,
Ik heb een vriendin die alles leuk vind wat ik leuk vind. Soms. De ene keer wil ze heel erg meedoen met de mode en laatste trends, dan volgt ze mij. Onze stijlen liggen dicht bij elkaar. Het is alleen vervelend als ik een shirtje heb gezien en gekocht en dat zij die vervolgens ook koopt. Dit doet ze best vaak en we lopen er nu bijna altijd hetzelfde bij. Opzich is het geen probleem, maar wel vervelend. Ik kan het niet uitleggen :blush:
Heeft iemand tips hoe ik ervoor kan zorgen dat we er niet helemaal gelijk uit gaan zien? (Ik weet dat we bijvoorbeeld samen naar de primark gaan en dat is gezellig, maar ik weet nu al allerlei dingen die ik wil en zij dus ook gaat kopen..)

Mettlesome

• My attitude is based on how you treat me.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2014, 17:33:54 »
Hi,
Ik heb een vriendin die alles leuk vind wat ik leuk vind. Soms. De ene keer wil ze heel erg meedoen met de mode en laatste trends, dan volgt ze mij. Onze stijlen liggen dicht bij elkaar. Het is alleen vervelend als ik een shirtje heb gezien en gekocht en dat zij die vervolgens ook koopt. Dit doet ze best vaak en we lopen er nu bijna altijd hetzelfde bij. Opzich is het geen probleem, maar wel vervelend. Ik kan het niet uitleggen :blush:
Heeft iemand tips hoe ik ervoor kan zorgen dat we er niet helemaal gelijk uit gaan zien? (Ik weet dat we bijvoorbeeld samen naar de primark gaan en dat is gezellig, maar ik weet nu al allerlei dingen die ik wil en zij dus ook gaat kopen..)

Dit heb ik ook.. ik loop er zelf graag leuk bij, en ook wel een beetje met de laatste trends. maar als een vriendin hetzelfde koopt vind ik het ook steeds vervelend, maar stiekem ook leuk.

Blijkbaar ben jij haar voorbeeld, en vind ze jouw stijl heel leuk! Dat is iets om trots op te zijn, maar het blijft vervelend. Probeer er met je vriendin over te praten, over dat je het niet zo leuk vind dat ze je met alles na doet, maar probeer aardig en beleefd te blijven, want waarschijnlijk doet ze het ook onbewust.

Succes!
- soort van gestopt -          

0705

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2014, 17:37:29 »
Dat is inderdaad wel vervelend ja.
Je kan natuurlijk gewoon dezelfde stijl hebben, maar het is toch jammer als ze elke keer nadat jij iets hebt gekocht het ook koopt. Als jij een leuk shirtje vindt as jullie gaan shoppen, kan je misschien haar in de richting praten van een shirtje in dezelfde stijl maar net anders.

Of het gewoon met haar bespreken.

WalkingDisaster

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2014, 19:01:52 »
Vertel dit aan haar! Er zijn vast ook wel leuke andere dingetjes in de zelfde style, dus ze hoeft niet precies 't zelfde te kopen! Ik snap wel dat het vervelend kan zijn als iemand elke keer hetzelfde koopt haha.

ScrewIt

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2014, 19:16:02 »
Ik denk toch dat je het aan haar zal moeten vertellen. Leg haar gewoon rustig uit dat je het leuk vindt dat jullie dezelfde stijl hebben, maar dat je het jammer vindt dat je nooit 'eigen' kan zijn als ze vaak exact dezelfde dingen koopt. Ik denk dat ze je wel zal begrijpelijk, het is natuurlijk onmogelijk dat ze niet door heeft dat ze dit doet haha (alleen ze mist waarschijnlijk het deel dat jij het vervelend vindt).

Daarna kan je misschien tijdens het shoppen haar 'helpen'. Kies bvb dingen uit die jij zelf zou dragen en stel die aan haar voor, maar koop die dan zelf niet natuurlijk. Ze heeft ze toch andere items in dezelfde stijl. En waarschijnlijk is het daarna gewoon een kwestie van tijd voordat ze lekker voor zichzelf kan shoppen zonder naar jou te kijken.

Overigens kan het ook best dat ze dit doet omdat ze zich zelf geen raad weet met kleding combineren oid. Ze kijkt dan naar jou en vindt dat je er leuk uitziet en omdat ze zelf niet weet hoe ze het beter kan dan kopieert ze jou. Houdt daar ook rekening mee! :)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends #teamciteer

b

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 april 2014, 19:50:13 »
Je hebt geluk dat ze je vriendin is! D[font=Verdana]an is het veel minder erg al hebben jullie hetzelfde. Bij mij zit er een meisje in mijn klas die steeds hetzelfde koopt als mij. Of zij heeft iets gekocht wat ik ook net wou. Het is geen vriendin van me dus wil niet dat ze denkt dat ik haar nadoe etc. Jij kan gerust er wat van zeggen tegen je vriendin haha x[/font]

Rasberry

• The only limits in life are the ones you make.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 april 2014, 21:13:35 »
Zie dit als een compliment,je bent een stijlicoon!
Ik koop soms ook per ongeluk dezelfde kleren als een vriendin of omgekeerd,maar dat is niet echt een big deal ofzo.
Maar ik begrijp dat dit,als het vaak voorkomt,irritant wordt.
Ik zou het haar gewoon zeggen,maar wees een beetje subtiel,je moet haar niet afschrikken.
Veel succes!

If you fall, I'll be there.
-Floor

kuzzz

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 april 2014, 22:43:50 »
o getsie dit heb ik ook. Maar bij mijn vriendin gaat het nog verder! Ze koopt niet alleen dezelfde kleding, maar ook (bijna) dezelfde auto, spullen en zelfs het interieur :o
Gewoon een keer een opmerking maken dat je het niet leuk vind als jullie vaak hetzelfde hebben. (ook al geeft dat geen garantie :P )
Verkoop van kleding etc. http://

Inge

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 12 april 2014, 23:33:11 »
Bedankt voor alle reacties! Ze wou vandaag weer hetzelfde shirtje kopen en toen zei ik tegen haar;"maar dan lopen we in hetzelfde" en toen zei ze:"dan heb je pech haha" ze bedoelde het grappig maar ik was niet heel erg blij :blush:  Uiteindelijk liepen we naar rokjes toe en vergat ze het shirtje mee te nemen  8)  Ze weet inderdaad niet echt wat ze wil volgensmij, de ene keer wil ze heel girly zijn en rokjes passen en de keer daarop is ze 'punk' zoals ze dat zelf noemt en helemaal in het zwart gekleed. Ze houd daar ook echt aan vast. "Dit koop ik niet want dat is niet punk" zegt ze dan.  :saai:  En de keer daarop baalt ze dat ze het niet gekocht heeft haha. Ik ga haar inderdaad een beetje afleiden en dingen aanwijzen die ook leuk zijn, ik denk dat dat bij haar wel helpt. Bedankt voor alle tips!  :bounce: Meer tips zijn altijd welkom

Kim

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 13 april 2014, 13:24:17 »
ik ken het...
Het is eigenlijk wel een compliment, maar ik zou er gewoon een keertje iets van zeggen. en als ze niet weet wat ze wilt, zou ik inderdaad gewoon leuke dingen voor haar aanwijzen :)

Alpaca

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 13 april 2014, 13:31:03 »
niet vertellen waar je je kleding vandaan hebt, of afspreken dat als jullie samen winkelen jullie niet het zelfde kopen.

theworldismine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2014, 19:23:43 »
Ik zou het ook gewoon tegen haar zeggen. Bijvoorbeeld tijdens het shoppen, dat jullie niet hetzelfde moeten kopen anders zien jullie er altijd hetzelfde uit.
maaar.. het is eigenlijk ook wel een compliment voor jou! ze vind jou er dus altijd leuk uitzien, en ze wil er ook graag zo uitzien
www.ROOM21.nl Unieke en handgemaakte woonaccessoires
Volg ons ook op facebook! www.facebook.nl/room21nl

Dreamgirl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2014, 19:25:51 »
Ga internet shoppen en zeg niet waar je het gekocht hebt!

Inge

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 14 april 2014, 20:18:23 »
Ga internet shoppen en zeg niet waar je het gekocht hebt!

Dat is ook slim! Haha

Inge

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 14 april 2014, 20:20:16 »
Ik zag leuke schoenen met hetzelfde printje als een shirtje dat ik had gezien. Een jaar geleden keken we op internet en kwamen we dat shirtje tegen. Ze wist niet dat ik die net besteld had. "Wie loopt er nou weer met zo'n shirt?" Had ze hard lachend gezegd. "Die heb ik net besteld.." Zei ik. Toen begon ze nog harder te lachen en werd ze rood. Ze vond het model een beetje raar maar mij vond ze leuk staan, zei ze later tegen me. Jaja. Komt ze nu ineens met schoenen in datzelfde printje, dat xe die gaat kopen!  :hamer:

Inge

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 14 april 2014, 21:35:07 »
Onze vriendschap wird gewoon op de proef gesteld... Ze whatsappte me er net weer over, hoe leuk die schoenen zijn

LianneNicole

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 16 april 2014, 10:48:21 »
Ik weet niet, als ze de hints niet snapt misschien is het tijd een gesprek erover te voeren. Als jullie vriendschap echt goed is overleefd ze een beetje tough love wel.

En met tough love bedoel ik niet gemeen zijn maar gewoon duidelijk, vertel haar dat je het echt niet leuk vind hoe ze doet en bespreek het. Dat is vaak de meest efficiente oplossing.

-

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 16 april 2014, 10:52:24 »
Tenzij je bij exclusieve, dure, winkels shopt mag je niet klagen vind ik. wie zegt dat ze het koopt omdat jij het ook koopt? De halve wereld loopt in H&M kleding.
I think that loneliness can be romantic

Manu

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 16 april 2014, 12:53:44 »
Waarschijnlijk is je vriendin gewoon heel erg onzeker. Praat met haar (het is moeilijk) maar misschien weet ze niet zo goed wie ze is en vind je zou als vrienden heel leuk (is een compliment) en doet ze je na.

Inge

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 16 april 2014, 15:49:58 »
Mmm... Word wel lastig denk ik, ze ziet alles als een grapje en behalve vorige week vrijdag hadden we jog nooit een serieus gesprek gehad... Maar ik ga het wel doen denk ik.  :blush:

Elayne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 16 april 2014, 17:31:18 »
Ik denk idd dat ze heel veel dingen tegelijk leuk vind, dat heb ik ook een tijd gehad, dan kocht ik iets omdat ik het bij een ander tof vond staan, maar uiteindelijk bij mezelf niet. Gelukkig ben ik daar wel over heen gegroeid en nu kritischer geworden waardoor ik meer m'n eigen plan trek. Al zie ik er nog steeds vrij standaard uit. Maar je snapt het denk ik wel.

Je kan ook zo'n personal styler van de H&M inschakelen. Zag dat een keer bij de pashokjes staan, is gratis ook. Dan ziet ze totaal andere kleding op haar lichaam en misschien vind ze dat wel wat. Of de modepolitie. :p hahaha.

Gothic Lunacy

• Love is the weapon.
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 16 april 2014, 20:05:42 »
Tenzij je bij exclusieve, dure, winkels shopt mag je niet klagen vind ik. wie zegt dat ze het koopt omdat jij het ook koopt? De halve wereld loopt in H&M kleding.

Dit ja.

Straks ga je er wat van zeggen terwijl het helemaal niet zo is. Er zijn wel meer mensen die hetzelfde shirt als jou hebben hoor. Als ik met een vriendin ga winkelen kopen we ook wel eens hetzelfde shirtje. Het is niet zo dat als jij iets hebt iemand anders het niet meer mag kopen.

Vicky

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 16 april 2014, 20:10:29 »
Zolang jullie niet hetzelfde aan hebben op dezelfde dag, is er niet echt een probleem toch? ;)

En anders bij wat duurdere winkels winkelen zoals hierboven is gezegd  8)

Inge

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 16 april 2014, 22:54:51 »
Dit ja.

Straks ga je er wat van zeggen terwijl het helemaal niet zo is. Er zijn wel meer mensen die hetzelfde shirt als jou hebben hoor. Als ik met een vriendin ga winkelen kopen we ook wel eens hetzelfde shirtje. Het is niet zo dat als jij iets hebt iemand anders het niet meer mag kopen.

Jaja dat snap ik, maar zij wil ALLES hetzelfde. Wat ik dus al zei met dat shirtje met vogels; die haatte ze en ineens wil ze hem. Ze wil ook dezelfde schoenen, vesten en sieraden. Ze neemt mijn stijl langzamerhand over met dezelfde spullen als die ik draag, dat is het probleem. Het ziet er een beetje raar uit als we er de hele tijd hetzelfde bijlopen. Dat hebben we nu eigenlijk al..