Auteur Topic: Lang dezelfde kleding achterelkaar aan moeten  (gelezen 534 keer)

Xoxo_lieve

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 maart 2020, 10:27:52 »
Hee,
Volgens mij was hier nog geen topic over maar ik moet van mijn ouders minstens 3 dagen dezelfde kleding achterelkaar dragen. Zij dragen zelfs soms gwn 5 dagen dezelfde kleding achterelkaar. Ondergoed en sokken dan wel elke dag schoon.
Ik zou liever elke dag (of heel misschien elke 2 dagen) andere kleren aan willen, bijv
Maandag: setje 1
Dinsdag:setje 2
Woensdag: setje 3
Donderdag: setje 1
En dan zo doorgaan tot je een setje 3 dagen hebt gedragen en dan in de was je snapt t wel.
Als ik dat voorstel zeggen ze dat t totaal onnodig is.
Hebben jullie ook dit probleem met je ouders?
Wat moet ik nu doen op school omkleden ofzo?
Xx
(Ik ben 13 btw misschien ff handig om te zeggen)
Xoxo_lieve

Xoxo_lieve

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2020, 14:24:09 »
Reacties zou handig zijn:)
Xoxo_lieve

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2020, 15:01:45 »
Kijk waar hun redenen vandaan komt (waarom willen ze dat je zo vaak hetzelfde setje aan doet?), en jou eigen (waarom wil je elke dag van een setje veranderen?), het beste is om dat natuurlijk aan hun te vragen.. maar ik denk dat je ouders leven met het idee dat het simpelweg onnodig is om zo vaak van kleding te wisselen en wassen; het beste is dus je eigen zorgen op tafel gooien, misschien kan je hun wat begrip inpraten over het feit dat jij het niet helemaal fijn vind om een outfit zo vaak achter elkaar te dragen. En dan kan je altijd op een compromis komen, iets wat je jijzelf al mee kwam; dan komt het voor beiden gunstig uit. Vraag er gewoon naar terwijl jullie samen rustig aan tafel zitten; waarom is het onnodig voor hun? Aangezien het voor jou wel als ongewenst komt (waar ik je helemaal in begrijp), benadruk dat dus ook, jou wensen tellen ook mee.

Misschien het beste als je aangeeft dat je meer verantwoordelijkheid wilt voor je kleding, dat zet de situatie in een ander daglicht; dan is het allemaal niet meer zo ''onnodig''. Je kan zelfs voorstellen om te helpen met de was.. zodat hun niet alleen die zorg dragen? Je kan voorstellen om het te proberen, je eigen schema van dingen, en dan kunnen ze hun mening achter af uiten? Je kan zien hoe het gaat, en misschien merken ze dan wel dat het niet zoveel uitmaakt.

En uiteindelijk gaat het anders als je ouder wordt, dan kan je een bijbaantje nemen en dan heb je meer zeg over je eigen spullen en doen. Ik had dit ook thuis, en toen nam ik een wasmand in mijn eigen kamer, kon ik eigen kleding kopen, droeg heel de week wat ik wou en elke zondag ging ik mijn eigen was doen.. Op een gegeven moment kocht in ook mijn eigen wasmiddel! Dus dat veranderd nog wel. Succes.

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2020, 17:50:17 »
Ik trek kleren wel vaker aan, vind het zo de om ze zo snel in de was te gooien. Over een broek doe ik vaak wel een week, niet 7 dagen achter elkaar, maar verschillend. Shirts en truien doe ik 2 of 3 dagen aan. Ook niet achter elkaar, maar meer zoals jij zegt, ene dag de een, andere dag de ander en zo door
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2020, 22:42:00 »
Ik moest dit vroeger ook van mijn ouders, maar ik gooide het gewoon alsnog na 1 of 2 dagen in de was. Ik vind het voornamelijk met shirts en truien enzo niet chill om ze meer dan 1 of uiterlijk 2 keer te dragen, je zweet toch. Alleen jeans trek ik vaker aan, want die worden toch niet echt vies en ze worden snel lelijk als je ze veel wast.

Ik weet niet wat je ouders ertegen hebben, maar je kan eventueel voorstellen dat je je kleding zelf wast?