Auteur Topic: Jongen (17J) verkleden als meisje: wat nodig?  (gelezen 509 keer)

nick563

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 november 2020, 14:45:20 »
Hoi, ik ben een jongen van 17 en ik heb jullie hulp nodig.

Voor een gelegenheid zou ik mij willen verkleden als meisje. Mijn moeder mag het (nog) niet weten en mijn zus (14) kan zoiets niet stilhouden dus daar heb ik nu geen hulp aan.

Ik zou me dus als meisje willen verkleden en het zou zo geloofwaardig mogelijk moeten zijn, dus zeker niet belachelijk. Het mag zeker geen karikatuur zijn!

Ik zou er zo veel mogelijk als een normaal of gemiddeld meisje van mijn leeftijd willen uitzien.
Ik doe dan liefst geen jeansbroek en t-shirt aan. Dat dragen meisjes soms ook wel maar dan is het effect wel weg. Liefst iets echt meisjes-achtig.
De vraag aan jullie is nu: wat doe ik best aan van kleding om dat effect te bereiken, en wat heb ik nodig aan accessoires en eventueel make-up om het zo echt mogelijk te maken?
Of wat doe ik vooral niet, en waarom?

Ik weet dat ik best ook voor een bh zorg, daar maak ik dadelijk een aparte post over want daar heb ik nog heel specifieke vragen over.
(Die is hier: https://forum.girlscene.nl/forum/fashion/jongen-17j-verkleden-als-meisje-welke-bh-nodig-933289.0.html)

Hier ben ik vooral gïnteresseerd in alle andere kleding, en eventueel accessoires en make-up om realistisch genoeg een meisje uit te beelden.

Jeroen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 02 december 2020, 06:13:14 »
Hoi, ik ben een jongen van 17 en ik heb jullie hulp nodig.

Voor een gelegenheid zou ik mij willen verkleden als meisje. Mijn moeder mag het (nog) niet weten en mijn zus (14) kan zoiets niet stilhouden dus daar heb ik nu geen hulp aan.

Ik zou me dus als meisje willen verkleden en het zou zo geloofwaardig mogelijk moeten zijn, dus zeker niet belachelijk. Het mag zeker geen karikatuur zijn!

Ik zou er zo veel mogelijk als een normaal of gemiddeld meisje van mijn leeftijd willen uitzien.
Ik doe dan liefst geen jeansbroek en t-shirt aan. Dat dragen meisjes soms ook wel maar dan is het effect wel weg. Liefst iets echt meisjes-achtig.
De vraag aan jullie is nu: wat doe ik best aan van kleding om dat effect te bereiken, en wat heb ik nodig aan accessoires en eventueel make-up om het zo echt mogelijk te maken?
Of wat doe ik vooral niet, en waarom?

Ik weet dat ik best ook voor een bh zorg, daar maak ik dadelijk een aparte post over want daar heb ik nog heel specifieke vragen over.
(Die is hier: https://forum.girlscene.nl/forum/fashion/jongen-17j-verkleden-als-meisje-welke-bh-nodig-933289.0.html)

Hier ben ik vooral gïnteresseerd in alle andere kleding, en eventueel accessoires en make-up om realistisch genoeg een meisje uit te beelden.

Misschien handig om een filmpje te kijken over tucken. Dit is een manier om je geslachts deel zo goed mogelijk weg te drukken.

Met de kleding zou ik naar de hm of primarkt die zijn niet zo duur.

ScratchingTheItch

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 december 2020, 19:16:03 »
Hoi :).
Ik weet niet hoe je bouw is, maar ik zou zelf losse en vrouwelijke elegante kleding uitzoeken waarin je mannelijke figuur niet zo prominent naar voren komt. Natuurlijk is het jouw keuze en heb ik geen idee wat je smaak is, maar ik denk dat dit het meest safe is als je geloofwaardig als vrouw wil overkomen ;D. Ik zou ook kijken naar zachtere en luxer ogende stoffen die een meer vrouwelijke touch geven. Of een bepaald detail, zoals glitter of een strik.
Wees ook niet bang om te experimenteren met kleur, want mannen dragen over het algemeen minder kleur dan vrouwen. Denk aan zachte winterse pasteltinten of juist felroze of paars. Ik zou wel kijken naar wat je staat. Bijvoorbeeld door zo'n online kleuren analyse (kleurtypen) test te doen. Ben zelf zeer waarschijnlijk een wintertype dus beige en pastel staan mij niet  :blush:
Ik probeer effe hieronder een paar voorbeeldjes te geven. Misschien is het verstandig om weg te blijven bij de 'mannelijkere' kledingstukken, zoals zakelijke blouses en blazers. Omdat je waarschijnlijk bredere schouders hebt, komen die kledingstukken er mannelijker uit te zien dan bij vrouwen. Wat ik ook niet zou doen, is rokken of jurken dragen omdat  de nadruk op de heupen of borsten komt te liggen. En yea, die heb je niet...
Bij betaalbare winkels denk ik aan bijv. Mango of Costes.

Van make-up heb ik de ballen verstand, sorry  :fieuw:

https://www.tastefulspace.com/wp-content/uploads/2018/05/Screen-Shot-2018-05-02-at-6.55.38-PM.png
http://glossyu.com/wp-content/uploads/2018/03/HowToWearCulottesWithFlats_37.jpg
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSxOjUD7sLrE3LT9lMk9KoA5KzT7_ow8FKctw&usqp=CAU

« Laatst bewerkt op: 07 december 2020, 19:21:51 door ScratchingTheItch »

IkBenEenMeid300

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 december 2020, 23:20:40 »
ik zal zeker video's kijken van drag transformations! drag queens zijn mannen die zich kleden als vrouwen de de make up kleding haar alles doen.
Dat is echt 't beste wat je kan doen om te weten hoe je je kan kleden etc