Auteur Topic: Wat wil jij kunnen tekenen? - ik ga een boek maken -  (gelezen 282 keer)

supercoolsy

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 december 2018, 10:39:48 »
Ik denk erover om een boek te maken dat mensen leert tekenen.

Nu weet ik niet waar mensen geïnteresseerd in zijn.

1) Dus wat had jij altijd al graag willen tekenen? Wat zijn jij willen dat je kan tekenen?

2) Wat zou jij het aangenaamst vinden?
     - een boek
     - een interactieve website
     - een creatieve blog waarbij elke post uitlegt hoe je iets tekent en elke keer een stapje verder gaat.

Mijn stijl:
https://www.instagram.com/p/Bnb1P_TBryy/?utm_source=ig_embed

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2018, 10:55:56 »
1)
Anatomie, maar dit is mijn voorkeur. Anderen zouden bijv. de voorkeur geven aan het ontwikkelen van je eigen stijl (eerst de basics leren, dan oefeningen creëren die ervoor zorgen dat je 'out of the box' durft te gaan), landschappen, dieren, etc.
Ik zou iets kiezen dat dichtbij jou staat.

2)
Ik zou minder de voorkeur geven aan boeken; ik heb in het verleden vaak tekenboeken gehad, maar deze werken niet goed voor mij. Er zijn al veel tekenboeken op de markt, dat is wel concurrentie.

Ik zou eerder beginnen met een blog/website en aanvullend daarop een YouTube-kanaal.
Er zijn aardig wat artists die hun tekeningen laten zien op YouTube. Je Instagram account zal daarbij helpen.

Dit is een laagdrempelige, gratis manier om erin te groeien. Als je veel volgers krijgt, kun je altijd nog een boek met tips uitbrengen.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2018, 11:48:30 »
1)
Anatomie, maar dit is mijn voorkeur. Anderen zouden bijv. de voorkeur geven aan het ontwikkelen van je eigen stijl (eerst de basics leren, dan oefeningen creëren die ervoor zorgen dat je 'out of the box' durft te gaan), landschappen, dieren, etc.
Ik zou iets kiezen dat dichtbij jou staat.

2)
Ik zou minder de voorkeur geven aan boeken; ik heb in het verleden vaak tekenboeken gehad, maar deze werken niet goed voor mij. Er zijn al veel tekenboeken op de markt, dat is wel concurrentie.

Ik zou eerder beginnen met een blog/website en aanvullend daarop een YouTube-kanaal.
Er zijn aardig wat artists die hun tekeningen laten zien op YouTube. Je Instagram account zal daarbij helpen.

Dit is een laagdrempelige, gratis manier om erin te groeien. Als je veel volgers krijgt, kun je altijd nog een boek met tips uitbrengen.

Een boek uitbrengen moet geld opleveren voor de uitgever. Het is een groot risico om iets uit te brengen terwijl niemand je eigenlijk kent.

Je moet het rustig aan opbouwen, heb meer volgers.

ook een vraag: bouw je de tekeningen op? (bij een portret, begin je eerst met de basis structuur etc?) want dat mis ik.
Ain't no rest for the wicked!

Pandabeertje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 december 2018, 15:54:50 »
1) doodles
2) een blog

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 december 2018, 18:13:33 »
Ik vind je tekeningen mooi hoor, maar ik zou geen boek van jou kopen (of tutorial online volgen oid). Ik denk dat je zelf eerst nog veel moet leren en ontwikkelen.

IcecreamFirst

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 december 2018, 19:05:58 »
Ik vind je tekeningen mooi hoor, maar ik zou geen boek van jou kopen (of tutorial online volgen oid). Ik denk dat je zelf eerst nog veel moet leren en ontwikkelen.

Ik sluit me hier eerlijk gezegd wel bij aan. Begrijp mij niet verkeerd want je hebt zeker talent. Maar voor je eerst mensen iets kan bij brengen, moet je wel het een en het ander kunnen bij het tekenen.

https://www.instagram.com/inspirationonpaper//

Dit zijn mijn tekenwerken/schilderijen. Niet dat ik er mee wil opscheppen, maar als jij eens feedback nodig hebt of tips wilt mag jij mij dit altijd vragen! Verder sluit ik mij aan bij Eevee, anatomie en een eigen tekenstijl ontwikkelen zijn twee dingen die me interessant lijken om over bij te leren.

En blijf zeker doorzetten met het tekenen! Like I said: je hebt talent.