Auteur Topic: Tekentablet met beeldscherm?  (gelezen 3829 keer)

meomeo

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 juni 2014, 17:40:46 »
Hallo allemaal!
Even een vraagje aan iedereen die ervaring heeft met tekenen op tekentablets:
Gebruiken jullie een tablet met een eigen beeldscherm, of zonder? (Met die laatste bedoel ik dat je het alleen op het beeldscherm van je computer ziet).
Ik zag namelijk dat de tablets met beeldscherm nogal duur waren...
Maar is een tekentablet zonder scherm wel handig om mee te tekenen?

Amnesi

• Disasterology
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2014, 17:42:33 »
Ik zou persoonlijk niet kunnen tekenen op een tekentablet met scherm. Ik heb een Wacom Intuos Pen Small en het went echt heel snel, ik dacht eerst dat het net zoals typen was, door veel te doen leer je het blind zeg maar, maar ik vind het totaal niet moeilijk. Ik zou dus ook zeker geen geld besteden aan een tablet met scherm als ik nu opnieuw een tablet moest kopen :)
Turn the pain into power.

Yisha

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2014, 18:58:37 »
Alleen professionals die veel te veel geld hebben kopen zo'n tablet waarbij je direct op het scherm tekent (een Wacom Cintiq bijvoorbeeld). Dat is niet bedoeld voor de 'gewone sterveling', haha :P Volgens mij is er niemand op GS die er een gebruikt. En zelfs al heb je veel te veel geld, dan nog is het niet altijd de beste oplossing. Dergelijke tablets hebben vaak een beetje 'lag' waardoor het iets langer duurt voordat je op je scherm ziet wat je hebt getekend.

Boardsport life

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2014, 20:56:40 »
Ik ben echt geen tekenwonder, helemaal niet zelfs, maar zonder scherm is prima! Je leert heel snel wennen aan het tekenen. Je kijkt ook niet op je tablet, alleen op je computerscherm. :] Met beeldscherm kopen is dus naar mijn idee zonde van je geld!
Blog: Boardsport life
- Over boardsports, een gezonde levensstijl en dingen waar ik van houd.

Eeyore

• Be nice or leave.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2014, 20:45:41 »
Ik hoor heel vaak van mensen dat ze snel geneigd zijn om tijdens het tekenen op een tablet zonder scherm naar hun tablet te kijken. Zelf had ik er totaal geen moeite mee. Zonder scherm is prima, en je went er makkelijk aan.
The ocean gets its saltiness from the tears of misunderstood sharks who just want to cuddle
Tumblr | Blog

xifang

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2019, 05:15:23 »
Hallo allemaal!
Even een vraagje aan iedereen die ervaring heeft met tekenen op tekentablets:
Gebruiken jullie een tablet met een eigen beeldscherm, of zonder? (Met die laatste bedoel ik dat je het alleen op het beeldscherm van je computer ziet).
Ik zag namelijk dat de tablets met beeldscherm nogal duur waren...
Maar is een tekentablet zonder scherm wel handig om mee te tekenen?

Ik gebruik beroepsmatig al vele jaren een digital Graphics Tablet , dus ik kan niet meer zonder. Belangrijk is de grootte (lees: hij moet groot zijn) zodat je fijn en gedetailleerd kan werken zonder door je beeld te moeten hoppen (overpakken).

Ik gebruik nu (en mn vrouw heeft er ook een) een XP-Pen Artist 15.6 Pro ( alternatieven voor Cintiq ) tekentablet met scherm . Goed spul dus.  Die is ergens onder de 450 euro.

Met de XP-Pen Artist 15.6 Pro teken je direct op het scherm . 15.6 inch HD tekenscherm met 8 Express keys en een Touch Ring .kleurenweergave tot wel 88% NTSC wide color gamut . Het 1920 x 1080 HD IPS scherm met zijn hoge resolutie heeft een kijkhoek van 178°, geeft 16,7 miljoen kleuren weer , Werk nauwkeurig met 8192 drukniveaus.

Daar is ook al heel goed mee te werken is mijn ervaring... Ben vooral onder de indruk van de nauwkeurigheid van deze tablets...