Auteur Topic: Oude tekentablet, slechtere prestaties?  (gelezen 2625 keer)

Beertjeschips

• Gast
« Gepost op: 17 mei 2015, 15:09:51 »
hallo allemaal,

De laatste tijd ben ik veel aan het tekenen en ik probeer ook wel eens in photoshop of illustrator iets te maken. Hiervoor gebruik ik de wacom bamboo CTH-460 van mijn vriend. Dit is al een vrij oude teken tablet, ik denk uit 2009 of zo?

Nu moet ik zeggen dat ik hiervoor geen ervaring had met digitaal tekenen, wel met tekenen op papier. Toch lukt het mij voor geen meter om wat ik op papier heb ook digitaal te krijgen. Ik teken precies hetzelfde. Nu snap ik dat het met een tekentablet wennen is, maar ik vroeg me af of zo'n oude tablet ook invloed kan hebben op de prestaties. Wordt zo'n ding op een gegeven moment minder precies of moet je ook dingen opnieuw instellen? Nogmaals ik heb hier geen verstand van. Het zal deels liggen aan het feit dat ik oefenen moet, maar als ik een rechte lijn trek wordt hij op de computer heel erg scheef, is dat normaal? (overigens is de tekentablet een aantal jaar niet gebruikt hiervoor, geen idee of dat wat uit maakt)

Ik vroeg me af of ik hier iets aan kan doen of beter een nieuwe kan kopen of dat dat geen verschil zal maken.

alvast bedankt :)

Eeyore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2015, 19:24:02 »
Ik weet niet of dit helpt maar ik googlede het even en zag dat je een andere driver kan downloaden? http://us.wacom.com/en/support/drivers/
Ik vond dit maar ik weet niet of dat helpt?? Ik heb er ook niet echt verstand van  :fieuw:

YaoiAme

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2015, 13:21:02 »
Hoe oud de tablet is maakt volgens mij niet veel verschil, zolang hij maar goed werkt. Jouw probleem met geen rechte lijnen kunnen tekenen kan ook wel liggen aan je stabilisator, ik weet niet welk tekenprogramma je gebruikt maar ik kan je misschien wel helpen daarmee.
Bij de instellingen van je tablet kijken kan soms ook werken, soms staat ie niet gevoelig genoeg.