Auteur Topic: Muur verven woonkamer  (gelezen 834 keer)

an0niempJ

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 december 2017, 14:16:55 »
Hi!
Ik heb een vraagje. Ik heb in mijn woonkamer een hele mooie kleur op de muur (vind ik zelf)
Deze kleur heb ik op 2 wanden. Namelijk deze : (niet mijn foto)

Nu wil ik graag de muur die hier aan grenst ook verven. Het liefst in een kleur, ik zat eerst te denken aan deze kleur : (ook niet mijn foto) want hier heb ik nog verf van staan.

Deze is licht, maar niet onopvallend.

Maar eigenlijk wil ik graag een lambrisering maken. De bovenkant een lichtere kleur dan de onderkant. Nu zag ik wel een heel mooi voorbeeld in een flyer, maar ik ben bang dat dit te donker word.

De kleur die ik ook erg mooi vind, is deze:

De kleur Rogge
Een beetje goud kleur etc hou ik ook wel van, maar het moet niet te veel opvallen.
De kleuren in mijn huis zijn groen,goud, grijs, wit en zwart.

Wat past hier bij? Welke kleuren kan ik het beste bij elkaar combineren en kan ik naast de (middendonker) groene wand doen ?
« Laatst bewerkt op: 07 december 2017, 15:59:31 door an0niempJ »

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 december 2017, 15:02:07 »
Mijn ouders hebben dit gecombineerd met zacht Zweeds rood (falurood).

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 december 2017, 13:54:20 »
Hoe groot is je kamer? Als het om een kleine kamer gaat, is lambrisering misschien te druk.

Ik vind persoonlijk de kleur rogge te druk naast een middelgroene wand, maar ik heb nu zelf witte muren en ben niks gewend dus misschien ligt dat aan mij. Die sandy beach kan wel denk ik! En dan inderdaad met gouden accenten en misschien hout in je huis kan het heel tof staan denk ik.

an0niempJ

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 09 december 2017, 00:30:31 »
Hoe groot is je kamer? Als het om een kleine kamer gaat, is lambrisering misschien te druk.

Ik vind persoonlijk de kleur rogge te druk naast een middelgroene wand, maar ik heb nu zelf witte muren en ben niks gewend dus misschien ligt dat aan mij. Die sandy beach kan wel denk ik! En dan inderdaad met gouden accenten en misschien hout in je huis kan het heel tof staan denk ik.

De wand is vrij lang.. Mijn woonkamer is ook best groot, met een open keuken er bij. Ik gok dat de wand zo'n 3 meter breed is. ik ben ook bang dat de kleur rogge te donker wordt. Ik heb de tip gekregen voor zacht roze. Ik vind okergoud ook wel een mooie kleur, maar als ik de kleurtester bekijk is de kleur ineens veeeel donkerder. Misschien toch maar sandy beach doen dan hahah

an0niempJ

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 09 december 2017, 00:31:15 »
Mijn ouders hebben dit gecombineerd met zacht Zweeds rood (falurood).

Ik vind de kleur mooi, maar dat word bij mij in huis te donker..

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 09 december 2017, 10:55:44 »
Sandy beach lijkt mij heel mooi!
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2017, 20:39:58 »
Ik vind het allemaal wel mooi, maar wel donker. Zelf zou ik het bij gebroken wit laten.
Hoi

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 december 2017, 13:58:23 »
Ik vind de kleur mooi, maar dat word bij mij in huis te donker..

Zacht bedoel ik meer dat het gemengd is met wit en daardoor lichter wordt.