Auteur Topic: Hoe snel een goede portret tekening maken?  (gelezen 2488 keer)

BELIIEVE

• Bekijk profiel
« Gepost op: 07 februari 2012, 17:20:32 »
Hey!

Ja ik heb weer eens huiswerk uitgesteld..
Ik moet overmorgen een portret tekening van mezelf inleveren waar ik nog niet aan ben begonnen.

Dus ik wilde vragen of jullie misschien goede tips hebben om snel een goede portret tekening te maken? Of dat jullie misschien een site weten waar je een normale foto in kunt sturen en die site het dan zelf in een portret voorbeeld maakt laat maar zeggen, zodat ik die dan kan over -tekenen. Ik kon zelf zo niks vinden op google.

sorry voor dit maar ik kan echt geen portretten tekenen en ik weet dat ik te laat ben begonnen en als ik wat antwoorden of tips etc heb mag dit topic gewoon weer weg haha!

lieeefs!
People cry, not because they\'re weak, it\'s because they have been strong for too long.

Emptiness

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 februari 2012, 17:24:23 »
Moet het realistisch zijn?

Anders kan je ook gewoon een foto met photoshop of GIMP etc. bewerken, zo zwart-wit en dat overtrekken + inkleuren.
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2012, 17:25:25 door AvrlLvgnexLove »

Hmpf

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 februari 2012, 17:26:50 »
Print je hoofd inderdaad uit op A4 en trek hem over.

:')

Doe gewoon de basisstappen van een portret: schets de omvang, ogen, mond etc. en 'vul' deze dan 'in'. Ik denk dat je het wel kan halen als het pas over twee dagen is.. Succes
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2012, 17:27:22 door Hmpf »

BELIIEVE

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 februari 2012, 17:29:01 »
@ AvrlLvgnesLove, ja het moet wel realistisch zijn.. maar ik kan het even proberen!
@Sojamelk, ja dat zou inderdaad wel kunnen! alleen hij moet op a3 formaat dus dan moet ik hem alsnog wel zelf tekenen op a3. grrr ik haat zo groot tekenen.
People cry, not because they\'re weak, it\'s because they have been strong for too long.

Evieefjuh

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 februari 2012, 17:38:47 »
wij hebben een keertje een tekening moeten maken met pen en dat moest dan uit 1 lijn bestaan. zoiets kan je ook doen. het is niet heel erg veel werk en het kan best een leuk resultaat hebben. een foto van jezelf natekenen met pen in 1 lijn.

Nuitclaire

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 februari 2012, 17:46:23 »
veel met schaduw werken, zorgen dat de verhoudingen kloppen..
de rest gewoon goed proberen, maar als dat klopt^ , ziet het er al snel redelijk uit.

Quirrell

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 februari 2012, 18:04:40 »
Overtrekken zou ik zeggen, dat hoef je niet de hele tijd met verhoudingen te klooien. Een beetje schaduw erbij en klaar.
En gång gick jag med kött på ben, en gång kysste jag varmer mund, nu vanra jag på vägen lång, i myllan här runt gravars gång...

Chant-ay

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2013, 18:30:43 »
Haha ik ben zeker weten te laat met min tip, maar je had ook Kabon papier o.i.d. kunnen gebruiken en dan gewoon overtrekken. Ook mooi: Een foto zo bewerken dat ie nog maar uit de 3 primaire kleuren bestaat, die uitprinten, overtrekken met karbonpapier en met 3 kleuren in kleuren. Ook realistisch! :)

shouhuo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 04 maart 2020, 07:40:46 »
GIMP en Photoshop is inderdaad voor fotobewerking, maar het beschikt ook over een heel scala aan schilder-mogelijkheden, met allerhande penselen, stempels, airbrushes enz. Juist met een drukgevoelig tablet kun je er alle kanten mee op.  Mijn tekentablet XP-Pen Deco 03 regeert goed met Artrage en GIMP.