Auteur Topic: Eigen stijl?  (gelezen 484 keer)

SayCheese

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 oktober 2019, 21:56:53 »
Al voor zolang ik mij kan herinneren is tekenen en schilderen een echte passie van mij! En mijn vraag naar jullie is: herkennen jullie een beetje een tekenstijl of rode draad door mijn werken? Ik zelf zie dit echt niet en wil echt graag een eigen stijl.

Zoiets vraagt tijd en kan je niet forceren, maar heeft iemand tips daarvoor? Ook om meer te durven en niet bang te zijn foutjes te maken? Want ik kleur te veel binnen de lijntjes, bewijze van spreken.

Sorry voor de tekeningen spam, maar zo krijgen jullie een beter beeld.

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2019, 10:05:58 »
In de dierenportretten wel, de rest niet. Voor de rest zou ik mij niet zo'n zorgen maken om een stijl, als je gewoon doet wat je leuk vindt dan komt die vanzelf wel toch? Juist als je je krampachtig vasthoudt aan een stijl houdt je jezelf eigenlijk tegen in experimenteren en leren.

ambertjuuh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2019, 21:49:21 »
Inderdaad in de dierenportretten zie ik wel gelijkenis.. je kan echt heel goed tekenen trouwens!!  :wink2:

SayCheese

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2019, 10:37:16 »
In de dierenportretten wel, de rest niet. Voor de rest zou ik mij niet zo'n zorgen maken om een stijl, als je gewoon doet wat je leuk vindt dan komt die vanzelf wel toch? Juist als je je krampachtig vasthoudt aan een stijl houdt je jezelf eigenlijk tegen in experimenteren en leren.

Eerst en vooral: dank je voor je reactie. Wat zie je bij de dierenportretten? Een iets ruwere, lossere stijl? Je hebt gelijk, als ik me te hard focus op een stijl te creëren belemmer ik mijn creative vrijheid. Paar dagen terug heb ik in aquarel een schilderijtje gemaakt van een foto die ik getrokken had in Bretagne. In de eerste keer, in jaren, dacht ik "oké, het maakt niet uit of dit mislukt. Ik ga er gewoon op los kladden en zie wel hoe het resultaat zich vormt".

Nooit gedacht dat ik zo tevreden zou zijn met dat eindresultaat :) Mijn vader gaf het zelfs een 9/10 en het is voor mijn eerste tentoonstelling in januari.

What I am trying to say: ervoor was ik te onzeker om iets te creëren zonder de angst het te laten mislukken. Tekenen en schilderen is iets waar ik in uitblink, niet bedoeld als iemand met een groot ego, dus gaf ik mezelf de druk elk detail juist te hebben en niet te falen.

Maar juist door te falen leer je. Juist door te experimenteren en vooral te DURVEN kom ik steeds een stapje dichter bij een eigen stijl.

SayCheese

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2019, 10:38:39 »
Inderdaad in de dierenportretten zie ik wel gelijkenis.. je kan echt heel goed tekenen trouwens!!  :wink2:

Dankjewel Ambertjuuh!  :wink2: Teken jij zelf ook wel eens?