Auteur Topic: De twinmarkers van de Action  (gelezen 1911 keer)

+Ovidius+

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 oktober 2017, 19:36:51 »
Hey girls  :zwaai:

Ik heb al een heleboel twinmarkers van de Action, de Action-versie van de Copic Markers zeg maar.
Heeft iemand ervaring met de twinmarkers? Mij is al opgevallen dat, hoewel de stiften genummerd en op volgorde staan, de volgorde niks bepaald voor de inktfrequentie (donkerheid etc.). Dit is wel lastig aangezien blauw 53 bijvoorbeeld donkerder is dan blauw 60. Om dit telkens uit te zoeken welke donkerder is vroeg ik me af of iemand hier een "hack" voor heeft? En hoe gebruiken jullie de twinmarkers?

Dus, mensen met twinmarkers gezocht :)

:lips: :lips: :lips:
~Life is too short for being serious~

Yisha

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2017, 09:09:35 »
Ik zie vaak 'marker color charts' voorbij komen (je kunt erop googelen). Is eigenlijk niet veel meer dan een aantal vakjes onder elkaar die je inkleurt met je markers en waarbij je de naam/nummer van de kleur ernaast/eronder schrijft. Zo zie je altijd hoe de kleur er daadwerkelijk op papier uitziet.

Afraidtobeme

• **
  • We're all mad up here
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2017, 19:33:19 »
Ik zie vaak 'marker color charts' voorbij komen (je kunt erop googelen). Is eigenlijk niet veel meer dan een aantal vakjes onder elkaar die je inkleurt met je markers en waarbij je de naam/nummer van de kleur ernaast/eronder schrijft. Zo zie je altijd hoe de kleur er daadwerkelijk op papier uitziet.

Dit

Ik gebruik ze ook superveel
Echt megafijne stiften, en ja, het is me inderdaad opgevallen dat het daadwerkelijke resultaat anders is als op het label, zonde eigenlijk
Christmas Eve on a rooftop, saw a chimney, my whole brain just went: "What the hell!" The Eleventh doctor

+Ovidius+

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2017, 23:02:48 »
Ja inderdaad!
Gister heb ik voor mezelf een color chart gemaakt! Dit koste wel wat tijd  :angel:  Maar het werkt met een color chart wel veel fijner!
~Life is too short for being serious~

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2017, 13:09:32 »
Ja, die nummering is echt onduidelijk. Ik zie wel een patroon, maar die is niet consistent:

1-20 is rood en roze, dit zit echt dwars door elkaar (6 is knal bijna paars-roze en 5 is bijna rood)
20-30 lijkt peach te zijn, maar ik heb er daar maar 1 van
30-40 is geel
40-60 is groen en geel (ik merk dat de lagere getallen geel zijn en de hogere groen maar het zit wel door elkaar, zo is 49 gewoon geel en 43 groen)
60-80 is blauw en turqoise
80-130 lijkt paars te zijn

En dan heb je nog verschillende soorten "grijs", die hebben 2 letters for god knows why: wg1, gg1, bg1...En een random nummer 94 die bruin is. :'D En die namen slaan nergens op, er zit er 1 tussen die 'dark blue light' heet. WAT IS HET NOU. DARK OF LIGHT (hij is lichtblauw).

Ik heb zelf een chart gemaakt (hier zitten ook Copics tussen trouwens. BG1, WG1 en GG1 zijn twin markers, voor de rest is alles met letters ervoor Copic):

Oh, en ik gebruik ze gewoon voor tekeningen (zie het tekeningen topic, maar ik heb ook een o.a. DeviantArt account waar ik ze drop). Ik teken zowel "toony" als iets meer realistisch en vooral dieren, laatste tijd ook wat mensen. Vrijwel geen stil level en achtergronden.

« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2017, 13:15:53 door Idae »

Yisha

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2017, 20:51:28 »
En dan heb je nog verschillende soorten "grijs", die hebben 2 letters for god knows why: wg1, gg1, bg1...

Ik vermoed dat het voor iets staat als 'warm grey' 'green grey' 'blue grey' of iets dergelijks. Met grijstinten markers wordt er sowieso vaak een onderscheid gemaakt tussen warm en koud grijs.

Koetje

• 'Boe'
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2017, 21:24:45 »
Ik heb ook mijn eerste twinmarkers gekocht, ben benieuwd!

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2017, 22:23:18 »
Ik vermoed dat het voor iets staat als 'warm grey' 'green grey' 'blue grey' of iets dergelijks. Met grijstinten markers wordt er sowieso vaak een onderscheid gemaakt tussen warm en koud grijs.

Klopt, maar zij zijn de enige met letters, de rest heeft enkel nummers (waarom is rood dan geen r1 ofzo?) Is totaal niet consistent.

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 23 november 2017, 09:38:39 »
Voor de prijs vond ze wel aardig om eens te kopen, mijn verwachting waren niet heel hooggespannen.

Ik teken er alleen mee: normaal gebruik ik een simpel setje BIC viltstiften maar ik wilde m'n palet eens uitbreiden.
Je kan er aardig lagen mee opbouwen vind ik zelf.

Saphir

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 29 november 2017, 20:37:37 »
Het zijn wel leuke beginner stiften maar 'geweldig' of 'fantastisch' zijn het niet, de mensen die dat roepen hebben nog geen ervaring met kwaliteits-markers denk ik  :fieuw:  (Daarmee bedoel ik dus niet perse alleen Copics mee)

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 30 november 2017, 10:00:01 »
Het zijn wel leuke beginner stiften maar 'geweldig' of 'fantastisch' zijn het niet, de mensen die dat roepen hebben nog geen ervaring met kwaliteits-markers denk ik  :fieuw:  (Daarmee bedoel ik dus niet perse alleen Copics mee)

De helft van mijn stiftencollectie is Copic en ik ben één van die mensen die roept dat ze goed zijn. De enige nadelen die ik vind zijn het gebrek aan brush tip, niet hervulbaar en het uiterlijk voelt/doet goedkoop aan. Maar daarom betaal je ook 30 cent per stift in plaats van 3,50-7,50 per stift. Wat vind je er niet goed aan en met welke stiften vergelijk je dan?

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 24 februari 2018, 17:44:39 »
ik heb net eindelijk na ze maanden lang mis te lopen een paar setjes twinmarkers gevonden bij de action. tot nu toe bevallen ze echt super. ze werken fijn en er zit veel pigment aan, vooral voor die prijs! het enige nadeel is dat ze onwijs doordrukken. ookal zet ik zo min mogelijk druk, je blijft lelijke afdrukken zien aan de achterkant van het papier. ik gebruik ze in combinatie met het bullet journal van de action wat redelijk dik papier heeft. hebben mensen misschien tips om dit te verhelpen/verminderen?

Shut_upx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2018, 15:58:05 »
Ik had deze markers ook. Ik kreeg alleen hoofdpijn van de geur en ze drukken ontzettend door (niet geheel verrassend maar toch). Voor die prijs leuk om te proberen. Ben nu overgegaan op ecoline stiften. In de hoop dat dat voor mij toch beter werkt