Auteur Topic: dagboek/notitieboek schrijven  (gelezen 4755 keer)

studysplash

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 juli 2016, 16:33:00 »
vertel hier gewoon alles over jullie dagboek/notieboeken  :D
- schrijven jullie in een dagboek, of hebben jullie een notitieboek met een ander doel ??
- wat schrijven jullie er dan in??
- schrijven jullie elke dag ??
- plakken/tekenen jullie er in

Ik schrijf wel in een dagboek, heb ik ook altijd al gedaan, het voelt zo fijn om van me af te schrijven of te tekenen. Ik schrijf niet elke dag maar alleen als ik er zin in heb.
(ik kon geen up-to-date topic hierover vinden, alleen van meer dan 2 jaar geleden enzo)
| blogger |

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2016, 16:44:20 »
Ik heb een schrift waar ik in schrijf, niet elke dag, maar alleen wanneer ik iets kwijt wil of als ik heb gedroomd, dan schrijf ik dat op. Ik schrijf er alleen in, verder geen tekeningen of plaksels/knipsels. Maar tegenwoordig is GS mijn uitlaatklep, het is een soort van mijn dagboek geworden. Vooral omdat typen sneller, makkelijker, mooier en minder moeite kost. :fieuw:
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

always

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2016, 16:48:53 »
ik heb ooit toen ik kind was eens een dagboek gekregen, en schrijf er nu nog regelmatig in. Als er bijvoorbeeld echt iets gebeurd is wat mij bezig houd.

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2016, 16:55:02 »
Ik wil altijd graag een papieren dagboek hebben, maar dat hou ik nooit vol.
Nu schrijf ik soms in de notities op mijn telefoon kleine aantekeningetjes van dingen die ik kwijt wil, want het is toch een fijn gevoel soms om dingen op te schrijven.
En GS inderdaad haha.
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

studysplash

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2016, 18:51:13 »
Ja idd, ik zit de laatste tijd echt te veel op GS :')
| blogger |

omgRavensUniverse

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2016, 20:05:05 »
Ik heb een dagboek waar ik soms in schrijf, dat wil ik meer gaan doen. Ik teken er niet in. Gewoonweg omdat ik daar nog niet de behoefte aan heb gehad.

Rebekah

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 05 augustus 2016, 13:41:05 »
Soms is het heel fijn maar ik schrijf er nu niet echt meer vaak in. Alleen dingen die ik nooit wil vergeten.
handtekening

Maison

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 06 augustus 2016, 23:09:20 »
Ik heb over de jaren veel dagboeken geschreven, maar erg in een on/off ritme. Meestal in periode's dat het niet zo goed gaat of me down voel schrijf ik erg veel en anders niet.

Jill

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 augustus 2016, 23:47:19 »
Ik heb 2 dagboeken van vroeger, en in het nieuwste dagboek schrijf ik elk jaar ''updates'' over of de mensen uit dat dagboek nog in mijn leven zijn, hoe het nu gaat, wat er verandert is ten opzichte van mijn vorige update. Ja, ik weet niet, het lijkt me wel leuk om dat later terug te lezen.

En ik ben van plan om te beginnen aan een notitieboek waarvan ik van bepaalde dagen of vakanties dan polaroidfoto's, bonnetjes, papiertjes en dingetjes inplak van die dag of vakantie zodat dat ook een soort van een dagboek wordt

_loveisintheair

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 07 augustus 2016, 13:31:36 »
En ik ben van plan om te beginnen aan een notitieboek waarvan ik van bepaalde dagen of vakanties dan polaroidfoto's, bonnetjes, papiertjes en dingetjes inplak van die dag of vakantie zodat dat ook een soort van een dagboek wordt

Dit lijkt me ook echt heel leuk om te doen! Maar ik heb altijd twee problemen... Hahaha. Ten eerste weet ik nooit hoe te beginnen, ten tweede weet ik nooit hoe ik het vol moet houden... :') Ik stop altijd na een paar dagen weer met dat soort dingen, zo slecht eigenlijk.

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 15 augustus 2016, 13:17:36 »
Mijn eerste dagboek begon ik in 2007. Daar schreef ik meestal om de zoveel maanden in, als ik iets leuks had meegemaakt of iets te vertellen had. Ook plakte ik er allemaal dingetjes in, voor de herinneringen. Zo ontzettend leuk om terug te lezen, omdat je jezelf op ziet groeien. Het afgelopen jaar ben ik een nieuwe begonnen en schrijf ik er meer regelmatig in!
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

_loveisintheair

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2016, 17:55:59 »
Mijn eerste dagboek begon ik in 2007. Daar schreef ik meestal om de zoveel maanden in, als ik iets leuks had meegemaakt of iets te vertellen had. Ook plakte ik er allemaal dingetjes in, voor de herinneringen. Zo ontzettend leuk om terug te lezen, omdat je jezelf op ziet groeien. Het afgelopen jaar ben ik een nieuwe begonnen en schrijf ik er meer regelmatig in!

Mag ik vragen wat voor soort dingen je schrijft? Ik heb namelijk vaak dat als ik dan ga schrijven, ik schrijf over doodnormale dagen. Dingen die absoluut niet interessant zijn om terug te lezen. Ik weet niet hoe ik het interessant moet houden, dus ik vraag me af waarover anderen dan schrijven. :)

xstrxwberries

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2016, 19:55:06 »
Mag ik vragen wat voor soort dingen je schrijft? Ik heb namelijk vaak dat als ik dan ga schrijven, ik schrijf over doodnormale dagen. Dingen die absoluut niet interessant zijn om terug te lezen. Ik weet niet hoe ik het interessant moet houden, dus ik vraag me af waarover anderen dan schrijven. :)
Het is misschien inderdaad niet zo leuk om te schrijven over wat je hebt gedaan zoals naar school gaan, maar het is wel leuk om terug te lezen als je schrijft over je gevoelens en gedachten. Gewoon dingen die je bezighouden. Als je dat na een paar jaar terugleest kun je zien hoe je bent veranderd.

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2016, 19:36:37 »

Sommige dingen kunnen inderdaad saai zijn om terug te lezen, maar ik schrijf er dus ook veel herinneringen in en dingen die me op dat moment bezig houden. Als ik echt niks weet om over te schrijven, dan wacht ik gewoon een tijdje tot ik wel weer wat te vertellen heb.
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

Sophiex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 22 augustus 2016, 20:16:21 »
Ik ben sinds kort begonnen met schrijven in een schrift/boekje, om dingen van me af te schrijven, maar ook gewoon om later te kunnen zien hoe ik mezelf ontwikkeld heb en natuurlijk ook om de leuke en mooie momenten op te schrijven zodat ik ze altijd nog eens terug kan lezen als ik me bijvoorbeeld niet zo goed voel. :) Ik merk wel dat ik nu al geregeld dagen niks schrijf, ook al heb ik wel iets te 'vertellen', dan heb ik gewoon geen zin om er helemaal voor te gaan zitten.

Chess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 22 augustus 2016, 20:45:12 »
Ik houd al dagboeken bij sinds ik kan schrijven. Oké, dat is misschien overdreven, maar ik heb wel dagboeken van groep 4/5. En sinds mijn tiende (groep 6) houd ik heel trouw een dagboek bij (ben inmiddels bijna 16). Als kind zijnde tekende en plakte ik er ook veel meer in, maar nu ik ouder word schrijf ik veel meer over mijn gevoelens.
Het is echt een stuk van mijn leven geworden en ik voel me gelijk chaotischer in mijn hoofd als ik een aantal dagen niet schrijf. :wub:

Cosmic

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 22 augustus 2016, 22:24:44 »
Ik ben nu net een paar weken bezig met een dagboek. Ik schrijf er elke dag in, niet echt om het later terug te lezen, maar gewoon om alles kwijt te kunnen. Dan kan ik even de dag overdenken en het is best fijn tot nu toe, hoop dat ik het volhou als mijn studie weer begint!

Aapje :)

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 22 augustus 2016, 23:24:39 »
Ik heb sinds mn 12e een serieus dagboek waar best vaak in schrijf, niet elke dag ofzo maar wel om de zoveel dagen. Ik schrijf er eigelijk altijd in over of mn gevoelens (blije en verdrietige) óf ik schrijf er lyrics van liedjes/ teksten uit boeken in die me heel erg inspireren, vooral muziek is namelijk echt een uitlaatklep voor mij. Ook heb ik een schrift waar ik liedjes in schrijf die ik zelf bedenk en ik schrijf er ook korte verhaaltjes enz in. Ik ben altijd zo opgelucht als ik iets heb geschreven in mn dagboek, daarom gaat het nooit vervelen.

eloise

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 30 augustus 2016, 18:08:04 »
Sinds januari 2013 houd ik dagelijks een dagboek bij. Hierin schrijf ik alles op wat ik meemaak en voel. Soms plak ik wat foto's in. Inmiddels ben ik bezig in mijn 6e dagboek!

xMyself

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 06 september 2016, 17:26:57 »
Ik ben bezig met mijn smashbook (doe het alleen als ik veel inspiratie heb) echt een aanrader dit doe ik in een groot notitieboek van de hema :)
Don't worry about those who talk behind your back, they're behind there for a reason

R_draws

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 17 december 2019, 18:58:48 »
Jaa ik schrijf zeker een dagboek:) al sinds ik klein was maar toen nog niet sirieus en moest ik van mezelf elke dag schrijven hahaha maar nu doe ik het alleen als ik er zin in heb of als er iets is wat ik echt kwijt moet...want als je het van jezelf elke dag moet doen begint het al snel te vervelen.
Ik vind het gewoon fijn om mijn gevoelens op te schrijven en ook om later terug te lezen (; dat was mijn verhaal joe joe
R_draws