Auteur Topic: Bullet Journal  (gelezen 9205 keer)

NewRules

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 27 december 2017, 21:17:57 »
Leuk! Ga je hem hier posten?

Wil ik wel gaan doen! Ik moet alleen nog steeds beginnen haha

Je volerai

• **
  • Adventure is out there
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 27 december 2017, 22:58:35 »

Ik doe al een tijdje aan bulletjournallen, vind het heel erg fijn! Eerst gebruikte ik altijd goedkope Hema schriftjes met ringband, werkte prima aangezien ik vooral weeklys maakte. Maar met sinterklaas heb ik een Rhodia goalbook gekregen. Ben er super blij mee! Vanaf 1 januari ga ik hier in werken. Heb afgelopen tijd alles er in gezet en Januari gemaakt. Mijne is best wel creatief, aangezien ik ook graag handletter en van kleur houd haha. Mijn weeklys zijn wel zo clean mogelijk.

Wat ik tot nu toe er in heb:
2018 voorpagina, year in review, habits, wishlist, boeken die ik heb gelezen, musicals die ik heb gezien, een paar paginas voor quotes, een pagina over de selectie / belangrijke data van een studie die ik wil gaan doen en dan mn maanden.

@peach, ik wilde voor mijn januari pagina graag met ecoline werken, maar heb dat gewoon op een los blaadje gedaan en die in mijn bujo geplakt. Kan ook voor waterverf, dan gaat je papier niet bobbelen :)
Prove them wrong.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 29 december 2017, 15:35:57 »
Heuj, heb er ook maar eens een gekocht om mijn buitenlandse bestemmingen in bij te houden. Tot nu toe is het nog vrij simpel gebleven dus moet nog een beetje inspiratie op doen.
Hoi

H.O.P.E.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 06 januari 2018, 18:24:15 »
Hebben jullie ideeën voor leuke trackers? Ik heb elke maand een moodtracker en wil bij gaan houden hoeveel uur ik slaap en hoeveel water ik drink. 
Can you remember, who you were before the world told you who you should be?
Lonely is not being alone, it's the feeling that no one cares.

Carousel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 06 januari 2018, 18:50:32 »
Ik heb alleen trackers die ik echt nodig heb omdat ik ze anders gewoon niet (genoeg) doe of echt wil noteren, zoals water, gewicht, sporten en nieuwe goede gewoontes die ik mezelf wil aanleren.

Van trackers zoals moodtrackers zie ik eigenlijk het nut niet helemaal in?

H.O.P.E.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 06 januari 2018, 20:37:50 »
^Dankjewel voor je antwoord!

Ik ben in therapie en wil graag zien of er qua stemming vooruitgang is te zien en op welke dagen het minder gaat. Vandaar dat ik een moodtracker heb:)

NC
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2018, 21:31:59 door H.O.P.E. »

Carousel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 06 januari 2018, 21:59:50 »
ah okè :)

Floep

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 08 januari 2018, 12:58:02 »
Ik gebruik mijn bullet journal niet voor weekly's maar eigenlijk alleen voor mijn lijstjes :). Moodtrackers, boekenlijsten, films, sport, inkomsten / uitgaven etc. Daarnaast heb ik maandelijkse focuspunten die ik erin verwerk en doe ik lekker veel illustreren enzo :)

OpblaasDonut

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 16 januari 2018, 21:11:58 »
Ik heb zelf ook een bujo van mus en ik wil graag ook leren handletteren voor in mijn bujo. Maar wat is nou een goede pen om mee te handletteren (die dik aan de ene kant is en plat aan de andere kant is zeg maar)
“you can, you should, and if you’re brave enough to start, you will.”

Diaphanous

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 17 januari 2018, 18:06:42 »
Future log 2018

Beetje gekke vraag, maar ben jij toevallig een Jodel gebruiker? Zag daar recent deze langskomen en vroeg me af of je iemand geïnspireerd hebt of dat jij dit bent. Zou heel toevallig zijn!
Dum spiro, spero.

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 18 januari 2018, 21:49:55 »
Beetje gekke vraag, maar ben jij toevallig een Jodel gebruiker? Zag daar recent deze langskomen en vroeg me af of je iemand geïnspireerd hebt of dat jij dit bent. Zou heel toevallig zijn!
Jep heb hem daar inderdaad een keer in een jodel met bullet journal foto's gepost

Ultraviolet

• Tot hier en niet verder
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 19 januari 2018, 18:29:50 »
Hee,

Ik zou graag een Bullet Journal bijhouden, omdat ik op dit moment niet echt een structuur heb en dit wil bijhouden. Ook heb ik wel iets van een planning nodig in mijn leven. Wel wil ik dit dus eerst gewoon uitproberen en dus niet meteen eentje van 10 euro te kopen. Weten jullie waar ik een goedkope kan kopen?
Hebben jullie verder leuke tips?
Op het randje van opgeven en overleven

Britt

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 19 januari 2018, 18:44:53 »
Hee,

Ik zou graag een Bullet Journal bijhouden, omdat ik op dit moment niet echt een structuur heb en dit wil bijhouden. Ook heb ik wel iets van een planning nodig in mijn leven. Wel wil ik dit dus eerst gewoon uitproberen en dus niet meteen eentje van 10 euro te kopen. Weten jullie waar ik een goedkope kan kopen?
Hebben jullie verder leuke tips?

Hey!
Ik kwam laatst een schriftje tegen bij de Kruidvat die ook speciaal voor een bulletjournal is (het had geen harde kaft en was met ringband vgm). Hij is van die collectie van DianaLeeflang en is nu ook in de sale geloof ik.
Misschien is dat wat? :)

Ultraviolet

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 19 januari 2018, 19:41:02 »
^Dankje! Ik ga van de week even langs de kruidvat :)

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 19 januari 2018, 21:15:47 »
Bij de xenos hebben ze ook goedekope schriftjes met puntjes die bedoeld zijn om als bullet journal te gebruiken.

H.O.P.E.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 20 januari 2018, 08:32:26 »

@Ultra
Leuk dat je wil beginnen!

Ik wil mijn studie ook in mijn bullet journal verwerken maar weet nog niet zo goed hoe ik dat het beste kan gaan doen.
Iemand ideeën wat ik er met betrekking tot studie allemaal in kan zetten?

Ineffable

• **
  • i ain't sorry
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 20 januari 2018, 10:08:25 »
Ik heb pas ook de bullet journal van Diana gekocht om mee te beginnen. Heb daarbij ook de twinmarkers van de action gekocht, maar die drukken dus echt supererg door. Het is ook vrij dun papier... Iemand tips hoe ik ze wel zou kunnen gebruiken? Vind de kleuren namelijk supermooi en zou ze ook gewoon graag willen gebruiken.

Ultraviolet

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 20 januari 2018, 10:48:10 »
@H.O.P.E.: Misschien kan je buiten een planning iets doen om bij te houden hoeveel uur je per dag aan school werkt en je cijfers bijhouden?

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 20 januari 2018, 16:52:43 »
Ik heb pas ook de bullet journal van Diana gekocht om mee te beginnen. Heb daarbij ook de twinmarkers van de action gekocht, maar die drukken dus echt supererg door. Het is ook vrij dun papier... Iemand tips hoe ik ze wel zou kunnen gebruiken? Vind de kleuren namelijk supermooi en zou ze ook gewoon graag willen gebruiken.
De twinmarkers van de action schijnen op basis van alcohol te zijn en daarom door te drukken. Zou zelf niet weten waar je ze goed voor kan gebruiken (misschien op een ander soort papier?) maar het is in elk geval wat om op te letten dat de stiften die je gebruikt op waterbasis zijn.

H.O.P.E.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 20 januari 2018, 18:51:43 »
@Ultra
Inderdaad wel een goed idee om studiepunten bij te houden. Hoeveel uur per dag aan school is lastig. Juist aangezien ik soms in een uur veel kan doen en soms niet. Krijg dan voor mezelf een vertekend beeld.

Ultraviolet

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 20 januari 2018, 23:45:45 »
^Dat is wel lastig inderdaad, maar aan de andere kant kan je misschien dan wel juist een balans vinden in het werken aan school? (Dus niet een hele dag)

H.O.P.E.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 21 januari 2018, 09:28:01 »
^ -weg-
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2018, 10:30:16 door H.O.P.E. »

H.O.P.E.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 21 januari 2018, 20:51:32 »
Jeejj, ik heb een pagina voor mijn studiepunten gemaakt en een nieuwe moodtracker voor februari.

Er staat wel een fout in bij de studiepunten waar ik mega van baal. Even kijken of ik dat nog kan ‘oplossen’.

Ik wil nu nog wat meer pagina’s gericht op therapie en persoonlijke dingen maar weet nog niet hoe ik dit kan verwerken. Of ik dit per maand of per week moet doen.

NC
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2018, 21:33:28 door H.O.P.E. »

Carlz

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 21 januari 2018, 22:41:58 »
Ik vind mijn Mus echt veel te veel doorschijnen, ook al heb ik al de verbeterde druk. Volgend jaar maar een andere proberen haha! Kunnen jullie trouwens een heel jaar in een BuJo?

Enne weet iemand een leuk thema voor februari?
Ik houd niet eens van bier.

H.O.P.E.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 22 januari 2018, 07:14:34 »
^Mee eens. Ik vind dat de Mus inderdaad nog steeds veel doorschijnt. Welke pennen/stiften gebruik je?
Ik vind het zelf niet zo erg dat het doorschijnt, maar kan wel begrijpen dat je je daar aan irriteert. Ik ben net begonnen dus nog geen idee of ik een heel jaar in mijn BuJo kan.

Ik weet niet wat je bij januari had? Of je iets vergelijkbaars wil of iets totaal anders?