Auteur Topic: Bullet Journal  (gelezen 11235 keer)

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 23 oktober 2017, 19:58:30 »
Dankje Carlz. Pintrest is echt fantastisch haha daar jat ik de meeste tekenideeën van, gewoon met potlood schetsen en dan eroverheen gaan met pen.

Ik ben zelf voor de leuchtturm1917 gegaan. Vind zelf het papier erg mooi en hoewel het wel een beetje ghost heb ik er zelf weinig last van. Heb ook met de 'mijn bullet journal' boeken in mijn handen gestaan maar ik vond ze erg goedkoop aanvoelen, ik vond zelf de formaten niks en vond de kaften die ze toen hadden ook helemaal niks. Ook schijnt het papier van sommige drukken zo te zijn dat zelfs potlood nog doordrukt, dus als je voor die gaat zou ik even goed opzoeken welke druk dat heeft en welke niet zodat je voor de goede gaat.

Heb zelf twee setjes pennen, eentje van de hema (gewoon zo'n gekleurd setje fineliners) vind ik erg fijn (op de rood na die al kapot was voordat ik hem gebruikt had). En ik heb op ebay een setje micron finiliners gekocht. Raad vooral die aan, dan heb je verschillende diktes kan met tekenen en schrijven heel fijn zijn! Gebruik zelf vooral de 05, de 02, de 04 en soms voor tekenen de 08 veel.

Is er trouwens nog behoefte aan foto's? Heb alles t/m de eerste week van januari klaar. Ben stiekem vooral blij met mijn futurelog voor 2018 :D

Carlz

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 23 oktober 2017, 22:23:19 »
@Peach Bedankt voor de info! Jouw boekje kwam ik inderdaad veel tegen met het googlen, het lijkt me wel fijn dat daar wél paginanummering in zit. Volgens mij is de bladzijdekwaliteit van 'mijn bullet journal' wel verbetert, als ik reviews lees! De nieuwe covers spreken me wel erg aan! Ik ga nog even wikken en wegen. Die fineliners van Ebay klinken goed!

Ik zou best nog foto's willen zien, vond het super mooi en interessant.
Ik houd niet eens van bier.

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 23 oktober 2017, 23:01:56 »
Een weekly van december:

Future log 2018

Januari weekly

Koetje

• 'Boe'
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 24 oktober 2017, 08:38:33 »
Wauw, wat gaaf Peach!

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 24 oktober 2017, 15:55:20 »
@Carlz, ik gebruik pennen/finelineres van Pilot(Frixion)!
Kan ik gewoon met pen alles uittekenen, maar deze zijn uitwisbaar(en echt goed, als je maar niet te dik drukt in je papier).
• 生きている  •  'Nog Bezig Te Ontwaken' •  'But I have promises to keep, and miles to go, before I sleep' •

Ro

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 27 oktober 2017, 09:31:04 »

ArtByLauren

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 06 november 2017, 10:37:10 »
Wat foto's van demijne:
Het is er wel meteen eentje voor een heel jaar gezien ik niet echt de tijd heb om elke maand iets nieuws te maken.  Ik haalde mijn inspiratie bij cactussen en 'de wildernis'. Hij werkt super fijn & ben er heel erg blij mee!

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 09 december 2017, 17:59:40 »
Ziet er allemaal heel gaaf uit! :D   Helaas kan ik niet tekenen en lijkt het me enorm veel tijd kosten...
''Syncopate my skin to your heart beating.''

Carlz

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 12 december 2017, 15:19:19 »
@Peach Wauw mooi gedaan! Ik wil in de kerstvakantie beginnen aan mijn Bullet Journal. Ik heb hem al een poosje liggen en best wel wat spulletjes gekocht. Maar wilde dan hem echt vanaf 2018 in gebruik nemen en heb ik meteen wat te doen in de kerstvakantie.

Wat vinden jullie echt onmisbare 'onderdelen'?

NewRules

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 24 december 2017, 13:05:47 »
Ik heb al een paar maanden een bullet journal! Wel vind het jammer dat iedereen vaak denkt dat je bij een bullet journal gelijk heel creatief moet zijn terwijl dat totaal niet de insteek van de maker was..

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 24 december 2017, 13:47:39 »
^ vertel eens? =)

Degene die ik zie zijn inderdaad áltijd vrij artistiek. Zo mooi. Maar daardoor schrikt het mij ook af. Haha.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 24 december 2017, 14:48:44 »
^ Ja dat. Ik kan echt niet tekenen

Carlz

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 24 december 2017, 17:04:36 »
Ik ben zo juist officieel in de mijne begonnen. Een mooie quote opgeschreven en de index gemaakt.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 24 december 2017, 18:26:06 »
^ Foto! :D

Mystery girl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 24 december 2017, 19:04:17 »
Ik wil er 1-1-2018 mee beginnen. Kan iemand foto’s sturen?

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 24 december 2017, 21:25:11 »
Ik ga het toch maar niet doen, kost echt heel veel tijd. Tijd heb ik nooit :')

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 24 december 2017, 21:33:33 »
Het originele systeem is inderdaad heel clean, er is ergens een website (met googlen vind je hem wel) waar het systeem is uitgelegd.
Maar het mooie hieraan is dat je eraan kan aanpassen wat je wil en wat je nu veel online ziet zijn mensen (net als ik) die het leuk vinden om creatief om te gaan met de pagina's.

Ben inmiddels gister voorzichtig begonnen met de titelpagina van mei, al ben ik nog niet eens helemaal klaar met april.
Wil in mei ook eens met waterverf gaan werken, maar ik vind het nog wat eng in verband met bobbelende pagina's.

Carousel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 24 december 2017, 22:56:46 »
Ik ga het toch maar niet doen, kost echt heel veel tijd. Tijd heb ik nooit :')
Je hoeft er helemaal niet zulke kunstwerkjes van te maken als veel mensen doen he. De basis is dat het juist efficiënt en snel is.

NewRules

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 24 december 2017, 23:21:21 »
^ vertel eens? =)

Degene die ik zie zijn inderdaad áltijd vrij artistiek. Zo mooi. Maar daardoor schrikt het mij ook af. Haha.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=fm15cmYU0IM

Dit is eigenlijk hoe het is ontstaan en de meest simpele manier om te bullet journalen

H.O.P.E.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 26 december 2017, 09:17:04 »
Ik ben gister begonnen :bounce:  Ik lees hier even mee, voor leuke ideeën:)
Can you remember, who you were before the world told you who you should be?
Lonely is not being alone, it's the feeling that no one cares.

YvetteKnowsBest

• **
  • 불타오르네
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 26 december 2017, 12:54:43 »
Ik zou het heel graag willen doen, maar ik kan gewoon niet tekenen dus ik dan denk ik altijd dat ik het ga verpesten...
"Fool me once? Shame on you. Fool my best friend? You're dead meat." - Hanna Marin

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 26 december 2017, 21:32:42 »
Waar kan ik een goedkope bullet journal vinden om mee te beginnen? Ik vind het zonde om 10-12 euro neer te leggen voor een mooi exemplaar dat ik mogelijk naar 3 dagen ergens achterin een kast gooi :')

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 26 december 2017, 22:19:34 »
Ik zou dan gewoon met een normaal schriftje beginnen Zwart, kan je het uitproberen.. Mocht het wat zijn kan je altijd nog een 'echte' kopen met stipjes.

Hoewel ze nu ook wat bij de xenos hebben (heb het zelf nog niet gezien), maar weet dus ook niet zeker of die schriftjes stipjes of lijntjes hebben.

NewRules

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 26 december 2017, 23:11:36 »
Ik ga morgen beginnen met mijn spread voor 2018!  :bounce:

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 27 december 2017, 20:48:54 »
Ik ga morgen beginnen met mijn spread voor 2018!  :bounce:
Leuk! Ga je hem hier posten?