Auteur Topic: Bullet Journal  (gelezen 9208 keer)

Ro

• Bekijk profiel
« Gepost op: 18 september 2017, 11:06:30 »
Hai iedereen,

Zijn er meer meiden hier die doen aan bullet journaling?
Ik ben er pas mee begonnen en het lijkt me leuk om in dit topic ideeën, tips, goede tourtube accounts enz. te delen :)

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2017, 15:32:51 »
Ja ik heb sinds augustus een bullet journal, bevalt me echt super goed! Moet zeggen dat ik het vooral als heel uitgebreide agenda gebruik en wel wat dingen track, maar heb geen uitgebreide moodtracker of expensetracker of reflectiepagina's.
Ik vind zelf het kanaal van AmandaRachLee erg leuk.

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2017, 15:43:40 »
Het lijkt mij véél te veel moeite om zelf te gaan doen, maar ik vind het wel heel leuk om te zien hoe anderen het maken. AmandaRachLee is leuk inderdaad!
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2017, 11:20:02 »
Vind het ontzettend mooi maar het kost mij te veel moeite.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Maaykelamm

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2017, 11:36:23 »
Datzelfde heb ik ook, ik ben jaloers op de mensen die het kunnen opbrengen dit netjes bij te houden. Ik weet nu al dat ik bij dag 2 stop puur omdat ik het vergeet  :fieuw:

lifeisnoteworthy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2017, 12:29:02 »
Ik doe niet aan bullet journaling, wel gedaan maar dat verveelde mij al snel. Ik doe wel aan journaling in het algemeen, niet met een thema.
lots of love

December

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2017, 13:05:17 »
Ik ben dol op bullet journals. Vind ook niet dat het teveel tijd kost. Elke zondag tien minuten om de weekplanner te maken en elke avond nog twee minuten voor een to-do-lijstje voor de dag erop en kijken wat ik die dag gepland heb.

Ik denk dat ik 'productive' nog ga veranderen naar iets anders, of dat ik daar alleen de uren ga tellen die ik aan school besteed. Qua to-do zet ik er verder maximaal vijf of zes dingen neer per dag die niet te groot zijn (huiswerk zet ik er dus ook niet in, hooguit 'beginnen aan...' of zo).

Vorig schooljaar hield ik ook bij waar mijn geld naartoe ging en stelde ik per maand doelen op. Ik denk dat ik dat vanaf oktober ook weer ga doen.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2017, 15:11:33 door December »

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2017, 15:00:05 »
Yes ik heb ook een bullet journal! Ik maak alleen gebruik van weekly's en hou die heel simpel, zodat het me elke week maar 5 minuten kost om alle lijnen te trekken voor de volgende week. Ook hou ik mijn mood en uren slaap bij (fitbit), als je dat elke dag bijhoudt kost het nog geen minuut werk. Ik hoop vanaf volgende maand samen te gaan wonen, dus vanaf dan ga ik ook uitgaven en inkomsten goed bijhouden om te kijken waar we nog op kunnen besparen.

Op Pinterest zie je soms hele uitgebreide voorbeelden waar volgens mij uuuren werk in zit, maar voor mij werkt het bullet journalen juist omdat het zo simpel is. Geen poespas, dus geen afleiding, en een eigen indeling die voor jou werkt en die je elke week kunt aanpassen. 
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2017, 16:18:48 »
Ik vind het juist wel heel leuk om alles te versieren, mijn weekly's hou ik wel rustig want ik wil daar zo veel mogelijk plek hebben voor to do lijstjes enzo.

Dit heb ik allemaal in mijn bullet journal:
- key
- wishlist
- books to read
- movies & series to watch
- weight tracker
- pagina met 'go to meals' 'meal plan' (met post its) en 'shopping list' (ook met post its)
- future log 2017 (vanaf augustus)

Per maand:
- Openingspagina
- pagina met een algemene to do list en een maandoverzicht (die heb ik vaak al een maand van te voren klaar zodat ik wat vooruit kan plannen)
- tracker (slaap, beweging, lezen, eten)
Voor oktober heb ik ook een 'wall of calories', niks meer dan een calorieëntracker, een steen per 50 calorieën inkleuren.

Per week hou ik ook elke dag bij wat ik voor avondeten gegeten heb, zodat ik daar later inspiratie bij kan opdoen als ik niet weet wat ik wil eten.

Ro

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2017, 22:31:04 »
Ah nog best wel veel meiden die ook aan bullet journalen doen! ;D
Ik ben nu pas begonnen en houd het ook vrij simpel, vind het wel leuk om pagina's te versieren met stickers e.d. maar met doodles tekenen en kalligrafie moet ik echt nog oefenen haha. Zou het ook niet erg vinden om er meer tijd in te steken want ik wordt oprecht helemaal vrolijk als ik naar een pagina kijk die goed gelukt is

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2017, 22:48:02 »
Ik zie het zelf ook vooral als leuk om te doodlen! Heb altijd veel getekend, alleen de laatste jaren niet meer omdat ik gewoon geen inspiratie had en nu heb ik weer een 'doel' om te tekenen. De meeste inspiratie haal ik trouwens gewoon van pintrest en teken ook vaak gewoon dingen na van die ik daar zie.

December

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 20 september 2017, 21:49:30 »
Ik vind het wel leuk als mijn journal er mooi uitziet, maar heb tegelijkertijd geen zin er teveel tijd aan kwijt te zijn, haha.

Ik denk trouwens dat ik water en productive ga schrappen en geld ga bij houden. Vind dat iets belangrijker. .

❅ Patatina ❅

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 20 september 2017, 22:49:04 »
Ik heb sinds kort ook een bullet journal!
Tot nu toe heb ik de volgende dingen erin staan:

- een openingspagina met mijn naam
- een 'hapiness tracker' elke dag zet ik een kruisje op een schaal van één tot tien hoe gelukkig ik mij die dag voelde
- een pagina waar ik random notities kan neerzetten
- een 'moments to remember' pagina waar ik mooie momenten opschrijf
- een '5 years bucket list' met de dingen die ik de komende vijf jaar wil bereiken. Elke paar jaar verschuift dit natuurlijk
- een tracker
- een pagina waar ik random dingen opschrijf die mij blij maken
- een oktober 'monthly' om een overzicht te krijgen van die maand
- een to-do pagina
- een random handlettering creatie

Een echte agenda maak ik er (nog) niet in, omdat ik alles van m'n studie en werk in mijn agenda op m'n telefoon bijhoud. :)
Anche i silenzi hanno parole.

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 22 september 2017, 12:08:51 »
Zo ziet mijn gemiddelde maand eruit, heb even oktober gepakt omdat ik bij september wel heel veel moest blurren. Dit is dus ook een beetje hoeveel ik erbij doodle, heb bij elke weekly spread een andere doodle op de plek waar hier het vosje staat, wel allemaal doodles die al eerder te vinden zijn, zo heb ik ook ergens de egel en de boom en eentje met een eikel en een blaadje (die onder mijn maandoverzicht staan.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 22 september 2017, 12:42:54 »
Ik heb ook een bullet journal, alleen niet de 'officiële' maar de blanco boekjes van HEMA.

Daar moet je werkelijk wel alles opmeten zodat je niet scheef tekent ;)

ik gebruik mijn bullet journal vooral als wenslijst, agenda en to do's
Ain't no rest for the wicked!

Ro

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 22 september 2017, 16:39:23 »
Wat mooi gedaan @peach!!

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 22 september 2017, 17:14:30 »
Dankjewel Ro!

December

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 24 september 2017, 00:41:41 »
Ziet er supermooi uit Peach!

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 06 oktober 2017, 15:35:18 »
Dankjewel December!

Ik heb zojuist november afgemaakt, merkte dat ik alweer veel afspraken begon te krijgen dus had alvast een maandoverzicht gemaakt. Toen ik toch bezig was heb ik de afgelopen dagen ook de rest gemaakt. Deze keer met een disneythema. voor elke twee pagina's een ander disneysprookje.

Heb nu ook een reflectiepagina gemaakt voor oktober (en natuurlijk november). Merkte dat ik het fijn vond om na september een beetje terug te kijken, maar had daar in mijn oktoberpagina's niet echt plek voor.

Heb ook nog een wekelijks doel bij oktober (en november) een toegevoegd. Bijvoorbeeld 4 keer sporten of het huis helemaal schoonmaken.

Mandy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 06 oktober 2017, 15:38:44 »
Er is ook een leuke Facebook groep waar bijna 10.000 mensen lid van zijn; Bullet Journal - Nederland. Aanrader! :)

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 22 oktober 2017, 12:05:16 »
Ben nu langzaam inspiratie aan het opdoen voor januari. Wil denk ik iets met winter, maar ik zou niet weten wat precies. Heeft iemand nog ideeën?

Innocence

• Actually A Badass...
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 23 oktober 2017, 08:50:17 »
^
IJsbeertjes, sneeuwvlokken?
I'm sorry I can't be perfect... Simple Plan
Fangirl Instagram🎧😍

Innocence

• Actually A Badass...
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 23 oktober 2017, 08:51:28 »
Heb zelf ook een bullet journal, maar ben de future log en index vergeten erin te zetten dus heel handig is het niet atm (zo'n boekje van de Hema)
I'm sorry I can't be perfect... Simple Plan
Fangirl Instagram🎧😍

Carlz

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 23 oktober 2017, 11:55:49 »
Ik wil ermee beginnen, maar ga het wel redelijk simpel houden haha. Ben waardeloos in tekenen, maar zoals Peach: echt prachtig!

Wat voor een boekje gebruiken jullie? Ik wil denk ik die van 'mijn bullet journal'! En dan die met of zo'n tropische print of juist chique marmer? Zijn die aan te raden of?

En wat voor pennen gebruiken jullie? Hele dunne fineliners?
Ik houd niet eens van bier.

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 23 oktober 2017, 19:53:26 »
^
IJsbeertjes, sneeuwvlokken?
Ben uiteindelijk voor sneeuwvlokjes gegaan! Wilde het een beetje clean houden.