Auteur Topic: Breitopic!  (gelezen 18691 keer)

Dedaleira

• take every chance, drop every fear. philophobia
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 16 mei 2014, 00:08:20 »
Kan iemand mij noten hoe ik het best kan beginnen. Ik wil graag leren om bijvoorbeeld een sjaal of trui te breien of haken. Ik weet alleen totaal niet waar ik moet beginnen.

ik ben deze week begonnen, ik heb gewoon wat wol gekocht en breinaalden en via youtube filmpjes eerst leren breien en erna kun je wel verder ontwikkelen
To conquer fear is the beginning of wisdom

Paper_Tiger

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 16 mei 2014, 10:46:49 »
kijk eens op marktplaats daar komen ook nog wel eens bollen voorbij. of ga op facebook opzoek naar breigroepen in je omgeving misschien kunnen ze je daar helpen. Heb je toevallig een foto van de bol? ik heb namelijk ook een hoop zeeman wol.

Bedankt voor de tips, ik heb het hele internet al afgezocht en heb uiteindelijk maar besloten gewoon opnieuw te beginnen (zo veel werk had ik er nou ook niet in zitten), ik heb het patroon verbeterd waardoor ik nu ook zakken ga proberen te maken, dat leek me een leuk idee en heb nieuwe wol aangeschaft, dit keer zeker genoeg :)

Paper_Tiger

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 16 mei 2014, 10:48:09 »
ik ben deze week begonnen, ik heb gewoon wat wol gekocht en breinaalden en via youtube filmpjes eerst leren breien en erna kun je wel verder ontwikkelen
Je kan ook heel goedkoop een boekje kopen bij de zeeman ofzo, of vraag je moeder/oma om hulp (zo heb ik het ook geleerd).

Kimberley

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 16 mei 2014, 11:00:37 »

rhnx, ik ga het zeker proberen.

Dedaleira

• take every chance, drop every fear. philophobia
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 16 mei 2014, 14:51:09 »
Je kan ook heel goedkoop een boekje kopen bij de zeeman ofzo, of vraag je moeder/oma om hulp (zo heb ik het ook geleerd).

ja inderdaad, mijn moeder helpt me ook!
To conquer fear is the beginning of wisdom

Hee xx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 30 mei 2014, 11:15:49 »
Ik heb net bereidingen bij de zeeman gekocht :) Ben er echt heel blij mee :) ik ben nu een beanie aan het maken (i know het is lente maarja)

Hee xx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 30 mei 2014, 11:17:09 »
****breiringen

lolaa

• **
  • Fear is an illusion you have to understand
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 07 juli 2014, 19:43:08 »
Ik heb zin om sjaals te breien voor de winter! :) Weet iemand of de wol van de action een beetje geschikt is?

geen idee, ik heb zelf altijd die van de zeeman. Meestal 1 à 2 euro per bol en een goede kwaliteit ;)
It's not about how you look, it's about how you see! // geen tijd om te haasten!

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 08 juli 2014, 18:06:24 »
Ik ga denk ik deze of aankomende week beginnen met leren breien. Heb al een boekje, wol en de breipennen in huis. Hopen dat het lukt!
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

sandra-kim

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 09 juli 2014, 07:18:59 »
ben begonnen met het maken van deze jurk ( vooraan op het plaatje )voor de winter :

https://www.flickr.com/photos/torinel/4603616666/

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 09 juli 2014, 22:03:47 »
Kan iemand mij helpen? Ik ben vandaag begonnen met leren en ik kan de basisstap zegmaar, dat steken opzetten. Dat lukt me nu wel redelijk goed, alleen ik kom niet verder. Ik snap gewoon niet hoe ik dan moet gaan breien. Kan iemand mij dit uitleggen met eventueel stappen/foto's erbij?
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Amnesi

• Disasterology
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 10 juli 2014, 11:20:31 »
Kan iemand mij helpen? Ik ben vandaag begonnen met leren en ik kan de basisstap zegmaar, dat steken opzetten. Dat lukt me nu wel redelijk goed, alleen ik kom niet verder. Ik snap gewoon niet hoe ik dan moet gaan breien. Kan iemand mij dit uitleggen met eventueel stappen/foto's erbij?
Je hebt dus steken op een van de twee breinaalden, die hou je in je linker hand en de lege naald in je rechterhand. De lege naald steek je in de steek het dichtst bij de punt van de volle naald, zodat het puntje van de lege naald voor jou achter de volle naald zit. Dan pak je de draad die vast zit aan de bol, en die sla je volgens mij van rechts naar links over het puntje van de lege naald heen. Dan zit nu dus de lege naald door één steek van de volle naald en de draad zit om het puntje van de lege naald heen gewikkeld, achter de punt van de volle naald, dus verder naar de punt van de lege naald (volg je het nog?). Anyways, dan draai/trek je de lege naald (dus die in je rechterhand) naar je toe, en dan bedoel ik niet dat je hem terug moet trekken zodat de steek vervalt maar dat hij als het ware aan de andere kant van de volle naald komt. Dit doe je de naald door de steek waar in hij zit omhoog te duwen, maar dan wel de omgeslagen draad 'mee te nemen'. Als je de naalden ten opzichte van elkaar een beetje draait zie je misschien links de volle naald, daar begint de lus, daar rechts naast zit een stuk draad wat je net hebt omgeslagen, daar weer rechts van zit de andere kant van de lus aka de lege naald. Je moet het puntje van de lege naald tussen de volle naald en de omgeslagen draad stoppen. Dan zit de lege naald 'vast' aan de bovenkant van de volle naald, om de steek af te maken duw je gewoon de lege naald inclusief aanhangsel naar de punt van de volle naald en dan er af. Als het goed is heb je nu een steek (een lusje dus) op de voorheen lege naald, dat herhaal je totdat alle steken op de naald in je rechter hand zitten en dan neem je die naald in je andere hand. Correct me if I'm wrong haha.
Turn the pain into power.

Dionne

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 28 september 2014, 21:46:32 »
Als het na de uitleg van Amnesi nog onduidelijk is hoop ik dat deze foto helpt. Veel plezier met breien en succes. :)

I loved you, I love you and I always will love you

AladdinSane

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 30 september 2014, 13:22:58 »
Heeft ook iemand hier een goed voorbeeld hoe je je breiwerk af moet afronden? Begrijp dat nooit..
Another hole to dig my soul in | Lastfm - Goodreads

Quaerere

• Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 30 september 2014, 13:30:36 »
Ik kreeg rond m'n 8ste een obsessie met breien, voordat ik het kon zegmaar.. En toen ik eindelijk breinaalden mocht kopen heb ik het mezelf een beetje geleerd. Tegenwoordig brei ik niet vaak, maar ik brei dus om het breien. Ik probeer vanalles en nogwat uit, maar daarna trek ik het touw weer los om opnieuw te beginnen haha. Het geeft me gewoon een soort van rust.
casually being casual   ask

Chaotisch

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 30 september 2014, 13:33:24 »
Heeft ook iemand hier een goed voorbeeld hoe je je breiwerk af moet afronden? Begrijp dat nooit..

op youtube staan heel veel handige filmpjes over breien, zo heb ik ook leren breien (:
hoop dat je hier iets aan hebt: http://www.youtube.com/watch?v=q1lmb2-9fCQ

AladdinSane

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 30 september 2014, 14:00:33 »
op youtube staan heel veel handige filmpjes over breien, zo heb ik ook leren breien (:
hoop dat je hier iets aan hebt: http://www.youtube.com/watch?v=q1lmb2-9fCQ

Yes, thanks! Hier heb ik wel wat aan ja :D
Another hole to dig my soul in | Lastfm - Goodreads

Sherocktail

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 15 januari 2015, 19:23:20 »
Hoi hoi,

Ik ben bezig met het breien van een sjaal, nu is mijn wol op en deze is ook niet meer verkrijgbaar:( iniedergeval niet meer bij de wibra waar ik hem vandaan heb.

Heeft iemand misschien nog dit bolletje wol of weet iemand waar deze nog te koop is?:

Sherocktail

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 15 januari 2015, 19:23:53 »
Up

Nightmare

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 11 augustus 2017, 10:44:49 »
Ik ben bezig met het breien van een lapjesdeken en een sjaal voor mijn broertje. Ik ben rond mei begonnen met breien.

Lavender

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: 11 augustus 2017, 12:53:25 »
upje voor dit topic! Ik ben nu bezig met een driehoekige sjaal van mohair :)

Lavender

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 11 augustus 2017, 12:54:32 »
Ik heb trouwens 3 hele mooie bolletjees alpaca wol (2 in de kleur lichtgroen en eentje is geel) en ik heb geen flauw idee wat ik er mee kan/ga maken. Dus als iemand ideeen heeft.  :wink2:

Amber Winsveen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 24 januari 2019, 12:22:55 »
Voor wie nog goede veiligheidsoogjes zoekt. Ik koop ze altijd hier: https://www.jootjeshaakcadeautjes.nl/product/veiligheidsoogjes-8-mm-zwart/

Ik ben elders veel duurder uit, kan ze hier gewoon per stuk bestellen en ze glimmen nog zo mooi. Ik was altijd aan het zoeken naar goede oogjes die ook super goed vast gaan. Ik heb ze namelijk eerder overal en nergens vandaan gehaald maar dan waren ze of helemaal dof van de krassen of super onveilig en gingen ze zo weer los. Hopgelijk hebben jullie er iets aan!

Cavarnamagica

• Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 27 januari 2019, 16:52:43 »
Wist je dat je kunst ook kunt breien.  :blush: