Auteur Topic: Breitopic!  (gelezen 22626 keer)

Michelle

• Bekijk profiel
« Gepost op: 05 maart 2012, 14:12:28 »
Hou jij ook zo van breien? Post hier jou creaties of patroontjes!
Of heb je vragen over breien hier kunnen ze gesteld worden.

Hier een foto van mijn creatie een kussenhoes:

xx

xlove_lifex

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2012, 14:14:12 »
:O hoe krijg je dat voor elkaar!
ik weet sinds gister hoe het moet :P
love life life love

LISAxLISA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2012, 15:06:37 »
Woooow, hoe heb je die kussenhoes gedaan? vet mooi! xx

Gloria

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05 maart 2012, 17:24:25 »
Dat is ontzettend mooi! Ik geef de voorkeur aan haken, maar ik ben nu een sjaal aan het breien op 7 mm naalden, dus dat gaat wel snel. :)

vaselinee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 05 maart 2012, 19:22:41 »
Erg mooie kussenhoes! Knap gedaan met al die patroontjes. :)

Klaasjanpiethenk.

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 05 maart 2012, 19:24:22 »

Dat is ontzettend mooi! Ik geef de voorkeur aan haken, maar ik ben nu een sjaal aan het breien op 7 5 mm naalden, dus dat gaat wel snel. :)

Miss Havermout

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 maart 2012, 07:50:20 »
wow, ik vind dat altijd erg moeilijk om met verschillende kleuren te breien, heb je nog tips?

VIVRE Δ

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 06 maart 2012, 07:52:34 »
Ik ben vroeger een keer begonnen maar dat was eenmalig.. Hoewel het me wel heel leuk lijkt om het goed te kunnen.

Michelle

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 08 maart 2012, 11:39:18 »
Als je het moeilijk vind om met verschillende kleuren te breien raad ik je aan met 2 kleuren te beginnen, ga je bijvoorbeeld een sjaal maken met strepen of blokjes je breid eigenlijk hetelfde maar steeds pak je het touwtje van de andere kleur.
Eigenlijk is er niets moeilijks aan!!

Dus begin met 2 kleuren.

Miss Havermout

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 maart 2012, 19:36:06 »

Als je het moeilijk vind om met verschillende kleuren te breien raad ik je aan met 2 kleuren te beginnen, ga je bijvoorbeeld een sjaal maken met strepen of blokjes je breid eigenlijk hetelfde maar steeds pak je het touwtje van de andere kleur.
Eigenlijk is er niets moeilijks aan!!

Dus begin met 2 kleuren.

Dat lukt met op zich nog best met twee kleuren, maar als ik een patroontje wil doen zodat je in een toer van kleur moet wisselen wordt de achterkant bij mij echt een zooitje, is dat bij hou ook zo?

Munchy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 08 maart 2012, 19:42:57 »
wauuuw wat mooi!

Michelle

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2012, 17:49:40 »

[...]

Dat lukt met op zich nog best met twee kleuren, maar als ik een patroontje wil doen zodat je in een toer van kleur moet wisselen wordt de achterkant bij mij echt een zooitje, is dat bij hou ook zo?

Ja klopt de achterkant is eigenlijk altijd een zooitje! kijk maar eens in een winkel naar een gebreide trui 9 van de 10 zijn precies hetzelfde vanbinnen als je het zelf doet. Maar uiteindelijk zie je dat niet bij een kussen. stel je wilt dan een sjaal maken doe je het met dunne naalden en naar je het op elkaar zodat de binnenkant verborgen is!

Maar het is dus heel normaal!

My Beautycase

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2012, 17:55:36 »
Weet iemand aub hoe je de steken er weer afhaalt?

Cavarnamagica

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 31 augustus 2012, 21:02:38 »
:O hoe krijg je dat voor elkaar!
ik weet sinds gister hoe het moet :P

Dat kussentje is gewoon een zg ''herhaal patroontje'' gebreit volgens de fair ilse techniek. Je breit gewoon met twee draden en voert aan de achterkant de andere draad mee.
Een andere methode die ook veel wordt gebruikt is de zg ''Intarsia tecniek'' waarbij bij iedere kleur een apart bolletje garen wordt gebruikt en de draden bij iedere kleurwiiseling om elkaar heen owrdt geslagen.

Hier een oud brei topic op een andere forum met foto's van werkstukken die gemaakt zijn met beide brei methodes.

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1549024

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 31 augustus 2012, 21:05:25 »
Die is echt heel gaaf! Ik kan helaas niet breien. Heb ook geen tijd om het te leren :')

Irlijn

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 01 september 2012, 10:35:28 »
Ik heb een sjaal gebreid :) Met 1 kleur en een simpel patroontje, maar het resultaat is erg leuk.
« Laatst bewerkt op: 02 september 2012, 13:24:01 door MoonShadow »

Nullah

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 02 september 2012, 11:38:15 »
ik ben nog steeds bezig met een sjaal, die ik vorig jaar zomer heb gekocht xD

tis van dat gaten spul zeg maar, kan het niet echt uitleggen. Ben alleen vergeten hoe je moet breien!

ik ben nu opnieuw begonnen, maar ben bang dat ik niet genoeg stof heb... kan ik er dan gewoon nog een bol stof aan knopen? Zo'n sjaal is het: (maar dan rood)

« Laatst bewerkt op: 02 september 2012, 20:53:57 door Nullah »

StrawberryMelon

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 03 september 2012, 18:52:33 »
Ik ben nu een shirtje aan het breien met rondbreinaalden, best leuk om te doen. Als hij af is post ik wel even een foto! (:

Oversized

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 05 september 2012, 23:12:34 »
Ik ben van plan een cirkelsjaal te gaan breien, maar kan ik dit beter doen op dezelfde manier als je sokken breit (zo rond), of gewoon een lange sjaal breien en dan aan elkaar naaien?

Tumblr Those who were dancing were thought to be insane by those who couldn't hear the music.

Miss Havermout

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 07 september 2012, 12:31:53 »
^^ wouw die zijn echt leuk. ik kan wel breien, maar ik denk dat ik dat toch ook niet kan. Ik kan eigenlijk alleen rechte lappen breien en een beetje meerderen en minderen.

therushoflife

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 07 september 2012, 13:40:18 »
Wauw @TS, die kussensloop is heel mooi!

momus

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 07 september 2012, 18:49:06 »
Breiuhhhhh! Ik heb wat knuffels gemaakt, die kan je in het amigurumitopic hier en daar vinden, maar nu wil ik een trui gaan maken. Ik zit nu veel in de trein en dan is het niet praktisch om met 5 kleurtjes, 3 soorten naalden, scharen, vulsel en een patronenboek mee te nemen. Dus een trui! Alleen nog op zoek naar een leuk patroon, heeft iemand er een?

StrawberryMelon

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 07 september 2012, 20:30:09 »
Ik ben van plan een cirkelsjaal te gaan breien, maar kan ik dit beter doen op dezelfde manier als je sokken breit (zo rond), of gewoon een lange sjaal breien en dan aan elkaar naaien?

Ik denk dat je niet lang genoeg draad tussen de 2 naalden hebt voor een ronde sjaal (niet als je hem bijv 2x om je nek wil slaan) anders misschien wel. Zelf heb ik ook en cirkelsjaal en die heb ik gewoon gebreid en dan aan elkaar genaaid, die sjaal kan ik makkelijk 2x om mijn nek slaan (:

Nullah

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 07 september 2012, 21:06:56 »
Ik denk dat je niet lang genoeg draad tussen de 2 naalden hebt voor een ronde sjaal (niet als je hem bijv 2x om je nek wil slaan) anders misschien wel. Zelf heb ik ook en cirkelsjaal en die heb ik gewoon gebreid en dan aan elkaar genaaid, die sjaal kan ik makkelijk 2x om mijn nek slaan (:

huh, je kan toch gewoon meerdere bollen wol gebruiken?

momus

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 08 september 2012, 10:58:05 »
Maar als je hem rond breit moet je heeeeeeeele lange rondbreinaalden hebben, denk dat gewoon breien en dan vastnaaien handiger is!