Auteur Topic: Perturbato's Verhalencontest =)  (gelezen 22513 keer)

troubledminds

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 26 april 2016, 21:21:24 »
ik weet niet helemaal wat dit is, but we'll go with it
-----
Ongeduldig wachtte ik op de Pillen die het mogelijk zouden maken dat ik naar buiten kon. Ik had een AI geprogrammeerd om dingen voor mij te transporteren, maar blijkbaar lukte dat nog niet vlekkeloos. Plots hoorde ik een flauw zoemen in de verte. Dat is hem! Een zeer schone en witte AI zweefde de kamer binnen. Ik vroeg me af waarom we ze AI's noemden, want die Artifical Intelligence was allang niet meer belangrijk. Vroeger noemde men ze robots, wat ik een duidelijk betere term vond. Toen begon men slimme robots te ontwikkelen, die zelfstandig konden werken, totdat deze dreigden een gevaar voor de mens te worden. Nu werden de AI's beperkt in hun zelfstandigheid, maar de naam bleef hangen.
Terwijl ik de Pillen oppakte en doorslikte, zette ik de AI op vliegmodus. Sinds de nieuwe update kon hij mij ook volgen, wat hij nu ook deed. Ik had zin in een uurtje zon.
Fluitend liep ik naar buiten, bijna huppelend. Ik was zo tevreden met mijn woonplaats op het moment; het was op een warmer stukje met een waterbron dichtbij. Gelukkig werd een paar jaar geleden de Pillen uitgevonden, wat het mogelijk maakte om gewoon te ademen zoals je op aarde ook zou doen.
Met mijn AI vloog ik een stukje de rotsheuvel op, die bij mij in de buurt lag. Hier kwam ik graag om uit te rusten en na te denken. Op mijn commando breidde de AI zich uit en ging ik op mijn zij liggen. Ik kon me het leven niet anders voorstellen. Ik had verhalen gehoord over vroegere tijden en geruchten over plannen van de toekomst, maar niets concreets.
Uiteindelijk viel ik zo in slaap, dromend over andere tijden.

ShadowWolf

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 09 oktober 2016, 16:12:44 »
Sorry sorry sorry dat ik niet meer reageerde. Er was iets fout met mijn mail en daarom kon ik mijn wachtwoord niet achterhalen. Ik weet niet of deze wedstrijd nog bezig is, maar ik wildevhet toch nog even zeggen...