Auteur Topic: Perturbato's Verhalencontest =)  (gelezen 21066 keer)

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2016, 21:09:31 »
Ik doe graag mee als dat nog kan !!
Jasicher! :)
'It does not do to dwell on dreams and forget to live'

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2016, 15:47:38 »
Meiden,

Ik ga de deadline één week verschuiven. Het weekend van de 31e ben ik namelijk niet thuis, en dan zou het allemaal te lang duren met nakijken enzo.
Dus ipv zondag 31/01 wordt de nieuwe deadline vrijdag 5/02!

Eerstvragendandoen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2016, 21:27:29 »
en wat gaan we hiermee winnen ?  :bounce:

bloodyface

• Live a little
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2016, 18:00:05 »
nou
eh

niks? :')

Alioqui

• I'm a daydreamer and a nightthinker
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2016, 22:04:48 »
Ik wilde een heel spannend verhaal schrijven, dat is wat ik normaal gesproken doe. Maar het werd dit. Het heeft wel... Ehm.. Tja, het heeft wel iets? Ik weet het eigenlijk ook niet, haha.

*

En ze stond daar. Ze straalde met een gloed om haar heen, als een deken van maneschijn. Haar voeten zonken weg in de sneeuw, haar regenlaarzen werden nat. Sneeuwvlokjes rustten in haar haar, een pauze in hun reis naar de grond.

En ze stond daar maar. Starend naar hoe de zon ten onder ging, op weg naar een interessanter werelddeel om dat te verkennen met zijn zonnestralen. De maan kwam daarvoor in de plaats. Even mooi als de zon, maar totaal anders. Koud en afstandelijk, terwijl de zon warm en dichtbij was.

Een gelukzalige glimlach verscheen op haar gezicht. Een lichte bries liet haar haren mee zweven met de wind. En ze liet toe hoe de kou vat nam op haar lichaam, hoe ze langzaam bevroor. En op die manier de dood vond.

Ze deed niets, want dat kon ze niet. Ze moest buiten blijven, dat had de man haar opgedragen. En ze wilde hem niet teleurstellen.

Met een glimlach keek ik toe. Ik had haar in de macht. Want ik had de man in de macht, en zij deed alles wat de man zei. Haar vader. En zo kwam het, dat haar vader toekeek hoe zijn dochter doodvroor. Langzaam, maar zeker. Net zoals hij bij mijn dochter had gedaan.

Tevreden liep ik de vertrekken uit, terwijl de vader op zijn plek bleef staan. Voor eeuwig bevroren in de tijd.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2016, 13:31:00 door Alioqui »
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 26 januari 2016, 20:36:11 »
de winst is de eer

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 28 januari 2016, 12:08:10 »
1 miljoen euro natuurlijk!  :wink2:

Weet iemand waar Iridescent is gebleven? (volgens mij is haar acc gedelete?) Ik heb een note van haar, maar ik kan mijn notes niet lezen :/

@Alioqui: leuk dat je alvast hebt ingeleverd! :D

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 28 januari 2016, 15:21:58 »
Iridescent heeft haar account verwijdert vanwege persoonlijke redenen, die ze liever niet op het internet heeft staan in verband met herkenning.
“Time flies when you're throwing watches.” Come to the dark side. We have cookies.
tumblrWattpad

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 28 januari 2016, 16:21:41 »
Aah oké, jammer!

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 03 februari 2016, 12:25:31 »
Kom op mensjes, geef mij leesvoer :D

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 05 februari 2016, 23:12:49 »
ik denk dat het deze opdracht niets meer wordt dus ik heb iets prachtigs geschreven kuch kuch  in een paar seconde (weet niet hoe de puntentelling werkt, maar in mijn contest toentertijd kon je als je iets had ingeleverd nog 0,5 punt krijgen) dus vandaar, ik waag de gok (:

Ze doen het expres. Ze vermoorden me. Mijn hele lichaam stribbelt tegen en wilt het liefst de andere kant op rennen. Terug het huis in, mijn veilige haven zonder zorgen. Het is vijf jaar geleden dat ik ooit een stap buiten heb gezet. Het zonlicht brand op mijn huid en de tranen stromen geluidloos over mijn wangen. Hij blijft mijn hand stevig vast houden. "Asljeblieft." Ik ben verstijfd, gedompeld in het gif van de buitenwereld en het voelt alsof ik stik. "Ik wil terug." Mijn ademhaling houd ik in om niet meer vergiftigd te worden dan ik nu al ben terwijl ik hier slechts twintig seconde sta. Het ritme van mijn hartslag gaat onregelmatig en met een hard ge-BONK BONK BONK. "Laat me los!" Een golf van wanhoop en doodsangst overspoeld me alsof het al mijn ribben in één keer breken kan. Zevenendertig seconde. Ik staar de dood aan en ik kan het niet. De kracht om mijn grootste angst te onder gaan, de buitenwereld, was een te overhaaste actie geweest onder druk. Zijn handdruk verslapt en ik vlucht voor mijn leven weer naar binnen. Vierenveertig seconde stond ik op de rand van de dood. "Nooit meer," zeg ik tegen mezelf.

Humble

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 06 februari 2016, 15:32:58 »
Als het nog kan, zou ik graag vanaf de volgende opdracht mee willen doen :D
Can I lay by your side, next to you, you. And make sure you’re alright?                      
I’ll take care of you. And I don’t want to be here if I can’t be with you tonight                              

Mars

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 07 februari 2016, 14:50:21 »
Het lijkt mij leuk om mee te doen, als dat nog kan (:
Hoe verdrietig je ook bent, onthoud altijd dit:      Ergens in de wereld stapt nu iemand met zijn blote voet op een legoblokje.

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 07 februari 2016, 21:23:22 »
UITSLAG

Alioqui:
Wat een verschrikkelijk verhaal, maar wat prachtig geschreven. De zinnen zijn zo kalm en sereen, en zo contrasterend met wat er eigenlijk gebeurt. De plotselinge verandering in perspectief breekt met het voorgaande, en ik vraag me af: wie is deze man met macht? Waarom is zijn dochter hetzelfde aangedaan? Je laat zo weinig los: een belangrijk ingrediënt voor het recept van spanning. ;)

Northern:

Als je dit in een paar seconden geschreven hebt zoals je zegt, dan... wauw. Oké, er zitten wat spelfouten in, géén alinea's en grammaticaal is het zeker niet perfect, maar de sterkte van het verhaal maakt dat wel goed. Het is heel origineel, en je hebt mijn aandacht van begin tot eind. Ik ben heel nieuwsgierig naar het achtergrondverhaal hierbij. In tegenstelling tot Alioqui heb jij wel een happy ending, maar dat valt te betwisten: hoe "happy" is het als de hoofdpersoon denkt dood te gaan
buitenshuis en zich dan maar altijd binnen opsluit? Interessant. ;)

De schrijfster die deze ronde wint heeft een verhaal geschetst over een heel bizarre situatie, en is erin geslaagd om hier tegelijkertijd een helder beeld bij te vormen. Congrats, Northern :)

Huidige tussenstand:
Northern: 3,5
Iridescent: 3,5
Alioqui: 2,5
Strange frequencies: 2,5

(0,5 voor het inleveren, 3 punten naar de eerste plaats en 2 naar de tweede.)

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 07 februari 2016, 21:24:59 »
En @Cyn & Mars, tuurlijk mogen jullie meedoen! Welkom :)

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 13 februari 2016, 16:13:13 »
Ik vind je commentaar echt leuk en fijn om te lezen! :D

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 13 februari 2016, 16:14:27 »
En wow dit had ik niet verwacht haha maar dankjewel <3

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 14 februari 2016, 22:18:32 »
Ik vind je commentaar echt leuk en fijn om te lezen! :D
Dankje Do  :kusje:

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 14 februari 2016, 22:28:52 »
Het heeft even geduurd... Ik hoop echt dat meer mensen nu wat gaan inleveren :)

03.
Kies een muzieknummer uit. Luister naar de tekst, of gewoon naar de melodie, en schrijf op wat er in je opkomt. Maak een verhaal bij het liedje. Iets wat er volgens jou bij past, of waar het nummer over gaat. Post de link van het nummer bij je inzending.

Deadline: 28/02 00:00
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2016, 22:32:48 door Perturbato »

Mars

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 14 februari 2016, 23:30:55 »
Leuk!

Ik ga mijn best doen
Hoe verdrietig je ook bent, onthoud altijd dit:      Ergens in de wereld stapt nu iemand met zijn blote voet op een legoblokje.

Alioqui

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 15 februari 2016, 15:10:46 »
Bedankt voor het commentaar! En leuke opdracht, ik zal kijken wat ik er van kan maken.
tumblrWattpad

bloodyface

• Live a little
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 16 februari 2016, 15:45:54 »
Leuk idee! Moet het persé een lied zijn met lyrics, of mag het ook instrumentaal zijn?

Northern

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 16 februari 2016, 18:34:30 »
oeh moeilijk, maar wel een leuke opdracht
Weet alleen niet of ik iets kan inleveren omdat ik het grootste deel van de tijd weg ben, ik ga mn best doen

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 16 februari 2016, 19:55:42 »
Leuk idee! Moet het persé een lied zijn met lyrics, of mag het ook instrumentaal zijn?
Nee hoor, dat hoeft niet per se :)

Perturbato

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 24 februari 2016, 23:32:24 »
Upjeeeeeeee