Auteur Topic: Het Verhaal Zonder... 1! (schrijven) NIEUW!!  (gelezen 6090 keer)

Drunkenheart

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 mei 2014, 15:34:47 »
ALGEMEEN

Wat is de bedoeling?
Het Verhaal Zonder... is een schrijfwedstrijd. De spelleider (= ik) geeft bij iedere ronde:

1. Een onderwerp: dit moeten de deelnemers omschrijven.

2. Een minimum en een maximum aantal woorden: dit om het eerlijk en houdbaar te houden

3. Een opsomming van verboden woorden: deze woorden moeten vermeden worden in het verhaal. Hieronder valt niet enkel de vorm op zichzelf, maar ook alle afgeleiden.

Deelnemers worden niet gediskwalificeerd als ze taalfouten maken, maar worden verzocht om voor ieders leesplezier correct te schrijven.

Let op: het is de bedoeling dat een onwetende lezer zou kunnen opmaken welk onderwerp opgegeven werd. Houd het dus concreet genoeg.

SPELREGELS:

1. Enkel deelnemers die zich uiterlijk dinsdag 20 mei 23.59 uur in dit topic hebben ingeschreven nemen deel.
2. Dit spel is een schrijfwedstrijd met zeven ronden. Iedere ronde zal vijf dagen duren. De spelleider communiceert de precieze duur steeds per ronde.
3. Iedere ronde geeft de spelleider een onderwerp, minimaal en maximaal aantal verplichte woorden én een lijst van te vermijden woorden/constructies op. Iedere deelnemer dient zijn of haar tekst volgens deze vereisten op te stellen. De tekst moet daarnaast voldoende concreet zijn: iedere willekeurige lezer zou het onderwerp moeten kunnen raden na het lezen van de teksten.
4. De te vermijden woorden tellen niet enkel in hun normale vormen, maar ook in alle afgeleiden en samenstellingen. Als bijvoorbeeld het woord 'pen' verboden is, mogen de woorden 'pennen', 'pennenzak' en dergelijke ook niet gebruikt worden.
5. Er mag maar één inzending per ronde ingediend worden. Dat gebeurt in dit topic. Daarnaast dienen alle teksten zelfgeschreven te zijn en moeten ze speciaal voor de wedstrijd samengesteld zijn. Plagiaat = onmiddellijke diskwalificatie.
6. Bij een gelijke eindstand zal gekeken worden naar originaliteit.
7. Foutloos schrijven wordt gewaardeerd, maar is niet verplicht voor het behalen van punten.
Tip: let op voor het aan elkaar of los van elkaar schrijven van woorden. Het kunstmatig verhogen van woorden door 'pennenzak' als 'pennen zak' te schrijven kan averechts werken.
8. Enkel inzendingen die in orde zijn met de voorwaarden worden beloond met een punt. De beslissing hierbij ligt bij de jury. Dit is: Drunkenheart
9. Deelnemers worden gediskwalificeerd in geval van: inactiviteit (twee keer niets indienen), overtreden van de regels op het forum (zwaar), spammen in dit topic, uitdagen of irriteren van andere gebruikers, vrijwillige stopzetten van deelname, plagiaat.

Start van de wedstrijd
Iedere deelnemer dient zich vóór dinsdag 20/05 23.59.59 uur in dit topic in te schrijven. De wedstrijd gaat daarna van start. De eerste ronde loopt van woensdag tot en met zondag.

RONDE 3:

Thema: Op de achtbaan!
Onderwerp: In een pretpark ga je in een hele heftige achtbaan. Hij start op een behoorlijk harde snelheid, vliegt naar boven toe op een nog hoger tempo en gaat in een nog heftigere vaart weer naar beneden. Bij de neerval draait de achtbaan naar rechts toe. Je vertelt na de rit aan een vriend(in) hoe de rit was. Uiteraard overdrijf je om hem of haar bang te maken.
Deze ronde werd geïnspireerd door deze achtbaan: http://www.youtube.com/watch?v=HN8nv4tVFuA (vanaf 00.50)
Opgelet: deze video bevat snel bewegende beelden. Deelnemers met epilepsie worden verzocht om contact met mij op te nemen. Het bekijken van de video is niet noodzakelijk om deze opdracht uit te voeren, het dient ter ondersteuning van de opdracht.
Verplicht te vermelden:
Je bent in een pretpark en je zit in een achtbaan;
De attractie vertrekt snel;
De attractie gaat naar boven en bij de neerval draait hij naar rechts;
Je vertelt aan een vriend over je rit, je overdrijft hierin
Te vermijden woorden:
achtbaan
adrenaline
akelig
als de bliksem
angstwekkend
attractie(park)
benauwend
cool
dalen
draaien
eng
fel
flitsend
griezelig
haastig
hard
hevig
hoog
ijzingwekkend
keren
manoeuvreren
pretpark
rechts
ronddraaien
snel
steil
stijgen
verschrikkelijk
verticaal
vinnig
vreselijk
wentelen
Minimum aantal woorden: 120
Maximum aantal woorden: 350

De deadline voor de tweede ronde is 10-6-2014 23.59.59.

« Laatst bewerkt op: 05 juni 2014, 16:50:51 door Drunkenheart »

WriteFreak

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2014, 19:42:12 »
Mag ik even opmerken dat 2 dagen echt kort is voor een ronde? Ik heb echt niet iedere dag veel tijd hoor. Ik bekijk het nog even of ik mee doe, maar dit is een stukje feedback dat ik er aan wil toevoegen.

Veel mensen hebben namelijk school en/of werk, taken thuis, huiswerk, niet iedereen heeft even veel tijd.. zou daar toch minstens 5 dagen voor één ronde van maken, het minimum..

Nou ja, het hoeft niet, maar alleen hierom zet ik er wel mijn vraagtekens bij opdat ik zou meedoen. Voor de rest vind ik het wel een heel leuk idee!
“Loving isn't about selecting only the good parts. It's about taking the whole and loving the lot.” ― Santa Montefiore, Last Voyage of the Valentina My blog

Drunkenheart

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2014, 13:22:29 »
Dank je voor de feedback! Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik zal het aanpassen. :)

Psychedelic

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2014, 15:00:29 »
Het lijkt me wel leuk! Ik doe niet zo vaak meer mee met schrijfwedstrijden, en de vorige loopt een beetje dood helaas, dus ik zou graag mee willen doen. Hopelijk doen er meerderen mee, hoewel er nu wel examens aan de gang zijn enzo.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2014, 15:52:24 »
Lijkt me leuk! Ik weet het nog niet zeker, heb tot nu toe nog nooit geschreven voor anderen, maar ach eens is de eerste keer he.

bella

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2014, 16:02:15 »
Ik doe mee!
Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remember to turn on the light.

Drunkenheart

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2014, 17:29:01 »
Deelnemers:

- Psychedelic
- Rosedaley
- Bella
- ?

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2014, 17:55:16 »
Ik denk nog even na...
S.O.S. | Sum haats Kim help

Cavallo

• Carry on
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2014, 09:47:38 »
Ik wil ook wel meedoen!
I don't just sing in my shower, I perform  l Nalangu l Ask.fm

knipoogje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2014, 11:31:53 »
Mij lijkt het ook wel leuk om mee te doen! :)

xAftertheStorm

• Global Moderator
  • Valar Morghulis.
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2014, 12:55:37 »
Oh, dit vind ik best leuk. Ik wil het wel proberen. (:
♥  tumblr - goodreads - simblr | Life's a bitch and so are you.

Drunkenheart

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 18 mei 2014, 15:56:17 »
Deelnemers:

- Psychedelic
- Rosedaley
- bella
- Cavallo
- knipoogje
- xAftertheStorm
- ?

sparrow

• Oh my darling, you're beautiful
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 18 mei 2014, 19:29:32 »
lijkt me leuk. Ik doe mee!
 'What if I fall?'      Oh, but my darling. What if you fly?

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 18 mei 2014, 19:32:56 »
Lijkt me leuk, ik doe mee!
Velvet Goddess (Blog) - Tranen van Inkt (Verhaal) - I could never stop thinking that maybe she loved mysteries so much that she became one

Cavallo

• Carry on
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 18 mei 2014, 19:38:12 »
Heel veel goede schrijfsters, dit wordt echt een leuke wedstrijd denk ik!
I don't just sing in my shower, I perform  l Nalangu l Ask.fm

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #15 Gepost op: 18 mei 2014, 21:23:49 »
Ogod nou ben benieuwd, heb nog nooit echt voor andere mensen geschreven :')

Drunkenheart

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 19 mei 2014, 14:04:32 »
Deelnemers:

- Psychedelic
- Rosedaley
- bella
- Cavallo
- knipoogje
- xAftertheStorm
- Nega†ive
- sparrow
- Rictumsempra
- ?

Babs

• **
  • In hoc signo vinces.
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 19 mei 2014, 15:40:13 »
Ik doe ook mee!
BVBY

Drunkenheart

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 20 mei 2014, 17:14:27 »
Deelnemers:

- Psychedelic
- Rosedaley
- bella
- Cavallo
- knipoogje
- xAftertheStorm
- Nega†ive
- sparrow
- Rictumsempra
- Error hoi
- ?

Vandaag is het de laatste kans om te kunnen inschrijven!

Drunkenheart

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 21 mei 2014, 08:54:09 »
Citaat
DEELNEMERS:

- Psychedelic
- Rosedaley
- bella
- Cavallo
- knipoogje
- xAftertheStorm
- Nega†ive
- sparrow
- Rictumsempra
- Error hoi

De inschrijvingen zijn gesloten en we gaan van start.

In de citaat staat de definitieve deelnemerslijst. (hier worden de deelnemers geschrapt als ze gediskwalificeerd worden)

Hierbij gepaard de eerste ronde: een makkelijke om mee te beginnen. :)

RONDE 1:

Thema: Verliefd!
Onderwerp: Als tiener ben je verliefd op die leuke jongen of dat leuke meisje van de andere klas. Je durft het hem of haar alleen niet rechtstreeks te zeggen, dus je besluit een liefdesbriefje in zijn of haar boekentas achter te laten waarbij je je gevoelens uit. (Nota: het is niet verplicht om het berichtje te schrijven en in de boekentas te stoppen, de intentie volstaat. Je mag het wel toevoegen als je dit wilt.)
Te vermijden woorden: jongen, meisje, andere geslacht, interesse, school, klas, rechtstreeks, toestappen, brief, liefde, verliefd, kriebels, nerveus, vlinders, boekentas, schrijven, vertellen, achterlaten.
Minimum aantal woorden: 70
Maximum aantal woorden: 200

Nog even dit: het is niet toegestaan om elkaars opstellen na te lezen / aan te passen op taalfouten. Dit doen we zodat het voor iedereen eerlijk blijft.

De deadline voor de eerste ronde is 25-5-2014 23.59.59.
Succes.  B)

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #20 Gepost op: 21 mei 2014, 09:33:48 »
En het is nu de bedoeling toch dat we dat onderwerp in een verhaal schrijven denk ik? :)

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #21 Gepost op: 21 mei 2014, 09:34:59 »
En maakt het uit of je het vanuit de ik-vorm doet of niet?

Drunkenheart

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 21 mei 2014, 10:01:59 »
Rosedaley, dat klopt! Je schrijft een verhaal van het onderwerp die je hebt gekregen en je verhaal moet natuurlijk aan de eisen voldoen! De ik-vorm is voor dit onderwerp geen vereiste.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #23 Gepost op: 21 mei 2014, 10:07:44 »
Rosedaley, dat klopt! Je schrijft een verhaal van het onderwerp die je hebt gekregen en je verhaal moet natuurlijk aan de eisen voldoen! De ik-vorm is voor dit onderwerp geen vereiste.

Oke dan heb ik het volgens mij goed gedaan! Maar ik post hem nog lekker niet want ik wil niet als eerste, voor het geval ik keihard faal  laughing7.

Psychedelic

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 21 mei 2014, 11:42:40 »
Is het nou de bedoeling om de handeling te beschrijven (dat je de brief in zijn of haar tas stopt)? Of dat je de inhoud van de liefdesbrief schrijft?