Ik wou vroeger ook model worden maar toen ik zag hoe het echt werkt dacht ik... ja vergeet het maar. Het is net als een pimp die alles zegt wat je moet doen om geld te krijgen anders word je gestraft/mishandeld en bij modellen werk moet je alles doen wat je manager zegt dat je moet doen om in de business te blijven en goed betaald te worden. Als je al moeite hebt om je prachtige lange haar te knippen of je wilt naar McDonalds terwijl je 10kilo moet afvallen kunnen ze je al droppen. Ze gaan ook heel veel nare comentaren maken over je uiterlijk, zoals je komt binnen je moet je voorstellen aan een paar mensen en het kan al zijn dat een meneer begint te fluisteren: Die dijen van haar schudden bij elke voetstap die ze maakt echt ranzig! En je moet telkens te maken hebben met gemene meiden. Je gaat zoveel moeten reizen dat je niet eens meer tijd hebt om een familie tripje te maken. Er zijn ook een meiden die anorexia zijn geworden door dat ze de hele tijd fat zijn genoemd en het duurde hun jaren om te herstellen! Zo met 1,64 is de kans zeer klein dat je model gaat worden maar er zijn talloze baantjes waar je nog uit kan kiezen. ☺
Ik denk dat je de mist in gaat met dat de andere modellen gemeen zijn. Volgens mij zijn modellen juist omdat ze zo afhankelijk zijn van hun persoonlijkheid en attitude heel erg sociaal. Er zullen vast krengen tussen zitten maar volgens mij zijn de grotere modellen over het algemeen juist hele lieve meiden.
En je wordt niet anorexia, je krijgt anorexia. Bovendien is anorexia niet puur heel dun willen zijn en daarmee bezig zijn maar gaat anorexia vooral over controle hebben en in dit geval over het controle hebben (of iig het gevoel dat je controle hebt want eigenlijk heeft de ziekte de controle) over eten/gewicht/beweging.
Maarja wat ik al eerder zei
Jij moet in de jurk passen, de jurk niet om jou.
Je hebt bij lange na niet de gemiddelde maten om model te worden
Je bent te klein en niet slank genoeg.
Tuurlijk er zijn kleine modellen, maar die kans is eruuuug klein. Zelfs met de goede maten, goede attitude en met fotogeniek zijn alleen is de kans klein.