Auteur Topic: -  (gelezen 18218 keer)

Rebekah

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 10 augustus 2016, 17:14:48 »
Voor de mensen die zeuren dat je haar hoop de grond niet in hoeft te stampen of niet zo gemeen moet doen, we doen niet gemeen, we zijn eerlijk en geven geen valse hoop, zij vraagt iets, wij geven antwoord, en als ze dit al gemeen vind moet je zeker die wereld niet in, als ze ergens gemeen zijn is het in dat wereldje.
Ja inderdaad ik ben het echt volledig met je eens.
handtekening

Fatma

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 12 augustus 2016, 05:17:02 »
Is iemands hoop de grond instampen niet net zo erg als iemand valse hoop geven? Je moet realistisch blijven, maar dat wil niet zeggen dat je al bij voorbaat op moet geven. Er zijn bijvoorbeeld kledingmerken die ook een petite lijn hebben - dan hebben ze daar toch ook kortere modellen voor nodig? Net als dat je met een grotere maat ook plussize model kan worden. Misschien ben je niet geschikt als 'standaard catwalkmodel', maar dat wil niet zeggen dat je nergens tussen kan komen. Het zal niet makkelijk zijn, maar je weet pas of het onmogelijk is als je het ook daadwerkelijk geprobeerd hebt.

Precies dit ja. Ik vind sommige reacties hier nogal grof in plaats van 'realistisch'. Er word hier gedaan alsof zij helemaal geen kans meer heeft in de modellenwereld. Catwalk model gaat er niet inzitten maar er zijn zeker nog andere mogelijkheden. Haar kansen op model worden zijn zeer klein, maar ook niet onmogelijk dus waarom word hier zo vreselijk negatief gedaan.

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 13 augustus 2016, 12:01:10 »

Precies dit ja. Ik vind sommige reacties hier nogal grof in plaats van 'realistisch'. Er word hier gedaan alsof zij helemaal geen kans meer heeft in de modellenwereld. Catwalk model gaat er niet inzitten maar er zijn zeker nog andere mogelijkheden. Haar kansen op model worden zijn zeer klein, maar ook niet onmogelijk dus waarom word hier zo vreselijk negatief gedaan.

Feit is: als je klein bent, dan moet je hele bijzondere andere eigenschappen hebben. Dan moet je echt een gezicht hebben dat er echt uitspringt in vergelijking met andere modellen. Tuurlijk, iedereen wil wel model worden maar waarom is dit in godsnaam grof? Hoe groot is de kans dat iemand met een standaard modellenlengte echt model wordt? En dan voor iemand die kleiner is dan dat?

Megan

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 13 augustus 2016, 12:23:51 »
Voor de modellenwereld moet je gewoon lang zijn... dus ik denk niet dat het wat gaat worden wanneer je 'maar' 1.64 wordt. Misschien als model voor fotoshoots... maar dan moet je wel écht knap zijn, hahah.

Verder een reactie op @Carmenneke, ik ben het echt zo eens met jou... tegenwoordig prijzen ze vrouwen met overgewicht de wereld in omdat 'vol ook mooi is'... maar wie zegt dat dat gezond is? Sommige modellenbureau's overdrijven ook met hun 'ideaalplaatje'... een maat 34 / 36 is niet gezond wanneer je zo lang bent.

Vind mezelf best slank en heb maat 38 en ben 1.82, maar volgens modellenbureau's zou dat te groot zijn. Laat dan maar.
Model voor fotoshoots kan ze ook absoluut niet worden. Er bestaat eigenlijk geen aparte categorie model. Als model zijnde kun je namelijk voor zowel catwalk als shoots worden geboekt. In beide gevallen moet je bij een bureau zitten waarbij je 1,74 moet zijn (of soms zelfs nog langer).

DarkMagicianGirl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 15 december 2016, 00:18:36 »
Waar een wil is is een weg, Hoe ziet jou ideale modellen carrière eruit dan?
Breng het geluk naar je toe.

XXXNachtMeisjeXXX

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 15 december 2016, 07:21:24 »
Ik wou vroeger ook model worden maar toen ik zag hoe het echt werkt dacht ik... ja vergeet het maar. Het is net als een pimp die alles zegt wat je moet doen om geld te krijgen anders word je gestraft/mishandeld en bij modellen werk moet je alles doen wat je manager zegt dat je moet doen om in de business te blijven en goed betaald te worden. Als je al moeite hebt om je prachtige lange haar te knippen of je wilt naar McDonalds terwijl je 10kilo moet afvallen kunnen ze je al droppen. Ze gaan ook heel veel nare comentaren maken over je uiterlijk, zoals je komt binnen je moet je voorstellen aan een paar mensen en het kan al zijn dat een meneer begint te fluisteren: Die dijen van haar schudden bij elke voetstap die ze maakt echt ranzig! En je moet telkens te maken hebben met gemene meiden. Je gaat zoveel moeten reizen dat je niet eens meer tijd hebt om een familie tripje te maken. Er zijn ook een meiden die anorexia zijn geworden door dat ze de hele tijd fat zijn genoemd en het duurde hun jaren om te herstellen! Zo met 1,64 is de kans zeer klein dat je model gaat worden maar er zijn talloze baantjes waar je nog uit kan kiezen. ☺

Ethereal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 15 december 2016, 22:25:06 »
dubbel
« Laatst bewerkt op: 15 december 2016, 22:40:53 door Ethereal »

Ethereal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 15 december 2016, 22:33:17 »
Is iemands hoop de grond instampen niet net zo erg als iemand valse hoop geven? Je moet realistisch blijven, maar dat wil niet zeggen dat je al bij voorbaat op moet geven. Er zijn bijvoorbeeld kledingmerken die ook een petite lijn hebben - dan hebben ze daar toch ook kortere modellen voor nodig? Net als dat je met een grotere maat ook plussize model kan worden. Misschien ben je niet geschikt als 'standaard catwalkmodel', maar dat wil niet zeggen dat je nergens tussen kan komen. Het zal niet makkelijk zijn, maar je weet pas of het onmogelijk is als je het ook daadwerkelijk geprobeerd hebt.
Dat zij model word is ontzettend onrealistisch. Realistisch zijn is NIET iemand hoop de grond instampen. Weet je wat pas echt kut is? Als ze hoop krijgt (vals of niet), hard werkt om model te worden, mogelijk er veel tijd, geld en andere kansen er aan op geeft om er vervolgens achter te komen dat het niet lukt. En die kans is (figuurlijk) 99,99%.

Als je wèl de juiste lengte hebt is de kans al klein dat je model word, laat staan als je niet de commerciële maten hebt. De markt voor 'petite size' is miniscuul en waarschijnlijk al verzadigd, en er staan net zo veel jonge, knappe meiden voor te trappelen. De kans dat je met een prins trouwt is zo'n beetje net zo groot.

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 15 december 2016, 22:38:51 »
Feit is: als je klein bent, dan moet je hele bijzondere andere eigenschappen hebben. Dan moet je echt een gezicht hebben dat er echt uitspringt in vergelijking met andere modellen. Tuurlijk, iedereen wil wel model worden maar waarom is dit in godsnaam grof? Hoe groot is de kans dat iemand met een standaard modellenlengte echt model wordt? En dan voor iemand die kleiner is dan dat?
Bovendien snap ik niet precies waarom iedereen per se model moet worden. Het is voor de meeste meisjes helemaal niet realistisch.
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 15 december 2016, 23:25:05 »
Ik wou vroeger ook model worden maar toen ik zag hoe het echt werkt dacht ik... ja vergeet het maar. Het is net als een pimp die alles zegt wat je moet doen om geld te krijgen anders word je gestraft/mishandeld en bij modellen werk moet je alles doen wat je manager zegt dat je moet doen om in de business te blijven en goed betaald te worden. Als je al moeite hebt om je prachtige lange haar te knippen of je wilt naar McDonalds terwijl je 10kilo moet afvallen kunnen ze je al droppen. Ze gaan ook heel veel nare comentaren maken over je uiterlijk, zoals je komt binnen je moet je voorstellen aan een paar mensen en het kan al zijn dat een meneer begint te fluisteren: Die dijen van haar schudden bij elke voetstap die ze maakt echt ranzig! En je moet telkens te maken hebben met gemene meiden. Je gaat zoveel moeten reizen dat je niet eens meer tijd hebt om een familie tripje te maken. Er zijn ook een meiden die anorexia zijn geworden door dat ze de hele tijd fat zijn genoemd en het duurde hun jaren om te herstellen! Zo met 1,64 is de kans zeer klein dat je model gaat worden maar er zijn talloze baantjes waar je nog uit kan kiezen. ☺

Ik denk dat je de mist in gaat met dat de andere modellen gemeen zijn. Volgens mij zijn modellen juist omdat ze zo afhankelijk zijn van hun persoonlijkheid en attitude heel erg sociaal. Er zullen vast krengen tussen zitten maar volgens mij zijn de grotere modellen over het algemeen juist hele lieve meiden.
En je wordt niet anorexia, je krijgt anorexia. Bovendien is anorexia niet puur heel dun willen zijn en daarmee bezig zijn maar gaat anorexia vooral over controle hebben en in dit geval over het controle hebben (of iig het gevoel dat je controle hebt want eigenlijk heeft de ziekte de controle) over eten/gewicht/beweging.

Maarja wat ik al eerder zei
Jij moet in de jurk passen, de jurk niet om jou.
Je hebt bij lange na niet de gemiddelde maten om model te worden
Je bent te klein en niet slank genoeg.
Tuurlijk er zijn kleine modellen, maar die kans is eruuuug klein. Zelfs met de goede maten, goede attitude en met fotogeniek zijn alleen is de kans klein.
Voor mij een porto

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 15 december 2016, 23:32:18 »
Sylvie Meis is ook heel bekend geworden met haar 1.58 dus ja ;)

Maar sylvie meis is
1. al wat ouder. Volgens mij was 10 jaar geleden nog 1.70 gebruikelijk voor model.. nu is vaak 1.80 of langer de norm
2. toevallig klein begonnen bij fox kids ofzo en zo omhoog geklommen. Door die beroemdheid en o.a. dat acteer talent is ze gewoon interesant.
3. omdat ze met rafael was, was ze interresant.

Ik denk niet dat ze model zou zijn geworden als ze gewoon die lekkere nuchtere zundertse zou zijn gebleven en iedere avond vla was blijven eten (linda's zomerweek)
Voor mij een porto

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 14 november 2017, 10:12:28 »
BP weg slotje
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things