Auteur Topic: -  (gelezen 17271 keer)

Loveisallyouneed

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 mei 2016, 17:06:36 »
-
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2017, 19:09:17 door Loveisallyouneed »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 mei 2016, 17:28:54 »
Hoe oud ben je? Misschien groei je nog.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Loveisallyouneed

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 09 mei 2016, 21:50:34 »
Hoe oud ben je? Misschien groei je nog.

Oja helemaal vergeten te melden hahaha.

Ik ben 14 jaar en de huisarts zei dat ik waarschijnlijk maar 1,64m wordt

Gathering

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2016, 13:58:30 »
Je bent dan ruim 10 cm te klein (en dan nog zou het heel erg kort zijn). De kans dat dat iets word is echt heel heel heel erg klein, ik zou m'n kansen er niet op zetten.

CherryBlossom

• לביאה
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2016, 14:12:38 »
Oja helemaal vergeten te melden hahaha.

Ik ben 14 jaar en de huisarts zei dat ik waarschijnlijk maar 1,64m wordt
Dat is nog steeds te klein. Je moet minstens 1,74 zijn.
Model

jemten

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2016, 23:03:37 »
de kans is inderdaad heel klein als je 1,64 wordt. ben zelf 174 en ook bij elite amsterdam en andere bureaus afgewezen omdat ik te klein was...

Skye

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2016, 14:29:16 »
Alles hierboven + wanneer je wel graag de ervaring wilt opdoen van modellenwerk, kun je altijd nog op TFP basis gaan shooten met beginnende fotografes/visagistes/stylistes. Je gaat er geen brood mee verdienen, maar als je écht graag model wilt worden is dit misschien the next best thing.

Houdt wel ten alle tijden je ouders op de hoogte van al je plannen!

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2016, 15:00:49 »
Ik denk dat je de droom moet laten vallen.
Voor mij een porto

Lieve

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2016, 22:44:58 »
Sylvie Meis is ook heel bekend geworden met haar 1.58 dus ja ;)

Rep

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 22 juni 2016, 15:54:34 »
Ik geef je even Devon Aoki mee, met haar 1.65 aka 5'5 is ze een van de kleinste modellen op de catwalk.

Rebekah

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 23 juni 2016, 15:57:03 »
Er zijn veel voorrbeelden van kleine modellen zoals Kate Moss enzo maar het heeft niet alleen met je lengte te maken! Je bent sws veeeel te klein maar als je je afvraagd of je model kan worden kan je ook een berichtje sturen naar een instagram account als @model.potentienl heb ik zelf ook gedaan en ze helpen echt goed en zijn ze ook eerlijk dus als je het je afvraagd kan je dat het beste doen.. liefs xo
handtekening

ilserxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2016, 11:50:50 »
Je bent inderdaad te klein voor catwalkmodel, maar misschien als fotoshootmodel ben je lang genoeg? Of misschien voor close-upse!

xoxo Ilse

Maison

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 27 juli 2016, 19:28:11 »
Nu geven een paar meiden hierboven heel leuk voorbeelden van korte modellen maar hiermee geef je echt alleen maar valse hoop. De kans dat je model kan worden met jouw lengte is echt zo zo zo zo zò klein.

En dan kijken we alleen nog maar naar je lengte, je moet allerlei andere dingen ook mee hebben.

CherryBlossom

• לביאה
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 27 juli 2016, 20:41:05 »
Nu geven een paar meiden hierboven heel leuk voorbeelden van korte modellen maar hiermee geef je echt alleen maar valse hoop. De kans dat je model kan worden met jouw lengte is echt zo zo zo zo zò klein.

En dan kijken we alleen nog maar naar je lengte, je moet allerlei andere dingen ook mee hebben.
Model

esmee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 28 juli 2016, 21:13:40 »
ik heb zelf altijd gelezen dat je lang en slank moet zijn....dat vind ik echt een verkeerd zicht hoorrr  :angry2:

Ling

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 28 juli 2016, 22:12:15 »

Is iemands hoop de grond instampen niet net zo erg als iemand valse hoop geven? Je moet realistisch blijven, maar dat wil niet zeggen dat je al bij voorbaat op moet geven. Er zijn bijvoorbeeld kledingmerken die ook een petite lijn hebben - dan hebben ze daar toch ook kortere modellen voor nodig? Net als dat je met een grotere maat ook plussize model kan worden. Misschien ben je niet geschikt als 'standaard catwalkmodel', maar dat wil niet zeggen dat je nergens tussen kan komen. Het zal niet makkelijk zijn, maar je weet pas of het onmogelijk is als je het ook daadwerkelijk geprobeerd hebt.
My mind's like a deadly disease.

x

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2016, 18:41:30 »
Voor echt catwalkwork ben je te klein...
Je kan je echter altijd aanmelden bij een aantal castingbureaus's, daar zijn ze minder streng.

fruitella

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 01 augustus 2016, 16:49:10 »
Ik denk dat je het moet vergeten. Je bent veel te klein en het gaat ook om je gezicht.

Rebelicious

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 09 augustus 2016, 23:54:57 »
Waarom allemaal zo gemeen, je hebt zoveel soorten modellen, 'model' is niet alleen begrip voor als je een ons weegt en boven de 1,74 bent.. Model zijn kan voor alles. Voor reclame foto's van winkels waarbij het niet om de kleding gaat, zoals een happy family rond de keukentafel zit voor de nieuwe vissticks van iglo, of voor een zonnebrillen merk, je hebt zoveel meer dan alleen catwalk model of Vogue modellen. Als je het hard genoeg probeert, wie weet lukt het je wel! Alleen omdat je niet voldoet aan de lengtevoorschriften van de elite modellenbedrijven, betekend niet dat het hier eindigt voor je. Stuur gewoon een goede cv naar modellen casting bureau's en wie weet lukt het je wel!
'Art Should Comfort the Disturbed, and Disturb the Comfortable'

Megan

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 10 augustus 2016, 00:14:15 »
Waarom allemaal zo gemeen, je hebt zoveel soorten modellen, 'model' is niet alleen begrip voor als je een ons weegt en boven de 1,74 bent.. Model zijn kan voor alles. Voor reclame foto's van winkels waarbij het niet om de kleding gaat, zoals een happy family rond de keukentafel zit voor de nieuwe vissticks van iglo, of voor een zonnebrillen merk, je hebt zoveel meer dan alleen catwalk model of Vogue modellen. Als je het hard genoeg probeert, wie weet lukt het je wel! Alleen omdat je niet voldoet aan de lengtevoorschriften van de elite modellenbedrijven, betekend niet dat het hier eindigt voor je. Stuur gewoon een goede cv naar modellen casting bureau's en wie weet lukt het je wel!
Erm, als je geen verstand van zaken hebt, reageer dan ook maar niet :")
Zij kan wachten tot ze een ons weegt, maar model zal ze nooit worden. Daarnaast maakt het geen reet uit of je cv goed is, dat is in de modellenwereld totaal niet relevant ;). Het gaat om looks, maten en de juiste lengte. Dat is een feit waar je niet omheen kunt. Ps: modellen voor zonnebrillen komen ook van normale modellenbureau's. En hoelang zijn deze modellen? Juist; minstens 1.74 ;)

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 10 augustus 2016, 00:30:08 »
ik heb zelf altijd gelezen dat je lang en slank moet zijn....dat vind ik echt een verkeerd zicht hoorrr  :angry2:

Zo werkt het nu eenmaal
Het wordt nou eenmaal mooi gevonden al vrouwen lang en slank zijn
Daarnaast gaat het bij catwalks vaker om de kleding dan om het model en moet het een soort van (even grof gezegd) "kledinghanger" zijn en dat werkt nou eenmaal niet met vrouwen die maat 44 hebben en 1.60 zijn.
Daarnaast is het gewoon handig om een "doorsnee" model te hebben. Bij iedereen de maten (ongeveer) hetzelfde anders moet er met zoveel rekening worden gehouden bij het aanmeten van de kleding op de catwalk.

Persoonlijk vind ik het ook beter om een "normaal" slank model te zien. Geen uitgemengerde vrouwen met pro anna uiterlijk maar gewoon zoals bij de modellen van hunkemoller ofzo. Die zijn niet ongezond dun. Tegenwoordig lijkt de trend juist te zijn dat vollere modellen a.k.a. moddellen met maat 50 maar wel met de perfecte verhoudingen de hemel in te prijzen.
Hierdoor promoot je in mijn ogen alleen maar de gedachte "Het is niet erg om voller te zijn want de gemiddelde vrouw in Nederland heeft toch maat 44 dus dan ben je niet te zwaar en ben je juist gezond"
Ik ben ook niet slank en ik heb ook niet de maten van een model maar jezus wat een zijkwijf ben je als je gaat lopen zagen dat de modellenwereld een en al uit annorexia meisjes draait (ik doel nu niet persoonlijk op jou, maar op de zuurpruimen op FB die al sinds de vorige eeuw droog staan) Die modellen zijn doorgaans gezonder dan die bontgekleurde bitterballen.
Voor mij een porto

Napoleon

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 10 augustus 2016, 00:47:27 »
^ "bontgekleurde bitterballen"  laughing7.  Hoe kom je erop, hahahaha.

Verder ben ik het compleet met je eens Carmenneke!
There will be no tomorrow.

Bodey

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 10 augustus 2016, 10:29:24 »
Voor de modellenwereld moet je gewoon lang zijn... dus ik denk niet dat het wat gaat worden wanneer je 'maar' 1.64 wordt. Misschien als model voor fotoshoots... maar dan moet je wel écht knap zijn, hahah.

Verder een reactie op @Carmenneke, ik ben het echt zo eens met jou... tegenwoordig prijzen ze vrouwen met overgewicht de wereld in omdat 'vol ook mooi is'... maar wie zegt dat dat gezond is? Sommige modellenbureau's overdrijven ook met hun 'ideaalplaatje'... een maat 34 / 36 is niet gezond wanneer je zo lang bent.

Vind mezelf best slank en heb maat 38 en ben 1.82, maar volgens modellenbureau's zou dat te groot zijn. Laat dan maar.

Happy

• **
  • I love pizza.
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 10 augustus 2016, 15:17:24 »
Voor de mensen die zeuren dat je haar hoop de grond niet in hoeft te stampen of niet zo gemeen moet doen, we doen niet gemeen, we zijn eerlijk en geven geen valse hoop, zij vraagt iets, wij geven antwoord, en als ze dit al gemeen vind moet je zeker die wereld niet in, als ze ergens gemeen zijn is het in dat wereldje.
❤️

Inevitable

• Nil volentibus arduum
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 10 augustus 2016, 15:30:51 »

@Bodey, je kan ook maat 34/36 hebben, lang zijn en nog steeds gezond zijn. Het ligt ook gewoon aan iemands bouw en je hoeft niet gelijk ondergewicht te hebben. Verder ben ik het met je eens.

OT; Als je het echt graag wilt zou je je inderdaad kunnen richten op andere "vormen" van model zijn, maar de catwalk bijvoorbeeld zal waarschijnlijk niet gaan lukken.