Auteur Topic: Zweetgeur en puistjes  (gelezen 591 keer)

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 januari 2020, 22:04:34 »
Hi girls,

Sinds een tijd heb ik ontzettend last van puistjes en een zweetgeur. Echt ineens uit het niets. Ik heb altijd wel wat meer puistjes gehad en zweet ook sneller als ik gespannen ben, maar nu is het ook wanneer ik totaal geen stress heb. Mijn routine is ook niet veranderd.

Ik reinig mijn gezicht iedere ochtend en avond, gebruik alleen natuurlijke producten, doe 2x per week een masker op en draag minder makeup. Ook mijn kussensloop wissel ik eens in de 2 dagen en zit niet veel aan mijn gezicht.

Verder douche ik me iedere dag en na een uur ruik ik al weer zweet, ook als ik nauwelijks zweet die dag. Ik heb meerdere deodorants gebruik (van parfum naar natuurlijk) en was me met een neutrale zeep, omdat ik allergisch ben voor andere zeep, maar niks helpt.

Ik durf hier niet echt met mensen om te praten, omdat ik er kapot onzeker van word. Daarom hoop ik dat iemand hier tips voor heeft.

Alvast bedankt!

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2020, 09:51:15 »
Voor huidverzorging kan ik je de blog van Jetske Ultee adviseren. Ga daar eens lezen. =)

Verder voor die overmatige zweetgeur zou ik eens naar de huisarts gaan. Als je het met geen deodorant aan kan pakken lijkt mij dat toch even het onderzoeken waard. =)

Carmella Michael

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2020, 12:44:03 »
Well as assignment writer from AssignmentTutor.co.uk I would say that body odor is generally caused by bacteria and it is directly linked to the Apocrine Glands. For most readers Gangrene is like dying tissue and it comes with extremely bad odors and it smells much like a rotten meat. Sometimes internal health issues also bring about the unpleasant body odors

Frecklecheek

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2020, 14:36:16 »
Heb je al geprobeerd om de pil te slikken? Deze reguleert namelijk je hormoonhuishouding. De kans is groot dat jouw zweetgeur maar vooral je puistjes puur hormonaal zijn. Toen ik een half jaar à een jaar aan de pil was, verdwenen mijn puistjes als sneeuw voor de zon. Bovendien is het erg handig als je je ongesteldheid wilt plannen.
Als je de pil al slikt, of denkt dat dat niet werkt, kun je ook eens naar je dieet gaan kijken. Het is algemeen bekend dat vet eten ook een vette huid veroorzaakt. Verder is veel zuivel ook niet goed. Als je bijvoorbeeld al ontbijt met yoghurt, en overdag nog een boterham met kaas eet en twee glazen melk drinkt, kun je je afvragen of het een idee is om te minderen.
Daarnaast denk ik dat jouw zweetprobleem ook nog wel eens genetisch kan zijn. Misschien ben je gewoon een pechvogel van wie het zweet meer ruikt dan normaal.Als het heel erg is kun je overwegen om naar de huisarts te gaan.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes!
Waarschuwing: frietjes zorgen ervoor dat je kleding krimpt!

Fabienne2003

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2020, 20:22:54 »
Qua puistjes heb ik geen ervaring. Zweetgeur wel haha. Gelukkig heb ik een supergoed deoderant-achrig product ontdekt. Het is een soort geurloze en kleurloze vloeistof die je eens in de zoveel tijd op je oksels sprenkelt/dept. Bij mij en anderen die ik erover spreek werkt het ontzettend goed! Meestal zweet ik een hele week niet als ik dat spul heb gebruikt (wel met sporten, inspanning en heel warm weer natuurlijk). Ik weet 1 2 3 zo even niet hoe het heet, maar als je het wilt weten zal ik er even voor je achteraan gaan of het opzoeken. Hoop dat je er wat aan hebt, mij heeft het ontzettend geholpen.
PS. Onzeker moet je niet zijn! Iedereen heeft zo wel zijn kleine probleempjes die waarschijnlijk veel groter lijken dat dat ze zijn.
PPS. Oja over die puistjes. Daarvoor kan je gewoon bij de huisarts terecht begreep ik van een vriendin. Zij is doorgestuurd naar een dermatoloog en bij haar is het binnen een week bijna helemaal weg. Moet er wel bij zeggen dat zij flink last had van acne, ze zullen je niet zomaar doorsturen denk ik.