Auteur Topic: vreetbuien  (gelezen 188 keer)

roosxx

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 november 2018, 20:58:28 »
hoi ik ben veertien jaar en ik heb echt continu vreetbuien het laatste anderhalf jaar. Maar het wordt steeds erger, Ik begin ook al wat voller te worden. maar als ik nu stop dat is het nog niet te laat. Maar ik probeer ook gwn elke keer te stoppen, maar het lukt niet. Heeft iemand tips? want ik wil gwn slank zijn. Trouwens ik doe aan hockey.
groetjes Roos,

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2018, 21:20:15 »
Puberteit, heel normaal.

Toen ik 15 was kon ik ook enorm veel eten, als ik uit school kwam kon ik zo een halve zak chips met 3 koekjes met een banaan met een frikandelbroodje naar binnen bunkeren. Ik ben nu 21 en hou nog steeds erg van eten, maar ik zit sinds +/- mijn 18e veeeel sneller vol dan toen, dus eet ik ook minder. Wat je voor jezelf vooral kunt doen is voor betere opties kiezen als je een vreetbui aan voelt komen. Bijv een banaan en 2 boterhammen pindakaas ofzo, daar raak je veel sneller vol van dan een reep chocola met een halve zak chips, en het is natuurlijk beter voor je.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

krulpatat

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2018, 10:30:18 »

[font=arial, sans-serif]Ik had dit ook toen ik rond een jaar of 14/15/16 was. Het komt omdat jongeren nou eenmaal veel energie nodig hebben voor de groei en ontwikkeling. Als jouw lichaam te kort komt heeft het snel de neiging om het signaal te geven voor zoete en/of vette dingen voor snelle energie[/font][font=Arial]
Als je dan te weinig eten mee naar school neemt, is de kans groot dat je ineens heel veel honger hebt.

Beste is inderdaad om te proberen bananen te eten (geven veel energie en zijn gezonder dan chips) en inderdaad boterhammen met pindakaas of chocopasta te eten.

[/font]