Auteur Topic: Verzorging krullen  (gelezen 450 keer)

AnoukBruh

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 januari 2019, 22:42:49 »
Hey allemaal :zwaai:,

Van mezelf heb ik krullen in mijn haar zitten, maar het probleem is dat de achterkant krult en de plukken aan de voorkant er een beetje hulpeloos bij hangen.
Weet iemand of hier speciale producten voor zijn, zoals haarmaskers, crèmes en dergelijke?
Wel moet ik erbij zeggen dat ik mijn haar donkerder heb geverfd, maar voor die tijd had ik het probleem ook al en ik laat het verf er al uitgroeien. Ook gebruik ik tegenwoordig shampoo dat het krullen zou moeten stimuleren en dat werkt wel beter, maar het heeft nog steeds niet het resultaat dat ik graag wil.

Heeft iemand tips of suggesties hiervoor?

Love, Anouk :)

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2019, 09:12:42 »
Gaan wassen zonder silicone/sulfaten/uitdrogende alcohol en shit. Kijk eens rond op internet/FB over/op curly girl methode.

Het is echt even gepruts en veel uitproberen. Ik verzorg m’n haar nu zo’n 5 maanden op deze manier en zie wel daadwerkelijk verschil.

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2019, 09:57:53 »
Sinds ik vegan shampoo/conditioner (dus ook zonder parabenen/siliconen/kleurstoffen-geuren/alcohol) gebruik zijn mijn krullen erop vooruitgegaan.

Maar merk dat mijn krullen bij bepaalde luchtvochtigheid het veel beter doen (wist ik al jaren) bij een ander klimaat (zoals Thailand) zijn mijn krullen veel extremer in balans zonder dat ik er iets voor doe dan hier in NL. Al heb ik in NL ook gewoon pijpenkrullen daar niet van, het valt gewoon mooier in model bij ander soort klimaat.
Frankly, my dear, I don't give a damn.

AnoukBruh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2019, 13:29:11 »
Gaan wassen zonder silicone/sulfaten/uitdrogende alcohol en shit. Kijk eens rond op internet/FB over/op curly girl methode.

Het is echt even gepruts en veel uitproberen. Ik verzorg m’n haar nu zo’n 5 maanden op deze manier en zie wel daadwerkelijk verschil.

Ja, ik zal er eens naar kijken! Dankjewel voor de tip :) xx

AnoukBruh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2019, 13:31:15 »
Sinds ik vegan shampoo/conditioner (dus ook zonder parabenen/siliconen/kleurstoffen-geuren/alcohol) gebruik zijn mijn krullen erop vooruitgegaan.

Maar merk dat mijn krullen bij bepaalde luchtvochtigheid het veel beter doen (wist ik al jaren) bij een ander klimaat (zoals Thailand) zijn mijn krullen veel extremer in balans zonder dat ik er iets voor doe dan hier in NL. Al heb ik in NL ook gewoon pijpenkrullen daar niet van, het valt gewoon mooier in model bij ander soort klimaat.

Ja, dat merk ik vaak ook wel inderdaad! Ik heb zelf krullen die een beetje tussen slag en pijpenkrullen inzit haha. Maar ik zal zeker kijken naar zo'n shampoo, het lijkt me inderdaad een goede optie. Dankjewel voor je hulp! :) xx

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06 januari 2019, 13:43:22 »

Dit inderdaad. Het is wel echt even klote om uit te zoeken hoe alles werkt, welke producten je mag gebruiken en wat voor jou werkt etc, maar het is wel de moeite waard.

AnoukBruh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 januari 2019, 14:59:04 »
Dit inderdaad. Het is wel echt even klote om uit te zoeken hoe alles werkt, welke producten je mag gebruiken en wat voor jou werkt etc, maar het is wel de moeite waard.

Ja, ik heb wel een product gevonden voor het wassen. Natural Box heet dat. Ik ga ook nog even verder zoeken naar haarmaskers en crémetjes, maar het is allemaal best lastig te vinden!

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 06 januari 2019, 15:34:03 »
Ja, ik heb wel een product gevonden voor het wassen. Natural Box heet dat. Ik ga ook nog even verder zoeken naar haarmaskers en crémetjes, maar het is allemaal best lastig te vinden!
Natural Box is niet ‘curly curl-proof’

Er zijn juist best heel veel lijsten online te vinden dan producten die wel goed zijn. Voorbeeldje:

https://mylittleperfectworld.com/de-curly-girl-methode-cg-producten-zonder-proteine/

Al zou ik eerst jezelf inlezen voordat je gaat kopen.

AnoukBruh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 januari 2019, 15:40:10 »
Natural Box is niet ‘curly curl-proof’

Er zijn juist best heel veel lijsten online te vinden dan producten die wel goed zijn. Voorbeeldje:

https://mylittleperfectworld.com/de-curly-girl-methode-cg-producten-zonder-proteine/

Al zou ik eerst jezelf inlezen voordat je gaat kopen.

Oh, dankjewel! Ik kon het zelf niet vinden, super bedankt!! Ben ik alweer een stapje dichterbij, zal het inderdaad even goed doorlezen :) xx

Lunaxoxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06 januari 2019, 15:41:51 »
Kokosnoot vet is ook een aanrader! En producten voor afro haar werken ook prima voor lossere krullen!

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 januari 2019, 16:22:53 »
Oh, dankjewel! Ik kon het zelf niet vinden, super bedankt!! Ben ik alweer een stapje dichterbij, zal het inderdaad even goed doorlezen :) xx
Mocht je echt geïnteresseerd zijn, de Facebook pagina “Curly forever (haarverzorging volgens de curly girl (CG) methode)” is echt een fijne pagina om te beginnen.

Nogmaals, wat iemand boven me ook al, een soort van, zei: in het begin is dit hel. Maar écht. Zodra je je wat meer in gaat lezen, ga je meer kennis ontwikkelen en wordt t makkelijker.

AnoukBruh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 06 januari 2019, 16:29:04 »
Mocht je echt geïnteresseerd zijn, de Facebook pagina “Curly forever (haarverzorging volgens de curly girl (CG) methode)” is echt een fijne pagina om te beginnen.

Nogmaals, wat iemand boven me ook al, een soort van, zei: in het begin is dit hel. Maar écht. Zodra je je wat meer in gaat lezen, ga je meer kennis ontwikkelen en wordt t makkelijker.

Ja, ik heb inderdaad daar al een verzoek gestuurd of ik lid mag zijn. En ik vind het niet erg dat het in het begin wat prutsen is, als ik er maar uiteindelijk profijt van heb en ik geloof dat dat ook wel gaat lukken met al die hulp.

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 12 januari 2019, 21:02:21 »
CG methode heeft mijn krullen ook echt geholpen! Wel even uitvogelen hoe alles werkt, maar het zorgt er echt voor dat je krullen een stuk beter eruit gaan zien.

AnoukBruh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2019, 16:34:46 »
CG methode heeft mijn krullen ook echt geholpen! Wel even uitvogelen hoe alles werkt, maar het zorgt er echt voor dat je krullen een stuk beter eruit gaan zien.

Ja, ik ben nu m'n huidige haarshampoo en conditioner aan het opmaken, daarna wil ik producten gaan uitproberen van de CG methode :). Ik ben al wel aan het scrunchen en dat geeft echt al een verschil!

Ik zit nog wel in de knoei met borstelen. Want ik borstel m’n krullen er uit, maar zonder is het net een vogelnest vanwege de klitten. Ik wil zo'n speciale borstel aanschaffen, maar ik weet niet zo goed hoe dat werkt met al die rijen.. Inderdaad even uitvogelen dus ;p

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2019, 19:36:11 »
Ja, ik ben nu m'n huidige haarshampoo en conditioner aan het opmaken, daarna wil ik producten gaan uitproberen van de CG methode :). Ik ben al wel aan het scrunchen en dat geeft echt al een verschil!

Ik zit nog wel in de knoei met borstelen. Want ik borstel m’n krullen er uit, maar zonder is het net een vogelnest vanwege de klitten. Ik wil zo'n speciale borstel aanschaffen, maar ik weet niet zo goed hoe dat werkt met al die rijen.. Inderdaad even uitvogelen dus ;p
Ik heb in het begin een tangle teezer gebruikt. Je kan/mag het wel kammen, maar alleen op nat haar met ruim voldoende conditioner. Onderhand ben ik zo ver (en heb ik minder klitten) dat ik het gewoon met m’n vingers doe.

Kijk qua denman brush wel goed welke je nodig hebt. Je hebt er één die beter is voor het ontklitten en één voor meer kruldefinitie.

AnoukBruh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2019, 20:10:54 »
Ik heb in het begin een tangle teezer gebruikt. Je kan/mag het wel kammen, maar alleen op nat haar met ruim voldoende conditioner. Onderhand ben ik zo ver (en heb ik minder klitten) dat ik het gewoon met m’n vingers doe.

Kijk qua denman brush wel goed welke je nodig hebt. Je hebt er één die beter is voor het ontklitten en één voor meer kruldefinitie.

Oh, dan ga ik voor die tangle teezer inderdaad even kijken! Voor het begin klinkt dat prima, dankje!
Ik had inderdaad al zitten kijken naar die denman brush, maar wist niet zo goed welke ik moest kopen met 3D, 4D, ect. Ik weet niet waar al die soorten voor staan, maar als ik zo'n dure borstel koop wil ik wel weten waar ie voor is haha.
Bedankt voor je hulp, ik heb er echt veel aan! :)

joneson

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2019, 16:34:14 »
Heb je je haar gewassen met gember? Mijn haar is erg klein en erg dun. Ik kan niet veel haarstijlen doen. Ik heb het een paar keer geprobeerd en de haarkwaliteit is echt verdikt. En maakte een vorm met behulp van een curling ijzer, zeer tevreden