Auteur Topic: Stopweek verlengen  (gelezen 2298 keer)

overtherainbow

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 december 2018, 19:22:17 »
Hi allemaal,

Ik had even een vraagje,
Ik slik de pil nu al een langere tijd en ik verleng eigenlijk altijd mijn stopweek. Dit doe ik omdat ik pas de 5e dag van mijn stopweek ongesteld word en ik dan wil wachten tot dat het vanzelf stopt. Anders zou ik maar 2 dagen ongesteld zijn. Ik gebruik de pil niet als anticonceptie.

Mijn vraag is nu of dit kwaad kan? Ik heb er eigenlijk verder nooit over nagedacht..

Bedankt alvast!

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2018, 20:07:40 »
^ Als ik het nog goed weet van de bijsluiter, ben je dan inderdaad niet meer beschermt. Stopweek verkorten kan wel, verlengen niet. Op dag 7 moet je weer slikken.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2018, 21:04:34 »
^Ze slikt m niet als anticonceptie dus zou niet uit moeten maken. Verder kan dat volgens mij geen kwaad hoor. Ik slik de pil altijd een paar maanden door. Geloof niet dat het bewezen is dat dit slecht voor je is oid.
Hoi

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2018, 21:13:51 »
^Ze slikt m niet als anticonceptie dus zou niet uit moeten maken. Verder kan dat volgens mij geen kwaad hoor. Ik slik de pil altijd een paar maanden door. Geloof niet dat het bewezen is dat dit slecht voor je is oid.

Doorslikken en stopweek verlengen is wel iets anders. Maar als ze hem niet als anticonceptie gebruikt zal het denk ik niet veel uit maken, zoals ik in onderstaande link lees.

https://www.sense.info/nl/condoom-pil-en-meer/pil/stopweek-overslaan-verkorten
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2018, 22:12:17 »
Dat snap ik ook wel dat dat wat anders is ;) maar zoals ik al zei is dat beiden niet bewezen dat dat slecht voor je ks.
Hoi

Jill

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 27 december 2018, 23:59:37 »
Ik word ook altijd pas op de 4e/5e dag van mijn stopweek ongesteld. Als ik dan na de zevende dag weer begin met slikken stopt mijn menstruatie echt niet automatisch hoor, mijn menstruatie gaat gewoon door als ik alweer begonnen ben met slikken. Dus als dit je reden is heeft een stopweek verlengen niet echt nut.

Het kan verder niet kwaad als je de pil niet als anticonceptie gebruikt, als je maar onthoudt dat je stopweek verlengen niet handig is als je seksueel actief wordt

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2018, 09:56:23 »
Hoelang is je stopweek dan? Je kan het doen maar volgens mij is het dan compleet nutteloos dat je de pil gebruikt.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2018, 12:21:26 »
Hoelang is je stopweek dan? Je kan het doen maar volgens mij is het dan compleet nutteloos dat je de pil gebruikt.

Ja dit, want je gebruikt hem ook niet als anticonceptie. Kan je dan niet beter overwegen om met de pil te stoppen?
Ik was Encore

overtherainbow

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 28 december 2018, 12:50:25 »
Ik gebruik de pil omdat ik anders te veel lichamelijke klachten krijg.

Ik snap natuurlijk dat de stopweek verlengen niet handig is als je de pil als anticonceptiemiddel gebruikt.

Mijn vraag is meer of je er klachten van kan krijgen..

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 28 december 2018, 13:13:38 »
Als je het zeker wil weten zou ik naar de huisarts gaan. Alleen ik persoonlijk zou me gewoon aan de bijsluiter houden.
Ik was Encore

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 28 december 2018, 21:52:07 »
Ik denk niet dat het kwaad kan. Maar verlengen is eigenlijk niet nuttig, het is eigenlijk wel normaal om nog bloedverlies te hebben ook al begin je alweer aan je pil. Het werkt ook zo dat als je weer aan je pil begint, het bloeden dan juist afneemt. Dus het zal geen kwaad kunnen maar het heeft eigenlijk geen nut wat je doet. Je kunt je pil, als het je om de fysieke klachten te doen is, beter doorslikken. Ik doe dit ook op doktersadvies wegens klachten en dat kan gewoon zonder dat het kwaad kan.